Bruce Springsteen Posted 9 juli 2001 Author Report Share Posted 9 juli 2001 ja.. "zucht" ik weet 't... maar even een nachtje over slapen (hoe ik een bank moet overvallen, dan is de keus niet zo moeilijk) maar bryston heb ik inderdaad veel goed over gehoord... of toch maar weer een "american power house" McIntosh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Geplaatst door Bruce Springsteen:ja..tja... maar wat dan? laten we zeggen, ik heb 2 duizend cash en de 3mnd oude pm17 in te ruilen, waar kom ik dan? opzich bevallen de kappa's wel goed. Tja, Je hebt twee opties, andere speakers of een andere versterker, maar het huidige huwelijk tussen die twee loopt niet lekker. Volgens mij wil je de Kappa's houden, dit betekent wel bijna automatisch dat je aan de versterker zijde meer dan gemiddeld geld moet investeren. Laat je ons nog weten als je (hopelijk binnenkort) een stapje verder bent gekomen? dank, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 10 juli 2001 Author Report Share Posted 10 juli 2001 Ik zag bij A1 (commerciele afdeling van marktplaats.nl) ergens in Venray een Aragon 24k v.v. met Aragon 4004 te koop voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Hoi Bruce (trouwens, waar heb je de e-streetband gelaten?) Met de 3B schiet je niet echt veel op. Die heb ik eens gehoord bij Kohnen toen die ook nog in Eindhoven zat. Die was aangesloten op een stel Magnepan 1.6 ( een niet al te lastige magnetostaat) met muziek van Kennie G (ook absoluut niet te moeilijk). Hier hoorde je ook al bij de lage tonen dat de 3B het wat moeilijker had (jammer, voor de rest een goeie versterker). Omdat jouw speakers nog kritischer zijn, lijkt dat me geen goed huwelijk. dat die Aragon uit '88 is, is verder niet zo erg. Die eindversterkers gaan een leven mee en echt veel innovatie is er op dat gebied niet geweest. De nieuwere 8008 is iets stabiler en klinkt nauwelijks gedetaillerder. Ik denk dat je verstelt zult staan van het goeie resultaat wat dit "oud" beestje op jouw speakers levert, en nieuw is niet altijd beter. Die powerpacks van Bryston zijn ook zeer goed, maar wat ze kosten weet ik niet. Daarvoor moet je bij de importeur zijn (Mafico in Bergschenhoek: www.mafico.com ). Omdat de PP250 nog niet zolang uit is, weet ik er niet zoveel van, maar je kan 'm zien als een halve 4B. De huidige 4Bst kost tussen de ƒ7500 en ƒ8000, dus tel maar uit wat een PP250 kost. Andere merken die voor jou in aanmerking kunnen komen zijn bijv je eerder genoemde McIntosh, een Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 11 juli 2001 Report Share Posted 11 juli 2001 Hoi Bruce Springsteen, Een goede versterker die stroom blijft leveren voor je kappa's ook bij lage frequenties. Heb je wel eens aan een NAD C370 gedacht ?? Dit is een versterker die doet wat ie moet doen, stroom leveren. Het klankbeeld van een NAD is strak in het laag en redelijk helder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 12 juli 2001 Author Report Share Posted 12 juli 2001 Geplaatst door Ruud Flohr:Hoi Bruce Springsteen, Een goede versterker die stroom blijft leveren voor je kappa's ook bij lage frequenties. Heb je wel eens aan een NAD C370 gedacht ?? Dit is een versterker die doet wat ie moet doen, stroom leveren. Het klankbeeld van een NAD is strak in het laag en redelijk helder. Ja & Nee, heb wel naar NAD gekeken, maar vind dat merk zo verschrikkelijk lelijk om te zien! dus keek ik naar hun "silverline"... prachtig, maar niet te betalen. de NAD 218 thx is dan wel weer in mijn smaak. Maar om terug te gaan naar die C370... ik heb weinig verstand van al die getalletjes, dus dacht ik: Infinity gaf aan 4ohm, Marantz deed dat ook met z'n pm17 en wel met 100w. dat moet dus kunnen dacht ik. FOUT dus, maar nu zeg je tegen mij probeer NAD-C370, een versterker die bijna de helft gekoper is dan de marantz, waar zit dan in godsnaam het verschil? als ik terug ga naar mijn hifi-dealer zal die wel even moeilijk gaan doen, want ik heb toch daadwerkelijk 3500 voor die marantz neergeteld. tevens kijk ik ook naar Rotel (vind ik persoonlijk mooier als NAD) maar wil niet weer de fout in gaan. dus... nog 1x.. ik heb die marantz pm-17 en 2000 cash, wat zal ik moeten doen om mijn infinity's te laten klinken? hoe het zou moeten? nou niet met goede bedoelingen aankomen met 2de hands aanbiedingen, maar bv. de NAD C370+C270 = dat wat? Eddy - Bruce en de E-street band zijn weer bijmekaar trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 12 juli 2001 Report Share Posted 12 juli 2001 Beste Eddy, Nog zo'n goedbedoelde opmerking van mij maarruh, heb je overwogen om de hifi leverancier hier op aan te spreken? Ik neem aan dat je hem voor de koop hebt verteld wat de Marantz ging aansturen? Indien ja, dan vind ik dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt en daar kun je hem op aanspreken en vragen of hij meedenkt voor een betere oplossing. Volgens mij moet een Marantz premium dealer beter kunnen :-) gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 12 juli 2001 Report Share Posted 12 juli 2001 Heeft een van jullie de NAD S200 ook al eens gebruikt? Ik ben van plan om in de toekomst een NAD S200 in mono-bridged configuratie te gebruiken om een B&W N804 aan te sturen. Ik vrees namelijk dat mijn Denon AVC-A1SE deze speakers niet de baas kan ondank het vermogen van 175W. 8Ohm. per kanaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 12 juli 2001 Author Report Share Posted 12 juli 2001 heb je overwogen om de hifi leverancier hier op aan te spreken? Ik neem aan dat je hem voor de koop hebt verteld wat de Marantz ging aansturen? sterker nog... ik heb ze samen gekocht! maar omdat ze bijna geen apparatuur van de premium serie in de winkel hebben staan, hebben ze deze speciaal voor mij besteld (op mijn verzoek) of ze geweten hebben dat dit niet samen kon weet ik niet. ik heb nooit problemen gehad met deze audiozaak en ik blijf erbij dat als ik terug ga er nog geen problemen van komen. (zag touwens dat het personeel van hun hier ook regelmatig een bezoekje brengt) maar waar moet ik nou opletten dan? hoe kan ik in de specificaties zien dat een versterker voldoende stroom levert? wil iemand mij hier een voorbeeld van geven? bv: rotel RB991 damping factor (8ohm) 1000 - moet ik daar opletten? power comsumption = 550w - is dit stroom waar jullie 't over hebben? even wat anders, als ik terug ga voor NAD (zijn ze ook dealer van) en ik ga voor de C370... is het dan verstandig om gelijk de C270 erbij te nemen? dit is opzich hetzelfde principe als ik nu met de Marantz heb... de pm17 met de sm17. ik zie het verschil niet (ik zag op internet de C370 voor 1999,- en de C270 voor 1699,-) dat is bijna net zo duur als de marantz pm17 alleen. waar zit dat verschil dan toch in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 12 juli 2001 Author Report Share Posted 12 juli 2001 die s200.. da's een mooie! zag 'm staan bij service center texel http://www.servicecentertexel.nl/index.html voor 5299,- excl. 15,- verwijderings bijdrage... dat is de druppel 5 x 125w bij 8ohm of Mogelijkheid tot bridgen: 700 Watt aan 8 Ohm, 1.2 kWatt aan 4 Ohm dynamisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 12 juli 2001 Report Share Posted 12 juli 2001 Hallo allemaal. Houdt er bij het bridgen van versterkers wel rekening mee dat dan doorgaans de dempingsfactor van 't beestje wordt gehalveerd. Logischerwijze zou dit moeten leiden tot weliswaar meer vermogen, maar minder controle. Als het probleem is dat de huidige speakers juist vragen om een hele koelbloedige amp, dan lijkt bridgen hier juist NIET aan te bevelen. Vooral niet als die speakers erg laag gaan qua impedantie. Zelf heb ik geen amp's gebridged staan. Wel ooit eens overlegd met iemand die een paar puike monoblocks had en in bridged mode had uitgeprobeerd: Hij was niet tevreden, wel meer herrie, niet meer muziek. Groeten, Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 12 juli 2001 Report Share Posted 12 juli 2001 Geplaatst door Bruce Springsteen:die s200.. da's een mooie! zag 'm staan bij service center texel http://www.servicecentertexel.nl/index.html voor 5299,- excl. 15,- verwijderings bijdrage... dat is de druppel 5 x 125w bij 8ohm of Mogelijkheid tot bridgen: 700 Watt aan 8 Ohm, 1.2 kWatt aan 4 Ohm dynamisch Hier onder enkele specs van de NAD S200. Soft Clipping Fully balanced XLR inputs 2 x 225 Watts continuous power into 8 ohms Low loss, massive Holmgren toroidal power transformer Dynamic Power 280, 470, 700 Watts into 8, 4, and 2 ohms Protection circuitry senses short circuits, DC and overheating Dual mono design, Left and Right mirror image amplifier circuits Bridgeable: 700 W into 8 ohms, 1.2 kW dynamic power into 4 ohms Damping factor (not bridged) (ref 8 ohms 50 Hz) >200 Het is natuurlijk ook mogelijk om je speakers bi-amped aan te sturen met twee van deze bakken. Ik eerste instantie wil ik ze bridged gebruiken om zo de power hungry B&W N804's aan te sturen, maar als de controle dan niet goed is moet ik het een en ander aan de bekabeling wijzigen en de speakers gaan bi-ampen. De dempingsfactor blijft dan hoog en 225W aan 8Ohm afzonderlijk voor het mid,hoog en het laag is ook behoorlijk zelf voor de moeilijke B&W's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 13 juli 2001 Author Report Share Posted 13 juli 2001 sterker nog... ik heb ze samen gekocht! maar omdat ze bijna geen apparatuur van de premium serie in de winkel hebben staan, hebben ze deze speciaal voor mij besteld (op mijn verzoek) of ze geweten hebben dat dit niet samen kon weet ik niet. ik heb nooit problemen gehad met deze audiozaak en ik blijf erbij dat als ik terug ga er nog geen problemen van komen. (zag touwens dat het personeel van hun hier ook regelmatig een bezoekje brengt) maar waar moet ik nou opletten dan? hoe kan ik in de specificaties zien dat een versterker voldoende stroom levert? wil iemand mij hier een voorbeeld van geven? bv: rotel RB991 damping factor (8ohm) 1000 - moet ik daar opletten? power comsumption = 550w - is dit stroom waar jullie 't over hebben? even wat anders, als ik terug ga voor NAD (zijn ze ook dealer van) en ik ga voor de C370... is het dan verstandig om gelijk de C270 erbij te nemen? dit is opzich hetzelfde principe als ik nu met de Marantz heb... de pm17 met de sm17. ik zie het verschil niet (ik zag op internet de C370 voor 1999,- en de C270 voor 1699,-) dat is bijna net zo duur als de marantz pm17 alleen. waar zit dat verschil dan toch in? ik wou bovenstaande toch nog even een keer te sprake brengen omdat ik eigenlijk nogsteeds geen antwoorden heb, en ik vanmiddag naar m'n dealer ga... Later meer, Eddy Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 13 juli 2001 Report Share Posted 13 juli 2001 beste eddy, ik vind ook, dat de dealer moet meedenken en meewerken jouw probleem te verhelpen. idee: pm 17 retour en een fixe korting op een pm 14. groetjes, berry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 juli 2001 Report Share Posted 13 juli 2001 effe tussendoor... Bedankt voor 't tekenen van m'n guestbook op m'n homepage, Bruce. Zo te zien heb je inderdaad ook 'n goede muzieksmaak. That's all,folks Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 juli 2001 Report Share Posted 13 juli 2001 Geplaatst door Bruce Springsteen:maar waar moet ik nou opletten dan? hoe kan ik in de specificaties zien dat een versterker voldoende stroom levert? wil iemand mij hier een voorbeeld van geven? bv: rotel RB991 damping factor (8ohm) 1000 - moet ik daar opletten? power comsumption = 550w - is dit stroom waar jullie 't over hebben? Eddy Die dempingsfactor is heel zeker in orde. De dempingsfactor geeft simpel gezegd aan hoe goed een versterker een speaker na uitslag weer kan "afremmen". Normaal heb je een dempingsfactor van 100-200. die 1000 bij 8ohm is wel erg goed, zeker goed voor je Infinity's, iets waar je op moet letten. De powerconsumption is een absoluut onnodige informatie. Die geeft aan hoeveel vermogen de versterker uit het net opneemt (alsof je dat wilt weten). Dit kun je vergelijken met een uitdrukking: een stofzuiger van 1200W. Hier wordt ook het opgenomen vermogen aangegeven. De zuigkracht (luchtverplaatsing) wordt zelden of nooit aan gegeven. Net zoals de stroom die een versterker kan leveren. Je kan het echter hieruit wel berekenen Als je er vanuit gaat dat "Vermogen"="Stroom" * "Spanning" en Spanning"="Stroom" * "Weerstand" en dan de letters aanhouden P=vermogen, I=stroom, U=spanning en R=weerstand. Krijg je het volgende: P=I*U U=I*R Als je voor U in de eerste vergelijking I*R invult, krijg je een vergelijking van waaruit je gelijk de stroom kan berekenen: P=I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 14 juli 2001 Author Report Share Posted 14 juli 2001 sodejuu :eek vandaar dat je zo genoemt wordt !! ik ben bang dat ik een klasje overgeslagen heb vroeger... maar dat geeft niet, heb ik jou voor voel je 'm al aankomen? NAD218THX geschikt? Power Amplifier Section Continuous ave. power out into 8 ohms1 225W Rated distortion (THD 20Hz-20kHz) 0.03% Clipping power (max continuous power/channel) 210W / 240W IHF dynamic headroom at 8 ohms +1 dB IHF dynamic power (Max short term pow./chan.) 8 ohms 250W / 280W 4 ohms 430W / 470W 2 ohms 660W / 700W Slew rate >100 V/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 juli 2001 Report Share Posted 14 juli 2001 Hoi Eddy, Die NAD is mooi en zeker geschikt voor je Kappa's. Deze kan genoeg stroom leveren. Ik vind NAD zowiezo goed. Hij klinkt fantastisch open, heeft een goeie detaillering en de prijs/prestatie is heel goed (jammer van dat THX-certificaat, dat maakt 'm ca. 200 duurder alleen voor een labeltje). Of hij harmoneert met je Kappa's moet je zelf uitvinden. NAD's klinken van natuur erg warm en die Infinity's hebben nogwel eens de neiging om te overdrijven in 't laag. 't Laag kan een beetje rommelig worden, maar dat hoeft niet (dempingsfactor >200). Ik zou zeggen haal 'm maar eens in huis en ga maar eens luisteren. Die NAD zal je wel bevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 14 juli 2001 Author Report Share Posted 14 juli 2001 geweldig! bedankt voor de info, ik zal volgende week direkt naar de betreffende zaak gaan. Eddy - voor nu is dan ook deze topic wat mij betreft gesloten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 16 juli 2001 Author Report Share Posted 16 juli 2001 waarom zijn er in de Marantz range serie eigenlijk 3 dezelfde cdspelers? CD6000 / CD6000ose / CD6000ki wat het betekend is te lezen op hun website, maar is er echt hoorbaar verschil? qua prijs zou je zeggu van wel (bijna 800 piek) iemand ervaring? zoja, de duurste cd-range (cd6000ki) tegen goedkoopste premium (cd17mkII) ?? Eddy - vreemd genoeg een heleboel marantz vragen van mijn kant, en ben eigenlijk helemaal niet zo'n fan van ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Hoi Ed, In feite zijn het allemaal de zelfde spelers, maar toch ook weer niet. De verschillen op een rijtje: CD6000: standaard uitvoering van de cd-speler uit de 6000-range. CD6000OSE: (Special Edition) Uitgaande van de CD6000 een iets verbeterede voeding en betere elco's in 't uitgangscircuit. Ik meen me te herinneren dat het DAC-gedeelte is afgeschermd. CD6000KI: (Ken Ishiwata) Uitgaan de van de SE-versie een nogmaals verbeterde voeding, nog betere elco's, geselecteerde DAC-IC's, compleet nieuw analooggedeelte en als klap op de vuurpijl is de hele speler met koperfolie afgeschermd. Het verschil is zeker te horen, absoluut bij de KI. Die klinkt echt muzikaal, heeft een rustig maar wel gedetailleerd klankbeeld. P.S.: Ken Ishiwata is de chef-ontwikkeling bij Marantz en heeft nou ongeveer elk apparaat al voorzien van z'n eigen handtekening inclusief de modificaties die erbij horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Geplaatst door Bruce Springsteen:sodejuu :eek vandaar dat je zo genoemt wordt !! ik ben bang dat ik een klasje overgeslagen heb vroeger... maar dat geeft niet, heb ik jou voor voel je 'm al aankomen? NAD218THX geschikt? Power Amplifier Section Continuous ave. power out into 8 ohms1 225W Rated distortion (THD 20Hz-20kHz) 0.03% Clipping power (max continuous power/channel) 210W / 240W IHF dynamic headroom at 8 ohms +1 dB IHF dynamic power (Max short term pow./chan.) 8 ohms 250W / 280W 4 ohms 430W / 470W 2 ohms 660W / 700W Slew rate >100 V/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 19 juli 2001 Author Report Share Posted 19 juli 2001 nou euh... die prijs ligt toch nog wel een stuk hoger hoor: Amplifier NAD S-200 Silver Line Hfl 5299,00 | Euro 2404,58 en dan in tweevoud.. (misschien dat je ze voor 10 mille krijgt als je ze tegelijk koopt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 19 juli 2001 Report Share Posted 19 juli 2001 Maar voor dat geld krijg je wel een uiterlijk mooiere versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruce Springsteen Posted 4 september 2001 Author Report Share Posted 4 september 2001 hallo allemaal, tijdje geleden maar hier ben ik weer... om maar direkt ff terug te komen op het volgende: "Een goede versterker die stroom blijft leveren voor je kappa's ook bij lage frequenties. Heb je wel eens aan een NAD C370 gedacht ?? Dit is een versterker die doet wat ie moet doen, stroom leveren. Het klankbeeld van een NAD is strak in het laag en redelijk helder" ...en, wat denk je?!?! yups.. heb 'm nu thuis staan binnen 5 minuten sloeg ie al uit naar z'n beveiliging. na 15 minuten heb ik heerlijk van m'n eitje kunnen genieten die ik er op gebakken heb tevens heb ik de c541 cd speler erbij genomen... hmmmmm, toch maar wachten op de centjes voor een 218 erbij? Eddy - en het is ECHT waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts