Jump to content

Do The Tubejack's Dac Dance Shuffle

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Geklooi??? Hier niet hoor, gewoon Windows 10 en JRiver 20. Geen enkel probleem. Ook niet met de Asiodriver van PinkFaun.

'N kwestie van installeren en het werkt. Daarna kún je een hoop aan de instellingen veranderen, maar dat hoeft niet.

Dat is Windows Hans.  Dat wordt meestal wel goed ondersteund.

Ja, same here met iTunes & Amarra op de Mac Mini. Wat was ook alweer het grote voordeel van LMS?

Ik ben niet opgegroeid met ITunes.  Wel geprobeerd, met Amara en Audirvana.  

LMS ben ik gewent  vanwege mijn Logitech spulletjes.  

Al die software maakt allemaal niet zoveel uit.  

Het is volgens de makers en het WWW allemaal bit perfect.

Afijn El Capitan, bij behorende brew en MPD geïnstalleerd. Werkt.   Op mijn telefoon krijg ik te zien dat de Mac mini met 32bit met de DAC communiceert. :blink:

Dit is wel aardig zo.  Ga er even een tijdje mee spelen, misschien kunnen een aantal "doosjes"  gewoon weg  ;)

Toch weer terug naar Yosemite zodat ik de HiFace Evo weer kan gebruiken en A/B vergelijken met de optische digitale output van de Mac Mini.

Terug naar Yosemite was nog niet zo eenvoudig, die "boefjes van Apple" willen graag dat je de laatste versie software er op houd.  

Nog even overwogen om Debian 8 op de Mac te zetten want dat werkt ook prima op zo' n mini.  Toch maar niet gedaan.

Hoop leuke nieuwe dingen ontdekt, die wel standaard in MacOSX zitten maar je moet zoeken of aanzetten.

Ben mu de mini echt aan het "pijnigen" door tot 80Mb/sec data er naar toe te sturen en gelijk vanaf HD te streamen :)  

Leuk project  :)

Edited by Tubejack

Net als in de Linux uitvoering werkt nu het lighttpd webservertje op de mini ook  :) Was even puzzelen hoe je onder MacOSX losse processen start.  

Uiteindelijk kon het op een simpele? manier?

Voor wie het niet gevolgd heeft, bij MPD moet je zelf een webservertje maken die de plaatjes van de CD hoesjes laat zien op je iPad of Android toestel.

Naar een Mac is het ook eenvoudig om bestanden te delen, zodat je op "afstand"  plaatjes kunt toevoegen die de toepasselijke naam "cover.jpg"  hebben.

Dit moet nog verder geautomatiseerd worden.  De processen die nodig zijn om MPD te starten gaan al automatisch.

Gisteravond vanaf een andere Mac een playlist gemaakt werkt erg mooi, als je op artiest selecteert kom je ook muziek tegen die op 2 of 3 verzamel cd' s staan

en die je eigenlijk vergeten was....

Als het straks helemaal naar mijn zin is wil ik er een "project for Dummies"  voor maken.  Dat is niet om mensen te beledigen,  nee wie wel eens een boek gekocht heeft

uit deze serie weet (dubbelijk betekenis) vaak net zo veel als menigeen die zich "professional"  noemt....  ;)

Uiteindelijk hoop ik na publicatie hulp te krijgen van echte Mac professionals om het systeem nog mooier te maken.  :)

Edited by Tubejack

Nee joh, dat is een property product  :wacko: Ik heb kies bewust,  geen: "kant en klaar doosjes" omdat de omloopsnelheid en merken van dergelijke producten zo snel gaat. 

Dat je vaak al na 2 jaar geen of nauwelijks meer ondersteuning krijgt van de fabrikant   :angry:  

Verder vind ik veel te duur, voor wat je krijgt.   Ok een mini is ook niet goedkoop maar kan heel wat meer dan alleen muziek afspelen  :)

Je zult het prototype  binnenkort zien.  Inmiddels kan ik ook remote mijn mini bedienen. (bleek er standaard in te zitten) 

Bovendien jouw  Olive heeft ook niet het eeuwige leven en  moet je weer wat anders.....  ;)

En om "bijdehand opmerkingen" voor te zijn.  Ja ook een Mac is property hardware, duur? een mini valt wel mee, helemaal in vergelijking tig hardware streamers.

Maar wordt wel jarenlang gesupport en is gebruikersvriendelijk.  En support kost nu eenmaal geld. Verder heb ik geen zin in:  "hardware gepruts"

Alleen voor niets gaat de zon op en de kennis om straks zelf zoiets te kunnen maken.  Met een moeilijkheid graad van eenvoudig (dan doet hij het al) tot pittig. 

Edited by Tubejack

Ja, propria.. prodinges. Klopt. Heb de termijn dat ik de sourcecode kon krijgen laten verlopen.

Ik heb gelukkig ook niet hey eeuwige leven.

Daarom slechts 2 reserve-apparaten gekocht voor de onderdelen. Alsmaar goedkoper. En omdat er geen updates meer voor komen, kan ik er zelf een beetje aan prutsen. Verbeterde backup, betere keuzelijstjes e.d. Geen angst dat het teniet wordt gedaan door een upgrade.

Dat heb ik ook gedaan bij de leverancier van mijn DAC. Ze zouden "soon" een nieuwe driver maken.

Maar wat dat precies betekende was niet duidelijk. Na 4 weken niks -dus geen update van Apple en geen nieuwe driver- heb ik dus de boel terug laten zetten. Helaas laten zetten, want ik ben niet zo handig met computers als jij. Gelukkig heb ik een handige schoonzoon en leverde de oorspronkelijke leverancier nog wat telefonische support. :)

Een probleem blijk in een module te zitten die ze onder OSX Knext noemen 

Wellicht kun je het al maanden lang zelf oplossen http://www.insanelymac.com/forum/topic/306777-guide-usb-fix-el-capitan-1011/

Zowel Apple als M2tech geven geen enkel teken dat ze wat aan het fixen zijn.  :(

Op een dag... Ga je gewoon weer plaatjes draaien. En CD's.

Op een dag kom je gewoon weer tot bezinning.

Dat kan ik me dus niet voorstellen. Mijn CD speler staat al niet meer in m'n rek en de platenspeler heeft sinds ik met muziek vanuit de pc bezig ben (2 jaar?) nauwelijk meer gedraaid.

Maar ik moet Spido gelijk geven. Het is wel erg ingewikkeld.

Wel nee  :unsure: Als het eenmaal werkt  :D Het is soms vervelend, dat je zoveel kun instellen  :blink: Bij een CD-speler druk je op: "Play"  :)

Mijn "play list" voor de 1e demo is klaar :)  

Edited by Tubejack

Dat kan ik me dus niet voorstellen. Mijn CD speler staat al niet meer in m'n rek en de platenspeler heeft sinds ik met muziek vanuit de pc bezig ben (2 jaar?) nauwelijk meer gedraaid.

Neh je bent gewoon te lui geworden om af en toe de plaat om te draaien. Diep in je hart Had je liever ook een plaat opgezet.

Neh je bent gewoon te lui geworden om af en toe de plaat om te draaien. Diep in je hart Had je liever ook een plaat opgezet.

M'n platen bieden minder verrassingen als de server. Daar kom ik nog steeds muziek tegen die ik niet eerder heb gehoord. Een grote ontdekkingsreis dus.

Precies wat ik zeg dus te lui om een schop tegen je platenkast te geven en zien wat daar uit komt. Laat de computer maar voor je kiezen wat jij wil horen. Lekker makkelijk.

Nee hoor, m'n platen en CD staan keurig op genre en alfabet gesorteerd. Bovendien kies ik de muziek op de server en draai vrijwel altijd het hele album.

Maar het is wel makkelijker. Niks hoezen, niks wassen, niks vuile naald. Alleen maar muziek.

Soms las ik voor mezelf een vinylavond in. Ook mooi, maar dan kan ik er ook weer even tegen.

Gister met JRiver aan het spelen geweest.  Laatste versie voor de Mac geïnstalleerd.  Mooie software ook niet overdreven duur.

Het is al dat ik al zover ben met MPD anders had ik dat zeker gekocht, misschien doe ik dat alsnog want ook met JRiver kun je veel. 

Maar ook zo uit de box, werkt het ook  :)  

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...