Groovy Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 Het gaat te ver om dit een review te noemen maar toch wil ik er iets over schrijven omdat ik een paar aangename uurtjes heb doorgebracht bij Carl. Enige maanden geleden werd ik door Carl uitgenodigd om zijn set te beluisteren. Nu had ik wel gelezen welke apparaten Carl heeft en gezien de aansprekende namen nam ik aan dat zijn set goed zou klinken. Na een kleine anderhalf uur rijden arriveerde ik op de plaats van bestemming. Daar aangekomen werd ik hartelijk ontvangen door Carl in zijn prachtig huis wat ooit diende als koetshuis met veelal oude stijl elementen. Ik kreeg eerst een rondleiding om en in het huis en ik vond het allemaal heel mooi. Er word hard gewerkt aan een aanbouw die misschien gebruikt gaat worden als luisterruimte. Maar er is ook nog een hele mooie zolderruimte waar al het nodige gedaan is om de akoustiek te verbeteren. Persoonlijk zou ik daarvoor kiezen omdat ik het een prachtige ruimte vind. Nu ja ik kwam om te luisteren Dat heb ik ook gedaan veelal tussen het praten in. De set waar ik naar geluisterd heb bestaat uit een Conrad Johnson premier vv 17 ls en een eind van hetzelfde merk de 11a. Luidsprekers zijn van het merk Monitor audio 20 se. De draaitafel is een Oracle Delphy v met in de Graham toonarm een Benz Ruby element. En hoewel ik dacht dat de dt van vrij recente datum was(zo kwam hij op mij over) bleek de dt al een respectabele leeftijd te hebben. Uiteindelijk zijn er een 5 tal lp's op de Oracle gekomen en dat klonk lekker in mijn oortjes. Er stond een mooi vast stereobeeld tussen de luidsprekers stemmen en instrumenten klinken goed voorzover dat in een vrij harde akoustiek mogelijk is. Het zal nog beter gaan klinken in een ruimte waar akoustische maatregelen zijn aangebracht. Het was heel leuk om bij Carl op bezoek te zijn. Carl bedankt en tot ziens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 Met dank Peter. Ik heb nogal wat gesleuteld sinds Kappa op bezoek was. Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik de akoustiek wat minder hard kan maken zonder de sfeer van de kamer aan te tasten. De zolderruimte maakt inderdaad de meeste kans omgetoverd te worden tot luisterruimte. De timmerman moet echter alleen nog wat afmaken, maar heeft het kennelijk erg druk. Verder heb je me gek gemaakt met je Garrard 301. Misschien komt die er wel bij als ik uit de grote kosten ben. Ik ben nu aan het luisteren naar Riding with the King van BB King en Eric Clapton en dat klinkt in het donker met alle gordijnen dicht wel erg lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 mei 2015 Author Report Share Posted 22 mei 2015 Daar kan ik mij iets bij voorstellen,geniet ze. Als de tijd daar is dan wil ik wel bij een kennis een balletje opgooien betreft een Garrard 301. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 Leuk verslag Ik heb blijkbaar wat te weeg gebracht in huize Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 (edited) Ik probeer altijd wat te doen met meningen en kennis van anderen George. Er was inderdaad wat mis met dat laag nadat ik de 6550 had vervangen door de KT 120 buis. Ik heb het grootste deel van het zand uit mijn LS verwijderd en de balans is weer hersteld. Ook bezig geweest met experimenteren met impedanties. Hoewel de hardheid van de kamer er s'avonds een stuk minder is wil ik wel kijken wat ik daaraan kan doen. De idee blijft om op zolder een extra luisterruimte erbij te maken. PS met de streaming plannen wacht ik even. Er komt ook iets als een auralic mini. Dat lijkt sterk op wat jij hebt. Edited 22 mei 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 (...) Ik heb het grootste deel van het zand uit mijn LS verwijderd en de balans is weer hersteld. (...) Beste Carl, Waarom deed je zand in je luidsprekers? Wilde je ze effectief kleiner maken? (Geringer basbereik?) Zijn het reflexsystemen? Wat was dan het effect op de afstemming? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts