leobus Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Wederom dank voor jullie input. Nu ben ik alleen nog nieuwschierig naar voorbeelden van High-End materiaal. Dus welke nummers mogen wat jullie betreft de stempel High-End plaat hebben? Dus los van hoe en waarmee je het afspeelt of van de compositie of nummer zelf maar dat de bron van geweldige geluidskwaliteit is. Bij voorkeur verschillende stijlen en digitaal verkrijgbaar. Harry Belafonte in Carnegie Hall. Bijna alle opnames op het Noorse KKV label. O.a. Kari Bremnes. Christina Pluhar op het Franse Alpha label. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Zeker, Harry Belafonte in Carnegie Hall (eerste concert daar, 1959). Ook Cleo Laine at Carnegie Hall (eerste concert daar, 1974). Als je van jazz houdt: Christian McBride, "Gettin' To It". Ook "Famous Blue Raincoat" (liedjes van Leonard Cohen door Jennifer Warnes). Bij voorbeeld, dus. En heel veel klassiek, overigens. Edited 19 april 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Hebben we het over goede opnames denk ik dat we terug moeten naar de jaren 50. Er zijn in die tijd goede opnames gemaakt waar we nu nogsteeds van kunnen genieten. Gek genoeg kom ik steeds vaker uit bij oude opnames als ik een set wil beoordelen. Ik zou dus eigenlijk willen pleiten voor de oude analoge tape om mee te werken. Dat heb ik nu ook al jaren George. Zit wel minder laag in die opnamen, maar dat hoeft ook weer niet zo voor mij. Overigens sinds ik het zand uit mijn speakers heb klinkt het laag ook weer beter. Ik zit nu te wachten op nieuwe stuurbuizen en aan de hand daarvan ga ik langzaam weer wat zand toevoegen om een optimum te bereiken. Edited 18 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Wol volgens mij spreek je hier jezelf tegen. Het maakt allemaal niet zoveel uit. (met tegel al helemaal niet!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Is hetzelfde met class d wil je het als highend ge bruiken is die alleen bruikbaar tot 200-300 hz. met buis voorversterker kun je heel ver komen , maar het het beste is gewoon voor mid-hoog is gewoon een analooge versterker Dat was misschien zo voor de eerste generatie klasse D, maar inmiddels kun je met klasse D versterkers (en digitale signalen) echt wel hele mooie dingen maken. Vorige week bij A10 audio naar een nieuw merk Aavik geluisterd - indrukwekkend! Misschien niet jouw smaak, maar wel degelijk serieus high end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 19 april 2015 Author Report Share Posted 19 april 2015 (edited) Nee wol. In de jaren 90 heb ik al afscheid van genomen van vinyl en tape. Dus dan maar iets minder toverachtig. Dank je leobus en spido, deze zijn ook digitaal uitgebracht? En dan ook specifiek een nummer welke aan te raden is? 24-96000 of 16-44100 ? Edited 19 april 2015 by Bill Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 (edited) Hallo, Ik vind het nummer "Mathilda" erg leuk. Bij mij hoor je Belafonte over het toneel bewegen. Van voor naar achteren, van links naar rechts. Bovendien is de plaatsing van instrumenten, zangers en publiek heel natuurlijk. Nog humorvol ook. Wat ik ook nog een mooie opname vind, is "The Weavers in Carnegie Hall". Daar wordt bij een nummer wat met een microfoon gerommeld. Met dat nummer wordt je dood gegooid op beurzen. Jammer, de rest is ook leuk. Groet, Leobus Edited 19 april 2015 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Chesky Records heeft ook heel mooie opnames, de echo is echt, je hoort de ruimte. Body and Soul van Joe Jackson is ook mooi gemaakt, twee Neumann's boven het orkest, close-mike bij de instrumenten en dat alles gemixed tot een mooi plaatje. Opgenomen in een half hout/half steen zaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 (edited) Dat was misschien zo voor de eerste generatie klasse D, maar inmiddels kun je met klasse D versterkers (en digitale signalen) echt wel hele mooie dingen maken. Vorige week bij A10 audio naar een nieuw merk Aavik geluisterd - indrukwekkend! Misschien niet jouw smaak, maar wel degelijk serieus high end. Ik geloof het gelijk, maar zelf blijf ik toch maar bij buizen en electronica. Probleem van die nieuwe produkten is dat er in het begin nog veel produktontwikkeling is en je het nog niet gekocht hebt en het is al verouderd. Kijk eens bij streamers en DAC's! Tried and tested zoek ik. Edited 19 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Klasse D is toch geen digitale versterking (dacht ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Dat was misschien zo voor de eerste generatie klasse D, maar inmiddels kun je met klasse D versterkers (en digitale signalen) echt wel hele mooie dingen maken. Vorige week bij A10 audio naar een nieuw merk Aavik geluisterd - indrukwekkend! Misschien niet jouw smaak, maar wel degelijk serieus high end. Ik ben het met je eens, dat de toegepaste techniek en de manier van schakelen niet zo veel uit hoeft te maken. Volgens mij is high-end juist, natuurlijk, onopvallend, subtiel, op een e.e.a. manier wordt je als ware de muziek ingezogen. Als het "indrukwekkend" is treed bij mij al snel luistermoeheid toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 april 2015 Report Share Posted 19 april 2015 Klasse D is toch geen digitale versterking (dacht ik)Nee. De grootste verwarring als je het mij vraagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Klopt het was gewoon de volgende letter die aan de beurt was klasse a,b,c waren er al en nu dus d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 20 april 2015 Author Report Share Posted 20 april 2015 Is er ook nog wat modernere werk (en wellicht anders dan klassiek en jazz) wat de moeite waard is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Dire Straits - Brother in Arms bvb ik weet niet of er "slechte" heruitgaven bestaan ... Ik bedoel deze is zeer veel (her)uitgegeven en ik weet niet welke er top is. In 1984 was het in ieder geval top Metallica - Black Album Radiohead - In Rainbows Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Is er ook nog wat modernere werk (en wellicht anders dan klassiek en jazz) wat de moeite waard is?tja wat ik al aangaf zijn de oudere opnames toch vaak mooier als het moderne werk. Je zou eens naar Eva Cassidy, Songbird kunnen luisteren, wat ik ook mooi vind is Stevie Ray Vaughan Tin pan Alley. Verder mighty Sam Mc Clean give it up on love is mooi opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Prince uit de jaren 80, moet zeker in de bib te vinden zijn Denk aan 1999, Parade, Purple Rain ... De In Rainbows die ik postte is op CD niet goed ... Porcupine Tree kan interessant zijn ... Talking Heads - Remain in Light uit 1984 Talking Heads - Speaking in Tongues uit 1983 Van Talking Heads moet je echt de uitgaven uit de jaren 80 zien te pakken te krijgen, deze zijn heeeeeeeel goed, de reissues uit de jaren 2000 zijn dood gecompressed Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Verder mighty Sam Mc Clean give it up on love is mooi opgenomen. Alle albums van Sam zijn opgenomen met audioquest bekabeling. Dat zegt mij niet dat die kabels heel goed zijn, maar vooral dat er bij de opnames aandacht voor van alles is geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Is er ook nog wat modernere werk (en wellicht anders dan klassiek en jazz) wat de moeite waard is? Van wat voor soort muziek hou je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Wol ik weet niet waar je mee bezig bent maar je opmerkingen raken kant nog wal de laatste tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Wol misschien moet je anders een topic openen waarin je beschrijft wat voor jou beter betekent en wat voor jou anders maar niet noodzakelijk beter betekent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 20 april 2015 Author Report Share Posted 20 april 2015 (edited) Dat mensen merk interlink kunnen kopen , geloof je ...... Mvg wol Dank voor je bijdrage aan mijn vraag wol.. Van wat voor soort muziek hou je? Er is al heel wat genoemd hier nu wat daar wel aan voldoet. Breed maar kreeg eigenlijk alleen muziek te zien wat van voor mijn geboorte (en ben al niet zo jong meer) stamt. Wat vinden we van Steely Dan? Edited 20 april 2015 by Bill Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Ach ik ben van 1970 en luister ook naar muziek van voor mijn geboorte en kan daar som meer van genieten dan de muziek die na mijn geboorte is gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Wol ik weet niet waar je mee bezig bent maar je opmerkingen raken kant nog wal de laatste tijd. So, he fits perfectly... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Wol ik weet niet waar je mee bezig bent maar je opmerkingen raken kant nog wal de laatste tijd.Meen je dat nou? Nee maar! Ik begon er net wat aan te wennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts