carl Posted 16 april 2015 Report Share Posted 16 april 2015 In de stereo deze maand een leuk artikel van een werkelijk innovatief element namelijk de Moving Light. Bij elk element MC of MM of MI wordt een magneet gebruikt om het signaal te versterken/verwerken. De Moving Light gebruikt daarvoor een Led in combinatie met een fotocel. De aftasting gebeurt verder normaal met een naald. Het element klinkt als "Ohrenschmaus" en hoort gelijk tot de beste die het blad getest heeft. De prijs met speciale phontotrap valt me met met een kleine 9000 euro eigenlijk nog mee. Het merk heet DS audio en het element "the night rider"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Helaas heb ik ze niet liggen Wel leuk dat ze blijven inoveren om het beste uit de groef te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 De prijs met speciale phontotrap valt me met met een kleine 9000 euro eigenlijk nog mee. Als dat geen HighEnd uitspraak is ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Noem het meer haaiend Maar zeg nou zelf Carl, zo gaat de lol en de romantiek van het plaatjesdraaien er toch helemaal af met dat high-tech gedoe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Een LED met een fotocel? Zou dat beter zijn dan aftasten door een laser? http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_turntable http://elpj.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 april 2015 Author Report Share Posted 17 april 2015 (edited) Ik meld alleen wat in de Stereo staat! Wat betreft het geld bedoelde ik dat als je bijvoorbeeld bij Marco gaat shoppen en je komt met een Grail en een leuk elementje naar buiten je ook wel zo'n bedrag kwijt bent. Blijft veel geld, maar kennelijk verkoopt hij dergelijk spul met enige regelmaat anders zou hij het niet in de etalage hebben staan. Datzelfde geldt voor een Moving Light element, er blijven liefhebbers doe er het geld voor over hebben (en gelukkig maar). Edited 17 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 april 2015 Author Report Share Posted 17 april 2015 Dan luister je in ieder geval naar een iemand Wol (big smile). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Carl, als het mechanisch op de plaat wordt gezet zonder Light, leg mij maar eens uit dat het met Light beter klinkt, het zal muzikaler klinken en aangenamer maar niet beter. Mvg wol Het gaat er om, dat de groef zo nauwkeurig mogelijk wordt "gelezen". Wanneer dit met licht beter gaat dan met spoeltjes, is er toch niks op tegen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 (edited) Hans, er zijn producten komen en gaan daar heb jij het toch ook over, de laser draaitafel hoor je daar nog van. Mvg wol Wanneer het goed zou werken én de prijs goed zou zijn, dan was het ding er echt nog wel. Ik heb er eens een test van gelezen, die spoorde niet goed en het klonk belabbert. Tja... dan doe je het verkeerd. Maar neem de Strain Gauge (ozi), dat klinkt wél goed, maar is helaas veel te duur (voor mij). Edited 17 april 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Wanneer het goed zou werken én de prijs goed zou zijn, dan was het ding er echt nog wel. Ik heb er eens een test van gelezen, die spoorde niet goed en het klonk belabbert. Tja... dan doe je het verkeerd. Heb jij die gehoord dan? Volgens mij was ie prima. Hij kwam alleen op de markt voor een erg hoog bedrag EN op een moment dat vinyl totaal niet meer verkocht werd, ver voor de vinyl revival. Vandaag de dag zou hij denk ik wel meer kans maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 april 2015 Author Report Share Posted 17 april 2015 Maar wel heel erg gevoelig voor stof begreep ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 april 2015 Report Share Posted 17 april 2015 Dat is toch ieder haaiend element? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 april 2015 Author Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Dat is wel een goede Peter. Ik speelde laatst met een AT 95 en die ploegde overal doorheen en klonk eigenlijk best goed. Maar zoveel ervaring met verschillende high end elementen heb ik niet thuis. Marco zou dat beter moeten weten. Edited 18 april 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 april 2015 Members Report Share Posted 18 april 2015 [...] Marco zou dat beter moeten weten. Wat zou ik beter moeten weten? Dat alle elementen uit de top goed presteren? Dat is ook zo. Altijd afhankelijk van de rest van de componenten en kennis van de dealers, maar goed tot zeer goed presteren kunnen ze allemaal! Voor nieuwigheden zoals jouw Moving Light is echter gewoon weinig markt. Hoe goed een dergelijk iets ook kan zijn. Als ik de eerder ter sprake gekomen Strain Gauge even als voorbeeld mag nemen, deze techniek was dermate goed, dat je idd over een revolutie kon spreken. Maar..., en nu komt het, dergelijke producten bevinden zich in een prijsklasse waar niemand zo maar instapt. Degenen die zich hier voor interesseren hebben geen instaptafel met dito arm en element staan, zij spelen al op het hoge, zo niet hoogste niveau. Wat gaf dit nu voor probleem, er was dus animo genoeg voor de SG met eigen voeding/versterker, maar hoe ga je als dealer een verkoop van (toentertijd) 5500 euro, nu rond de 8000 organiseren als hier alleen maar Alleartsen, vdH's, Air-Tights en andere aanverwanten inclusief phonotrappen uit het hogere segment op moeten worden ingeruild? Daar hadden we ons allemaal zwaar op verkeken, en bleek dit uiteindelijk bijna onverkoopbaar. Ja, door geld bij te leggen op inruil goederen waar je absoluut niet op zit te wachten. Zonde van het product, de tijd en alle moeite, maar het was een wijze les. Ik ben bang dat het Moving Light principe hier even kansloos zal blijken. Niet door zijn kwaliteiten, maar door de onmogelijke manier waarop onze markt in elkaar zit... O, en Wol, over dat artikel in de Stereo, als je bij de boekhandel komt, dan koop je dat blad toch zeker wel, of ga je hem daar alleen lezen en zet je hem weer terug? Dat is nu niet echt het consumentengedrag wat onze economie weer op de rails moet krijgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Voor nieuwigheden zoals jouw Moving Light is echter gewoon weinig markt. Hoe goed een dergelijk iets ook kan zijn. Als ik de eerder ter sprake gekomen Strain Gauge even als voorbeeld mag nemen, deze techniek was dermate goed, dat je idd over een revolutie kon spreken. Maar..., en nu komt het, dergelijke producten bevinden zich in een prijsklasse waar niemand zo maar instapt. Degenen die zich hier voor interesseren hebben geen instaptafel met dito arm en element staan, zij spelen al op het hoge, zo niet hoogste niveau. Wat gaf dit nu voor probleem, er was dus animo genoeg voor de SG met eigen voeding/versterker, maar hoe ga je als dealer een verkoop van (toentertijd) 5500 euro, nu rond de 8000 organiseren als hier alleen maar Alleartsen, vdH's, Air-Tights en andere aanverwanten inclusief phonotrappen uit het hogere segment op moeten worden ingeruild? Daar hadden we ons allemaal zwaar op verkeken, en bleek dit uiteindelijk bijna onverkoopbaar. Ja, door geld bij te leggen op inruil goederen waar je absoluut niet op zit te wachten. Zonde van het product, de tijd en alle moeite, maar het was een wijze les. Ik ben bang dat het Moving Light principe hier even kansloos zal blijken. Niet door zijn kwaliteiten, maar door de onmogelijke manier waarop onze markt in elkaar zit... Goeie analyse van een veelvoorkomende misrekening, Marco. Dergelijke fouten worden keer op keer gemaakt, steeds staan er weer bedrijfjes op die "a better mousetrap" hebben uitgevonden en ook nu blijkt weer: een technisch superieur product is niet genoeg en verkoopt zichzelf niet, helaas. Het blijft me verbazen hoe hardnekkig dit misverstand blijft bestaan, de industrie is erg hardleers, techneuten en marketing blijft een lastige combi. Overigens geldt dat niet alleen voor producten in de hoogste prijsklasse, wie herinnert zich nog Betamax en V2000? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Overigens geldt dat niet alleen voor producten in de hoogste prijsklasse, wie herinnert zich nog Betamax en V2000? Betamax heeft het nog lang volgehouden. Was kwalitatief beter dan VHS maar ging ten onder omdat VHS goedkoper was en het grote publiek de betere kwaliteit niet vond opwegen tegen het prijsverschil. V2000 was op voorhand al een doodgeboren kindje. Dat kwam op de markt toen VHS allang het grootste marktaandeel veroverd had. Wat ook flink meespeelde was dat videotheken toentertijd vrijwel uitsluitend films op VHS aanboden. Ook om de vanzelfsprekende economische redenen. Edited 18 april 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 (edited) Maar wel heel erg gevoelig voor stof begreep ik. Gewoon nat afspelen! Edited 18 april 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Nat afspelen met een ELP? Dat wil ik meemaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 april 2015 Report Share Posted 18 april 2015 Nat afspelen met een ELP? Dat wil ik meemaken water + stof = modder. Dat leest hij wel, door de andere brekingsindex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 april 2015 Author Report Share Posted 18 april 2015 Interessante analyse Marco. Weer wat geleerd. Ik hoorde laatst een dealer klagen, dat hij verschillende potentiële klanten had die eerst hun oude spulletjes moesten verkopen. Was ook in jouw prijsklasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 (...) ik koop bij tijdschrift handelaa zeker voor 500 per jaar aan tijdschriften kan ook meer zijn , en dan praten we nog niet over de vakliteratuur (...) En dan verwacht je nòg dat we je serieus nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 Spido,de wereld draait door ,de wetenschap stopt ook niet, over 20 jaar is de tegel meetbaar en dan , dan heb jij wat gemist. Mvg wol Wollie toch, nergens voor nodig. De charme van "De Tegel" is toch juist dat hij niet meetbaar is, afgezien van het gewicht in grammen en van de maten in in cm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2015 Author Report Share Posted 10 mei 2015 Grappig hoe zaken samenlopen. Ik ben lid van de AAA en daarin stond toevallig een beschrijving van de Toshiba draaitafel met inderdaad de voorloper van dit element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts