Tubejack Posted 1 mei 2015 Author Report Share Posted 1 mei 2015 (edited) Inderdaad dit is alleen een DAC met zeer hoge kwaliteit. +/- 1.700€ Zonder enige franje. Edited 1 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 mei 2015 Report Share Posted 1 mei 2015 hoewel de stelling juist is .... gaat het hier over DAC's. iemand zonder 'tegel' hoort nmm relatief dezelfde verschillen tussen verschillende dac's (tenzij je het bestaan a priori dogmatisch uitsluit, heb ik ook begrip voor want 'het zijn maar nulletjes en eentjes'). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2015 Author Report Share Posted 1 mei 2015 Nou...... Ik weet nu hoe het komt dat 16bit/44.1khz zo goed klinkt via deze Dac. Het muntje is gevallen. Binnenkort meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2015 Author Report Share Posted 1 mei 2015 Dank zei de H- tegel is Jac tevreden over de dac. No h -tegel no music. Mvg wol Nee dat heeft niets met de H-tegel te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 mei 2015 Report Share Posted 1 mei 2015 heel benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2015 Author Report Share Posted 1 mei 2015 (edited) Het antwoord stond op het internet, ik hoefde alleen wat extreme info te koppelen. Ik ben al de hele middag muziek aan het luisteren en cd' s nauwkeurig onder Linux aan het rippen. Zéér verslavend, klinkt het met de moderne muziek die ik leuk vind o.a. moderne Jazz varianten en trance. Het is ongelofelijk wat je voor muziek uit een goed geript 16bit 44,1khz Wav bestand kunt peuteren. Ben nog via, via verdere informatie aan het inwinnen over dit merk. Edited 1 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 mei 2015 Report Share Posted 1 mei 2015 Ik heb de goedkopere Sparrow thuis gehad en vergeleken met de NorthStarDesign dac en verschillen waren zeer klein, voor mij niet de doorslag gevende om de Sparrow aan te schaffen. Een hele mooie dac met een concurrerende prijs, de Northstar dac kost bijna het dubbele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2015 Author Report Share Posted 1 mei 2015 (edited) Het "geheim" zit in de witte uitvoering Ruud. Zal er binnenkort een stukje overschrijven. Eerst een wat meer info halen van de Pro mannen. Ik wil zo compleet mogelijke informatie hebben. Zit ik met dat mooi weer CD' s te rippen Zal even een raam verder open zetten Edited 1 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 mei 2015 Report Share Posted 1 mei 2015 Jack aan de Streaming Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2015 Author Report Share Posted 1 mei 2015 (edited) Jack aan de Streaming Jack is aan het rippen. Vroeger werd ik zo genoemd. Zoek nog een leuk Linux programma om van muziek DVD' s de audiotracks af te halen en natuurlijk van DVD-audio.... Maar eerst een stapel CD's. Edited 1 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 mei 2015 Report Share Posted 2 mei 2015 Jack the Ripper Ook goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2015 Author Report Share Posted 2 mei 2015 Jack aan de Streaming Een beetje anders dan Hear gebruikelijk. Gisteravond weer een stapeltje CD' s geript en bij sommige handmatig de titels erbij gezocht. Van Marc heb ik een Linux programma gekregen om de Hi-res audio bestanden van DVD' s te kunnen halen. Bedacht me, dat het eigenlijk Blue ray moest zijn. Maar eerst van het mooie weer genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2015 Author Report Share Posted 2 mei 2015 (edited) Ik ga hier mijn tijd, niet meer aan verdoen. Edited 2 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 mei 2015 Report Share Posted 2 mei 2015 Hoi jack wat ik me nu afvraag. je had eerder een goede geluidskaart gekocht op een pc met daphile. Hoe verhoudt die zich nu ten opzichte van de dac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2015 Author Report Share Posted 2 mei 2015 Nou niet George. Maar voor wie niet kan wachten dit.... Hans Beekhuyzen heeft het hier uitgelegd http://thehbproject.com/nl/testen/57/2/Logitech-Squeezebox-Touch-Digitaal-uit Klein stukje hieruit: [....] Maar de Touch ondersteunt ook 96 kHz/24 bits en afhankelijk van de gebruikte D/A converter kan dat wel een groot verschil uitmaken. Dat zal ik proberen uit te leggen. Een digitaal signaal van de Squeezebox of andere bron komt in de D/A-converter eerst een digitaal filter tegen. Vandaag de dag is dat doorgaans een filter dat de sample rate omhoog brengt. De precisie waarmee dat gebeurt is van belang want elke fout of beperking is hoorbaar. Eenvoudige D/A converters doen dat minder goed dan de kostbaarder modellen. En ook bij die laatste hoor je duidelijk verschillen, misschien niet kwalitatief maar dan toch in ieder geval in karakter. Daarna pas gaat het signaal naar de eigenlijke D/A conversie en dat proces is vandaag de dag behoorlijk volwassen. Zolang het kloksignaal maar ultrastrak is, gaat de conversie vaak wel goed. [...] De wordclock van de Black Lion white is van studio kwaliteit. Het digitale filter en interface ook. De rode heeft een enkele DAC chip (sabre) en een eenvoudiger klok, de witte heeft per kanaal een eigen DAC chip en de "esoterische" klok zoals ze dat zelf noemen. Dit soort dac' s worden door pro's gebruikt. Wie dat zijn en wat ze doen kun je zelf bekijken op un site http://blacklionaudio.com/artists/ Sparrow DAC WHITE The WHITE model features our most advanced clocking architecture to date, a stunning 128dB unweighted 20-20kHz dynamic range into 600 ohms. There are few D/A converters that can meet or exceed this kind of dynamic range, or provide you with similar clarity and musicality no matter how much you’re willing to spend! There’s a reason why engineers like Tom Lord-Alge, Tony Maserati, and Mike Shipley use Black Lion Audio converters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2015 Author Report Share Posted 2 mei 2015 Wiel, jij tegen werelds beste producers. Op dit niveau hoef je niets uit te leggen, het moet gewoon goed werken zonder blabla Ik ga er verder Hear niet verder over uitweiden of reclame voor maken. Black Lion is een klein bedrijf met beperkte oplages en richten ze voornamelijk op de professionele markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 mei 2015 Report Share Posted 2 mei 2015 Jack ik herken dingen die je citeert van een aantal van de modificaties in mijn speler. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 mei 2015 Report Share Posted 2 mei 2015 (edited) het gaat er vooral om of ze het ontwerpen een tikkeltje serieus hebben gedaan. een lawaaibak in elkaar prutsen (een standaard Marantz Sa11-s1) is niet afdoende voor muziek. Edited 2 mei 2015 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 mei 2015 Report Share Posted 2 mei 2015 Nou niet George. Maar voor wie niet kan wachten dit.... Ik vraag dit om dat je eerder al erg enthousiast was over de geluidskaart die je toen gekocht had. Daar was je erg tevreden over en zou een externe dac niet eens zo heel veel meer toevoegen. Nu je een echte top dac hebt vraag ik me af of je er nu nog steeds zo overdenkt. Gezien de reacties vermoed ik dat je enigszins van gedachte veranderd bent. vandaar mijn vraag. Ik popel dus van nieuwsgierigheid om jou bevinding te horen en niet die van Hanz Beekhuyzen. Die kende ik overigens wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2015 Author Report Share Posted 2 mei 2015 Meitner, Beringer , Weiss , chord ik noem een paar namen is ook professioneel, dus kom niet aan dat het ene merk het nou het is. Mvg wol Die lijken met ook heel mooi, maar zijn aanzienlijk duurder Wol. Maar denk nu eens goed na Wiel, in die wereld gaan miljoenen en wellicht honderden miljoenen om. Daar zijn gewoon heel andere criteria. Het wordt beoordeeld op technisch kunnen en muzikale prestaties. De rest is flauwekul. Dat is het enige fat ik jullie wil meegeven. Wie wil komen luisteren is van harte welkom. Neem vooral je eigen CD' s mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 mei 2015 Report Share Posted 2 mei 2015 Meitner, Beringer , Weiss , chord ik noem een paar namen is ook professioneel, dus kom niet aan dat het ene merk het nou het is. Mvg wol En vergeet deze niet! http://www.antelopeaudio.com/en Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2015 Author Report Share Posted 2 mei 2015 (edited) Ik vraag dit om dat je eerder al erg enthousiast was over de geluidskaart die je toen gekocht had. Daar was je erg tevreden over en zou een externe dac niet eens zo heel veel meer toevoegen. Nu je een echte top dac hebt vraag ik me af of je er nu nog steeds zo overdenkt. Gezien de reacties vermoed ik dat je enigszins van gedachte veranderd bent. vandaar mijn vraag. Ik popel dus van nieuwsgierigheid om jou bevinding te horen en niet die van Hanz Beekhuyzen. Die kende ik overigens wel. Hoi George, Ik heb mijn pc weggegeven met Linux erop. Daphile vind ik nog steeds een heel fraaie oplossing met LMS en komt wellicht terug mochten de losse doosjes die ik nu heb toch niet bevallen. Maar voorlopig gebruik ik ze, want ik heb ze toch. De kaart die ik toen gebruikte een ESI Juli@ is erg goed, prijstechnisch onverslaanbaar. Toen opperde ik al dat een RME kaart waarschijnlijk nog veel beter zou zijn. In de Pro wereld dus bij omroepen en studio' s worden die RME' s ook veel gebruikt. De dac die ik nu heb zit daar weer boven. Als je op het internet zoek wordt die inderdaad vergeleken met merken zoals Weis en Meitner maar dat zijn merken die zich zover ik weet meer richten op de high-end gebruikers thuis. Het enige dat ik wil, is mensen bewust maken, dat het voor ons muziekliefhebbers best interessant kan zijn, om eens omgekeerd na te denken. Oja de juli@ doet weer voortreffelijk werk, als mijn Arta meetomgeving Edited 2 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2015 Author Report Share Posted 2 mei 2015 (edited) Maak je maar niet ongerust. Ik vertel óók de voor-en-nadelen net zoals (bijna) altijd op mijn site. Maar dat komt nog. Sommige dingen kan ik ook niet afdwingen. Edited 2 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 mei 2015 Report Share Posted 2 mei 2015 Kappa7 je hebt toch ook een ESS gebouwd! !! Mvg wol Is nooit af gekomenWil ooit nog wel eens met de chip aan de gang maar heeft geen prioriteit. Daarnaast heb ik ook war anders op het oog. http://soekris.eu/shop/dac_modules_dam1021_en/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 mei 2015 Author Report Share Posted 2 mei 2015 Jac, je praat over studio, s, de Mangers staan in tich opnamestudio, s, en spido beweert ook nog dat speksteen en steentje bij draagt, in welke opname studio staat de speksteen. Lijk mij wel verstandig dat je op zoek gaat naar echte speakers die in studio, s staan. Mvg wol Wol uit 2009 [....] Wat ik mooi vind van dit model is, dat het eigenlijk het formaat heeft tussen een monitor en grote vloerstaander. De kast is groot genoeg voor een diep laag en klein genoeg voor een mooi afstraalgedrag. http://www.perfectperformer.nl/recensies#31 Beetje of-topic maar ze zijn meer dan goed genoeg om de verschillen tussen dac's goed te kunnen horen. Wij gaan weer genieten van de muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts