René N. Posted 20 mei 2015 Author Report Share Posted 20 mei 2015 Waarom moet er koolstof in? René waarom probeer je het eens niet met een gebogen buis zonder koolstof en de dag later met ... Leuk experiment In het weekend ga ik nieuwe maken, dus een handig moment om ook eerst met de koperen ringen zonder koolstof te gaan luisteren. Daarna met water erin, dan met rijst, dan met....... Nee hoor, dat dan maar niet . Maar gewoon zonder is inderdaad wel goed om te proberen, had ik zelf niet aan gedacht . Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 mei 2015 Author Report Share Posted 20 mei 2015 Als je hem "iets" groter maakt Ivan dan kun je "hoepelen" Mijn lief zei al: moet je dan zóveel ringen hebben? Kan je niet één grote maken, voor onder de vloer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 Mijn lief zei al: moet je dan zóveel ringen hebben? Kan je niet één grote maken, voor onder de vloer? Misschien een idee, om voor Wol een paar kleintjes te maken? (kan hij om zijn oren doen )))))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 Mijn lief zei al: moet je dan zóveel ringen hebben? Kan je niet één grote maken, voor onder de vloer? Vloerverwarming! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 @marcel Kompas? Waarom Ik weet het velen zijn de simpele dingen uit het leven vergeten of hebben het nooit geweten... Maar het zuiden is precies daar, waar om 12 uur de zon staat. (en deze wet geldt voor jawel, het noordelijk halfrond) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 In het weekend ga ik nieuwe maken, dus een handig moment om ook eerst met de koperen ringen zonder koolstof te gaan luisteren. Daarna met water erin, dan met rijst, dan met....... Nee hoor, dat dan maar niet . Maar gewoon zonder is inderdaad wel goed om te proberen, had ik zelf niet aan gedacht . Uiteraard hoort dat koolstof erin! Noodzaak voor S. I. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 @marcel Kompas? Waarom Ik weet het velen zijn de simpele dingen uit het leven vergeten of hebben het nooit geweten... Maar het zuiden is precies daar, waar om 12 uur de zon staat. (en deze wet geldt voor jawel, het noordelijk halfrond) Tja, dan moet je wel om 12 uur de test kunnen doen. Ik kon dat pas na het thuiskomen van mijn werk en zo zonnig was het van de week niet bepaald dus dat was voor mij geen trigger. Vandaar het kompas. Maar ook dat is gelukt en heeft alsnog geen verbetering opgeleverd. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 (edited) Uiteraard hoort dat koolstof erin! Noodzaak voor S. I. Aangezien nog nooit iemand heeft kunnen uitleggen wat S.I. is, behalve een kreet, ontgaat mij die noodzaak.... Edited 21 mei 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Aangezien nog nooit iemand heeft kunnen uitleggen wat S.I. is, behalve een kreet, ontgaat mij die noodzaak.... Geluid is frequentie x amplitude. S.I. is alles wat méér is dan dat... als ik het goed begrijp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Misschien off-topic, dan moeten jullie dit bericht maar verplaatsen, maar ik had net een hele rare ervaring. Na het zien van de foto met de ring projecteerde zich voor mij mijn allang overleden bet-overgrootmoeder. Dit wilde ik toch even met jullie delen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 www.sensomotorische-integratie.nl/.../auditieve-overg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Koilon Sitial para el arconte epónimo en el teatro de Dioniso. El koilon era el conjunto de gradas donde se asentaban los espectadores. Ocupaba la ladera de la montaña, y recibió también el nombre de theatron, cuyo significado es "lugar desde el que se mira", que más tarde pasó a referirse a todo la construcción. Tenía forma semicircular y los asientos estaban situados en gradas. Estaba dividido en sectores (kerkís): de forma vertical, por escaleras y en horizontal, por pasillos (diazoma). http://www.wikiwand.com/es/Teatro_griego_(arquitectura)#/Koilon Gezien het (door mij) vet afgedrukte, komt het me voor dat er tenminste twéé ringen vereist zouden zijn voor het gewenste effect: één horizontaal en één verticaal opgesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Misschien off-topic, dan moeten jullie dit bericht maar verplaatsen, maar ik had net een hele rare ervaring. Na het zien van de foto met de ring projecteerde zich voor mij mijn allang overleden bet-overgrootmoeder. Dit wilde ik toch even met jullie delen. Kon ze je nog iets vertellen over de geluidsverbetering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 (edited) Toch niet zo makkelijk om een ronde ring te maken. Voor je het weet krijg je knikken. Waarschijnlijk had ik de binnenkant van de pan moeten gebruiken en niet er omheen. Edited 21 mei 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 (edited) en inderdaad: het stapelt. dat het ene werkt laat onverlet dat je het andere ook kan horen. en samen is meer meer. groet Ik heb wel gemerkt dat deze bevinding lang niet altijd opgaat, Rob, en zo zorgt voor veel van de tegenstrijdige berichten rondom tweaks, altijd al. Er zijn tweaks die elkaar tegenwerken of simpelweg in een bepaalde setting niet goed uitpakken. Als het echt allemaal werkte en stapelde, hadden we nu allemaal muziek thuis en dat is jammer genoeg niet het geval! Edited 21 mei 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 (edited) Er staat ook erbij dat gevaar voor de gezondheid oplevert want bert had het stiekem gedaan en dat mocht niet van HvH. Mvg wol Met alle respect, Wol, maar aldus gesteld is dat aperte onzin.Eventuele terugwerking op de maker had en heeft met andere zaken te maken. Edited 21 mei 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 (edited) @marcel Kompas? Waarom Ik weet het velen zijn de simpele dingen uit het leven vergeten of hebben het nooit geweten... Maar het zuiden is precies daar, waar om 12 uur de zon staat. (en deze wet geldt voor jawel, het noordelijk halfrond) Maar alleen als de zomertijd niet is ingesteld... Edited 21 mei 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 mei 2015 Author Report Share Posted 21 mei 2015 Toch niet zo makkelijk om een ronde ring te maken. Voor je het weet krijg je knikken. Waarschijnlijk had ik de binnenkant van de pan moeten gebruiken en niet er omheen. Bij mij ging het goed, in het weekend weer 3 buigen, ik hoop dat dat weer goed gaat . Ik heb ze om de buitenkant van een pan gebogen.Het eerste stukje is wel lastig, de eerste 5 cm. of zo, maar die zou je er later ook af kunnen zagen. Daarna ging het buigen redelijk makkelijk..... Wellicht is er ook verschil in de buigzaamheid van het koper. Hoewel daar ook wel normen voor zullen zijn en de afwijking niet al te groot zou moeten/mogen zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Als je koper rond wilt buigen, moet je het vóór het buigen, vullen met zand. Dan krijg je geen knikken. Daarna zand er uit en C er in. Mag dat trouwens ook C garen zijn? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Gewoon even naar de loodgieter en zijn buigijzer lenen. Hoe denk je dat hij al die mooie bochten in de waterleiding legt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 (edited) Buigijzer gaat niet werken. Althans niet als je verder als 90 graden wil. Daarnaast is de buis te zacht om in een buigijzer te buigen. Met zand vullen is de beste methode. Neem daar mooi droog zand voor. Wij hadden daar ooit van dat zilverzand voor mooi fijn zand en werkte prima. Edited 21 mei 2015 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 mei 2015 Author Report Share Posted 21 mei 2015 Gaat niet werken. Althans niet als je verder als 90 graden wil. Daarnaast is de buis te zacht om in een buigijzer te buigen. Met zand vullen is de beste methode. Neem daar mooi droog zand voor. Wij hadden daar ooit van dat zilverzand voor mooi fijn zand en werkte prima. Ik leg ze niet in het zicht, maar dit lijkt mij ook de beste methode. Dank voor de tip . Zilverzand heb ik nog liggen, kan het misschien tóch beter zo doen. Nu voor het eerst weer een plaatje draaien, na het bezoek aan Kappa7...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 Wanneer je een stuk buis wat lang genoeg is (ca 40 cm overlengte), dit in spiraalvorm om die pan wikkelt, moet het lukken. Na het buigen de rechte stukken er af zagen en de ring vlak maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 mei 2015 Report Share Posted 21 mei 2015 In de kelder heeft de loodgieter nog wat wiki liggen. Zand heb ik net uit mijn LS gehaald. Nog even mijn ijzerzaag bij mijn dochter terughalen. En als het dan niet lukt ga ik bij Wiel langs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 mei 2015 Author Report Share Posted 21 mei 2015 Ik ben al 45 jaar loodgieter je hebt zacht en hard koper ik heb nog nooit zacht koper met zilverzand gebogen , altijd met de hand gebogen. Mvg wol Dan wil ik jou geen hand geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts