stefk Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 de inkomsten uit analoog zijn peanuts jongens ook al is de markt met 300% gestegen Het compenseert helemaal niet de steeds minder verkochte cd's ... doodsteek voor cd is de illegale download en niet de streamingdiensten Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 Wol moet ik je de cijfers doorgeven van hoeveel er maar voor streaming wordt betaald aan de auteursmaatschappijen en over hoeveel miljoenen streams dit moet verdeeld worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 mei 2015 Author Report Share Posted 19 mei 2015 ...bijvoorbeeld als je de computer en stereo galvanisch wilt scheiden (met toslink). Of als je de DAC gebruikt om beter geluid uit je CD speler of DVD speler of TV te halen. Vanochtend de Dune hd tv-303d geïnstalleerd met een korte toslink. 24/192 lijkt nu goed te gaan. Klinkt heel behoorlijk, leuk voor films en Youtube filmpjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 mei 2015 Author Report Share Posted 19 mei 2015 Cd is dood, want kopieerbaar. Daarom. Vind het wat kort door de bocht om iets "dood" te noemen. Een CD geven is nog steeds een leuk cadeau @Stefk inderdaad. Downloaden is zo normaal geworden, dat vrijwel niemand beseft dat het illegaal en verboden is in Nederland (heeft wel even geduurd voor de Wet zover was....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 Vind het wat kort door de bocht om iets "dood" te noemen. Een CD geven is nog steeds een leuk cadeau @Stefk inderdaad. Downloaden is zo normaal geworden, dat vrijwel niemand beseft dat het illegaal en verboden is in Nederland (heeft wel even geduurd voor de Wet zover was....) Het is zo zinloos om iets te verbieden dat zeer eenvoudig is. Digitaal is nou eenmaal oneindig vermenigvuldigbaar. Verbieden is geen optie. Inkomsten genereren uit de alternatieven wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 Goodtube, schrijf eens een boek, geef het uit en ga dan op een boekenbeurs staan en stel vast dat maar 10% van je aangeboden stapel is aangekocht en de rest gewoon meegenomen. Echt hallucinant wat je schreef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 mei 2015 Author Report Share Posted 19 mei 2015 Het is zo zinloos om iets te verbieden [...] http://www.nu.nl/internet/3749503/alles-u-moet-weten-downloadverbod.html In Duitsland is het al big business http://nos.nl/artikel/2029491-downloadverbod-in-duitsland-big-business.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 http://www.nu.nl/internet/3749503/alles-u-moet-weten-downloadverbod.html In Duitsland is het al big business http://nos.nl/artikel/2029491-downloadverbod-in-duitsland-big-business.html Dan niet meer downloaden. Volgende stap en nog veel sneller : hardeschijven over de post uitwisselen. Sorry hoor maar dat krijg je als men gaat verbieden. Beter is stimuleren te betalen voor content. Dat betekent cd's aanbieden voor €7,50 en de Streaming diensten is een goede zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 Ik stoor mij heel steerk aan het feit dat je iets gaat legitemeren als het "zeer eenvoudig" is, ook al is het een misdrijf Alles is zeer eenvoudig te bekomen en uit te voeren. Met je volle kar in de supermarkt naar buiten rijden is veel eenvoudiger dan alles uit te laden op de band te leggen en terug in te laden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 Als je wilt dat de artiesten krijgen waar ze recht op hebben dan ga je naar hun concerten en loop je langs de merchandising. De platenmaatschappijen zijn zelf de grootste graaiers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 (edited) Goodtube, schrijf eens een boek, geef het uit en ga dan op een boekenbeurs staan en stel vast dat maar 10% van je aangeboden stapel is aangekocht en de rest gewoon meegenomen. Echt hallucinant wat je schreef Ik heb er geen problemen mee dat je dat vindt Stef. Waar ik op doel is de zinloosheid van bepaalde verboden. Het nobele streven door een best gemene stichting. Dat verdienmodel van cd verkoop is achterhaald. Bovendien, volgens mij gaat het helemaal zo slecht nog niet gezien de veelheid aan content dat er wordt uitgebracht. Ze zijn wat dat betreft allang omgeschakeld naar het genereren van inkomsten uit streaming. Ik heb geen medelijden met ze! Ze hebben me jarenlang geplaagd met een kopieerbeveiliging die niet deed waar ie voor bedoeld was maar resulteerde in haperende cd speler. En de loudness war ook nog eens, nee de doelgroep is de jeugd, dat is me duidelijk geworden. Dvd's zijn pas echt irritant. Daar moet je eerst door allerlei pagina's die je niet kunt overslaan en ook previews die je niet kunt skippen , en dan moet je in het menu settings doen en elke keer gaat dat weer anders. Leg dat maar eens uit aan de kinderen. Daar betaal je dan voor! De videoband was fijner in gebruik! Voor de vorm koop ik af en toe wat muziek, als ik het erg goed vind en waarbij de opname goed is. Best tegenstrijdig dat de techniek - glasvezel, veel bandbreedte - je wel wordt aangeboden, terwijl je dat niet eens nodig hebt voor netflix en youtube. En websites gaan er niet sneller om. Ook tegenstrijdig dat lege cd's en dvd's worden aangeboden. Edited 19 mei 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 mei 2015 Author Report Share Posted 19 mei 2015 Als je wilt dat de artiesten krijgen waar ze recht op hebben dan ga je naar hun concerten en loop je langs de merchandising. Daarmee halen ze inkomsten binnen, stond laatst in de krant. Van de cd verkoop allang niet meer. Maar over terug naar het project, vandaag een vet rek in elkaar gezet, voor de TV en een deel van mijn audio spulletjes. Gekregen van leuke jongen mensen, die samen gingen wonen en daardoor te veel spullen hadden nu. Het was keurig uit elkaar geschroefd. Alle schroefjes zaten er bij Verder heb ik ook een hele stille HP midi pc waar ik waarschijnlijk Daphile op ga gezetten. Ik heb eigenlijk nog een veel leukere mini HP pc, die mist helaas nog de losse voeding. Plannen genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 Sacd is dff of dsf dat kun je vergelijken met wave en aiff , pcm klinkt krachtiger pwm klinkt losser, voor een strijkqwart zou ik pcm gebruiken en voor symfonie orkest pwm Mvg wol Dan is er kennelijk met allebei iets mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 Omdat het in de studio staat zou het en goede dac zijn, dan heb jij geen goede speaker om het te beoordelen want manger vindt je in veel studio, s. In welke studio staan die van jou.(...) Staan er werkelijk in veel studio's Mangers? Welke studio's, dan? En is dat niet alleen in Duitsland? Verklaart dat (mede) het onnatuurlijke, onechte geluid van veel moderne studio-opnamen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 (edited) Goeie vraag. er zijn wel mooie verhalen (en het zal best goed klinken) http://www.mangeraudio.com/downloads/msmc1_professionalaudio0309_en/files/assets/common/downloads/bestoftheyear2012-2013.pdf ?? https://mbasic.facebook.com/mangeraudio/photos/a.441740848781.231758.409510993781/10151220457503782/?type=1&source=46&refid=17 ?? Edited 20 mei 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 Ken veel studio monitors maar ben manger nog nooit tegen gekomen.Sterker nog, alleen 1x als b-stock bij een Duits leverancier gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 mei 2015 Author Report Share Posted 20 mei 2015 Vandaag de bezig geweest met het nieuwe rek Was eigenlijk niet te bedoeling, maar als snel had ik het idee dat met een beetje "passen en meten" veel audio spulletjes passen en het oude rek weg...... Hier en daar wat concessies moeten doen. Even geen cd speler. Dunne apparaten qua omvang, uiteraard niet qua geluid. Weinig chinc kabels, deels toslink en xlr voor de dac. Morgen netwerkje maken voor alles met een ethernet ingang, paar audio kabels op maat maken en zoveel mogelijk weg werken. Ook een NAS komt er in te staan, als proef. Qua kleur past ie Kan momenteel alleen radio luisteren, is geen straf met een gemodificeerde Philips FT-980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 http://www.24bit96.com/usb-computer-audio-system/usb-audio-with-lowlatency-realtime-kernel-with-debian-and-mpd.html Leuke site, goed uitgelegd dat ga ik eens uitvoeren... Vind ik leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 Heb 't gelezen! En ik begrijp dat je altijd nog Debian kunt installeren, als je geen zin hebt in muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 Zelfs dat is mogelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Ik wil proberen een externe 5v toe te voegen aan mijn usb hiface. Weet iemand of er eenvoudige usb y-kabels zijn die ik daarvoor kan misbruiken of heeft iemand er ervaring mee. Ik weet dat de hiface baat heeft bij een 3,3v accu voeding op de chip maar zover wil ik niet gaan. Heb nog een 5v voeding liggen die ik in kan zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Je bedoeld zo iets? http://www.astintrew.co.uk/concord/concord-powered-usb.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Ik wil proberen een externe 5v toe te voegen aan mijn usb hiface. Weet iemand of er eenvoudige usb y-kabels zijn die ik daarvoor kan misbruiken of heeft iemand er ervaring mee. Ik weet dat de hiface baat heeft bij een 3,3v accu voeding op de chip maar zover wil ik niet gaan. Heb nog een 5v voeding liggen die ik in kan zetten. Ik heb voor een paar euro bij Pink Faunawet een USB stekker gekocht. Zelf solderen en stukje krimpkous er omheen. Werkt prima. Dan kun je gelijk een USB kabel zonder voedingsdraden maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 ja een losse usb plug of een eenvoudig hubje kopen en ombouwen zo kan ik het doen. Dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2015 Author Report Share Posted 22 mei 2015 Het gaat de goede kant op Via Dalphile en de controller van mijn Duet kan ik kiezen tussen Hiface met pc, waarbij zelfs Wake On Lan werkt of de Duet box 24bit 192khz werkt probleemloos. het is ongelofelijk wat ik nu allemaal op afstand kan regelen via de controller van de Duet of via mijn pc of smartphone. Wordt leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts