kappa7 Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 Nieuw kastje Jack? Zier er netjes uit zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2015 Author Report Share Posted 22 mei 2015 (edited) Nieuw kastje Jack? Zier er netjes uit zo. Ja leuk he, dit is het kastje waar ik het eerder over had. Gekregen van jonge mensen die gaan samenwonen. De opstelling wordt nog ietsje anders, ik wil ook de HP pc een plekje geven. Die is extreem stil. Ik heb daar een 2TB hd ingezet met Dalphile 15.02-b120952-i486. Die probeerde ik eerst van cd te installeren maar dat ging niet want de laatste versie gaat uit van moderne pc's met UEFI. Oplossing was simpel de laatste 14 versie downloaden vanaf http://www.daphile.com/firmware/build/old/ en daarna upgraden naar 15.02 Ik kan de Dalphile pc op afstand aan en uitzetten dus hij kan eventueel in een hoekje staan. Edited 22 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 Ik ben maar een arme dacloze. Arm, maar gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2015 Author Report Share Posted 22 mei 2015 (edited) Relatief Spido, is de prijs/kwaliteit volgens mij voortreffelijk, ook in het bereik voor een smalle beurs. Ik heb e.e.a. nog even beter geïnstalleerd. Het is even experimenteren voor het beste resultaat. Volgens Dalphile is het nu bit perfect Het klinkt in ieder geval prachtig en niet alleen de hi-res bestanden Plaatje erbij de Hiface Evo werkt prima Edited 22 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 Het blijft leuk spelen met linux audiosystemen. Daphile heeft bèta versies, zoek Daphile op Facebook voor de url.. Vandaag debian 8 geïnstalleerd en daarop de nieuwste mpd. Voor de kernel 3.16 zoek ik nog een RT update. Mpd is v 0.19 Was ff freubelen met de directory verwijzen naar netwerk lokatie. Uiteindelijk een mnt moeten doen, hoewel het in 0.19 zonder mount moet kunnen. De documentatie blijft lastig (niet compleet). Ik kom er wel met wat gegoogle. Het draait prima. Wat me vooral bevalt is de veel prettiger en snellere bediening ten opzichte van iets dat op LMS (logitech) is gebaseerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 Vanaf kernel 3.11 wordt de Hiface one direct ondersteund. AP-Linux bijvoorbeeld, vond ik lastig aan de praat te krijgen. Maar die heeft kernel 3.10 nog. De mei 2015 versie van Daphile heeft overigens kernel 4.0.4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 mei 2015 Author Report Share Posted 23 mei 2015 (edited) Wat ik leuk vind van Daphile dat de Logitech Duet waar we al jaren plezier van hebben gewoon kunnen blijven gebruiken. De controller werkt nu als afstandbediening voor de Duet en voor de Hiface, die ziet hij alle twee.! Ik kan er zelfs de pc mee aanzetten Daarnaast kun je makkelijk bit perfect cd' s rippen die automatisch van tekst, tag's en plaatjes worden voorzien. En het is lekker snel op deze HP pc. Alleen de bestandsstructuur vind ik nog een beetje vaag. Even verder mee experimenteren. Opgelost, lag niet aan Dalphile Zo gaaf, ik druk via de remote van de Duet op "Mijn Muziek" en de pc start op Edited 23 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 (edited) Ja mee eens Jack. Het werkt prima. Hopelijk pakt Logitech de ontwikkeling nog eens op, zou goed zijn voor de business lijkt me. De reden dat ik experimenteer is tweeledig: Linux en zelf de controle hebben (Daphile en mpdPup kan ik zelf niet updaten). Nu draai ik met een recente kernel en de nieuwste mpd versie. Vind ik leuk. Het kan aan mij liggen maar hires klinkt nu erg goed. Heb wat dingetjes in de mpd.Conf disabled zodat de hardware baas is. Edited 23 mei 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 mei 2015 Author Report Share Posted 23 mei 2015 (edited) Tja Goodtube na enig wikken en wegen zet ik mijn oude audiorek terug. In de nieuwe heb is net te weinig ruimte naar mijn zin. Ik denk dat ik toch verder ga met Audio Station van Synology omdat ik dat dan vanaf elk device kan streamen wat maar een ipadres heeft en waar een app op geïnstalleerd kan worden. Back-ups etc UPS met met veilige shutdown is dan gelijk ook geregeld. De pc waar Dalphile op draai hou ik voor cd' s te rippen. Edited 23 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 Ik ben maar een arme dacloze. Arm, maar gelukkig. Er zit toch een DAC in je CD speler (Marantz?). Als je niet meer nodig hebt; houden zo. Is niets mis met een geintegreerde DAC (is zelfs in het voordeel, als de ontwerper goed werk geleverd heeft). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2015 Author Report Share Posted 24 mei 2015 Er zit toch een DAC in je CD speler (Marantz?). Als je niet meer nodig hebt; houden zo. Is niets mis met een geintegreerde DAC (is zelfs in het voordeel, als de ontwerper goed werk geleverd heeft). Kan beter ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 Kan beter ...... Beste Tubejack, Is dat ècht zo? In welk(e) opzicht(en) dan? Kom nou niet aanzetten met het aantal bitjes of zo, want die kun je niet horen. Ik heb de indruk, dat je de kwaliteit van een CD-speler als een nogal complexe systeemprestatie moet zien. Daardoor presteren deskundig geïntegreerde spelers als de CD80 wellicht hoorbaar beter dan een willekeurig stel onderdelen met individueel hogere specificaties. Overigens: ja ik weet wel dat ik in strikte zin geen dacloze ben. In mijn CD-spelers en DVD-spelers zitten zulke onderdelen. Maar gelukkig òngemerkt. Ik heb er geen last van. En ik snap niet dat anderen er zo'n probleem van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2015 Author Report Share Posted 24 mei 2015 Beste Spido, Ik heb een aantal spelers met dezelfde TDA-1541A. Zelfs 1 met een zilver kroontje. Plezierig klinkende spelers. Maar net als met luidsprekers, kan het beter, nauwkeuriger en minder gekleurd. Dat ligt inderdaad niet zo zeer aan het aantal bitjes maar m.i. het digitale filter, de klok, upsampling en de analoge uitgang, allen niet nauwkeurig genoeg. Zowel in het digitale als analoge deel verdwijnt daardoor informatie. Problemen daarvan maken doe ik niet. Het omgekeerde. Het is verbluffend, hoeveel muziek van een CD kan komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 (...) Maar net als met luidsprekers, kan het beter, nauwkeuriger en minder gekleurd. (...) Beste Tubejack, En net zoals bij luidsprekers, is de juiste toepassing van de onderdelen in het systeem van groter belang dan de individuele kwaliteiten van de onderdelen an sich. Nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 Tja Goodtube na enig wikken en wegen zet ik mijn oude audiorek terug. In de nieuwe heb is net te weinig ruimte naar mijn zin. Ik denk dat ik toch verder ga met Audio Station van Synology omdat ik dat dan vanaf elk device kan streamen wat maar een ipadres heeft en waar een app op geïnstalleerd kan worden. Back-ups etc UPS met met veilige shutdown is dan gelijk ook geregeld. De pc waar Dalphile op draai hou ik voor cd' s te rippen. Je andere rack had het voordeel niet in het beeld te staan, en je kon het af met 1 tegel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2015 Author Report Share Posted 24 mei 2015 Beste Tubejack, En net zoals bij luidsprekers, is de juiste toepassing van de onderdelen in het systeem van groter belang dan de individuele kwaliteiten van de onderdelen an sich. Nietwaar? Beste Spido, Juiste toepassing sowieso. Maar er zijn gewoon nauwkeuriger onderdelen dan b.v. de SAA7220 die in veel Philips en Marantz spelers zijn gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 Je zou prima zonder DAC kunnen. Met losse DAC, die ik dan zie als centrum van de set, heb je wat vrijheid. Dat kan van pas komen als je hoogwaardige weergave wilt bereiken met streamen vanaf een pc/mac/netbook of zelfs een raspberry pi of dat soort zeer voordelige en zuinige computers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2015 Author Report Share Posted 24 mei 2015 Je andere rack had het voordeel niet in het beeld te staan, en je kon het af met 1 tegel Tegels is geen probleem, ruimte wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2015 Author Report Share Posted 24 mei 2015 (edited) Ik heb onze Imac maar als multimedia machine neergezet. Alle andere gekregen hardware had wel wat..... Hiface Evo driver op de Mac en VLC installeren en gaan Tegeltje eronder ........ Edited 24 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 mei 2015 Author Report Share Posted 26 mei 2015 Ben er uit Als hi-res speler gaan we een Mac mini inzetten. Mac hardware werkt gewoon heel erg goed. kost een paar centen maar dan heb je ook wat. (even sparen nog ) De Logitech Duet heeft een ware reïncarnatie doorgemaakt. En wonderlijk heb ik ineens een WiFi kanaal gevonden dat niet zo stoort. (met dank daarboven) Qua bediening gemak gaat er m.i. niets boven deze spelers. Ik heb de gewone Logitech app op een Android tablet geïnstalleerd en dat is echt heel mooi. Veel mooier dan op een smartphone Kunnen we niet een petitie maken richting Logitech om weer een high-end speler op de markt te brengen? Met LMS natuurlijk. Verder heb ik het oude rek weer neergezet, naast het nieuwe. Het was wel een aantal dagen "rommelig" maar alles is gelijk weer eens schoongemaakt en ik heb hier en daar mooie kabels op maat gemaakt en alles met klittenband vastgezet. Vrouw ook blij, want het scheelt een berg kabels en stekkerdozen op de vloer . Ik ook, want alles wat ik graag mee speel staat gewoon aangesloten. En er is ruimte om nieuwe dingen te kunnen proberen. Vriendelijk groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 Mac Mini kun je ook prima 2e hands kopen, voor audio is een duo core voldoende, maar quadcore draait lekkerder. Je kunt ze ook vrij gemakkelijk upgraden: 8GB RAM is ideaal en als je handig bent kun je zelfs een 2e HDD inbouwen (let wel op hoogte 9.5mm) https://www.ifixit.com/Guide/Installing+Mac+Mini+Late+2012+Dual+Hard+Drive+Kit/11713 Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 Mac Mini kun je ook prima 2e hands kopen, voor audio is een duo core voldoende, maar quadcore draait lekkerder. Je kunt ze ook vrij gemakkelijk upgraden: 8GB RAM is ideaal en als je handig bent kun je zelfs een 2e HDD inbouwen (let wel op hoogte 9.5mm) https://www.ifixit.com/Guide/Installing+Mac+Mini+Late+2012+Dual+Hard+Drive+Kit/11713 Succes! De nieuwe modellen zijn NIET uitbreidbaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 (edited) Dat moet je nou net niet doen zo, n Mac mini het geluid wordt Juist slechter.Mvg wol Hoezo? Edited 26 mei 2015 by Plaatjesdraaier Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 MAC, leuk hoor. Als er maar Linux op kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 De nieuwe modellen zijn NIET uitbreidbaar! Een extra reden om een ouder model te kiezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts