Tubejack Posted 16 december 2015 Author Report Share Posted 16 december 2015 Grappig ik wou vanochtend een internet stream aanzetten van Jazz Radio .com op 256Kbit. Ik suf prakkeseren waarom doet hij het nou niet? Ik geloof dat de buffer werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 december 2015 Author Report Share Posted 17 december 2015 (edited) De buffer waardoor de muziek vanuit RAM geheugen gespeeld wordt werkt erg goed. Ik had net de laatste CD van Adele op, die ik eigenlijk wat te hard opgenomen vond. Nou achteraf gezien vergeleken met ander materiaal valt het wel mee haar stem kan gewoon flink uithalen, van lief en beschaafd tot onder haar tenen vandaan. Wat zei ze zelf? Ik dacht zoiets als een "uithalen als een stadse meid" Sommige nummers zwellen aan tot iets bombastisch maar toch is alles goed te volgen en een plaatst te geven. De volgende hit van deze CD wordt: "when we where yong" Moet je maar eens goed luisteren hoe mooi dat opgenomen is. Klinkt het slecht? Kijk dan eens uit naar een andere installatie Verder het WiFi netwerk naar 5 GHZ op een lekker hoog kanaal, zodat ook alle potentiële storingen hiermee effectief de kop ingedrukt zijn.tot het verleden behoren. Mijn iPad en Android die ik als AB gebruikt werken nu flitsend. Oja het WiFi natuurlijk op heel laag vermogen gezet. De volgende uitdaging: is de informatie van de Tracks te editten en Verzamel CD's als één gezamenlijk album zichtbaar te maken onder Cantata. De ontwikkelaar is met versie 2.0 bezig las ik, dat beloofd wat versie 1.5 is al zo mooi Edited 17 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 (edited) Dat in geheugen laden werkt inderdaad goed Wol. Doen wel meer programma' s JRiver kan het Audirvana doet het standaard en Amarra kan het dacht ik ook. Maar voor MPD had ik de optie nog niet gevonden. Net als een andere, om continu de USB poort open te houden t.b.v. internet streaming waar soms wel eens een bitje zoek raakt. Met een Mac is de configuratie en beheer erg eenvoudig music_directory "~/Music" playlist_directory "~/.mpd/playlists" db_file "~/.mpd/database" pid_file "~/.mpd/pid" state_file "~/.mpd/state" sticker_file "~/.mpd/sticker.sql" port "6600" auto_update "yes" audio_output { type "osx" name "My Mac Device" mixer_type "software" tags "yes" always_on "yes" } audio_buffer_size "100000" buffer_before_play "10%" ~ MPD zit inmiddels op versie 0.19.12. Het updaten daarvan gaat net als onder Debian met brew zeer eenvoudig. Met brew update en brew upgrade mpd Degene brew heeft bedacht mogen ze van mij een medaille geven. Net zoals velen andere open source ontwikkelaars die belangeloos dit soort mooie dingen maken Edited 18 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Een buffergeheugen is sowieso standaard bij harde schijven. Hoe belangrijk is het dan om een 'song' helemaal in ram te laden? Hoever moet je dan gaan, album, symfonie, opera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 (edited) Hele nummer hoeft m.i. niet Marc. Moderne harde schijven zijn snel genoeg om die 100Mb buffer aan te vullen. In je computer zijn snelheden met harddisk met SATA III aansluiting tot een 6 Gb/sec heel normaal. Het werk echt prachtig. Die 100Mb is denk ik wel aardig gekozen. Edited 18 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 (edited) Ik had net de laatste CD van Adele op, die ik eigenlijk wat te hard opgenomen vond. Nou achteraf gezien vergeleken met ander materiaal valt het wel mee haar stem kan gewoon flink uithalen, van lief en beschaafd tot onder haar tenen vandaan. Wat zei ze zelf? Ik dacht zoiets als een "uithalen als een stadse meid" Sommige nummers zwellen aan tot iets bombastisch maar toch is alles goed te volgen en een plaatst te geven. De volgende hit van deze CD wordt: "when we where yong" Moet je maar eens goed luisteren hoe mooi dat opgenomen is. Klinkt het slecht? Kijk dan eens uit naar een andere installatie Ik begin nu toch sterk aan je luistervermogen te twijfelen. Edited 18 december 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Als dit de norm is voor goed ... http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=adele&album=25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Als dit de norm is voor goed ... http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=adele&album=25 Het vinyl is veel beter. Dat zegt toch een hele hoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 (edited) Ik begin nu toch sterk aan je luistervermogen te twijfelen. Heerlijk als mensen twijfelen Ik heb een eigen spectrum analyser Hans dus ben niet afhankelijk van e.e.a. internet testje. Het is inderdaad "stevig" opgenomen. Maar als het beroerd klinkt heb je gewoon een waardeloze installatie installatie die moeite heeft met pop muziek, denk ik Edited 18 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 Het vinyl is veel beter. Dat zegt toch een hele hoop. Flauwekul Hans, het heeft een minder dynamisch bereik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 (edited) Zelf draai ik voornamelijk pop muziek. Dat is zeker niet altijd "high-end" op genomen. Toch met een goeie installatie kun je de instrumenten, zang, koortjes en zelfs diepte goed horen al staat het soms nog zo hard op het schijfje. Tuurlijk het heeft ook niet mijn voorkeur, maar de muziek wel. Op een heel analytische installatie kan het inderdaad te veel worden. Maar zo' n installatie is niet mijn keus. Hoewel de Optonica FET voor en eind versterker die ik nu heb staan laat extreem veel details horen, soms net of net niet op het randje van irritant. Met een Leak Stereo 70 of een fatsoenlijke buizen set heb je daar allemaal geen last van. Verder twijfel ik ook wel eens aan mijn luistervermogen. Wie niet? Gelukkig bewijzen tevreden klanten het tegendeel. Wat ik zelf niet hoor, vul ik gewoon aan met metingen en soms een luisterpanel. P.s. ik vind de nieuwe schijf van Adele steeds lekkerder klinken, misschien koop ik ook de LP Edited 18 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Jack heeft ook nog 'iets' in zijn set waar Hans niets mee heeft. Dat zegt genoeg. