Tubejack Posted 16 mei 2015 Author Report Share Posted 16 mei 2015 Jammer Hiface 2 zou het i.d.d. moeten doen volgens waar ik mijn Evo heb gekocht. [....] Bij mij was het een succes. Ik heb ook de hiface2 van m2tech gehad maar dit was een grote stap vooruit. [...] Audio station, alle instelling gebruiker aanvinken. Dan "Deze computer" ===> USB speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 mei 2015 Report Share Posted 16 mei 2015 Die had ik aangevinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2015 Author Report Share Posted 16 mei 2015 (edited) Die had ik aangevinkt. Andere USB-poort proberen? Gaat het Sync lampje op je dac wel branden? Afijn ik schat in dat het met een paar weken inclusief bekabeling etc helemaal naar mijn zin is. Dan zal ik een stap-voor-stap handleiding maken mét schermafdrukken. Uitbreidingsmogelijkheden, zoals automatische back-up etc... Meer kan ik er voorlopig niet aan doen. Edited 16 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 mei 2015 Author Report Share Posted 17 mei 2015 (edited) Goodtube heb je wel In Audio Station "Deze computer" ===> USB speakers gekozen? Kun je dat wel kiezen? Zelfs dit dingetje van +/- 10euro of minder doet het al. http://www.konigelectronic.com/en_us/1088473 Edited 17 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 mei 2015 Author Report Share Posted 17 mei 2015 De Synology NASsen draaien onder Linux Wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 (edited) Bij linux vindt de hiffi face vanzelf bij Windows moet je een programma download en Mvg wol Het is natuurlijk wel de vraag in welke mode hij dan werkt. De HiFace ondersteund ook de default synchrone USB mode. En al die goedkope stickies doen dat ook. Maar dat is kwalitatief nou niet het beste... Edited 17 mei 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 synchroon kan prima zijn, het ligt eraan hoe de DAC er mee om gaat. De mijne doet dat vrij deftig middels een sample rate converter en reclock meen ik. Maar de usb ingang is beperkt tot 48 khz, dus vandaar de hiface oplossing zodat de spdif ingang van de dac gebruikt kan worden, die gaat wel tot 192 khz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 (edited) Asynchrone vindt ik slechter maakt het beeld breder en groter, ik geef de voorkeur aan synchroon. Mvg wol Dan is puur muziek niet genoeg voor je en vind je het met extra jittersaus er over lekkerder Edited 17 mei 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 Jitter is gewoon en marketing kreet net als tegenkoppeling, bij een 16 bit 44 khz zal het minder uitmaken dan een dsd 5.6 mhz Mvg wol Zal ik het even voor je uitleggen: Jitter is wis en waarachtig wel degelijk signaalvervuiling. Een signaal met veel jitter is als eten van een vuil bord. Een signaal zonder jitter is als eten van een schoon bord. U heeft zelf de keuze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 Jitter vrij is niet realiseerbaar, de perfecte klok bestaat niet, en bij digital kom er meer om de hoek kijken. Mvg wol Goeie marketing kreet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 mei 2015 Author Report Share Posted 17 mei 2015 (edited) Er staat nu een van mijn favoriete Jazz zenders aan "Smooth Jazz 24/7" http://www.radioline.co/listen-to-sky-fm-smooth-jazz-247 Dat is 320Kbit MP3 en dat gaat via de Logitech Duet via toslink de Black Sparrow white DAC. Klinkt heel erg goed Dat is m.i. ook een van de geheimen van een goede DAC ook bij lage sample en bitrates een nauwkeurig upsampling proces. Dat kan m.i. alleen maar met een nauwkeurige klok en digitaal interface Mijn Logitech Duet gaat ook niet weg. Die hou ik voor dit soort betaalde streams Verder met een Pro man over kabels geboomd wordt AES met Neutrik XLR Edited 17 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 mei 2015 Author Report Share Posted 17 mei 2015 Jitter vrij is niet realiseerbaar, de perfecte klok bestaat niet, en bij digital kom er meer om de hoek kijken. Mvg wol Wol die in een studio gebruikt wordt, vind ik nauwkeurig genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 Jack sorry dat het mij waarschijnlijk ontgaat maar ik snap (nog steeds) niet waarom je je NAS ook niet via de logitech stuurt naar je DAC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 mei 2015 Author Report Share Posted 17 mei 2015 Jack sorry dat het mij waarschijnlijk ontgaat maar ik snap (nog steeds) niet waarom je je NAS ook niet via de logitech stuurt naar je DAC Zo zat het eerst ook Stef. Op de NAS draaide ik LMS, daarmee streamde ik over mijn netwerk naar onze Logitech Duet. Daarna met toslink naar de DAC. Maar daar liepen wij tegen beperkingen op. Nu zit het zo: http://www.tubejack.nl/blog/ Het zal straks met een tekening die ik ga maken als e.e.a. definitief is nog duidelijker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 Net je blog gelezen, interessant ... Heb een synology 214 + NAS ... en mijn DAC heeft USB Ben dus zeer benieuwd of ik dit ook aan de praat krijg (met je hulp) en of het beter is dan de USB via mijn LMS doosje 1 nadeel Nas moet in de buurt van de DAC, en dat wil ik niet, of ik moet een lange USB kopen en dat wil ik ook niet Heb net een instap wireworld USB gekocht, een rode, ben daar zeer tevreden over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 mei 2015 Author Report Share Posted 17 mei 2015 (edited) Omdat het in de studio staat zou het en goede dac zijn, dan heb jij geen goede speaker om het te beoordelen want manger vindt je in veel studio, s. In welke studio staan die van jou. Mvg wol Wol wat heeft een DAC met luidsprekers te maken? En twee ik denk dat deze luidsprekers zeker niet zouden mistaan, zoals ik al een aantal keer heb uitgelegd. Verder vind ik dat we best wel eens een beetje trots mogen zijn op Nederlands fabrikanten om de .e.e.a reden doen we dat niet. Nee eerst moet je dood gaan voordat je de hemel ingeprezen wordt. Kijk nou naar alle grote kunstenaars, geen cent te makken en nu wordt hun werk voor miljoenen verkocht. Nee echte slimme mensen kopen nog een paar PP' s nu dat nóg kan Mvg, Jack P.s. top dat je zoon wou helpen met dat appje op de smartphone , heb jij dat soms geprogrammeerd Edited 17 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 Heb je blog gelezen Jack. Mooi. Hoe zit het met de bitperfectie van DS audio eigenlijk.... nou ja. Ik heb mpdPuP weer gestart. Mijn netbookje-met-Hiface boot vanaf usb stick. Dan kan ik kiezen voor een stickje Daphile, maar kan ook booten van een ander stickje, met daarop mpdPup 0.9.3a. Op de een of andere manier, is die laatste erg audiofiel. En MPD vind ik een goed ding, die razendsnel indexeert. De setup is simpel te volgen middels een mpdwizard. Als ik het streamen op deze manier doe, dan kan LMS uitgeschakeld worden. Er is wat te kiezen Een nadeel is dat mpdPuP niet meer ontwikkeld wordt door Idolse, die is spoorloos. Nou ja, het werkt goed genoeg en steekt slim in elkaar. Iedereen kan dit aan de praat krijgen. De HiFace wordt direct herkend. In vergelijking met jouw setup heb ik dus een extra netbookje nodig in de keten. Daarvan valt het stroomverbruik nog wel mee. Een voordeel is dat ik geen lange kabel nodig heb. PS Jack, kun je niet beter je NAS wat dichter bij de set plaatsen, aan de andere kant van die linker muur? PS2 Morgen komt mij APC UPS binnen. Prettig idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 18 mei 2015 Report Share Posted 18 mei 2015 (edited) Jitter vrij is niet realiseerbaar, de perfecte klok bestaat niet, en bij digital kom er meer om de hoek kijken. Mvg wol Als je de koppeling asynchroon maakt is de invloed van jitter geëlimineerd Edited 18 mei 2015 by Plaatjesdraaier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei 2015 Author Report Share Posted 18 mei 2015 (edited) Heb je blog gelezen Jack. Mooi. Hoe zit het met de bitperfectie van DS audio eigenlijk.... nou ja. Ik heb mpdPuP weer gestart. Mijn netbookje-met-Hiface boot vanaf usb stick. Dan kan ik kiezen voor een stickje Daphile, maar kan ook booten van een ander stickje, met daarop mpdPup 0.9.3a. Op de een of andere manier, is die laatste erg audiofiel. En MPD vind ik een goed ding, die razendsnel indexeert. De setup is simpel te volgen middels een mpdwizard. Als ik het streamen op deze manier doe, dan kan LMS uitgeschakeld worden. Er is wat te kiezen Een nadeel is dat mpdPuP niet meer ontwikkeld wordt door Idolse, die is spoorloos. Nou ja, het werkt goed genoeg en steekt slim in elkaar. Iedereen kan dit aan de praat krijgen. De HiFace wordt direct herkend. In vergelijking met jouw setup heb ik dus een extra netbookje nodig in de keten. Daarvan valt het stroomverbruik nog wel mee. Een voordeel is dat ik geen lange kabel nodig heb. PS Jack, kun je niet beter je NAS wat dichter bij de set plaatsen, aan de andere kant van die linker muur? PS2 Morgen komt mij APC UPS binnen. Prettig idee. Beste Goodtube, Even in ABN zodat het voor de meelezer ook begrijpelijk blijft. Bit perfectie van Audio Station. Goeie vraag. IMHO hoe korter de digitale weg, des te beter. Dus m.i. beter dan àlle andere oplossingen met losse Linux doosjes of mooie glimmende commerciële audio componenten van alle bekende merken, waarbij data gestreamd moet worden over een WiFi of ethernet netwerk. Wat me opvalt, (op Arden na!) dat er maar weinig mensen zijn die zich afvragen hoeveel extra "rommel" een dergelijke digitale weg met zich meebrengt. De Olive waar Marc meespeelt lijkt me daarom technisch gezien heel goed. Met Daphile kun je m.i. eenzelfde resultaat bereiken. En nu ook met Audio Station rechtstreeks vanaf de NAS harddisk. mpdPuP Je bedoelt: Puppy Linux? http://murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=81984 Valt voor mij in dezelfde categorie, als alle andere al dan niet glimmende losse doosjes als dat streamed over een netwerk. Verder wil ik een oplossing die over 5 jaar nog werkt en ondersteund wordt. Wat me opvalt is hoeveel beter de nieuwste Synology software DSM is geworden. Het geheugenverbruik is m.i. veel efficiënter en ook LMS (Logitech Media Server) draait en indexeert m.i. vlot. Vergelijking met mijn setup. Heb jij een extra, ethernet netwerk, een extra Linux besturing systeem en een extra software programma in dit geval mpdPuP Hoe bit perfect is dat Goodtube? Een lange kabel is met de professionele XLR pluggen geen probleem. Mijn NASsen had ik eerst in de woonkamer staan maar dat bleek een slechte plaats i.v.m. stof en warmte. In de meterkast staan ze heerlijk koel en stofvrij. Een APC UPS heeft hier zijn diensten ook al bewezen. Mooi man! In de DMS software werd die van mij automatisch herkent en bij een stroomuitval wordt de NAS keurig afgesloten zonder dat er data verloren gaat, Dat is ook een nadeel van streaming, waar je niemand over hoort..... Een "gekte" is het, lijkt wel Maar het is leuk om daar, buiten de geijkte paden aan mee te doen Edited 18 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei 2015 Author Report Share Posted 18 mei 2015 (edited) Zo langzamerhand beginnen de nadelen van streaming zwaarder te wegen dan de voordelen. Tenminste wat eigen muziek afspelen betreft vanaf een computer of soort gelijk iets, al dan niet in een mooi doosje zoals dit. Het merk maakt m.i. niet zoveel uit, het had net zo goed dit Of dit kunnen zijn Het merk maakt mij daarbij niet uit, het zijn allemaal mooie producten. Alleen vraag ik me af, of de ideologie achter dit concept , wel zo goed is? Zou Wol dan toch gelijk hebben? Dat het allemaal "verkoop praatjes zijn?" Voor een deel vrees ik van wel Zittend op de bank een CD hoesje in mijn hand houdend, vraag ik me af wat heeft e.e.a. voor toegevoegde waarde? Het zal me niet verbazen als de CD over een jaar of 5 weer net zo gewild is, als een LP nu. Dat is dan wel leuk, omdat wij ook LP' s draaien, ben ik van een "ouwe l** " in eens een "hipster" geworden. Natuurlijk ga ik verder met dit project, want we willen high-end 24bit 192khz kunnen afspelen, maar zo langzamerhand beginnen de nadelen de voordelen in te halen. Ben er nog niet helemaal uit. Wordt vervolgd Edited 18 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 mei 2015 Report Share Posted 18 mei 2015 Ok. Jouw ding. Geheugen efficiënter bij Diskstation klopt, ze maken in 5.2 gebruik van compressie. In 15 minuten tijd heb jij een mpdpup in de lucht. Je kunt eenvoudig testen of dat beter klinkt. Ik zeg van wel. LMS heeft wat beperkingen op dat gebied. Mpdpup draait op een uitgeklede puppy, het OS is erg klein gehouden. Geen onnodige interrupties in de lopende processen. Unetbootin tbv iso uitpakken naar een bootable usbstick en de mpdpup.iso downloaden. Mpdroid op je android en voila! Ook al wordt aan die mpdpup software niet meer gesleuteld, wat maakt het uit. Als het nu werkt dan werkt het over 5 jaar ook. De ontwikkeling van mpd zelf staat niet stil. Dsd streamen is ook mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei 2015 Author Report Share Posted 18 mei 2015 (edited) Ok. Jouw ding. Geheugen efficiënter bij Diskstation klopt, ze maken in 5.2 gebruik van compressie. Precies Nee even zonder dollen, ik heb het al een paar keer gemeld maar kennelijk komt de boodschap niet altijd aan. Dat "gehobby" met "doosjes" is hartstikke leuk, maar wil er zo min mogelijk. Ik wil het het graag simpel, kort en goed. Voor iedereen te doen, zonder dat je een halve "whizzkid" hoeft te zijn. Sommige commerciële producten zoals Olive scoren m.i. erg goed op dat punt. Misschien kan het wel niet, want b.v. een plug-in voor Spotify voor Synology heb ik nog niet gezien.... Nu was dat ook niet de bedoeling maar toch.... Verder heb ik nu een Rotel RCD-975 aangesloten op S/PDIF met een nieuw CDM9 loopwerk, nieuw lade tandwiel, Tent klok, Burson modules en eigen tweaks en ook via de eigen interne DAC klinkt het heel behoorlijk. A/B vergeleken met de Black Lion dac zijn er verschillen met name meer duidelijkheid, definitie ontbreken van digitale hardheid Maar "straat lengtes" verschil is overdreven. Nee het klinkt gewoon meer als een LP. En dat is ook één van de dingen die wij graag willen. Het fysieke medium moet niet uitmaken een CD of digitaal bestand moet net zo goed kunnen klinken als een LP. Volgens één van mijn leraren moet dat kunnen: "Jack heus het staat er wel op dat schijfje" "Je moet het er alleen van weten af te halen. " Op DSD mooi maar is dat niet gewoon SACD in een nieuw jasje. ? Mooi die compressie in DSM 5,2 waar heb je dat gevonden? Ook mijn website is weer bijna 100ms sneller geworden Mvg, Jack P.s. ik sluit niet uit dat we gewoon CD' s blijven draaien en streaming als een moderne bandrecorder gaan gebruiken. Edited 18 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 mei 2015 Report Share Posted 18 mei 2015 Ik heb de change log gelezen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 mei 2015 Report Share Posted 18 mei 2015 Soms hebben we ook geen keuze dan te streamen Jack Tape is weer hip aan het worden met als resultaat dat sommige groepen enkel nog een download of een tape op de markt brengen. En meer en meer enkel nog een download .... dus ja, moet je wel streamen. Klein zijsprongetje dat ons, lees vrienden uit België, ook deed nadenken en toch aansluit bij bovenstaande issues Aurender met interne opslag, zoals een olive, speelde beduidend beter dan dezelfde Aurender waarbij de files via de NAS werden "opgeladen" We spreken over hetzelfde geripte bestand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei 2015 Author Report Share Posted 18 mei 2015 Ik heb de change log gelezen.... Van mijn scheurkalender: Communicatie problemen ontstaan, omdat we niet luisteren om te kunnen begrijpen, maar om te kunnen antwoorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts