Jump to content

Do The Tubejack's Dac Dance Shuffle

Tubejack
 Share

Recommended Posts

DOET het !  :) eh deed het even bij een /etc/init.d/mpd restart...

mooi.

dat ie het even deed snap ik dan weer niet....

Heb je je muziektracks op de harddisk staan voor de test of kijkt ie al naar je netwerkshare?

Was ie al klaar met z'n database opbouwen? als je tussentijds mpd restart geeft dan gaat ie niet vanzelf verder met een mpc update

Edited by goodtube

...

Is dat goed Goodtube       name            "hiFace [hiFace]"   of moet dat "[hiFace]" zijn?

dat staat op de plek van de name. Daar kun je ook "Huiskamer" invullen.

Nee, het gaat om device. Die is uiterst belangrijk. Die moet zijn "hw:hiFace"

Gewoon mijn settings pakken en eroverheen. Het hele stuk van audio_output { tot }

Edited by goodtube

# An example of an ALSA output:

#

audio_output {

type            "alsa"

name            "hiFace"

device          "hw:hiFace"     # optional

#       mixer_type      "hardware"      # optional

#       mixer_device    "default"       # optional

#       mixer_control   "PCM"           # optional

#       mixer_index     "0"             # optional

replay_gain_handler     "none"

auto_resample   "no"

auto_channels   "no"

auto_format     "no"

}

Doet het nu echt.  Dank je  :)

Nu nog even wennen aan het MPDroid appje 

Edited by Tubejack

mooi. Ben benieuwd wat je ervan vind. Het appje is wel wennen ja, eenvoudige interface.

Je mist ongetwijfeld wat comfort van de Squeeze app, zoals radio en de 'new'  lijst.

Je zult radiostreams als url in moeten vullen. Dat kun je wel met wat plakwerk doen denk ik rechtstreeks op de mpd server. Heb ik nog niet geprobeerd.

mpd kies je dan ook voor het geluid. tenminste, ik wel  <_<

Zover ik 1-2-3 kan zien zet je muziek in een wachtrij.   Als je met de Gnome player klikt op een bestand in de rij kun je die direct afspelen.

Ga de app ook even op een tablet installeren en er een avondje mee spelen.

Geluid kwaliteit vind ik ook belangrijk.  Het verschil tussen LMS en MPD is b.v. dat hij WAV niet converteert  naar FLAC als ik me niet vergis.

En hoewel de bitjes hetzelfde zijn lijkt me het beter zonder.....   ;)

Edited by Tubejack

Spelen met de app. Vinger op de map houden en dan " add replace play".

Dit werkt uiteraard ook per track.

Ik vind het het makkelijkst werken door via de files structuur door je muziek heen te bladeren.

Edited by goodtube

Spelen met de app. Vinger op de map houden en dan " add replace play".

Dit werkt uiteraard ook per track.

Ik vind het het makkelijkst werken door via de files structuur door je muziek heen te bladeren.

Ja, dat werkt. Dank je.  Het is even wennen, het lijkt wel wat op de app van Synology DSAudio. 

Het geheugen en cpu gebruik met mpd, vind ik erg bescheiden 6,5% en minder 2% cpu totaal.

Meeste geheugen en cpu van die 6,5% en 2% is voor Debian zelf. 

Edited by Tubejack

Het doet me allemaal sterk denken aan de hobbyblaadjes (Commodore! Sinclair! Schneider! e.v.a.) van tientallen jaren geleden...

:D Nog wel, Spido..... hoe zag jouw 1e luidspreker er uit? .... eh die de open haard in ging :D

Silverstone-Grandia-GD081.jpg

Wordt ongeveer zo.   Zeg nou zelf ,dat ziet er toch bijna hetzelfde uit als al die commerciële "kastjes"  ?

Met dit verschil dat je veel mogelijkheden hebt en niet vastgebakken zit aan proprietary soft- en hardware  :)

Kost wat moeite en tijd.....  beide zijn ruim voor handen  ;)

Edited by Tubejack

Ja, dat werkt. Dank je.  Het is even wennen, het lijkt wel wat op de app van Synology DSAudio. 

Het geheugen en cpu gebruik met mpd, vind ik erg bescheiden 6,5% en minder 2% cpu totaal.

Meeste geheugen en cpu van die 6,5% en 2% is voor Debian zelf. 

Interessant project, maar ik ga toch voor gemak. Mijn Mac Mini (2.3 GHz i5) met iTunes + Amarra zit op ±7% CPU load

Cpu load zegt niets. Dat zou betekenen dat een snellere processor een audiofieler systeem levert.

Het gaat om Latency. Die wil je zo laag mogelijk. Dat bereik je met simpele, uitgeklede systemen die verder niets kunnen.

Hoezo latency? Waarom zou het slechter klinken als de muziek 0,1 of 10 seconden vertraagd wordt? Volgens mij gaat het om variaties in de latency dat zich vertaalt in jitter. Het gaat er dus om dat de latency vooral volledig constant is en dat wordt lastiger naarmate de CPU load hoger is. 

De Mac Mini is overigens ook 'uitgekleed', dat wil zeggen dat zoveel mogelijk achtergrondprocessen zijn uitgeschakeld. 

Hoezo latency? Waarom zou het slechter klinken als de muziek 0,1 of 10 seconden vertraagd wordt? Volgens mij gaat het om variaties in de latency dat zich vertaalt in jitter. Het gaat er dus om dat de latency vooral volledig constant is en dat wordt lastiger naarmate de CPU load hoger is.

De Mac Mini is overigens ook 'uitgekleed', dat wil zeggen dat zoveel mogelijk achtergrondprocessen zijn uitgeschakeld.

Hoe meer latency, hoe groter de kans op variatie in die latency (jitter inderdaad)

Interessant project, maar ik ga toch voor gemak. Mijn Mac Mini (2.3 GHz i5) met iTunes + Amarra zit op ±7% CPU load

Ik stond echt op het punt om een Mac Mini aan te schaffen, of een Synology DS-214Play die speciaal voor streaming is ontworpen.

Tot ik van de weekeinde mijn schoonzoon aan de lijn had. Hij kwam met een mooie kast etc en Goodtube naar het laat zien een aardig alternatief voor LMS.

Maar het "idee" is bijna hetzelfde.   Ook met beide andere, kun je een vlotte streaming machine maken.  :)

Je kunt ook bewust latency toevoegen (bufferen), en er zo voor zorgen dat variaties worden opgevangen cq er niet meer toe doen.

Precies, dat doet/kan Logitech ook.

Je kunt zelfs een multiboot syteem maken met meerdere kernels  en enkel een paar processen die opgestart worden die nodig zijn.

Eigen creativiteit, of het gebrek daar aan, is voornamelijk de beperkende factor.

Edited by Tubejack

Nou GoodTube je had echt helemaal niets overdreven.  De geluidskwaliteit met Debian 8 AMD64 en MPD is erg goed.  

Het door elkaar  spelen van allerlei bestanden met verschillende sample en bitrates waar Dalphile bij mij soms van slag raakt, is geen probleem.

Ook MPDAndroid begint te wennen. Het is makkelijker te bedienen met een tablet  :)

Dank je wel voor de tip  :) Ik ga  er rustig verder mee experimenteren. In MPD.conf zijn vast nog wel een paar leuke opties.  

In de tussentijd ben ik spulletjes  bij elkaar aan het regelen voor een "echte"  muziek server.

Deze muziek staat nu op http://www.sputnikmusic.com/review/50348/Fenomenon-Pacific-Memories-The-Early-Tapes/

CS1358756-02A-BIG.jpg

Gewoon 16bit 44,1khz   klinkt echt magisch  en het gaat af en toe laaaaaaaaaaag  :D  :wub:

Edited by Tubejack

Ja wat moet ik zeggen Jack. Ben blij dat je het bent gaan proberen!

Ik ook en weer, moet ik die eigenwijze Wol een beetje gelijk geven .....  :)

Edited by Tubejack

Zelf proberen he ;)

Hier geniet ik ook... Heb Brass muziek herontdekt. Canadian Brass klinkt heel erg lekker. Veel details en ook het uitsterven is erg mooi. Niets duidt op digitale weergave. De speakers hoor ik allang niet meer. Ergens daar in die erker staat een koperensemble te spelen. Niet normaal!

Zit nog even terug te lezen Jack.

Heb jij inmiddels:

mixer_type "none"

Zo niet: doen!

Heb jij ook de settings onder kopje 4) doorgevoerd (zie pagina 3 van de 24bit96 handleiding)

Denk niet dat er soundwise nog veel optimalisatie is te bereiken in mpd.Conf. Je zou auto update aan kunnen zetten tbv de database.

In de alsa settings valt wellicht nog wat te behalen. Zelf laat ik het mooi zoals het is, want het speelt perfect.

Edited by goodtube

Nog niet, GoodTube de laatste dagen zaten bij vol met andere activiteiten.  Ik heb geen idee of er nog verder iets uit te halen is. Wat ik fijn zou vinden, als het volume geregeld zou kunnen worden.

Mijn schoonzoon heeft een mooie passieve  voeding besteld.  En hoe het er verder precies uit komt te zien weet ik nog niet.   Ik denk aan SSD voor het opstarten.

Vanmiddag even een uurtje kunnen luisteren, klinkt erg goed.  :)

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...