goodtube Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 dan bedoel ik het (Watt) vermogen inderdaad. Uitgaande van 10 Watt, is het stoomverbruik per dag 0,24 kWh. Zeg ik het zo goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 dan bedoel ik het (Watt) vermogen inderdaad. Uitgaande van 10 Watt, is het stoomverbruik per dag 0,24 kWh. Zeg ik het zo goed? Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 dan bedoel ik het (Watt) vermogen inderdaad. Uitgaande van 10 Watt, is het stoomverbruik per dag 0,24 kWh. Zeg ik het zo goed? Het stoomverbruik? Nee, het stroomverbruik Of eigenlijk het energieverbruik. Alleen stroom verbruiken kost niks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2015 Author Report Share Posted 10 juli 2015 Onze muziekserver verbruikt zo' n 50watt energie per uur Moet kunnen Het hele project krijgt dankzij Hans van Liempd topic http://www.high-endforum.nl/topic/14745-3528-khz-afspelen/?p=449523 Binnenkort een update. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Onze muziekserver verbruikt zo' n 50watt energie per uur Moet kunnen 50 Watt per uur kan niet, want in watt zit al een tijdscomponent: 1 Watt = 1 joule (eenheid energie) per seconde. Je zou evt nog kunnen zeggen 50Wh per uur maar dat is een beetje raar. Gewoon 50 Watt dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2015 Author Report Share Posted 10 juli 2015 Iedereen snapt het, als de energie nota betaalt moet worden. Maar on-topic, jouw MPD servertje is wel heel energie zuinig Goodtube. Maar werkt hij ook stabiel ? Heb je er al eens een vet hi-res bestand naar toegestuurd Doen he trap hem maar op zijn staart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Iedereen snapt het, als de energie nota betaalt moet worden. Maar on-topic, jouw MPD servertje is wel heel energie zuinig Goodtube. Maar werkt hij ook stabiel ? Heb je er al eens een vet hi-res bestand naar toegestuurd Doen he trap hem maar op zijn staart 'Tis geen frituur hoor Jack Ga je sowieso niet redden met 10W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2015 Author Report Share Posted 10 juli 2015 Dit draait nu zo mooi en stabiel Pjotr. Nu Miles Davis 24/192. met de toepasselijke titel "So what" Binnenkort komt Mumsoft op visite. Ook een Linux adept Wellicht is dit ook iets voor hem i.p.v. zijn Olive Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Dit draait nu zo mooi en stabiel Pjotr. Nu Miles Davis 24/192. met de toepasselijke titel "So what" De extra bitjes geven de taperuis nu ook extra goed weer en tot 90 kHz maar liefst? 'Tja, je kunt het maar belangrijk vinden. Vind hem in gewoon 16/44.1 ook uitstekend klinken. Typisch muziek waar het om de muziek gaat en niet om de techniek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Iedereen snapt het, als de energie nota betaalt moet worden. Wat een dooddoener. Zo kun je alle fouten wel recht lullen... Jij meet spanning ook in Ampères zeker... Een 'Watt per uur' is net zoiets als een 'kilometer per uur per uur'. Een versnelling dus. Dat zou betekenen dat als jouw apparaat langer aan staat, hij recht evenredig meer gaat verbruiken. Zo krom is jouw opmerking dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2015 Author Report Share Posted 10 juli 2015 Een beetje ruis is fijn Pjotr. Dat maakt de muziek, muzikaler. Wist je dat niet? Ik zit er aan te denken om een Ipad als afstandsbediening aan te schaffen. Een Android tablet of telefoon werkt ook uitstekend. Maar ik zoek eigenlijk zo' n mooi interface als Cantata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2015 Author Report Share Posted 10 juli 2015 Wat een dooddoener. Zo kun je alle fouten wel recht lullen... Jij meet spanning ook in Ampères zeker... Een 'Watt per uur' is net zoiets als een 'kilometer per uur per uur'. Een versnelling dus. Dat zou betekenen dat als jouw apparaat langer aan staat, hij recht evenredig meer gaat verbruiken. Zo krom is jouw opmerking dus... Henrie als je vliegen wilt vangen prima, maar ga dat a.u.b. ergens anders doen ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Iedereen snapt het, als de energie nota betaalt moet worden. Maar on-topic, jouw MPD servertje is wel heel energie zuinig Goodtube. Maar werkt hij ook stabiel ? Heb je er al eens een vet hi-res bestand naar toegestuurd Doen he trap hem maar op zijn staart Je bedoelt een bestand die 5000 KB per seconde trekt? Dat speelt ie gewoon af zonder stotteren. Het is een HP mini met Atom cpu. Ik heb de wifi adapter eruit gehaald, de stekker van de fan los, de harddisk eruit. Wat erin zit is een Kingston usb en de Hiface en netwerk. De temp blijft binnen de max waarden en kan ik online checken met het commando sensors. Het verbruik valt mij ook erg mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Vandaag clonezilla ff geboot om de mpd stick te kopieren. Dat was eenvoudig en verstandig bovendien. Daarna opgestart met de gekloonde stick en ben ik gaan prutsen met compileren van mpd 0.19.10. Dat is wel gelukt maar het werkt nog niet. Wat een gedoe. Dus andere stick er maar weer in. Alsof er niets gebeurt is. Wel leuke leerweg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Het stoomverbruik? Nee, het stroomverbruik Of eigenlijk het energieverbruik. Alleen stroom verbruiken kost niks... potverdikkie een typefoutje. Dat dacht je al hè. Ok dan. Het elektrische energieverbruik. Als we dan toch corrigenerend bezig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2015 Author Report Share Posted 10 juli 2015 (edited) Ach sommige mensen hebben niks beters te doen Je bedoelt een bestand die 5000 KB per seconde trekt? Dat speelt ie gewoon af zonder stotteren.Het is een HP mini met Atom cpu. Ik heb de wifi adapter eruit gehaald, de stekker van de fan los, de harddisk eruit. Wat erin zit is een Kingston usb en de Hiface en netwerk.De temp blijft binnen de max waarden en kan ik online checken met het commando sensors.Het verbruik valt mij ook erg mee. Dat is mooi Goodtube Na aanleiding van Hans Liempd zijn topic heb ik met 24/352.8 bestanden geëxperimenteerd dat genegeerd 11.000Kbiits En nog draait MPD stabiel zelfs 32/192 en daarboven zover dat doorkomt is geen probleem meer. Ik kan een playlist maken met alle formaten door elkaar heen, het speelt gewoon af. Wat MPD betreft, kan je niet beter een kant-en-kaar .deb pakket halen? Scheelt een hoop gedoe.... Edited 10 juli 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Wellicht...kant en klaar. Maar dan leer ik niet zoveel. .. Ik wilde gewoon eens compileren. Moest daarvoor wat ontbrekende zaken zoals een compiler installeren. Het is wel een gedoe. ik kom een heel eind met google uiteindelijk zal het lukken maar heeft geen prio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2015 Author Report Share Posted 10 juli 2015 Ja zeker leuk. Ik heb een paar jaar naast Linux met NetBSD gewerkt, alleen al omdat ik een van de ontwikkelaar een collega van me was en gewoon een 10+ in zijn vak was en een vriendelijk mens. NetBSD heeft een heel goede compiler en een nog betere source bronnen. Het gebeurde regelmatig dat een pc de hele nacht stond te compileren Ik zag net dat MPD er ook is voor OpenBSD dat is m.i. een van de meest stabiele en extreem veilige BSD varianten http://daemonforums.org/showthread.php?t=8282 Maar met Debian zonder grafische schil werkt het ook perfect en veilig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Henrie als je vliegen wilt vangen prima, maar ga dat a.u.b. ergens anders doen ja Ja, doe het maar af als vliegen vangen. Lekker makkelijk... Hoeveel stroom staat er eigenlijk op jouw stopcontacten? Uitgedrukt in GigaTesla, bedoel ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Ja, doe het maar af als vliegen vangen. Lekker makkelijk... Hoeveel stroom staat er eigenlijk op jouw stopcontacten? Uitgedrukt in GigaTesla, bedoel ik... Dat verschil hoor je toch niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Zit je ons nou uit de tent te lokken met die wandcontactdozen.... Proost ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2015 Author Report Share Posted 10 juli 2015 (edited) Ja, doe het maar af als vliegen vangen. Lekker makkelijk... Hoeveel stroom staat er eigenlijk op jouw stopcontacten? Uitgedrukt in GigaTesla, bedoel ik... Geen idee Henrie er staat gemeten met een Fluke meestal een spanning van 231 volt op. De groepen zijn afgezekerd met 16ampere. De hoofdzekering is 35ampere een fase. Maar een gemiddeld mens vind benamingen zoals Joules of tesla niet interessant. En vallen niet over een verbastering of zeg wijze. Die stoppen net als ik gewoon de stekker in het stopcontact en het moet werken. Dat doe jij thuis toch ook? Of ga je daar over nadenken? Ala je de stekker 's morgens van het scheerapparaat in het stopcontact steekt? Nee toch hoop ik.... Edited 10 juli 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 Scheert zich nat. scheer me weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 (edited) Geen idee Henrie er staat gemeten met een Fluke meestal een spanning van 231 volt op. De groepen zijn afgezekerd met 16ampere. De hoofdzekering is 35ampere een fase. Maar een gemiddeld mens vind benamingen zoals Joules of tesla niet interessant. En vallen niet over een verbastering of zeg wijze. Die stoppen net als ik gewoon de stekker in het stopcontact en het moet werken. Dat doe jij thuis toch ook? Of ga je daar over nadenken? Ala je de stekker 's morgens van het scheerapparaat in het stopcontact steekt? Nee toch hoop ik.... Dat de gemiddelde mens de Joule en de Tesla niet kent, ok. Maar de (kilo)Watt en kiloWatt-uur door elkaar halen is niet een verbastering of zegswijze. Dat is gewoon fout. En dan nog, jij bent altijd met audioapparatuur bezig. Dan mag ik van jou toch wel verwachten dat je het verschil weet? Scheren doe ik niet aan trouwens... Edited 10 juli 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juli 2015 Report Share Posted 10 juli 2015 He bah. Zelfs een Henriëtte hoort zich te scheren. :puh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts