Jump to content

De Ring van Koilon......

René N.
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat ik de ring van Koilon aan mij voorbij laat gaan.

Bij de bouwmarkten hier kan ik buigbare koperen buis kopen opgerold 5 meter,dat vind ik te gortig.

Even zoeken op "Warmteservice", zit ook bij jou in de buurt. Aldaar per meter te verkrijgen.

Sterker nog, zit héél dicht bij je in de buurt.....  :P

Edited by Ren

Nog leuker is hetzelf uit te proberen Bill. Wel moet ik zeggen dat er weinig tweaks zijn die bij mij echt werkten. Wel het verwijderen van zand in de LS en de Pluto platenmat.

Jullie zullen toch nog iets meer je best moeten (meer ringen maken) doen want Glencore is er nog niet helemaal boven op, zie citaat op NU.nl.

Koperproductie Glencore valt scherp terug in eerste kwartaal

Gisteren samen met Plaatjesdraaier bij MickRS (van het Zelfbouwforum) geweest, om naar zijn (van Mick dus  :P ) Open Baffles te luisteren. Daar komt nog een posting over in mijn draad over de OB's. Echter, ik heb ook de ringen meegenomen......

Door Mick heb ik een stuk muziek op laten zetten wat hij goed kende. De ring heb ik toen onder de versterker gelegd, en weer weggehaald, Mick en Marcel hoorden echter geen verschillen. Nogmaals gedaan, weer niets. Zelfs een derde keer, en nog niets….. Hmmm, gek. Dus ben ik gaan zitten, kort geluisterd, Mick heeft de ring weggehaald en ik hoorde ook geen verschil. Hier hebben we het toen maar bij gelaten……

Eigenlijk had ik even verder moeten proberen, maar dat heb ik niet gedaan. Niet handig eigenlijk, ik had even een stuk muziek op moeten laten zetten wat ik zélf goed ken, eerst zonder, en daarna de ring eronder en dan oordelen. Het ging nu wat te snel, met voor mij onbekende muziek. Een goede leer voor een volgende keer.

Hoewel zowel Mick als Marcel wel aangaven sceptisch te zijn over dit soort dingen, hebben ze wel hun best gedaan wat te horen. Waarschijnlijk heeft dit zo’n sluier over de muziek gelegd, dat ze/we het ook niet kónden horen ;-).  :huh:  :D  :D  :D.

Goed, weer een ervaring rijker. Toch binnenkort ook maar eens bij MarcelS op de koffie, en dan rustig een plaatje beluisteren..... ;)

Stel dat de ring werkelijk wat doet, en dan bij de ene wel en bij de andere niet, dan lijkt mij dat niet muziek soort afhankelijk meer eerder de (interne)opbouw van de apparatuur en vergeet vooral niet de samenstelling.

Je zou bijna zeggen bij een "slechte" installatie :angry:  haalt hij wel zijn doel en bij een al hele goede installatie :)  valt er geen eer aan te behalen.

En dan helemaal nog niet gesproken over hoe suggestief een tweak kan werken, oftewel horen wat je wilt horen.

Maar ik ga ervan uit dat de werking of het nut van een ring puur afhankelijk is van de set waarin de ring gebruikt wordt. Hoe gevoelig is een set van invloeden van buitenaf.

Bij mij werkt het in ieder geval niet en nu blijkt dat dit ook bij meerdere gewoon het geval is.

Groeten,

Marcel 

......Je zou bijna zeggen bij een "slechte" installatie :angry:  haalt hij wel zijn doel en bij een al hele goede installatie :)  valt er geen eer aan te behalen.......

Dank voor deze diskwalificatie van mijn set...... :unsure:

Stel dat de ring werkelijk wat doet, en dan bij de ene wel en bij de andere niet, dan lijkt mij dat niet muziek soort afhankelijk meer eerder de (interne)opbouw van de apparatuur en vergeet vooral niet de samenstelling.

Je zou bijna zeggen bij een "slechte" installatie  :angry:  haalt hij wel zijn doel en bij een al hele goede installatie  :)  valt er geen eer aan te behalen.

En dan helemaal nog niet gesproken over hoe suggestief een tweak kan werken, oftewel horen wat je wilt horen.

Maar ik ga ervan uit dat de werking of het nut van een ring puur afhankelijk is van de set waarin de ring gebruikt wordt. Hoe gevoelig is een set van invloeden van buitenaf.

Bij mij werkt het in ieder geval niet en nu blijkt dat dit ook bij meerdere gewoon het geval is.

Groeten,

Marcel 

Nee, muziekafhankelijk natuurlijk niet, maar ik hoorde dit fragment voor het eerst, slechts een paar seconden dus is dat te kort om daarna meteen de verschillen te horen. En ik denk dat het sterker naar voren komt als je de ring plaatst dan hem weghaalt.

Even afgezien de autosuggestie, het zal allemaal wel set-afhankelijk zijn. De één zal beter afgeschermd zijn voor invloeden van buitenaf dan een andere set. De afscherming door het koper dat je in de cd speler hebt zitten is trouwens alleen naar de andere componenten toe, en niet van onderen en boven, toch? Daar zou de ring zijn werk wel moeten kunnen doen. Maar misschien is het vele koper wel een oorzaak zodat het niet werkt, en misschien zijn er ook wel andere dingen die mee zullen spelen waarom het niet zou werken. Misschien kom ik/komen we daar in de loop der tijd wel achter.......

Let wel, het is geen oordeel of kritiek op welke set dan ook, vandaar ook mijn smilies in de post en ik ken jouw set en daar is echt niets op aan te merken.

Ik probeer alleen wat gedachtegang of gespreksstof op gang te brengen om ook tot een oplossing te komen (samen met de mede forummers) waarom het bij de ene wel werkt en bij de andere niet.

Ooit zal de oplossing bovenwater komen maar dan zijn er al heel wat luistersessies achter de rug.

Komt allemaal goed.

groeten,

Marcel

De tegel hoor je ook niet op elke set.

Ik heb 3 mensen over de vloer gehad die op hun set verschil hoorden als de tegel onder de set lag waar dan ook.

Bij mij hoorden ze geen verschil.

Ik heb intussen een totaal andere set het zou dus kunnen zijn dat ik het nu ook zou horen.

De vraagt blijft,ligt het aan de persoon of aan de set.

De tegel hoor je ook niet op elke set.

Ik heb 3 mensen over de vloer gehad die op hun set verschil hoorden als de tegel onder de set lag waar dan ook.

Bij mij hoorden ze geen verschil.

Ik heb intussen een totaal andere set het zou dus kunnen zijn dat ik het nu ook zou horen.

De vraagt blijft,ligt het aan de persoon of aan de set.

of aan de tijd

Maar wat is dan de functie van de melkpakjes?

Zit daar een bepaalde gedachte achter?

En moet dat verse melk zijn bij de boer vandaan of is gepasteuriseerde melk ook goed?

Hoe vaak moet je de melk vervangen of moet de melk over de datum zijn om goed te gaan klinken?

Maar misschien gebruik je alleen de verpakking en dan zijn daar natuurlijk vragen als van maakt het nog uit wat voor verpakking is het een liter, halve liter of moeten we beter anderhalve liter gebruiken. Ik kan me voorstellen dat daar ook nog verschillen in zitten.

volgende is natuurlijk welk merk gebruik je is dat Campina of misschien Melkuni?   

Kortom kan je wat meer over deze tweak vertellen je maakt me nieuwsgierig.

Je snapt natuurlijk dat we met zijn alle staan te popelen om jou vinding te proberen.

We zijn hier immers opzoek naar een betere weergaven uit onze High end spullen en als een simpele tweak kan helpen m dat te realiseren wil ik dat zeker ook proberen. 

Maar wat is dan de functie van de melkpakjes?

Zit daar een bepaalde gedachte achter?

En moet dat verse melk zijn bij de boer vandaan of is gepasteuriseerde melk ook goed?

Hoe vaak moet je de melk vervangen of moet de melk over de datum zijn om goed te gaan klinken?

Maar misschien gebruik je alleen de verpakking en dan zijn daar natuurlijk vragen als van maakt het nog uit wat voor verpakking is het een liter, halve liter of moeten we beter anderhalve liter gebruiken. Ik kan me voorstellen dat daar ook nog verschillen in zitten.

volgende is natuurlijk welk merk gebruik je is dat Campina of misschien Melkuni?   

Kortom kan je wat meer over deze tweak vertellen je maakt me nieuwsgierig.

Je snapt natuurlijk dat we met zijn alle staan te popelen om jou vinding te proberen.

We zijn hier immers opzoek naar een betere weergaven uit onze High end spullen en als een simpele tweak kan helpen m dat te realiseren wil ik dat zeker ook proberen. 

High End spullen?????????

Dat is een term welke ik nooit zal bezigen, totdat er iemand is die mij de definitie van High End kan onderbouwen.

Groeten,

Marcel

Edited by SMarcel

Vandaag was Ren?N hier op luisterbezoek en hij had een paar ringen mee genomen. Natuurlijk hebben we die ook even in mijn set getest. Omdat ik al een set tegels klein formaat onder de apparaten heb liggen, hebben we de ringen op de speakers gelegd. Er onder paste niet. In eerste instantie wisselde ik van zitplaats terwijl de ringen neergelgd werden en hoorde ik niet veel. Maar een paar extra wissels gaf toch wel een hoorbaar effect. Alles werd nog wat schoner en natuurlijker.

Toch wel een duidelijk waarneembaar verschil in de goede (prettige) richting. Wat Vics is voor een verkoudheid is de ring voor mijn speakers. Ik ga morgen ook maar eens proberen er een paar te maken. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Of ze evenveel doen als de tegels, betwijfel ik wel. De laatste gehaktificaties aan mijn speakers deden iets meer meen ik mij te herinneren.

Groet,

Leobus

Edited by leobus

Allemachtig zeg, volgens mij heeft die Berret flink op zijn duim geslagen bij het ophangen van een tegeltje. Dat is het enige gevaar wat ik er aan kan zien :lol: De rest is je reinste Voodoo.

Edited by Pjotr

Ja, ik denk dat Pjotr letterlijk Voodoo bedoelt. Niet "vage flauwekul, dat niet te verklaren is". Een product die een persoon zelf moet "ordenen of instralen", daar pas ik liever voor. Krijg je de energie niet van die persoon in je huis? En dan heb ik het nog niet over het verkeerd maken en de gevolgen voor de maker zelf. Gezien niemand deze 'behandeling' kent op dit forum lijken me de ringen ongevaarlijk of zie ik dat verkeerd?

Ja, ik denk dat Pjotr letterlijk Voodoo bedoelt...................

I.d.d. bedoelde ik dat letterlijk Ivan. Alleen bezitters van een tegel lopen groot risico :D Volgens mij kan Berret geen spelden in koperen ringen prikken, dat is een andere tak van sport ;)

Weet je wat voodoo is, ik heb een jaar of drie geleden

in Rotterdam een versterker gehoord een ordinaire hypex versterker met en buizen voortrap voor achtduizend euro, nu vraagt die 50 duizend voor dat is

voor mij voodoo.

Mvg wol

Dat is handel - een heel andere tak van sport