carl Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Wel grappig die Ted Jordan was inderdaad de ontwikkelaar van metalen conussen. Metalen conussen zitten overigens ook in mijn MA LS. De LS die Ted Jordan ontwikkelde (die brede en ondiepe) kan je ook als zelfbouw krijgen. RAVON had ze volgens mij ook en naar tevredenheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Wel grappig die Ted Jordan was inderdaad de ontwikkelaar van metalen conussen. Metalen conussen zitten overigens ook in mijn MA LS. De LS die Ted Jordan ontwikkelde (die brede en ondiepe) kan je ook als zelfbouw krijgen. RAVON had ze volgens mij ook en naar tevredenheid. De Jordan Watts modules waren destijds heel gewild als breedbanders, maar lieten in het hoog dan duidelijk "ringing" horen. Veel fans vonden dat zilverachtige karakter prachtig... maar die bijklank had er niet moeten zijn. Als middentoners, voor het gehele vocale bereik, waren ze echter prima geschikt. (Mijn combinaties, destijds, met Leak Sandwich woofers en Decca London Ribbons in grote TL-kasten, herinner ik me nog met weemoed!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Mooi hè Spido, die grote transmissielijnen. Als je ooit in de buurt bent moet je even bij me komen luisteren. Reminiscing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Mooi hè Spido, die grote transmissielijnen. Als je ooit in de buurt bent moet je even bij me komen luisteren. Reminiscing. Misschien kan Spido een paar TL's maken van speksteen. Binnenwerk dus ook hè. Kan hij Mammoet inhuren om ze te bezorgen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 De Jordan Watts modules waren destijds heel gewild als breedbanders, maar lieten in het hoog dan duidelijk "ringing" horen. Mo Iqbal heeft ervoor gezorgd dat zijn drivers er geen last van hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Misschien kan Spido een paar TL's maken van speksteen. Binnenwerk dus ook hè. Kan hij Mammoet inhuren om ze te bezorgen. Groet, Leobus Dat heeft een TL toch niet nodig Leo..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Waar kun je die speksteen platen kopen ik wil er wel eens mee stoeien. Mvg wol Stoeien zal het zijn ja.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 (edited) Waar kun je die speksteen platen kopen ik wil er wel eens mee stoeien. Mvg wol http://www.b-import.be/nl_NL/shop/category/speksteen-5 Edited 19 april 2015 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 30mm is dik genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Je kunt ook naar een speksteen kachel bouwer gaan. Die kan de kast nog netjes bouwen ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 (edited) Mooi hè Spido, die grote transmissielijnen. Als je ooit in de buurt bent moet je even bij me komen luisteren. Reminiscing. Bedankt voor de uitnodiging. Maar met weemoedige herinneringen moet je heel voorzichtig zijn. Die moet je koesteren. Via site "Klasgenoten" heeft Spido bijvoorbeeld een paar mooie-meisjes-van-tóen opgespoord. Meisjes waar hij ruim een halve eeuw geleden hevig en hartstochtelijk, doch hopeloos verliefd op was... Nee, weemoedige herinneringen moet je niet verstoren! Edited 21 april 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 (edited) Die kan zo in de humor categorie. Maar herinneringen zijn altijd beter. Zo heb ik eens in Belgie Chateubriand gegeten, die elke C.B. van daarna doet verbleken. Athans dat herinner ik me zo... Edited 20 april 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Ik waardeer die nostalgische opmerkingen van Spido wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 Dat bekende kegel van Jordan klink gewoon mooier maar niet beter, en zorg dat je de juiste versterker vind, poort voor klinkt analytisch t.o.v achter, achter is muzikaler cq kleurrijker Mvg wol L•lk••k!! (Màg het zo, Moderator?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 21 april 2015 Author Report Share Posted 21 april 2015 L•lk••k!! (Màg het zo, Moderator?) Bedoel je L•lbr••k? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 Bedankt voor de uitnodiging. Maar met weemoedige herinneringen moet je heel voorzichtig zijn. Die moet je koesteren. Via site "Klasgenoten" heeft Spido bijvoorbeeld een paar mooie-meisjes-van-tóen opgespoord. Meisjes waar hij ruim een halve eeuw geleden hevig en hartstochtelijk, doch hopeloos verliefd op was... Nee, weemoedige herinneringen moet je niet verstoren! Spido, ik begrijp wat je bedoelt. Maar vind je ook niet dat mensen eigenlijk niet te vergelijken zijn met mooie muziek. Ik bedoel: muziek behoud zijn schoonheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 april 2015 Report Share Posted 24 april 2015 Beste TL 200, Mag ik verwijzen naar topic "Hoe Beoordeel Je Nieuwe Kabels, Interlinks En Luidsprekerkabels, In Je Stereo Hifi Set? Waar Let Je Op?", bijdrage #54? Ik heb niet zonder goede redenen of noodzaak destijds - met veel berekeningen en proefnemingen - de in heel zware baspartijen nogal flodderige transmissielijnen vervangen door zwaar gedempte Sub Chebychev afgestemde reflexsystemen; de (overigens subliem klinkende!) Jordan Watts modules door kevlar middentoners met faseplug; en de (engelachtige!) Decca London Ribbons door een combinatie van een 5 cm titaniumdome en een moderne ribbontweeter met kunststoffoliemembraan. En het was ook niet zonder redenen dat mijn houten luidsprekerkasten moesten plaatsmaken voor speksteen. Men herinnert zich hoe móói het vroeger vrijwel altijd klonk. Men vergeet het incidentele falen. Die prachtige luidsprekers... die waren immers een onvervreemdbaar stukje van een prachtige jeugd? Men idealiseert, men sublimeert. Die goeie ouwe tijd, ach ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 april 2015 Report Share Posted 24 april 2015 Ach Spido, vroeger.... We speelden met kolengestookte versterkers en namen op op houten banden, dat waren tijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 april 2015 Report Share Posted 24 april 2015 Ach Spido, vroeger.... We speelden met kolengestookte versterkers en namen op op houten banden, dat waren tijden. En die houten banden waren zo slecht, dat ze er akoestisch materiaal van hebben gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 april 2015 Report Share Posted 24 april 2015 a-koestisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts