Tubejack Posted 6 december 2015 Author Report Share Posted 6 december 2015 (edited) Dropveter?!? Dat jij daar intrapt, tssk. Mijn mooie kabeltjes van 2,5 meter lang zaten aan een tuner voor een klant. Die heeft net zijn spul opgehaald. Maar hiermee is aangetoont dat zo' n kabel ook daadwerkelijk nut heeft. Speelt overgens lekker dit gratis Intel pctje. Ik heb me ook weer aangemeld bij de Logitech server http://mysqueezebox.com En alles doet het. Logitech ziet het als muzieksysteem "HDA Intel" Ook mijn favorieten zijn er weer. Erg gebruikers vriendelijk Er zit een heel mooi laag in mijn favoriete streams. Edited 6 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Ah, op die fiets. Hier ligt de SPdif kabel al een tijd te verlangen naar werk. Bit en structuur perfect. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Bij 24/192 is een goede SPDIF kabel een vereiste . Ik had er een dropveter tussen en dat gaan boven de 24/96 niet goed. De kabel hoeft alleen maar 75 Ohm te zijn. Als je dropveter 75 Ohm is is het ook goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 structuur perfect. ;-) Vertel vertel ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Yep yep, per pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 december 2015 Author Report Share Posted 6 december 2015 De kabel hoeft alleen maar 75 Ohm te zijn. Als je dropveter 75 Ohm is is het ook goed... Geen idee het was een lange dunne kabel met 3 tulp plugjes rood, zwart en geel. Ooit gekocht bij een Video 8 camera. Ik heb er nu een Prefer MKG-6 kabel tussen, klinkt erg fraai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Mooi hé Jack die LMS ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 december 2015 Author Report Share Posted 6 december 2015 (edited) Mooi hé Jack die LMS ... Jazeker. Inmiddels snapt hij alle servers die ik heb draaien. Mijn Logitech Duet hand terminal doet het ook weer. Maar Stef er zijn veel meer mooie systemen. Specifiek voor Mac of Windows of in dit geval Linux. Wat ik mooi vind van LMS dat het bijna overal op draait. De benodige hardware hoeft niet duur te zijn, maar je moet wel het geluk hebben dat het in de (Linux) kernel goed ondersteund wordt. Nu dit HP 3120 SFF pctje dat ik van de scroot heb gered, wat er als nieuw uit ziet, doet het mooi. Dat mensen dat zomaar weg doen??? Nu nog LMS op de Mac, op de manier van Daphile. Edited 6 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 (edited) De mensen die zich bij ons bezighouden met LMS Linux en Daphile zouden je zeker kunnen helpen moest je ergens vastlopen Edited 6 december 2015 by stefk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 december 2015 Author Report Share Posted 6 december 2015 Dank je, ik verwacht dat ik wel een heel eind kom Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Dank je, ik verwacht dat ik wel een heel eind kom kVerwacht ook niet dat je vastloopt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Hi Jack, gebruik je de spdif uitgang van de pc zelf of ga je via je hiface? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Wat betekent LMS? Logitech Media Server of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 december 2015 Author Report Share Posted 6 december 2015 (edited) Hi Jack, gebruik je de spdif uitgang van de pc zelf of ga je via je hiface? Hoi George op de HP pc S/PDIFF dat gaat prima op 24/192 met LMS Ik kan daar ook de Hiface Evo op aansluiten, maar die Linux module werkt niet lekker. Ik heb de laatste versie van Daphile. Op de Mac Mini via de HiFace Evo en daar speel ik nog met MDP en diverse andere programma die ik allemaal werkend heb gekregen. @Marc inderdaad: Logitech Media Server Net Daphile in een Virtual box geprobeerd, hmmm nee. Edited 6 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 december 2015 Report Share Posted 6 december 2015 Verbaasd me dat de hiface niet lekker werkt. Had verwacht dat die het wel goed zou doen onder daphile. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 december 2015 Author Report Share Posted 7 december 2015 (edited) Verbaasd me dat de hiface niet lekker werkt. Had verwacht dat die het wel goed zou doen onder daphile. Dat ligt niet aan Daphile maar aan de Linux kernel, dat is m.i. al een paar jaar zo. De Evo wordt m.i. niet echt lekker ondersteund de "gewone Hiface" wel. Met de driver voor MacOSX werkt het perfect. Helaas heeft Apple in de nieuwe OSX El Capitan blijkbaar weer de USB aansturing verander dus daar werkt een hoop oudere USB hardware weer niet. Het is en blijft "gekloot" met oudere USB. Veel nieuwe USB hardware heeft geen driver meer nodig en wordt zo native ondersteund door het operating system. Daar komt bij dat M2tech weer een hele serie nieuwe hardware heeft, waaronder de Evo 2 (die geen driver nodig heeft onder unix) Ze beloven wel een nieuwe driver te maken voor hun oudere hardware, maar kennelijk is de animo daarvoor gering, want het schiet niet echt op. Vandaar ook mijn idee om LMS als gewoon proces onder MacOSX te laten draaien, zodat de mini ook nog andere taken kan doen. Ik kan Daphile zo installeren op mijn Mac mini op een aparte partitie maar dan kan ik er verder niks meer mee. En dan loop ik weer het probleem van de HiFace Linux module aan. Ik wil ook gelijk graag Spotify, Youtube, Filmpjes etc kunnen afspelen. Maar zo simpel is het nog niet Edited 7 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 december 2015 Report Share Posted 7 december 2015 Met de driver voor MacOSX werkt het perfect. Helaas heeft Apple in de nieuwe OSX El Capitan blijkbaar weer de USB aansturing verander dus daar werkt een hoop oudere USB hardware weer niet. Vertel mij wat! Wat een geklooi. Ik ben weer terug bij Yosemite. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 december 2015 Author Report Share Posted 7 december 2015 Komt wel weer goed Leo. Wat mijn Evo betreft, ik ga achteraan bij de leverancier. Wie weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 december 2015 Report Share Posted 7 december 2015 Komt wel weer goed Leo. Wat mijn Evo betreft, ik ga achteraan bij de leverancier. Wie weet. Dat heb ik ook gedaan bij de leverancier van mijn DAC. Ze zouden "soon" een nieuwe driver maken. Maar wat dat precies betekende was niet duidelijk. Na 4 weken niks -dus geen update van Apple en geen nieuwe driver- heb ik dus de boel terug laten zetten. Helaas laten zetten, want ik ben niet zo handig met computers als jij. Gelukkig heb ik een handige schoonzoon en leverde de oorspronkelijke leverancier nog wat telefonische support. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 december 2015 Author Report Share Posted 7 december 2015 Ik had het gelezen Leo. Op de website van M2tech staat al een tijdje een waarschuwing en mededeling i.v.m. de nieuwe MacOSX versie. Helaas wat laat, dus ook ik moest terug. Nu was dat met een nieuwe Mac mini, waar bijna nog niets op stond makkelijk. Net als bij alle andere eerdere versies van MacOSX, komt binnenkort een update van El Capitan, ik draai op een andere Mac met de beta versie. De bestaande M2tech driver doet het nog steeds niet. Waarom ze bij Apple de USB aansturing veranderd hebben (dat is het probleem) is mij niet duidelijk. Ik kan elke gissen. Jammer want de HiFace Evo doet het erg goed onder MacOSX Yosemite. Hij raakt dan niet van slag, naar welke samplingrate of aantal bits ik ook snel ga. Het beste kun je dus hardware kopen, die geen driver nodig heeft. (helaas was dat een aantal jaar terug nog niet mogelijk?) Ik ga eens informeren misschien kan ik de EVO omruilen voor de EVO2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 december 2015 Report Share Posted 7 december 2015 Grote bewondering voor al dat 'gekloot', maar wàt ben ik blij met die ouwe Olive, die gelukkig geen updates meer krijgt. Kan me nog goed herinneren dat na een 'up'date het niet meer mogelijk was om klassiek via componisten te draaien. Terugdraaien was officieel niet mogelijk, maar met wat handigheid nog wel te doen. Nu kan ik zelf kleine verbeteringen aanbrengen die niet door updates om zeep worden geholpen, ben daar zeer content mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 december 2015 Author Report Share Posted 7 december 2015 Het "geklooi" begint vaak weer op het moment dat je aan wat nieuws moet. Ok misschien, niet zo uit de doos, maar na een paar jaar geven sommige fabrikanten al geen support meer. Bij goedkope hardware kan dat ook niet uit. Daar wil ik van af, door te proberen een zo' n flexibel mogelijke oplossing te verzinnen. Ik heb net een mailtje naar de fabrikant gestuurd, of het mogelijk is de hardware om te ruilen want ik wil eigenlijk helemaal af van dat "driver geklooi" Lijkt me niet meer van deze tijd In de tussentijd blijft het met het oude MacOSX besturingsysteem ook nog wel even werken. Er komen alleen geen of nauwelijks updates meer. Zolang zo' n apparaat niet aan het internet is aangesloten is er niks aan de hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 december 2015 Report Share Posted 7 december 2015 Tja, met Linux, MAC en Windows is het oppassen, maar ook met Android en I-phone, maar met een Olive? Die van mij kan het internet niet op, dat scheelt een irritant hikje zo nu en dan. Ik kan er wel bij vanaf de pc via het lokale netwerk, en hoop dat-ie dan niet via de boze buitenwereld te bereiken is. Hij mag zelf niet buiten spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 december 2015 Author Report Share Posted 7 december 2015 In de tussentijd heb ik het opgelost door de S/PDIFF aansluiting van de Mac Mini te gebruiken. Ben dan wel "beperkt" tot 24bit 96Khz. Maar zoveel Hi-res materiaal heb ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 7 december 2015 Report Share Posted 7 december 2015 Ik heb inmiddels aardig wat hi-res materiaal en er zitten werkelijk pareltjes bij. Maar na uitgebreid testen heb ik besloten dat 24/192 voor mij geen toegevoegde waarde meer heeft. Als ik dergelijk materiaal aanschaf, sla ik het op als 24/96; meer dan goed genoeg wat mij betreft (waarschijnlijk is 24/48 al ruim voldoende). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts