Subwoofah Posted 23 juni 2002 Report Share Posted 23 juni 2002 Een Kabel voegt NIETS toe aan je geluid,het laat alleen maar WEG. Wat vinden jullie ervan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Geen kabels - dat laat pas weg. Kabels zijn wat dat betreft net apparatuur en speakers - het kan nooit een exacte weergave garanderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Geplaatst door Subwoofa:Een Kabel voegt NIETS toe aan je geluid,het laat alleen maar WEG. Wat vinden jullie ervan ? Kan me hierin geheel vinden, de kunst is dus : het zo min mogelijjk weglaten....... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 24 juni 2002 Author Report Share Posted 24 juni 2002 Een kabel die iets benadrukt,laat dus iets weg om het andere beter te laten horen. Een kabel is geen versterker,hij kan geen sinusjes versterken,alleen piekjes filteren. Tja ik ben soms tevreden met mijn kabels en soms ook weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leipo Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Geplaatst door Ome Henk: ...en er zijn zat kabels die wat benadrukken, dus in wezen iets toevoegen... Of dat juist is Ach, als je er maar tevreden mee bent. dat zie je dus verkeerd: de kabel laat bijv. de hoge en midden tonen minder goed door en de bass blijft hetzelfde. maar doordat de hoge en midden tonen zachter klinken lijkt de bass te overheersen dus de kabel kan nooit wat toevoegen alleen weglaten... hmm Subwoofa was iets eerder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 24 juni 2002 Author Report Share Posted 24 juni 2002 JUIST LEIPO Wij kunnen met elkaar praten. GretZz Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Er is meer tussen hemel en aarde dat de wet van ohm. Om even het denken van jullie te volgen... Op die kabel die niets zou toevoegen. Staat je tijd, alle fm zenders en alle mobiele telefoons. Beweer je nu nog dat een kabel niets toevoegt?? Sorry maar dit was een inkoppertje. ff serieus de kabel is geen kabel in de zin van U=IxR. De kabel is veel te complex om er uberhaubt een sluitende formule voor te geven. En dan hangt er ook nog eens een belasting aan die al helemaal met geen pen te beschrijven is. Er is dus wel wezenlijk een kans op opslingering bij bepaalde frequenties. De combinatie bron-kabel-ontvanger verschuift de balans tussen hoog/mid/laag. Als 't allemaal zo simpel was had je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 24 juni 2002 Author Report Share Posted 24 juni 2002 Ja dat is ook waar. dat jeje zelf moet gaan beschermen tegen GSM en al dat soort zaken Tja Een kabel kan er wel iets tegen doen Tjee Waar gaat het nu eigenlijk om. De perfecte geleider toch. Maar ze laten dus weg en voegen er iets aan toe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Waar gaat het nu eigenlijk om.De perfecte geleider toch. Nee de perfecte match. Een niet afgeschermde kabel die aangedreven wordt door een buis. Vangt veel op uit de luct en zal dan wel mooi klinken maar veel toevoegen. Een heavy duty coax kabel aangedreven door een buis is heel stil maar klinkt weer niet zo mooi. Een zwaar terug gekoppelde versterker (opamp) heeft niet zoveel last van de antenne werking van de kabel. Maar daar zitten weer honderden transitoren in die je verder van je orgineel doen geraken. Wat gebeurd er nu Stel de speaker neemt alle energie op. En de bron geeft alles af. Dan mag je beweren dat de draad alle energie (mits die niet uitgezonden / ontvangen word) overdraagt. Hoe die energie aankomt is weer afhankelijk van de eigenschappen van de bron-kabel-weergever. En als die bron ideaal is en de weergever ook. Dan kun je van te voren een schatting maken of de energie aankomt zoals je zou willen. Ik raak er de draad van kwijt. 't is een hoop gezeik maar jij bent de gene die mag lachen als je wil. Je hoort verschil als je iets veranderd aan je setup. Jij bepaald of je er om kan lachen. 10.000 gulden uitgeven en nog niet blij is heel gewoon hoor. Met tientjes kun je ook al tevreden worden. Ik ben heel blij met mijn eigen geknutselde silver bullits en mijn buisjes. Maar kut die koelkast. De schik zit 'm vooral in 't proberen en de ruzie met de buren. groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Goh Simon, is er tenminste toch nog iemand die op school heeft opgelet . Ik ben me er al jaren van bewust dat er teveel radiorotzooi in de lucht zweeft (en niet alleen van Radio 3), maar ik ben er al zo aan gewend dat ik er niet meer zoveel aandacht aan besteedt. Los je het ene probleem nl op, komt morgen wel weer een gek met een andere zendfrekwentie. Om dat allemaal tegen te houden en te weren is een leuk ideaal, maar zoals voor (bijna) alle idealistische gedachten geldt, ijdele hoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 24 juni 2002 Report Share Posted 24 juni 2002 Goh Simon, is er tenminste toch nog iemand die op school heeft opgelet Ja maar niet tijdens spelling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 24 juni 2002 Author Report Share Posted 24 juni 2002 Wonen jullie boven op een zendmast ofzo ? Ik gebruik alleen goede kabels,dus ik heb geen last van radio russia. Ja kabels zijn rare dingen,maar wel leuk om mee te stoeien. Het is alleen jammer dat al die snoertjes zo duur zijn. Ik gebruik trouwens siltech ft 12 biwi GretZz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 25 juni 2002 Report Share Posted 25 juni 2002 Om last te hebben van allerlei instraling, hoef je zeker niet onder een zendmast te wonen. We leven in een wereld vol GSM's, computers en allerlei andere uitstralende apparatuur, dit alles levert een alom aanwezig waas van signalen. Inhoeverre dit invloed heeft op het uiteindelijke geluid uit een speaker, is lastig aan te geven, goed afgeschermde kabel zal zeker een positieve invloed hebben. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 25 juni 2002 Author Report Share Posted 25 juni 2002 Als je maar plezier hebt. In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts