Tubejack Posted 29 april 2015 Author Report Share Posted 29 april 2015 Was deze van Dynky? 2e hands, komen dat soort dingen, in ons bereik Duck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2015 Author Report Share Posted 29 april 2015 Veel plezier ermee TJ! Dank je het klinkt nu al verslavend mooi. Ik heb een toslink switch box besteld zodat we al onze digitale spulletjes optisch kunnen aansluiten. Voor het 24/192 digitaal door te geven hebben we nog een Dune HD TV-303D. Stond al een tijdje te niksen. Komt nu mooi uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2015 Author Report Share Posted 29 april 2015 (edited) Jac de ESS die werkt totaal in het fase domein dus vor grote werken is dat schitterend maar voor strijkqwart ls dat totaal niet geweldig dan kleurt die te veel. Mvg wol Wij spelen, voornamelijk modern, en Jazz. Edited 29 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 april 2015 Report Share Posted 29 april 2015 Lekker van genieten Jack, lijkt mij een uitstekend DAC'je! En wat doet het er toe in wat voor domein het wil spelen, als hij maar bij jou niet uit zichzelf van de plank wandelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 29 april 2015 Report Share Posted 29 april 2015 Ik ben nog steeds tevreden met mijn b-Dac. Van een dergelijke investering kun je wat dat betreft veel plezier hebben. Een versterker en een dac. Meer staat er niet op de planck® Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2015 Author Report Share Posted 29 april 2015 Lekker van genieten Jack, lijkt mij een uitstekend DAC'je! En wat doet het er toe in wat voor domein het wil spelen, als hij maar bij jou niet uit zichzelf van de plank wandelt Hebben we vanmiddag gedaan. We gaan zo weer verder ben even een CD aan het rippen. Ik had vanmiddag hele mooie rustige lieve muziek op van Vangelis. Mijn vrouw was in slaap gevallen op de bank. In de cd een paar heel korte dynamische stukken. Ik heb haar nog nooit zo zien schrikken Was inderdaad heftig, maar toch heel mooi, snel en precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2015 Author Report Share Posted 29 april 2015 Niet normaal wat deze dac uit 16/44.1 weet te peuteren. Toch heb ik een dubbel gevoel. Want uiteindelijk moeten de luidsprekers het weergeven. Nou dat doen ze méér dan voortreffelijk. Goed zal je denken niet? Nu komt het dubbelijk gevoel. Ik denk als mensen dit horen, Klaas zoveel meer succes gehad zou hebben met zijn Perfect Performers. In ieder geval met model 2x 16.5". Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 29 april 2015 Report Share Posted 29 april 2015 (edited) Niet normaal wat deze dac uit 16/44.1 weet te peuteren. Toch heb ik een dubbel gevoel. Want uiteindelijk moeten de luidsprekers het weergeven. Nou dat doen ze méér dan voortreffelijk. Goed zal je denken niet? Nu komt het dubbelijk gevoel. Ik denk als mensen dit horen, Klaas zoveel meer succes gehad zou hebben met zijn Perfect Performers. In ieder geval met model 2x 16.5".klopt wel, maar vergeet niet dat de tegel heel veel doet! Ps hires audio heeft geen meerwaarde en als tweede wil ik toevoegen nu zo'n perfecte weergave te ervaren dat wie het horen wil moet maar ff pm sturen Edited 29 april 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2015 Author Report Share Posted 29 april 2015 Leuk idee, maar sommigen zijn categorisch tegen dit soort tweaks, zonder daar een waarde aan te willen verbinden en ander gedoe, is dat nu eenmaal zo. Ik schat in, dat het ook zonder tweaks met deze dac ook goed klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 april 2015 Report Share Posted 29 april 2015 16/44 is ook helemaal prima, als de apparatuur het niet verknoeit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 april 2015 Report Share Posted 29 april 2015 2e hands, komen dat soort dingen, in ons bereik Duck Snap ik, 5 jaar geleden had ik m ook willen proberen en waarschijnlijk gekocht. En dan vervolgens met 3 dacs gezeten Ik ben voorlopig tevreden met mn April Stello. Niet de modernste, maar gewoon goed gemaakt. Kan wat mij beteft nog wel een decade mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 april 2015 Report Share Posted 29 april 2015 Aan de deur wordt niet betegeld hè. Is iemand enthousiast over zijn net verworven DAC gaat het gelijk weer over tegeltjes Heeft toch iets drammerigs om het hele forum te willen betegelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 april 2015 Report Share Posted 29 april 2015 yup. het moet even slijten als je er een hebt liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2015 Author Report Share Posted 29 april 2015 Aan de deur wordt niet betegeld hè. Is iemand enthousiast over zijn net verworven DAC gaat het gelijk weer over tegeltjes Heeft toch iets drammerigs om het hele forum te willen betegelen. Precies de ene wil zijn koffie mét en de andere zonder melk. FF on-topic blijven heren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2015 Author Report Share Posted 29 april 2015 (edited) Snap ik, 5 jaar geleden had ik m ook willen proberen en waarschijnlijk gekocht. Teken van een goed ontwerp dan want hij wordt gewoon nieuw gemaakt. Er is daarnaast wel een MKII versie met zo te zien wat meer knoppen. Ik heb wat meer informatie: de MKII is een analoog naar digitaal converter, voor opnames dus. De mensen achter achter Black Lion zijn vrij jong rond de 30. De ontwerper van de DAC is een 23 jarige Mexicaan genaamd: Jezus (geen flauw grappen a.u.b.) Het verschil zit hem in de rode vs de witte, waarbij de witte het topmodel is' De rode heeft een enkele DAC chip (sabre) en een eenvouduger klok, de witte heeft per kanaal een eigen DAC chip en de "esoterische" klok zoals ze dat zelf noemen. 128dB signal to noise aan de analoge uitgangen, dat is vrij bizar, geen enkele DAC op markt doet dat na op dit moment. Het mooie van Black lion is dat eventuele revisies gratis voor eerdere klanten beschiklbaar zijn, dus mocht er ooit een nieuw board komen dan kan deze vrij simpel gewisseld worden. Edited 30 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2015 Author Report Share Posted 30 april 2015 Ik vond hier nog een aardige reactie van iemand die ik dacht dit merk in Nederland vertegenwoordig [....] Wat mij betreft zit het overal, je kunt in het design niets over het hoofd zien, alles telt mee. De "kenners" die ik hoor roepen heb ik nog nooit een top apparaat zien ontwikkelen, en diegenen die ik dat wel heb zien doen roepen doorgaans wat anders.Wat ik wel weet is dat de ontwerper gebruik maakt van luisterpanels die blinde vergelijken uitvoeren met de top van wat er op dat moment op de markt is, allemaal mensen die als producer of technicus werkzaam zijn in de muziekindustrie.Er zijn nou eenmaal meer mensen die liever ongefundeerd hun gal spugen dan mensen die de wereld daadwerkelijk verrijken met mooie dingen.Kan ik ook niets aan doen, ik ga mij met die mensen ook niet bezig houden.Voor serieuze gegadigden is deze DAC voor demo beschikbaar. [....] Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2015 Author Report Share Posted 30 april 2015 Weet je Wol mede vanwege het "audio blabla" ben ik juist in de pro wereld gaan kijken. Ik kan deze dac nu al van harte aanbevelen. Ongelofelijk goed voor je geld en gezien de technische spec' s in élke installatie toepasbaar. Verder kan ik me helemaal vinden in deze tekst [....] Er zijn nou eenmaal meer mensen die liever ongefundeerd hun gal spugen dan mensen die de wereld daadwerkelijk verrijken met mooie dingen. Kan ik ook niets aan doen, ik ga mij met die mensen ook niet bezig houden. [....] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 april 2015 Report Share Posted 30 april 2015 De ESS is ook een hele mooie DAC! De rest is mening en smaak. Hoe mooi ESS ook klinkt, vrijwel perfect, mijn voorkeur blijft liggen bij de aloude PCM63 chips en dat is dus gewoon mijn smaak. Neemt niet weg dat de ESS hier ook best mag staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2015 Author Report Share Posted 30 april 2015 Ik heb hier een speler met PCM-1738 dac' s waarschijnlijk niet helemaal vergelijkbaar Pjort. Maar m.i. wel de mooie Burr Brown sound. En dan ook nog het e.e.a. geoptimaliseerd met dure dac trafo' s. Tot voor kort, dacht ik dat er vrijwel niets beters was. Maar je hebt gelijk het is deels ook smaak..... hoewel een dac moet eigenlijk niet klinken en gewoon alles kunnen afspelen, net als de rest van je set. Dat "speciale" voor één soort toegespitste audio/muziek gedoe, doen ze maar aan de opname kant Afijn ik heb net een leuk digitaal schakel opgehaald en een bergje toslink kabels. Verder een mooi gigabit switchtje om het netwerk uit te breiden want ook mijn Logitech Duet krijgt weer een mooi plekje. Blijf ik een leuk ding vinden ondanks dat ie niet alles kan. Druk,druk,druk..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 april 2015 Report Share Posted 30 april 2015 (edited) De plaat blijft hangen Wol Zet hem eens een groefje verder..... Edited 30 april 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 30 april 2015 Report Share Posted 30 april 2015 Afijn ik heb net een leuk digitaal schakel opgehaald ... Welke heb je gevonden? Ik ben destijds lang op zoek geweest en heb uiteindelijk dit ding besteld: https://www.audioauthority.com/product_details/1177A werkt overigens prima tot en met 24bit/96kHz (hoger gaat de toslink van de mac mini niet), erg handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2015 Author Report Share Posted 30 april 2015 (edited) Marmitek Connect TS41 Er zitten 4 toslink aansluitingen op en er wordt een kleine afstand bediening bijgeleverd. Volgens het boekje kan hij sample rates aan van 192khz. Ga ik zo proberen. Ja het werkt. Probleemloos kan ik 24/192 vanaf de dune hd tv-303d spelen. Er zit ook een 1TB harddiskje in zodat de muziek rechtstreeks ook van harddisk gespeeld kan worden i.p.v. gestreamd. Verder heb ik de DAB tuner, Pioneer alles speler en Duet aangesloten. Het digitale avontuur kan beginnen Edited 30 april 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 1 mei 2015 Report Share Posted 1 mei 2015 Spullen uit de professionele audio wereld zijn vaak betaalbaar en goed zonder "blabla" Al een tijd lang zit ik te kijken naar iets wat m.i. erg goed is en mijn digitaal set-up naar een flink hoog niveau tilt. Dus eerdaags zal verslag doen van deze DAC een Black Lion. Ben ik niet helemaal met je eens. Veel studio DACs zijn duur en hebben een hoop toeters en bellen. Heel veel in en uitgangen, met diverse opties voor externe clocks, rack mount, DAC en ADC in 1etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 mei 2015 Report Share Posted 1 mei 2015 Niet normaal wat deze dac uit 16/44.1 weet te peuteren. Toch heb ik een dubbel gevoel. Want uiteindelijk moeten de luidsprekers het weergeven. Nou dat doen ze méér dan voortreffelijk. Goed zal je denken niet? Nu komt het dubbelijk gevoel. Ik denk als mensen dit horen, Klaas zoveel meer succes gehad zou hebben met zijn Perfect Performers. In ieder geval met model 2x 16.5". Beste Tubejack, Klaas stelt (stelde?) zich ten doel luidsprekers van de beste kwaliteit te maken: onafhankelijk van het toe te passen type versterker en/of geluidsbron. De luidsprekers "an sich", dus. Ongetwijfeld zullen ze beter klinken met deze betere DAC, als jij dat zegt. Maar wie weet hoe nòg veel beter ze kunnen klinken met een nòg betere... Overigens ben jij maar één van de zeer weinigen die horen hoe goed ze klinken: met deze DAC, of zonder dat apparaat. De meeste anderen hebben daar tòch geen oor voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 mei 2015 Report Share Posted 1 mei 2015 Ben ik niet helemaal met je eens. Veel studio DACs zijn duur en hebben een hoop toeters en bellen. Heel veel in en uitgangen, met diverse opties voor externe clocks, rack mount, DAC en ADC in 1etc. Denk dat je ADC's bedoelt, die hebben meestal een Word clock ingang of werken met een ADAT interface. Maar DAC's zijn over het algemeen recht-toe-recht-aan doosjes, al dan niet rack mount. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts