Jump to content

X-fi 2015 in Veldhoven

Arden
 Share

Recommended Posts

Wol wil je Sodejuu en mij niet zo opzij schuiven we zijn bezig een fantastisch concept neer te zetten. En jij gaat er weer dwars doorheen, lees eerst de Wet op de kansspelen en kom dan terug. :-)

Fijn Jack, dank voor je aan bod, misschien ben ik er dan al. Ik weet niet of ik een verslag ga maken van de show. Maar voor de zekerheid heb ik een kamer geboekt. Misschien moet ik me dit jaar als consument opstellen en lekker met je meerijden ;-)

Ik ben het met Ivan eens. Ivan, je vraagt veel te min voor je foto's. €500 is een lachertje.

Ik zie die gouden tijd voor Marco en Cock en Arnold nog veel groter. Waarom in Rotterdam, als je de Benelux als doelgroep hebt? Denk groter! De hele Flevopolder als High End speeltuin, met z'n eigen schone energie voorziening. Zeg maar een atractiepark voor de high End Audio liefhebber, met alles wat je maar kan krijgen op dat gebied, inclusief een werkplaats voor ter plekke professioneel herstel en eventuele modificaties. En dan niet voor de Benelux, maar heel Europa. Nederland als globaal middelpunt voor high end audio. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Dat lukt Marco zonder problemen

Precies, een duurzaam hifi-pretpark! Kunnen pan-Europese vluchten landen op Lelystad? Ik kan de stroom Russische miljonaires nu al niet aan, laat staan onze bankiers uit Zurich. Maar ook de mannen en vrouwen met een zucht voor de ultieme hifi ervaring uit Duitsland, Frankrijk en Engeland moeten kunnen komen.

Een randvoorwaarde ik wil wel een restaurant met Belgische chef, met de beste biefstukken, maar ook gebak en biologisch eten!

En ik weet het, ik vraag te weinig voor mijn foto's. 500 euro per foto is een habbekrats. De prijzen zal ik per direct ophogen naar de nieuwe realiteit! X-fi prijzen, de prijs van de foto is de prijs van de high-end apparatuur dat er opstaat, opgeteld natuurlijk!

Moderator, mocht dit te offtopic zijn er kan een nieuwe thread worden gemaakt: Grenzeloos dagdromen met een hifi-knipoog!

Wol wil je Sodejuu en mij niet zo opzij schuiven we zijn bezig een fantastisch concept neer te zetten. En jij gaat er weer dwars doorheen, lees eerst de Wet op de kansspelen en kom dan terug. :-)

Fijn Jack, dank voor je aan bod, misschien ben ik er dan al. Ik weet niet of ik een verslag ga maken van de show. Maar voor de zekerheid heb ik een kamer geboekt. Misschien moet ik me dit jaar als consument opstellen en lekker met je meerijden ;-)

Het is een end rijden dus gezellig,  als je meegaat  :)

Misschien een beetje te veelgevraagd. Maar een hifi museum met klassiekers en verschillende concepten moet kunnen. Nu nog de financiering.

Is dat het radiomuseum al niet? Er bestaat al zoiets. Maar een expositieruimte met vintage installaties moet er minimaal staan. Van een uitvergrote sme toonarm die kinderen in elkaar moeten zetten tot een Quad kamer met surround Q4 opstelling in 1960s stijl setting. Ja, dat lijkt me wel wat.

Ik denk inderdaad aan een museum van de hoogtijjaren van de hifi Ivan. Dus veel buizen en analoog. Met wisselende demo's. We kunnen beginnen met de collectie van Peter!

Edited by carl

• 1 month later...

Hier even een verslag van de dag.

zo als al eerder aangegeven was het nog al druk en heb ik 45min in de rij moeten staan om een kaartje te kopen.

2015-09-26%2010.36.09%20-%20kopie_zpsibaEen kaartje online kopen kan je dus 45 min besparen. zeker doen dus al je morgen nog gaat.

De hoogte punten op een met stip 

Zugspitz

Erg goed met een mooi compleet programma.

Een erg dynamisch systeem wat je zeker moet beluisteren.

2015-09-26%2013.17.27%20-%20kopie_zpsplfDe DT is een idiler (schrijf je dat zo) wiel aandrijving en klinkt prima.

2015-09-26%2013.19.09_zpsbvts7xmh.jpg

Ook mooi is de Xanadu klinkt gewoon lekker.

2015-09-26%2012.52.23%20-%20kopie_zps54r

Bij Music2 was het zo als gewoonlijk ook weer prima.

Hier was de nieuwe Tweeter te horen 

Voor Wol en mij was nog een vergelijk gedaan met en zonder en ja het doet echt iets.

2015-09-26%2014.33.29%20-%20kopie_zpsvgb

Het verschil was met name te horen in de ruimte wat zeker prettig is.

2015-09-26%2014.53.13%20-%20kopie_zpsjel

Aanrader is ook de Daudio stand.

Er zijn nu een set N-core500 versterkers aan de lijn toegevoegd die zeker heel goed doen wat ze moeten doen.

Duidelijk te horen is dat dit als een systeem is gebouwd en het speelt als set gewoon goed.

Alleen volgend jaar wordt het ook eens tijd om er wat analoge bronnen bij te doen.

2015-09-26%2011.23.02_zpsya7zkm2f.jpg

Verassing de Bach speaker.

2015-09-26%2015.06.41%20-%20kopie_zpspcr

Mooi compact speakertje wat een hele volwassen sound weet neer te zetten.

Prijs voor de beste looks, ik vind het gewoon indrukwekkend om te zien, Klonk ook niet gek.

2015-09-26%2013.51.40%20-%20kopie_zpsldr

Kamers die je over kan slaan.

eentje gevonden het geluid was niet in verhouding, het hoog was zo schel dat het zeer deed aan mijn oren. jammer had er meer van verwacht.

2015-09-26%2012.04.51%20-%20kopie_zpshmt

Wat was niet goed , zoals vorig jaar kamers zoeken, de bewegwijzering was helemaal mis.

MQA van meridian gehoord , prutswerk , straks durf je niet meer te streaming en of een cd te kopen.

Je kunt beter een oude cd of plaat kopen.

Mvg wol

MQA gemist, in welke kamer was dat ? 

Het klonk ook erg goed bij TG Acoustics.

Bedankt voor de info. Die Bach heb ik een paar jaar geleden gehoord en veraste mij ook.

Jullie hebben het antwoord ook nog niet: wat is de oorzaak van het gehoormatige gevolg door de supertweeters.

Edited by carl