Pjotr Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 De buis wordt wel iets platter waardoor de doppen niet zomaar passen. Met een waterpomptang kan je deze weer terug drukken. dat is nog het lastigste werkje. Kun je dan niet beter gewoon een kurk in stoppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 Kun je dan niet beter gewoon een kurk in stoppen? Top idee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 En George, happy? Of doen die van jou het niet ..... Yep werkt prima. Nog even aan het experimenteren waar ze het beste werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 Mooie "handleiding George! Graag gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 kijk hier hebben we echt wat aan geen ge-oordeel, wel zelf proberen en vertellen wat je vindt. top. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 (edited) Mooi werk George! Is die ruimte tussen de twee openingen nodig? Ik heb ze vlak bij elkaar. Ben nu aan het luisteren. Inmiddels is de ruimte aangepast. Ziet er nu meer High End uit. Edited 23 mei 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 mei 2015 Author Report Share Posted 23 mei 2015 (edited) Mooi werk George! Is die ruimte tussen de twee openingen nodig? Ik heb ze vlak bij elkaar. Ben nu aan het luisteren. Zie mijn openingspost . Er zou zo'n 10 cm. ruimte tussen de uiteinden moeten zijn. En dan zou de opening óók nog naar het zuiden gericht moeten zijn..... Ik ben nu mét en zonder koolstof in de koperen ringen aan het luisteren. Slechts één LP dus nog geen algemeen oordeel, maar alleen koper hangt een beetje in tussen helemaal geen ring en de ring met koolstof erin. Het effect wordt blijkbaar door de koolstof versterkt zeg maar..... Edited 23 mei 2015 by Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 Nu zou het kunnen werken, Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 mei 2015 Author Report Share Posted 23 mei 2015 Kunnen..... . Het zou direct waarneembaar moeten zijn..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 (edited) Ik ga niet over een nacht ijs Renée. Ik heb nu Tin Pan Alley op staan ( George wees me op dit kritische nummer) en de ring ligt op eindversterker en voorversterker. De ruimtelijkheid zou kunnen zijn toegenomen. Mijn vrouw zit examens na te kijken en ik wil met haar hulp wel eens blind zien of ik verschillen hoor. Doe ik altijd. Edited 23 mei 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 Top idee! Lijkt mij nogal voor de hand liggend gezien het "kurk - koolstof" verhaal op het Groene forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 Ik heb een ring op de trafo's van de eindversterker en een onder de draaitafel. Als het iets doet is het met de ruimtelijkheid. Art Pepperbox staat nu op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 Lijkt mij nogal voor de hand liggend gezien het "kurk - koolstof" verhaal op het Groene forum Eigenlijk wel maar ik had err nog niet aan gedacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 Ik heb een ring op de trafo's van de eindversterker en een onder de draaitafel. Als het iets doet is het met de ruimtelijkheid. Art Pepperbox staat nu op. Daar in is bij mij ook het verschil te horen Carl, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 De komende week ga ik ook een paar ringen maken. Ik ben reuze benieuwd of ik verschil ga horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 Leuk jongens zo'n Spacy Wrong Ring! Die 10cm is nodig als marge voor het juiste Zuiden in de zomertijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 Leuk jongens zo'n Spacy Wrong Ring! Die 10cm is nodig als marge voor het juiste Zuiden in de zomertijd Hoezo? Het Zuiden verplaatst zich toch niet door zomer/wintertijd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 Hoezo? Het Zuiden verplaatst zich toch niet door zomer/wintertijd?Nee. Maar het 12u verhaal geldt niet helemaal ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 mei 2015 Report Share Posted 25 mei 2015 (edited) Oh, dan maar een kompas gebruiken. Begrijp alleen niet waarom hij naar het Zuiden moet wijzen, Hilversum lijkt mij meer voor de hand Edited 25 mei 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 25 mei 2015 Report Share Posted 25 mei 2015 Oh, dan maar een kompas gebruiken. Begrijp alleen niet waaom hij naar het Zuiden moet wijzen, Hilversum lijkt mij meer voor de hand Richting Mekka toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 mei 2015 Report Share Posted 25 mei 2015 Oh, dan maar een kompas gebruiken. Begrijp alleen niet waaom hij naar het Zuiden moet wijzen, Hilversum lijkt mij meer voor de hand Zal het wat uitmaken? Als je meerdere hebt, dan in dezelfde richting, volgens mij gaat het slechts daarom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 mei 2015 Report Share Posted 25 mei 2015 Richting Mekka toch? V.d. Heide werkte toch in Hilversum... Maar hier over komen straks wel de bevindingen van hen die er nu eentje aan het maken zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 25 mei 2015 Report Share Posted 25 mei 2015 V.d. Heide werkte toch in Hilversum... Ah, ok. En is hij daar ook begraven? Maar had het niet iets te maken met magnetisme, moet je dan niet het magnetische (niet het geografische) noorden (of zuiden) aanhouden? Het wordt steeds vager... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 mei 2015 Report Share Posted 25 mei 2015 Ah, ok. En is hij daar ook begraven? Maar had het niet iets te maken met magnetisme, moet je dan niet het magnetische (niet het geografische) noorden (of zuiden) aanhouden? Het wordt steeds vager... Precies. Het maakt geen fluit uit welke kant op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 mei 2015 Report Share Posted 25 mei 2015 Ik denk dat ik de ring van Koilon aan mij voorbij laat gaan. Bij de bouwmarkten hier kan ik buigbare koperen buis kopen opgerold 5 meter,dat vind ik te gortig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts