Ivan10 Posted 26 september 2015 Report Share Posted 26 september 2015 Jullie hebben het antwoord ook nog niet: wat is de oorzaak van het gehoormatige gevolg door de supertweeters. Een nieuw topic starten denk ik. Wat wil je met het antwoord doen, Carl? Geloven je oren pas wat ze horen met een valide uitleg erbij? Wil je naast de uitleg ook de technische schema's misschien? Ik begrijp dat we een nieuw activiteit beginnen: de High-End Forum Research & Development Afdeling. Waar ieder hifi product wordt ontleedt inclusief een pijnbank voor de fabrikant. De financiering hiervoor zie ik graag tegemoet: BBC style Ik wil minimaal een villa in het Gooi of uitzicht over de Maas. En de beste testfaciliteiten die zelfs TNO, AES, en Philips nog doet watertanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 september 2015 Report Share Posted 26 september 2015 (edited) Ach, zo'n antwoord geeft i.i.g. duidelijkheid of het een echte verbetering is qua werkelijkheidsweergave of slechts "slagroom" op de chocolademelk (MyFi) Maar je hebt een punt, ook al is het slagroom, wat dan nog? Ik begrijp dat we een nieuw activiteit beginnen: de High-End Forum Research & Development Afdeling. Waar ieder hifi product wordt ontleedt inclusief een pijnbank voor de fabrikant. De financiering hiervoor zie ik graag tegemoet: BBC style Ik wil minimaal een villa in het Gooi of uitzicht over de Maas. En de beste testfaciliteiten die zelfs TNO, AES, en Philips nog doet watertanden. Overigens vind ik dit nogal sarcastisch en denigrerend Ivan naar je medeforummers, waarvoor een deel van de hobby ook is de achtergrond willen weten van hoe en wat. En niet op voorhand alles geloven wat een verkoper aan verhalen vertelt. HighEnd wordt niet door engeltjes bij elkaar gepiest............. Jij mag dat geloven maar misgun een ander niet er anders over te denken. Edited 26 september 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Ik zie er de humor wel van in Maar laten we eerst gewoon even luisteren. Zie ik je vandaag? Ik heb een heel herkenbare bloes aan. Als je vintage leuk vind, kun je me niet missen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Ik zie er de humor wel van in Mwah, heeft weinig met de X-Fi van doen. Met het maken van mooie foto's is ie beter Hopelijk zien we daar nog wat van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Tubejack als jou was zou ik een plaatsje bij de afvalbak bemachtigen, heb je een stoel, koffie en gebak. Mvg wol Uhhhh Wol, zijn de stoelen, de koffie en het gebak dan zo slecht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Ivan werk eens 6.5 dagen per week en dan kom je over 20 jaar terug. Mvg wol Precies! En dan moet er niet iemand met je vinding van door gaan, Wol ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Overigens vind ik dit nogal sarcastisch en denigrerend Ivan naar je medeforummers, waarvoor een deel van de hobby ook is de achtergrond willen weten van hoe en wat. En niet op voorhand alles geloven wat een verkoper aan verhalen vertelt. HighEnd wordt niet door engeltjes bij elkaar gepiest............. Jij mag dat geloven maar misgun een ander niet er anders over te denken. Ik ben doodserieus. Waarom zijn we geen audioclub met eigen testfaciliteiten? Een ander mag tegen alles aanpissen, maar graag wel na geluisterd te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Jack zal vast een goed verslag geven van onze luisteravonturen. Voor wie foto's en wat tweets wil zien mijn Twitter account: http://twitter.com/vinylivan De foto's zijn als het goed is aanklikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 (edited) Tubejack als jou was zou ik een plaatsje bij de afvalbak bemachtigen, heb je een stoel, koffie en gebak. Mvg wol Ik had een leuke dag. Veel goede demo' s gehoord. Edited 27 september 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Hans, kamer 22 om 11.00 dat was gisteren ik neem aan dat het vandaag ook is, zeker weten doe ik het niet kijk op Facebook veldhoven audio. Mvg wol Gewoon gemist. Kamer 22, dat was toch de kamer waarin ook life muziek werd gespeeld en de lezingen werden gegeven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Met dank aan Jack voor de X-Fi Show Afterparty! Ik zou zeggen laat Jack een audiofiel verantwoorde sessie organiseren voor op een High End Forum meeting. Of beter een audiofiele battle met leuke muziek. Een absolute streaming topper heeft hij in huis, waar hij veel tijd en kunde heeft ingestoken. Het is luisteren, maar niet technisch luisteren bij DJ Jack. Verder natuurlijk dank Jack voor de gezellige dag, en het geduld met mijn getwitter ;-) Op naar huis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Mwah, heeft weinig met de X-Fi van doen. Met het maken van mooie foto's is ie beter Hopelijk zien we daar nog wat van? Ik heb je gemist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 september 2015 Report Share Posted 27 september 2015 Met dank aan Jack voor de X-Fi Show Afterparty! Ik zou zeggen laat Jack een audiofiel verantwoorde sessie organiseren voor op een High End Forum meeting. Of beter een audiofiele battle met leuke muziek. Een absolute streaming topper heeft hij in huis, waar hij veel tijd en kunde heeft ingestoken. Het is luisteren, maar niet technisch luisteren bij DJ Jack. Verder natuurlijk dank Jack voor de gezellige dag, en het geduld met mijn getwitter ;-) Op naar huis! Ja, ik ben er blij mee. Veel 16/44.1 materiaal klinkt echt goed als je die zelf ript van cd. Erg mooi materiaal kun je ook kopen bij HDtracks. een veel leuker cadeau, dan die eeuwige sokken, aftershave Hoger dan 24/96 zou ik niet gaan. Het schijnt dat slechts een enkele studio dat materiaal heeft. Wat ik het leukste vond van de X-Fi show naast een paar echt goede demo's was lekker technisch ohen met Cock, het was feest Als mens heb je dat af en toe nodig, er is shit genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 Ivan hou je bij foto, s maken, Mvg wol Dit jaar niet van de X-fi. Alleen wat op Twitter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 Ik ben doodserieus. Waarom zijn we geen audioclub met eigen testfaciliteiten? Een ander mag tegen alles aanpissen, maar graag wel na geluisterd te hebben. Waarschijnlijk te kostbaar is Ivan. Ik zie regelmatig dat er bij serieuze testen, hard- en software van AP wordt gebruikt. Je moet dan al gauw aan 6....10.000 euro denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 (edited) Zit vandaag de hele dag in het ziekenhuis, dus tijd genoeg om mijn ervaring te delen over de X-Fi. Modellen, type nummers en merken vind ik pas interessant als het wat met me doet. Bovendien het is slechts mijn mening dus nagel me daar niet op vast Zelf heb ik niet zoveel met moderne spul en audio shows. Als Ivan niet zo enthousiast had gereageerd dan had ik waarschijnlijk wel een smoes bedacht om niet heen te hoeven. Het liep anders.... De heen en terug reis naar Veldhoven ging erg vlot over de A2. Mijn bijrijder Ivan hoefde slechts 2x bij te sturen. Parkeerruimte zat daar, gewoon helemaal naar achter doorrijden. Wij waren zo slim een toegang kaart via het web te bestellen en de factuur daarvan uit te printen. Dus hup langs deze rij. Als je binnen kwam en gelijk rechtdoor liep kwam je in een ruimte met Metrum dac's . M.i. erg mooi gemaakt. Aardige techneuten daar. Die zwarte blokjes zijn een eigen ontwerp DA converters die geheel discreet gemaakt zijn. Het verschil met de duurdere en goedkopere modellen is dat er meer of minder van deze converters zitten. Bij Hanze HiFi was het feest! Zij waren voor de 5e keer op de X-Fi o.a. een demo tussen een Thorens TD-160 en een TD-124 die exact hetzelfde element en arm hadden. Het verschil vond ik duidelijk hoorbaar de TD-124 vond ik dynamischer en wist gewoon meer uit de groef te halen. Ook bijzonder waren de eindversterkers. Daar worden Unitran uitgang trafo's voor gebruikt. Unitran is een oud Nederlands merk dat niet meer bestaat. Ze maakte zeer goede trafo's die gemakkelijk 80Khz halen.Volgens de mensen van Hanze hadden ze er genoeg van verzameld. Vooraf een demo met een van de 1e platenspelers Volgens Hanze een van de meest perfect gelijklopende platenspelers ooit. Deze platen werden gebruikt o.a. bij films en het geluid moest natuurlijk precies gelijk lopen met het beeld. Wordt vervolgd Edited 29 september 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 Ik ben doodserieus. Waarom zijn we geen audioclub met eigen testfaciliteiten? Een ander mag tegen alles aanpissen, maar graag wel na geluisterd te hebben. Beter om daar dan een apart/eigen topic voor te openen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 (edited) Wat me opviel was de hoge geluid kwaliteit van diverse sets. Sommige klonken echt beter, dan het spul dat ik hier thuis heb staan. Alleen daarom een feestje voor mijn oren. Wat ik dan zo jammer vind, dat er dan mensen achter je gaan staan kletsen of dat het geluid keihard staat. Gelukkig had ik een bordje gemaakt met het vriendelijke verzoek om buiten te gaan kletsen en oordoppen mee. Beide niet nodig gehad.! Deze Transmission Audio speakers luidsprekers vond ik een mooi ruimtelijk geluid geven. Aan gestuurd door Grandinote appratuur Wat me verder op de show opviel was. De ẅappers zijn terug! Het is kennelijk weer cool om mooie meters te gebruiken die b.v. het uitgang vermogen van de versterker aangeven. Van mij mag het.! Ik vind het echt prachtig staan, op deze machtig mooi gemaakte McIntosh versterkers. Kwijlen Totaal plaatje van de set met Sonus Faber luidsprekers. Let ook even op het "audiorekje" van bielzen? Wat ook op viel, dat bij veel demo's nog gewoon 16bit en 44.1 Khz gebruikt werd. Ik vond ik het geluid van deze set wat "hard" Dat komt m.i. niet zozeer door de apparatuur maar door de ruimte. Maar eigenlijk vind ik dat "excuus" voor zo'n hoog niveau niet valide want er waren zat deelnemers die wel akoestisch maatregelen hadden genomen. Natuurlijk je moet het ook treffen met de ruimte en tijd hebben/krijgen om het e.e.a. te kunnen installeren. Bovendien als bezoeker heb ik makkelijk lullen Wordt vervolgd Edited 28 september 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 (edited) Ik ben met veel plezier naar Veldhoven gegaan. Veel gehoord en gezien en ook nog leuk bijgepraat. - De demonstratie van Hanze met een DD platenspeler uit 1930 en een Thorens 124 en 160 vond ik echt geweldig. De eerste keer dat ik die laatste twee in een gelijke set up heb gehoord. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de 124 kleurt. - Ik was zeer onder de indruk van de demo met een Spec versterker op Harbeths HL 5.Werden wel veel tweaks gebruikt. Ik denk dat ik de HL 5 beter/moderner vindt klinken dan de 30.1 - Met Wiel vond ik de Raidho set bij Alex ook heel goed klinken. Dat is niet de eerste keer. - Wiel krijgt altijd een voorkeursbehandeling want Marco en Cock hebben hem een demo gegeven over hun tweeter. Zou hij ze al gekocht hebben? - Erg leuk gesproken met Cock. De man heeft echt ongelooflijk veel kennis en ervaring in combinatie met een heldere visie. - Marco heeft nu net als ik ervaring met het kopen van een monumentaal pand. - Theo Wubbolts demonstreerde met Audiolab en Mission en de andere merken die hij nu importeert. Hij heeft een eigen aanhang conform de oude "Luister" filosofie en wordt druk bezocht. . - Ik heb nog even Onno geholpen bij zijn Puresound shop. Hij had enorm veel aanloop en geeft goede voorlichting. Voor producten onder de 75 euro is er veel interesse. Het is jammer dat hij niet wat meer voorraad kan bekostigen. Misschien moet hij proberen te financieren door participaties open te stellen. Hier in de buurt heb je een eetcafé dat louter gefinancierd is uit publieksparticipaties. - Zonder muziek met de meneer van Audiomaat (van de juwelen) en Buell gesproken. Ik ga toch eens een paar zakjes juwelen bestellen. - Hans had gelijk over Zugspitz want dat klonk mooi en de draaitafel was een juweel. - Volop genoten met de vele leuke mensen. Alleen als je hoort dat er weer een dure platenpuk gestolen is. Een of andere ###### bouwt waarschijnlijk een verzameling op. Edited 28 september 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 (edited) Alex van A10 gaf een mooie demo met o.a. een prachtige Reed platenspeler een zeer futuristisch uitziende Aavik versterker waarmee je zo het jaar 3000 in kan zie http://www.aavik-acoustics.com/ Het merk luidsprekers weet ik niet meer maar dit was nou zo'n set waar je dagen naar kunt luisteren zonder luister moeheid. En gewoon beter klinkt als mijn set. Mag het 24bit 96khz EMM Labs DAC and Aurender streaming Top! Tijdens zo'n show kom je ook dingen tegen waarvan je denkt "Hoe bestaat het?" Devialet vond ik ook een prima demonstratie geven. Uit de kleine bolvormige luidsprekers kwam een verrassend mooi geluid met een behoorlijk laag. Volgens Ivan zat het e.e.a. vol met elektronica ? De muziek kwam van een Imac Wordt vervolgd Edited 29 september 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 De dt van zugspitze komt overigens van Vick (trans-fi) en ook de versterkers zijn geen eigen product maar komen van silvercore http://silvercore.de/roehrenverstaerker/silvercore-reference/ En of zij de speakers wel zelf maken? http://www.bastanis.com/ Maaarrrrr het klinkt er wel erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 Bij de Hanze demo vond ik de 124 wat dynamischer, maar de 160 sprak me meer aan. De instrumenten klonken in mijn oren minder vervormt. Maar dit kan ook aan de afstelling of exemplarische verschillen liggen. Raidho vind ik wel mooi in het midden en daarboven. Het laag klinkt in mijn oren altijd wat kartonnendozig. Ik vond het wel goed om te zien, dat er vaak echt hard gewerkt was om het goed te laten klinken. Ook al kwam het niet altijd goed uit de verf. Echt storend vond ik het luid praten tijdens de demo's. We zijn verschillende keren om die reden uit de demoruimte gelopen. Het toppunt was de vrouw van een demogever die met iemand over koken zat te praten. Investeer dan niks in zo'n dure ruimte. Dat is zo zonde van het geld en de moeite. En dan achteraf klagen dat het rendement van zo'n show wel erg laag is. Mijn insteek: in de ruimte muziek en informatie, klanten bijpraten op de gang. En ook duidelijk zijn tegen de demo verstorende luisteraars. Zo'n show is gewoon keihard werken. Achterin wat op een tabletje de muziek kiezen levert echt niks op. Van korte info over de apparatuur en muziek wordt iedereen wijzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 Net thuis. Ik wil het verslag nog met een deel eigen foto' s verder afmaken maar ik ben moe. Ik zal de komende dagen tussen de afspraken heen frummelen. Tipje van de sluier ik vond het bij Marco behoorlijk goed klinken. Die Lp van Boris Blank is een "must have" Erg leuk om nu eens op een echte high-end set een mono plaat te horen, wat een geweldig geluid Die inpuls tweeter vind ik top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 Misschien een extra reden om naar Veldhoven af te reizen, we gaan tijdens de X-fi een Sonore AC Powerpack II t.w.v. 2.000 euries verloten, ditmaal hoef je er niets voor te raden/gokken/frauderen, je entreekaart is het enige wat je nodig gaat hebben, dus bewaar deze na binnenkomen goed! Ik heb mijn kaartje nog steeds. Wanneer weet je eigenlijk of je wat gewonnen hebt? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 (edited) Grappig dat Hans en ik los van elkaar dezelfde constatering doen voor wat betreft de TD 160 en 124. Spido heeft altijd gezegd dat die dynamiek van de 124 kleuring is. Hij heeft wel een punt denk ik. Edited 28 september 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts