Jump to content

Do The Tubejack's Dac Dance Shuffle

Tubejack
 Share

Recommended Posts

De Black Lion White DAC waarmee ik speel lijkt me technisch iets beter dan de Weiss DAC2 .

Ik ervaar nauwelijks: "digitale stress"   Hij is met $1699 ook iets goedkoper geworden.

Ik vind het zo wel goed Duck,  het geluid is echt mooi.  :)

Ik denk dat ze behoorlijk gelijkwaardig zijn, maar de BL is wat nieuwer (en dus moderner). Prijs verschil, ja het ene merk is nu eenmaal duurder dan het andere. Waar dat aan ligt en/of terecht? Geen idee.

Er zijn eigenlijk te veel goede dacs tegenwoordig. Ben blij dat iker al een heb waar ik tevreden mee ben.

Mijn straks gloedjenieuwe Mytek Brooklyn DAC komt sowieso bovenop de tegel. Mijn langgeleden DacMagic was gehakt, deze niet, en dat zal ook niet meer gaan. Op wat diy gedoe na dan.

Ik heb hem echt alleen maar aangeschaft omdat hij MQA aan boord heeft. Nieuwsgierigheid! Gelukkig kan ik hem ook als koptelefoonversterker inzetten, en, als ik het ooit in mijn hoofd haal met een MC element te gaan spelen, als phonoversterker, eh, trap heet dat, geloof ik.

Of hij geluidsmatig ooit de simpele Olive-DAC zal overtreffen? Ik zal al blij zijn als hij langszij komt.

Sorry voor de topicvervuiling. Maar alsmaar vergeten dat er ergens in je set een tegel ligt lijkt me niet goed. Vandaar.

Sorry voor de topicvervuiling. Maar alsmaar vergeten dat er ergens in je set een tegel ligt lijkt me niet goed. Vandaar.

Je vervuild het topic allerminst Marc.  Ik had me nog geen tijd gegund om de oude Linux server weg te halen en de Mac Mini op zijn plek te zetten.

Net even recht gezet  :)

macopstellingnieuw-1024x768.jpg

Wol al dat geklets  vind ik niet interessant.  Op de opname kant heb je sowieso geen invloed, behalve dat je muziek van een bepaald label wel of niet kunt kopen. Aan de weergave kant kunt je het "bit perfect maken"  Dat kan met tal van muziek programma's, verschillende besturingsystemen, software formaten en hardware en dat heb ik nu wel afdoende meegemaakt en getest.

"Bit perfect = bit perfect"  punt uit, daar krijg je geen spelt tussen.   Koop een DAC die aan jou eisen en smaak voldoet en je bent klaar.

Ik zal binnenkort een stukje schrijven  hoe ik dat met Apple  gedaan heb. Dat is een stukje makkelijker dan Linux.

Edited by Tubejack

Hij heeft het tegen Hans, hoor.

En bit perfect is een aardig beginnentje. Niet meer.

Zit er een usb-aansluiting in je Mac? Steek er een vuurvlieg in en hoor het verschil. Ik heb er nu een loos liggen, zal ik er eens mee jouw kant op komen?

Hij heeft het tegen Hans, hoor.

En bit perfect is een aardig beginnentje. Niet meer.

Zit er een usb-aansluiting in je Mac? Steek er een vuurvlieg in en hoor het verschil. Ik heb er nu een loos liggen, zal ik er eens mee jouw kant op komen?

Weet ik. 3x de woordwaarde.   Maar ik word zo moe van dat geoh wat tot niets leid,  behalve ongelukkige mensen.

Mijn apparatuur wordt niet gevoed vanuit de USB poort Marc,  daar heb ik een S-booster voeding voor. Ik meen gelezen te hebben dat die dragon fly juist troep van de vervuilde computer voeding filtert.  Maar ik wil wel zo'n vuurvlieg proberen :)

Jack, je moet een spiegel effect hebben en niet met een sausje erbij en dat redt je ook niet met bit perfect.

Holger Barske van Het blad LP heeft er over geschreven over verschillende besturingssystemen en het geluid ervan.

Mvg wol

Wol ik ben er klaar mee.  Er wordt zo veel geschreven.  

Mensen die menen dat processoren  en besturingssystemen anders klinken zijn wat mij betreft, niet goed bij hun hoofd  <_<

Hans ,Hoe wil je het geluid hebben dsp format of fpga format , merken zeg mij niks.

Dus ik vind het komplete onzin , je hoort de software,je hoort het besturingssysteem,je hoort de apps, je hoort de usb kabel en je hoort de dac, terwijl het geluid wordt opgenomen met een simpele AD converter.

Mvg wol

We hebben de Weiss 1:1 blind met de Meitner vergeleken. De Meitner was duidelijk winnaar. En wel voor alle luisteraars.

Hans je bent weer aan t doordrammen :)

http://www.high-endforum.nl/topic/14340-dac-tussen-1000-en-1500-euro/?p=427505

Voor de histerici, meer gekissebissss op http://www.high-endforum.nl/topic/14199-dac-vergelijk/

Edited by Duck-Twacy

De Pink Faun heeft met deze discussie niks te maken. Het gaat hier om de Meitner en Weiss. En in jouw tweede link is te lezen dat de Meitner won.

IK vind de Weiss niet natuurlijk klinken, maar IK vind de Pink Faun dan ook weer fijner. Jij mag dat doordrammen noemen. IK ben nog steeds erg blij met de PF.

Edited by Hans van Liempd

We hebben de Weiss 1:1 blind met de Meitner vergeleken. De Meitner was duidelijk winnaar. En wel voor alle luisteraars.

Ach die kost ook Meitner "centjes" vanaf 7K "kom op zeg! " :wacko:  daar koop je 4 Black Lions white voor. En ruim 3 Pink Faun DAC 3.32  :blink:

Dat ding van mij zit in een heel simpel kastje.  Ik heb wel ook onderin het rek, een H-tegel.  Gekregen, aardig he :)   

Eh Hans ik kijk niet naar huizen of auto' s,  die ik toch niet kan betalen.  Over vrouwen zal ik helemaal zwijgen  :D

Edited by Tubejack

Wol ik ben er klaar mee.  Er wordt zo veel geschreven.  

Mensen die menen dat processoren  en besturingssystemen anders klinken zijn wat mij betreft, niet goed bij hun hoofd  <_<

Misschien dat ik het niet kan horen, maar Wol heeft twee diamanten/zilveren/gouden/zijden/wollen oren aan zijn hoofd. Aangezien materiaal m.i. meespeelt in de geluidsweergave is dat ook niet zo gek.

Het ging me puur om de vraag of Firewire interface nu wel of niet beter is dan usb, zoals wel eens beweerd wordt (antwoord weet ik ook niet, "depends on implementation" is weer wat ik her en der lees)

Jij haalt een Meitner er bij. En kennelijk zitten de woorden van jongensdroom over je PF je nog dwars...

Ja, ik zou ook best mn April inruilen voor een Meitner of EMM Labs want dat zijn (zeker voor dsd) top apparaten. Met gesloten beursen weliswaar, want ik heb het geld er verder niet voor over. Ook niet voor een top Weiss overigens.

Maar overigens, om over een Weiss te zeggen dat ie scherp klink en vervormt.... Tja dat is op zijn minst opmerkelijk....

Om Mums woorden te quoten, het is maar audio....

Edited by Duck-Twacy

Het ging me puur om de vraag of Firewire interface nu wel of niet beter is dan usb, zoals wel eens beweerd wordt (antwoord weet ik ook niet, "depends on implementation" is weer wat ik her en der lees)

Daar kan ik misschien wel iets overzeggen.  Ik vind USB sowieso  een draak van een interface.  Waarom hebben computers niet standaard een S/PDIFF aansluiting?  Zoals eerder genoemde HP 3120 SFF pc die hier ook met Linux staat te streamen.

Of Firewire nu beter is?  Tja mooi concept kan buiten  de CPU om communiceren dus ik vermoed dat het beter is.

Hoewel bij mij wordt USB signaal gereclocked en er maar iets van  2-5ppm jitter overblijft, de DAC maakt dat nog minder...  

Dus het lijkt me niet zo' n punt.  

Verder waren die oude verslagen veelal leuk om te lezen (vóór het testen dan)  Wat een bijzonder mens die Jongensdroom  :D

Oja in een eventuele volgende DAC test,  wil ik best mee doen.  Geen punt  mogen jullie de duurste doosjes meenemen  :)

Edited by Tubejack

Haha, er worden nog steeds hele mooie nieuwe dacs gemaakt, dat gaat gewoon door.

Maar wat mij betreft is het geen wedstrijd, geniet van wat je hebt (er wordt al genoeg weggeggooid in onze economie)

Maar of die ook beter zijn?  Voor mijn gevoel is nu het maximale, met 16bit 44.1Khz materiaal wel zo' n beetje bereikt en dat materiaal heb ik het meeste.

Dus die DAC die ik nu heb blijft nog wel even. Ik gooi sowieso nauwelijks wat weg.

Wat wedstrijd betreft:  je lokt het  m.i. zelf uit, door H v L zo te plagen. ;)   Kom maar op met dat orgel van je, ik maak er "gehakt van"  :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...