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Het vinyl is veel beter. Dat zegt toch een hele hoop. Yep. Dat zegt dat ze de vinyl versie (wat vaak door audiofielen wordt gekocht) met meer dynamiek gemastered hebben. En omdat de grote gros die CD koopt luid wil, hebben ze hem daar plat geslagen (niet omdat de CD die dynamiek niet zou kunnen weergeven). Jammer, hoe mooi zou het zijn als ze een goede master op CD hadden gezet? Mogelijk dat ze dat nog wel een keer doen en het dan als Hi-Res of MQA uitbrengen (en dus dat we er meer voor moeten betalen..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Flauwekul Hans, het heeft een minder dynamisch bereik. Dat geldt niet voor het album van Adele. De Cd heeft veel kleinere dynamic range dan de LP, en die is al niet super. Stevig opgenomen betekend weinig dynamisch bereik en overstuurd. Een ramp zo'n opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Yep. Dat zegt dat ze de vinyl versie (wat vaak door audiofielen wordt gekocht) met meer dynamiek gemastered hebben. En omdat de grote gros die CD koopt luid wil, hebben ze hem daar plat geslagen (niet omdat de CD die dynamiek niet zou kunnen weergeven). Jammer, hoe mooi zou het zijn als ze een goede master op CD hadden gezet? Mogelijk dat ze dat nog wel een keer doen en het dan als Hi-Res of MQA uitbrengen (en dus dat we er meer voor moeten betalen..) Met een beetje pech moet je dan 5 keer dezelfde opname kopen. De muziekindustrie blijft crimineel. Leren doen ze het in ieder geval nooit. Verkoop nou één keer het recht op zo'n nummer en gratis updates wanner het op een andere manier wordt uitgebracht. Nu heb ik LP's, CD's en high res bestanden. Met wat pech heb je ook nog een DVD, Blu-ray en enkele geremasterde versies. En telkens opnieuw betalen. Het is toch logisch dat de Spotify-achtigen het gaan winnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Wat ben ik blij met mijn grote voorkeur voor klassiek. Die hele problematiek van compressie speelt daar niet of nauwelijks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 Heb jij de CD dan ook Hans? Valt het niet op, dat sommige nummers veel beter op de CD staan dan het openingsnummer @Marc gewoon een passende installatie neerzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Heb jij de CD dan ook Hans? Valt het niet op, dat sommige nummers veel beter op de CD staan dan het openingsnummer @Marc gewoon een passende installatie neerzetten. Ja zeg, net als Wol zeker voor elk genre een aparte set? Ik geloof dat mijn set alleen niet goed genoeg is voor house en aanverwante herrie, en daar houd ik toevallig (?) niet van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 Ja zeg, net als Wol zeker voor elk genre een aparte set? Ik geloof dat mijn set alleen niet goed genoeg is voor house en aanverwante herrie, en daar houd ik toevallig (?) niet van. Nee dat hoeft ook weer niet. Ik hou globaal van: pop, house, electronisch en jazz . Dat kan prima op één installatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 Ik vind persoonlijk bij de CD de uithalen in de stem van Adele "echter" klinken, die is m.i. helemaal niet zo gepolijst. De LP is een beetje tam, de ruwe randjes zijn er vanaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Heb jij de CD dan ook Hans? Valt het niet op, dat sommige nummers veel beter op de CD staan dan het openingsnummer @Marc gewoon een passende installatie neerzetten. Nee, toevallig gisteravond gehoord op de audioclub op Devialet luidsprekers. Die luidsprekers zijn niet mijn ding, maar zelfs de enthousiastelingen daarvoor, vonden de CD (van HD)zeer slecht klinken. Een passende installatie is waarschijnlijk een autoradio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Ik heb die cd niet, zal hem vast wel eens tegen het lijf lopen. Ik heb wel een opname van Adèle live in Londen die ik binnenkort eens op mijn dingetje zal afspelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 december 2015 Report Share Posted 18 december 2015 Is het de Royal Albert Hall opname Marc? Jack wat vertelt je analyzer dan om deze adele blijkbaar goed te vinden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 Nee, toevallig gisteravond gehoord op de audioclub op Devialet luidsprekers. Die luidsprekers zijn niet mijn ding, maar zelfs de enthousiastelingen daarvoor, vonden de CD (van HD)zeer slecht klinken. Een passende installatie is waarschijnlijk een autoradio. Ach mijn 1e indruk na aankoop van de CD was ook niet best. Totdat ik echt zelf ging luisteren, ook naar de andere nummers Mijn ervaring met luisteren met een groep mensen, dat weinig voor hun eigen mening durven uit te komen, om vooral niet uit de toon te vallen. Iets wat "aardig is" wordt al gauw opgehemeld tot iets groots. Iets waar twijfel over is, krijgt bij voorbaat geen kans. Maar ok, een passende installatie is in ieder geval geen Array, veel te klinisch, niet geschikt voor pop muziek..... gewoon eigen ervaring. Laten we het daar maar op houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 december 2015 Author Report Share Posted 18 december 2015 Jack wat vertelt je analyzer dan om deze adele blijkbaar goed te vinden? Dat heb ik hier verteld Stef http://www.high-endforum.nl/topic/14711-do-the-tubejacks-dac-dance-shuffle/page-43#entry454833 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts