Jump to content

Do The Tubejack's Dac Dance Shuffle

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Verbazend wekkend. Als je nagaat hoe slecht (technisch) deze eigenlijk is. :)

Hoe slecht het "technisch"  is weet ik niet,  ik kan slechts mijn eigen ervaring delen.

Het 1e nummer klinkt verbluffend goed:  Drowned World/Substitute for Love.  

Heel veel fijne structuur en muziek lijntjes diepte en ruimte. De muziek komt soms naast je spelen.

En ik vind het gewoon een mooi nummer.  Dat scheelt waarschijnlijk ook  ;)

Amarna ga ik ook proberen.  

JRiver doet het goed.  Heeft leuke audiofiele dingetjes. Kan pakket kan heel veel  :o .

Het interface vind ik wat op Windows geënt en dat kan niet hè .....op een Mac :blink:  :D

Onder de motorkap wordt rekening gehouden met verschillende besturingssystemen.

Ik heb liever wat simpelers.  

Maar als die andere pakketen niet stabiel zijn, dan is het een serieuze optie.  

Speelt jriver op een Mac wel flac bestanden af?

Dat is namelijk wat ik tegen heb op crapele.

Echter de iTunes interface vind ik eigenlijk de meest fijne interface om mee te werken.

Nu ik alles in flac heb is iTunes niet meer bruikbaar.

Ik heb bijna alleen maar Flac bestanden   :) JRiver  21 doet het prima.  Heeft Itunes ooit wel eens Flac ondersteund?  Hier klopt denk ik iets niet in de redenatie  ;)

Nee nooit.

Ik gebruikte Itunes nog voor ik van FLAC had gehoord, dat was ten tijde van de eerste generatie ipods.

Daarna opzoek gegaan naar een gratis player die beide ondersteunde.

Zal ik jullie wat geks vertellen  -_-  Kan aan mij liggen, maar als die programma' werken voorzover ik kan overzien met:

• Albums
  • Artiesten

Maar als ik zoiets simpels wil als het afspelen van een map met mijn muziek. Met een naam die ik zèlf heb verzonnen, dan is hij niet eens zichtbaar :unsure:   

Met JRiver  kom ik dan nog het verste en kan ik een "file" afspelen maar waarom niet mijn map  :confused:

Dan VLC speelt gewoon alles af.  Doet niet moeilijk met instellingen.  Sleep de map naar VLC en spelen maar.  Of kijk in de muziek die hij zelf heeft gevonden.

Daar staat ook mijn map in  B)

Er is ook een App voor VLC met €4.99 niet eens duur  :)  Bij de andere is het meestal €9.99 

Maar of dit mijn ultieme speler wordt?  Voor films etc  zeker.  Audio weet ik nog niet.  

Ik heb me er maar bij neergelegd en converteer alle flac bestanden naar apple lossless. Uiteindelijk valt dat best mee, ik gebruik XLD, dat kan ook batches verwerken.

Het voordeel van itunes is gebruiksgemak: ik gebruik de genius functie heel vaak en heb ook een fijne collectie playlists. Daarnaast gebruik ik voor onderweg nog altijd het liefst een ipod. 

De enige user interface die ik echt beter vind is Sooloos, maar dat is ook een pak duurder. 

Zal ik jullie wat geks vertellen  -_-  Kan aan mij liggen, maar als die programma' werken voorzover ik kan overzien met:

• Albums
  • Artiesten

Maar als ik zoiets simpels wil als het afspelen van een map met mijn muziek. Met een naam die ik zèlf heb verzonnen, dan is hij niet eens zichtbaar :unsure:   

Met JRiver  kom ik dan nog het verste en kan ik een "file" afspelen maar waarom niet mijn map  :confused:

Dan VLC speelt gewoon alles af.  Doet niet moeilijk met instellingen.  Sleep de map naar VLC en spelen maar.  Of kijk in de muziek die hij zelf heeft gevonden.

Er is ook een App voor VLC met €4.99 niet eens duur  :)  Bij de andere is het meestal €9.99 

Maar of dit mijn ultieme speler wordt?  Voor films etc  zeker.  Audio weet ik nog niet.  

Zelf organiseren in mappen is bij een grote collectie echt niet te doen. Vandaar mn voorkeur voor itunes: alle muziek goed georganiseerd naar artiest, album, genre, playlist, nummer, wat je wilt, en de CD hoesjes zijn zichtbaar, vind ik ook fijn. Als de metadata klopt (dit vergt wel wat onderhoud): echt heel handig. 

• Albums
  • Artiesten

Met JRiver kun je playlist met een zelf gekozen naam maken.

Eventueel kun je zelfs een tags bijmaken, waarin extra informatie geplaatst kan worden. Dit kan ook met hele genres of Artiesten. Klink een met je rechter muisknop (oei, zit niet op Apple?)  Dan zie je een hele rits commando's die je over de hele "stapel" CD hoesjes kan uitvoeren. Voor het aanpassen van het hoesje gebruik je natuurlijk maar een enkele CD.

Met JRiver kun je ook naar Alac converteren (onder tools). Ook een hele stapel tegelijk. Dat gaat dan natuurlijk wel effe duren.

Ook het "vullen" van een handheld (telefoon, mp3 speler) in b.v. mp3 gaat erg simpel.

Je kunt ook zones aanmaken, zo kun je meerder afspeelapparaten kiezen. Dat kan ook hetzelfde apparaat met twee verschillende drivers zijn. Zo kun je simpel de kwaliteit van verschillende driver beluisteren. Maar ook verschillende DAC's voor configureren. Dat was met het DAC vergelijk op de audioclub dan weer handig.

Er zit zo ongelofelijk veel in, dat je er eigenlijk eerst een studie van zou moeten maken. Gelukkig werkt het zoals standaard ingesteld ook prima, en komen de toeters en bellen later.

Hallo Hans,

Bedankt voor de info.  Maar ik zoek eigenlijk iets héél simpels, wat alleen audio kan afspelen.  

Wellicht had ik dat beter moeten aangeven. Aan de andere kant misschien ook leuk voor meelezers die wél zo' n uitgebreid pakket zoeken.

@Plaatjesdraaier ik wil mijn collectie  beperken tot zeg maximaal 3 hooguit 400 CD' s  en LP's.

En dan muziek die ik zelf echt leuk vind.  Vanwege: "bomen en bos verhaal...."

iTunes valt voor mij ook af.  Welliswaar kun je door intergratie met Amarra als Audirvana ook Flac af spelen maar ik heb niets met iTunes.

Ik heb sowieso al, niet veel op met Apple of Microsoft,  echter mijn ideale systeem is er nog niet.

Het is "behelpen"  :D Lekker verder testen, dank voor jullie hulp  :)

Edited by Tubejack

Wat versta je onder "ideale" systeem Jack? Kwaliteit van afspelen? Gebruiksgemak? Other?

Wil je iets simpel? Bouw dan een LMS streamertje, software op het SDkaartje, verbinden met de NAS en de DAC en hup klaar ... kostprijs was max 180 euro, grootte 10 op 10 op 3cm hoog

Remote gebruik ik Orange Squeeze maar er is ook een goeie voor mac ... Geen massa's PC's of mac mini's in huis.

Hoi Stef,

Lees dit topic nog eens terug...

Heb een aantal systemen getest waaronder meerdere versies LMS.

Echter  ben ik een heel andere route gaan volgen namelijk: "de spullen die ze in een opname studio gebruiken."

Dat vereist gewoon een heel andere kijk en aanpak en val niet te vergelijken met wat mensen normaal in huis hebben.

Hardware, technisch, besturing systeem, drivers, mogelijkheden etc is nu naar mijn zin en zit nu echt op

professioneel studio niveau.  

De jitter van mijn AES/EBU interface zit rond de 2...5 ppm die van mijn DAC zelfs op 1,2ppm

Dat is echt ongelofelijk nauwkeurig , dat red m.i.  je niet met consumenten spullen.

En dan kan ik zelfs nog een externe studio master clock  gebruiken.

Ik kan alles afspelen

Sampling frequencies (kHz):

44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192
Resolution (bits):
16 to 32

Met een waanzinnige geluid kwaliteit.

Toch in verhouding met high-end apparatuur betaalbaar en veelzijdiger.

Mijn ervaring geef ik  gratis en voor niets weg.   ;)  

Edited by Tubejack

Alleen alternatieven http://www.techisky.com/tips/foobar-for-mac.html

Ik heb inmiddels MPD op mijn mac draaien en kan nu met Cantata alles afspelen.

Klinkt goed  :) Nu nog door de firewall loodsen en een extra webserver voor de cover plaatjes en dan kun je het zien op zowel Android als IOS .

Ga ik vandaag niet doen.  Ik heb even genoeg van het "gepruts"  :D

*edit doet het spontaan zowel Android als IOS . Morgen even fijn slijpen.

Edited by Tubejack

Ach, ik heb ook een Commodore gehad een "Amiga"  Een fantastische machine met 2 boekjes met een ringband waar alles instond wat je ooit zou willen weten.

Kom daar "vandaag de dag maar om"  De ICT is heel anders, maar toch ook weer niet.  Zaak is dat je hard en software bij elkaar zoekt die goed met elkaar kunnen werken.  

Met audio is het eigenlijk niet anders, zoveel verschil is er niet....

Wat ik jammer vind dat er nog steeds leveranciers zijn die menen dat ze drivers exclusief voor één besturing systeem moeten maken.

En of de broncode niet vrijgeven zodat ook andere besturing systemen kunnen werken of dat de driver ook door aangepast kan worden door anderen door b.v. Microsoft voor Windows 10 of een nieuwe MacOSX versie.  Gelukkig zie je heel langzaam bewegingen in die richting.

Voorbeeldje is M2tech de nieuwe HiFace  Evo2 werkt zo te lezen zo onder MacOSX en Linux, terwijl de 1e versie nog een driver nodig heeft....  (hebben ze kennelijk van geleerd  ;) )

Maar Hans bedoelde waarschijnlijk wat anders..... jammer.

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...