spido Posted 9 april 2015 Report Share Posted 9 april 2015 (edited) Heb je die commercial gezien op TV? Komt een man bij Specsavers en zegt zoiets als: "Ik speel in een orkest... en nu merk ik dat de laatste tijd mijn gehoor minder wordt." De Specsaverman staat natuurlijk meteen klaar om de musicus een paar hoorapparaatjes te verkopen. Hij heeft alle bekende merken, zoals Siemens en Unitron. En ook heel kleine modelletjes. Zegt niet: "Misschien moest u maar eens beginnen uw gehoorrestant te beschermen door dempende oorpropjes te dragen bij het spelen". Nee: versterk al het nu nog hoorbare maar een flink aantal deebees, zodat ook de nog resterende trilhaartjes voor midden- en hoge frequenties binnenkort afknappen. Specsavers..? Soundwasters! Edited 9 april 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 april 2015 Report Share Posted 10 april 2015 Ja, Dat zat ik mij ook al af te vragen. Is het middel niet erger dan de kwaal? Zeker in een beginstadium van doofheid. Maar ik snap die Specsaver wel hoor. Poen, poen, poen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 11 april 2015 Report Share Posted 11 april 2015 Het bljft reclame geen postbus51 spotje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 Vroger moest als klein jongetje (11 jaar ofzo) moest ik een bril dragen voor ver zien en ieder half jaar controle en sterkere glazen nodig... Is het vergelijkbaar? Wat zijn de alternatieven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 Vroger moest als klein jongetje (11 jaar ofzo) moest ik een bril dragen voor ver zien en ieder half jaar controle en sterkere glazen nodig... Is het vergelijkbaar? Wat zijn de alternatieven? Dat steeds slechter worden van de ogen had ik ook Duck. Dit wordt niet zoals lawaai-doofheid van buitenaf veroorzaakt. Toen ik een beetje volgroeid was werden mijn ogen niet meer slechter, -10 heb ik net niet gehaald. . Voor de oren is er maar één alternatief: verrekt zuinig op zijn en goede gehoorbescherming gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 april 2015 Report Share Posted 12 april 2015 (edited) Wauw bijna -10, dat is echt veel (ik zit op -6,nogwat) Ik ben gelukkig nooit een echte discotheek/house party ganger geweest. Wel een paar keer meegeweest (als chaufeur van een dansact) naar zo'n dancetent waarna mijn oren minstens een dag lang suisden (heeft me vrees ik wel een Khz gekost), of keer bij Yngwie Malmsteen in Tivolit, Utrecht. Kleine zaal met redelijk grote PA die loeihard stond. Dat was echt niet leuk meer. En 1 keer met een boor met polijsthupstuk aluminium staan poetsen (niet superhard, maar wel langduring een bepaalde frequentie), toen deden me oren een paar dagen pijn (alsof je een ooronsteking had). Niet slim, nu gebruik ik altijd een oorbeschermer. Sommige bioscopen (JT Vlaarding bv met hun Dolby Atmos, 61.3 systeem met 94.000watt) staat ook te hard. Indrukwekkend wel, maar eigenlijk niet fijn meer. Achteraf helaas. Kan nog net 14Khz ontwaren (wel sterk verzwakt), met 55,6 jaar Edited 12 april 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 april 2015 Report Share Posted 13 april 2015 Het kan snel kapot hè, die oortjes. Harde muziek weten we nu wel, electrisch gereedschap wordt vaak vergeten. Heerlijk dat gejank van haakse slijpers in tegeltjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 april 2015 Report Share Posted 13 april 2015 En dan van die **kels die voor de lol keihard "hallo" in je oor tetteren.... Die begrijpen er ook helemaal niets van. En over dat soort humor van die magazijnmannen gesproken: lekker metalen platen op de betonnen vloer laten kletteren.... Zoooo leuk...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 april 2015 Author Report Share Posted 13 april 2015 (edited) Pas vooral op wanneer je zelf blind (of zeer slechtziend) bent, en een dove (of zeer slechthorende) wil jou een bootje verkopen! Een blinde (of zeer slechtziende) wil aan een dove (of zeer slechthorende) een bootje verkopen. Hij tast wat rond en vindt het hoofd van de de dove. Dan draait hij het hoofd van de dove zodanig, dat diens oor (links of rechts, maakt niet uit) zich vlak bij zijn eigen mond bevindt. "BOOTJE KOOPUH??!!!" schreeuwt hij dan zo hard als hij kan... Dit grapje doet het altijd heel leuk op feestjes en zo! (Gesponsord door Specsavers.) Edited 13 april 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 13 april 2015 Report Share Posted 13 april 2015 Voor de oren is er maar één alternatief: verrekt zuinig op zijn en goede gehoorbescherming gebruiken. Geen beter advies mogelijk, sterker ik vermeid situaties waarin ze schade kunnen oplopen, ik heb er zelfs eens een werkgever mee op de kast gekregen toen hij geen gehoorsbescherming wilde bieden. Uiteindelijk moest voor al het personeel voor bescherming zorgen, al koste deinzet me m'n baan het was het waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 (edited) Geen beter advies mogelijk, sterker ik vermeid situaties waarin ze schade kunnen oplopen, ik heb er zelfs eens een werkgever mee op de kast gekregen toen hij geen gehoorsbescherming wilde bieden. Uiteindelijk moest voor al het personeel voor bescherming zorgen, al koste deinzet me m'n baan het was het waard. Goed gedaan Jeroen. Ik stond ook als vervelend en lastig geregistreerd bij personeelszaken van mijn werkgever vanwege discussies over veiligheid. Geeft niet, iemand moet blijkbaar zijn nek uitsteken en daar heb ik nooit een probleem van gemaakt als het om veiligheid ging. Nb. niet op mijn werk hoor maar bij het helpen van familie (bij het bouwen een huis) was iemand heel erg boos op mij. Gewoon omdat ik niet met een half defecte haakse slijper met een 20 cm slijpschijf zonder beschermkap erop dakpannen wilde doorslijpen. Uurtje later was er wel een goeie.... Edited 14 april 2015 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 ow ... mijn vriendin nam mij met de beste motieven (gezellig .....) en kinderen ooit mee naar de buiten lawaai parade in rotterdam (elk jaar wagens met mega tering lawaai). criminele gehoorsbeschadigende herrie. pijn. ben snel weggelopen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 april 2015 Report Share Posted 14 april 2015 ow ... mijn vriendin nam mij met de beste motieven (gezellig .....) en kinderen ooit mee naar de buiten lawaai parade in rotterdam (elk jaar wagens met mega tering lawaai). criminele gehoorsbeschadigende herrie. pijn. ben snel weggelopen. groet Dat hadden we hier elk jaar met "carnaval", zo'n godsgruwelijk hard lawaai op die wagens. Nu worden ze bekeurd als ze meer dan 90 dB produceren. Tenminste dat was de bedoeling:http://www.emmen.nu/nieuws/emmen/377167/geen-boete-de-zeskante-steen.html volgend jaar dus wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 15 april 2015 Report Share Posted 15 april 2015 Goed gedaan Jeroen. Ik stond ook als vervelend en lastig geregistreerd bij personeelszaken van mijn werkgever vanwege discussies over veiligheid. Geeft niet, iemand moet blijkbaar zijn nek uitsteken en daar heb ik nooit een probleem van gemaakt als het om veiligheid ging. Nb. niet op mijn werk hoor maar bij het helpen van familie (bij het bouwen een huis) was iemand heel erg boos op mij. Gewoon omdat ik niet met een half defecte haakse slijper met een 20 cm slijpschijf zonder beschermkap erop dakpannen wilde doorslijpen. Uurtje later was er wel een goeie.... Precies. Zo ben ik als stagaire eens weggelopen bij een bedrijf omdat mijn begeleider met slecht onderhouden motorkettingzaag in kortebroek en zonder gehoor of enig andere bescherming een tien tal boompjes wilde gaan omhalen. Ik blijf er echt niet bij staan als je ongelukken uitnodigt. (Maar dit is off topic). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 15 april 2015 Report Share Posted 15 april 2015 ow ... mijn vriendin nam mij met de beste motieven (gezellig .....) en kinderen ooit mee naar de buiten lawaai parade in rotterdam (elk jaar wagens met mega tering lawaai). criminele gehoorsbeschadigende herrie. pijn. ben snel weggelopen. groet (Waar is die vind ik leuk knop als je er ééntje nodig hebt?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 april 2015 Report Share Posted 15 april 2015 Dance parade R'dam, ben ook 2 keer mee gesleurd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 april 2015 Report Share Posted 16 april 2015 Dance parade R'dam, ben ook 2 keer mee gesleurd.... Zo hard kunnen ze aan mij niet trekken Duck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Precies. Zo ben ik als stagaire eens weggelopen bij een bedrijf omdat mijn begeleider met slecht onderhouden motorkettingzaag in kortebroek en zonder gehoor of enig andere bescherming een tien tal boompjes wilde gaan omhalen. Ik blijf er echt niet bij staan als je ongelukken uitnodigt. (Maar dit is off topic). Die begeleider had ik kunnen zijn. Vaak zijn die zogenaamde veiligheidsregels zo overdreven en zelfs ook soms onmogelijk om aan te voldoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Die begeleider had ik kunnen zijn. Vaak zijn die zogenaamde veiligheidsregels zo overdreven en zelfs ook soms onmogelijk om aan te voldoen. Aan veiligheidsregels te voldoen kan soms inderdaad best onhandig of lastig zijn. Maar die regels zijn er toch niet voor niets. En het is vaak ook slechts een kwestie van wennen. Er zijn een paar flinke ongelukken geweest op mijn werk, in de afgelopen 2 jaar. Je ziet nu steeds duidelijker dat de veiligheidsregels worden aangescherpt en beter worden nageleefd. Helaas is er vaak eerst zoiets als een ongeluk nodig om iedereen bewust te laten zijn van gevaren tijdens het werk. Maar het werkt in ieder geval wel... Bij mijn werk is het bijvoorbeeld verplicht om veiligheidsschoenen aan te doen, als je op een onderstation loopt. Ook als er geen werkzaamheden zijn. Klinkt misschien overdreven, maar zo vergeet je het ook nooit als er wél werkzaamheden zijn. En je creëert bovendien een sfeer waarbij mensen elkaar controleren en corrigeren, zonder dat het gaat om 'een ander verklikken' of zo. Zo heeft een site manager bij ons vorig jaar een keer de secretaresse van een tamelijk hoge manager een onderstation afgestuurd, in bijzijn van diezelfde manager. Ze had geen veiligheidsschoenen mee, maar dacht dat ze in bijzijn van die manager daar wel mee weg zou komen. Nou, mooi niet dus. Blijf maar lekker in de auto zitten, of ga buiten het terrein staan, maar niet zonder veiligheidsschoenen het terrein op. Er waren overigens ook werkzaamheden op het station op dat moment... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Tuulijk en die verplicht te filmpjes bij de port zijn ook niet verkeerd maar het is meer nodeloos indekken voor de beheerder mocht er iets fout gaan op zijn terein. Het stomme is dat ik op veel locaties van jou werkgever ben geweest en elke keer weer dat filmpje moet kijken terwijl je dat na 30 keer echt wel weet. Soms slaat het gewoon een beetje door kijk maar naar jou voorbeeld met de secretaresse. Edited 18 april 2015 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Tuulijk en die verplicht te filmpjes bij de port zijn ook niet verkeerd maar het is meer nodeloos indekken voor de beheerder mocht er iets fout gaan op zijn terein. Het stomme is dat ik op veel locaties van jou werkgever ben geweest en elke keer weer dat filmpje moet kijken terwijl je dat na 30 keer echt wel weet. Soms slaat het gewoon een beetje door kijk maar naar jou voorbeeld met de secretaresse. Mijn werkgever heeft geen poortinstructies, dus dat moet een ander bedrijf zijn geweest. We hebben wel BEI-instructies (Bedrijfsvoering Elektrische Installaties), maar die zijn alleen voor personeel (of ingehuurd personeel) en dat is wat meer dan alleen een filmpje kijken. Je moet daarvoor ook examen doen, waarna je een zogenaamde aanwijzing krijgt. Die zijn er in verschillende gradaties, en afhankelijk daarvan mag je bepaalde werkzaamheden wel of juist niet. De verantwoording ligt dan ook geheel bij jezelf, niet meer bij de werkgever... Maar uiteraard heeft het geen zin om 30 keer hetzelfde poortinstructiefilmpje te bekijken. Dat slaat inderdaad door. Maar het voorbeeld van die secretaresse vind ik niet doorgeslagen. Waarom zou iedereen op een bouwplaats op veiligheidsschoenen moeten lopen, behalve de secretaresse, als die op bezoek komt? Ze liep nota bene op hakken. Dat is nog extra gevaarlijk (kans om je enkel te verzwikken) op een bouwplaats. Die manager had wel gewoon veiligheidsschoenen mee. Bovendien, op deze manier heeft ze het meteen afgeleerd om zonder veiligheidsschoenen naar een onderstation te gaan... Edited 18 april 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2015 Author Report Share Posted 21 april 2015 Een secretaresse op veiligheidsschoenen? Ik moet er niet aan denken! Overigens is Spido van mening dat een secretaresse in een bouwvakkersomgeving altijd het meest veilig is op stiletto-hakken, mits geschoold in de daarbij behorende zelfverdedigingstechnieken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 Een secretaresse op veiligheidsschoenen? Ik moet er niet aan denken! Overigens is Spido van mening dat een secretaresse in een bouwvakkersomgeving altijd het meest veilig is op stiletto-hakken, mits geschoold in de daarbij behorende zelfverdedigingstechnieken. Harde tikken uitdelen met die hakken gaat prima. Hoog schoppen wil meestal niet door het kokerrokje, die laten alleen een grotere spreiding toe indien ze omhoog getild worden. En dát lijkt mij niet verstandig in de bouwvakkersomgeving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 Ik had het over een bouwplaats, maar dat wil niet zeggen dat er bouwvakkers rondliepen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts