Jump to content

Do The Tubejack's Dac Dance Shuffle

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Ach mijn 1e indruk na aankoop van de CD was ook niet best. Totdat ik echt zelf ging luisteren, ook naar de andere nummers   :)   

Mijn ervaring met luisteren met  een groep mensen, dat weinig voor hun eigen mening durven uit te komen, om vooral niet uit de toon te vallen.

Iets wat "aardig is" wordt al gauw opgehemeld tot iets groots.  Iets waar twijfel over is, krijgt bij voorbaat geen kans.  

Maar ok, een passende installatie is in ieder geval geen Array,  veel te klinisch,  niet geschikt voor pop muziek.....  gewoon eigen ervaring.

Laten we het daar maar op houden  ;)

Wanneer jij de opnamen van Adele een goede opname vind, kun je je inderdaad beter verre van een installatie houden die alles laat horen.

Met jouw andere strelling ben ik het niet eens. Binnen onze audioclub zijn er vaak verschillende meningen. Maar wanneer iets echt goed en overal in de ruimte goed klinkt, is men het wel weer met elkaar eens.

Das toch gewoon je bevinding Jack, je schrijft niets over je spectrum analyzer

DR database is niet heilig maar het geeft wel goed aan welke opnamen door de beugel kunnen ...

Stef mijn bevindingen zijn  áltijd eigen bevindingen.  

De spectrum analyser op mijn Optonica Sx-9100 eind versterker laat het visueel zien dat de opname bij sommige stukken zeker stevig zijn, maar nergens loop het echt vast,  

Ja soms zwelt het over het hele spectrum op  van 30...50 tot  20Khz op,  Omdat er bij sommige nummers steeds meer achtergrond muziek bij komt of instrumenten.

Maar lang niet bij alle nummers.   Dus nog maal mijn tip luister niet alleen naar de titel song.   ;)

Stef mijn bevindingen zijn áltijd eigen bevindingen.

De spectrum analyser op mijn Optonica Sx-9100 eind versterker laat het visueel zien dat de opname bij sommige stukken zeker stevig zijn, maar nergens loop het echt vast,

Ja soms zwelt het over het hele spectrum op van 30...50 tot 20Khz op, Omdat er bij sommige nummers steeds meer achtergrond muziek bij komt of instrumenten.

Maar lang niet bij alle nummers. Dus nog maal mijn tip luister niet alleen naar de titel song. ;)

Verdiep je eens in dynamic range en true peak. Edited by Hans van Liempd

Wanneer jij de opnamen van Adele een goede opname vind, kun je je inderdaad beter verre van een installatie houden die alles laat horen.

Met jouw andere strelling ben ik het niet eens. Binnen onze audioclub zijn er vaak verschillende meningen. Maar wanneer iets echt goed en overal in de ruimte goed klinkt, is men het wel weer met elkaar eens.

Hans ik kan hooguit mijn eigen ervaring delen.  Niet meer en niet minder.   Daarbij ben ik nooit te beroerd om zelf dingen te proberen als ik daar de kans voor krijg.

Ik heb b.v. langer als een jaar met een Array S-1 en A-2 en PH-1 gespeeld, dus ik meen daar iets van te mogen vinden.  

Natuurlijk de S-10 is veel beter,  maar het is niet de set waar ik gelukkig van wordt met de muziek die ik mooi vind.  Zo simpel is dat.

Maar b.v. Alele's Rolling in the deep heeft een dynamic range van 5 dB en een peak van + 1,1 dBTP. Dat is gewoon een bak oversturing en vervorming. Dan heb je gewoon een ontzettend slechte set nodig om dat redelijk te laten klinken. En dat heeft niks met klinisch klinken te maken.

De opnamen van Coldplay zijn zelfs nog beter: 7 dB en + 0,1 dBTP.

Junky XL kan zelfs met een dynamic range van 2 dB en een +3,5 dBTP uit.

Maar een mooie opname zoals b.v." I got lost in his arms" van Shirley Horn heeft een dynamic range van 21 en een peak van -0,4 dB.

Dit hangt ook van de muzieksoort af, een orgel wat een saai stuk speelt kan ook maar een kleine dynamic range hebben, maar boven de 0 dBTP uitsturen is gewoon waardeloos.

Edited by Hans van Liempd

Je lijkt Wol wel.   Ik vergelijk het met andere pop muziek,  zullen we nu weer on-topic gaan?    Mag jij het laatste woord.   :)   

Maar dit is toch ontopic. Jij zegt dat die opnamen met jouw PC en Dac zo geweldig klinken en gaat daarna andermans spullen bekritiseren.  

Ik ga daar tegenin.

Dat heet nou discussiëren.

Jack je bent de man van de cijfers en metingen, ik wacht nog steeds op de post waarin objectief wordt aangetoond dat je deze Adele echt een goede opname vindt.

Luisteren op goede slechte kritische analytische installaties doet helemaal niets ter zake over de kwaliteit van een opname

Jack je bent de man van de cijfers en metingen, ik wacht nog steeds op de post waarin objectief wordt aangetoond dat je deze Adele echt een goede opname vindt.

Luisteren op goede slechte kritische analytische installaties doet helemaal niets ter zake over de kwaliteit van een opname

Stef lees eens goed.  Ik beweer nergens dat de hele CD goed opgenomen is.  Maar tussen de nummers zit m.i. behoorlijk verschil  ;)

Ik heb de originele CD Hans die kan ik meenemen.  Dan draaien we eerst het opening nummer Hello  en daarna ter vergelijking nummer 4 met de toepasselijke titel : ' when we were yong"  Goed? 

Helemaal goed. 

Wanneer iemand de CD Close enough for love van Shirley Horn heeft hebben we daarvan ook een originele. Anders brand ik hem wel.

Oei ik krijg gelijk, het moet niet gekker worden  :o  :D   Ik heb nu de RAM buffer zo ingesteld dat zodra hij 5% van de 100Mb vol heeft begint de spelen.

Bij NPO Radio 6 start de muziek in ongeveer 10 seconden. Dat is een stream van 192Kbit/sec en 48khz.  

Het klinkt bij mij lang niet niet zo mooi als de betaalde streams  Maar als achtergrond muziek aardig  :)

Is het de Royal Albert Hall opname Marc?

Ik heb hem nog niet bekeken, maar dit is wat commentaar erover:

20 november verschijnt na drie jaar stilte het lang verwachte nieuwe album van Adele, 25. Speciaal voor de BBC brengt Adele in deze 60'special een paar nummers van haar nieuwste plaat ten gehore.

Daarnaast zingt ze een aantal hits uit het verleden, waaronder Skyfall. Tussen de liedjes door praat Graham Norton met Adele over haar carriëre  en leven en ontmoet Adele enkele van haar grootste fans.

Ik weet niet op er op de Hear dag een CD speler is.  Dus ik heb track 1 en 4 nauwkeurig geript.  Wie zelf alvast verschil wil horen, stuur een PM of een mail.  Dan stuur ik ook de vinyl versie.    

Anders zet ik mijn CD speler wel in de auto. Die staat hier toch niet meer aangesloten. 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...