enno Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Ik ben vanmiddag even bij de uitverkoop van RAF wezen kijken. Niet echt op zoek naar iets nieuws maar altijd leuk om even rond te snuffelen. Bij de Project 10 van Sphinx was ik toch even sprakeloos. Wat ziet die versterker er indrukwekkend uit. Bij het over de versterker leunen om de achterkant te bewonderen (zeker de moeite waard) werd mijn voorkant helemaal warm. De koelelementen van de versterker waren behoorlijk warm ondanks dat de versterker niet stond te spelen. Vraagjes: Zijn er mensen met ervaringen met deze versterker Wie kan er iets meer over vertellen (de info op Internet lijkt allemaal afkomstig uit de pers-kit van Sphinx) Kan deze versterker electrostaten aansturen (Van Medevoort hybride) Ziet er een afstandsbediening bij (volgens medewerker RAF wel, volgens info op Internet optioneel) Is de warmte-ontwikkeling problematisch? Afijn iedereen die iets meer weet over dit produkt gaarne reageren. Bij voorbaat dank Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Enno, Ik heb de Sphinx Project 10 wel eens een aantal dagen op proef gehad om er mijn electrostaten (toen: Audiostatic ES200RS) mee aan te sturen. Het klonk uitstekend. Uiteindelijk ook de Sphinx 2/12 combinatie geprobeerd en aangeschaft. Bij mijn weten zat er standaard een afstandsbediening bij de P10. Ale Sphinx-producten worden warm, maar dat is niet problematisch. Wel zorgen dat hij voldoende kan ventileren. Hij ziet er inderdaad fantastisch uit! Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Beste Enno, Mooi, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 12 juli 2001 Author Report Share Posted 12 juli 2001 Heren, Allebei hartelijk bedankt voor de reaktie. Ik zal er nog maar eens een nachtje over slapen. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 13 juli 2001 Author Report Share Posted 13 juli 2001 Het nachtje slapen is de NLG 2500 die deze versterker moet kosten. Ja ik weet dat dit de helft is van wat hij eigenlijk moet kosten. Aangezien het uitverkoop is bij Raf denk ik niet dat ze erg happig op zijn om een versterker op proef mee te geven. Aan de andere kant niet geschoten is altijd mis. Bijkomend probleempje is dat de versterker te breed is voor mijn audio meubel en er dus bovenop moet komen te staan, niet ideaal met een zoontje van 6 maanden in huis die erg sterk is en alles vastpakt. Misschien toch eerst maar even op vakantie om er over na te denken. Groeten Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 juli 2001 Report Share Posted 13 juli 2001 Geplaatst door Enno:Het nachtje slapen is de NLG 2500 die deze versterker moet kosten. Ja ik weet dat dit de helft is van wat hij eigenlijk moet kosten. Aangezien het uitverkoop is bij Raf denk ik niet dat ze erg happig op zijn om een versterker op proef mee te geven. Aan de andere kant niet geschoten is altijd mis. Bijkomend probleempje is dat de versterker te breed is voor mijn audio meubel en er dus bovenop moet komen te staan, niet ideaal met een zoontje van 6 maanden in huis die erg sterk is en alles vastpakt. Misschien toch eerst maar even op vakantie om er over na te denken. Groeten Enno Beste Enno, Denk er niet al te lang over na, als ik zo vrij mag zijn! Ik heb twee testen, uit HVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 juli 2001 Report Share Posted 13 juli 2001 Beste Enno, Ook ik ken deze versterker en de kombintie electrostaten/magnetostaten vaak gemaakt. Omdat het zo mooi klinkt,en de prijs is op dit moment een lachertje. Ik weet het, maar op dit moment is er geen betere voor die prijs , voor het dubbele zijn er natuurlijk alternatieven maar niet voor 2500,00. En Duson kan ook al niet meer ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 juli 2001 Report Share Posted 13 juli 2001 Geplaatst door Haudio:En Duson kan ook al niet meer ! MvG, Haudio Inderdaad, Haudio! Ik wist het al een tijdje! Heb jarenlang de combinatie A10/C1000 en T100 tuner gehad! Prachtige set en mooi Klasse A geluid! Ik ben er zeer bedroefd van dat twee mooie nederlandse merken(Sphinx en Duson)niet meer zijn!! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie Posted 14 juli 2001 Report Share Posted 14 juli 2001 Ik heb de sphinx 10 uitgebreid beluisterd in vergelijkking met de 2/12 combinatie. Opvallend was het duidelijk aanwezige sphinx karakter. Ik ben het volledig met haudio eens dat je voor dit geld geen beter klinkende versterker kunt krijgen dus als het past in het budget zeker doen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 september 2001 Author Report Share Posted 30 september 2001 Helaas, het is niet de Sphinx 10 geworden. Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Accuphase E210A. De eerste ervaring is WOW!!!! Dit is een versterker met een geweldige dynamiek en rust. De phono-voortrap is vele malen beter dan de MC-voortrap in mijn Van Medevoort voorversterker. Iedereen hartelijk bedankt voor het reageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Geplaatst door Enno:Helaas, het is niet de Sphinx 10 geworden. Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Accuphase E210A. De eerste ervaring is WOW!!!! Dit is een versterker met een geweldige dynamiek en rust. De phono-voortrap is vele malen beter dan de MC-voortrap in mijn Van Medevoort voorversterker. Iedereen hartelijk bedankt voor het reageren. Ook niet verkeerd, Enno! Van harte! Wat heb je van voor en achter allemaal aan je mooie versterker geknoopt? Ik lees dat je de mc-voortrap ook gebruikt, dus als fanatiek platofiel maak je me wel een beetje nieuwsgierig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 september 2001 Author Report Share Posted 30 september 2001 Beste Audiopaul, Er voor een HK 760 CD-speler en een Sony platenspeler met een hele zware (Biotracer)arm en een merkloos MC-element. Pikant detail is dat de platenspeler (+/- 20 jaar oud) de CD-speler helemaal los speelt. Er achter Van Medevoort electrostaten. Na 10 jaar nog steedd erg blij mee (net een kleine renovatie achter de rug) Groetjes, Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Geplaatst door Enno:Beste Audiopaul, Er voor een HK 760 CD-speler en een Sony platenspeler met een hele zware (Biotracer)arm en een merkloos MC-element. Pikant detail is dat de platenspeler (+/- 20 jaar oud) de CD-speler helemaal los speelt. Er achter Van Medevoort electrostaten. Na 10 jaar nog steedd erg blij mee (net een kleine renovatie achter de rug) Groetjes, Enno Hoi Enno! Mooie set! Jouw pikante detail van de draaitafel wist ik natuurlijk al wel! Een goede en goed afgeregelde draaitafel klinkt natuurlijker en muzikaler dan een cd-speler in dezelfde prijsklasse, maar ook t.o.v. cd-spelers in v Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 september 2001 Author Report Share Posted 30 september 2001 Dank je wel. Nu op zoek naar een mooie CD-speler. Heb al een Meridian gehoord waar ik erg van onder de indruk was. Wordt helaas heel weinig 2e hands aangeboden en vindt nieuw (NLG 4000) wat te gortig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Geplaatst door Enno:Dank je wel. Nu op zoek naar een mooie CD-speler. Heb al een Meridian gehoord waar ik erg van onder de indruk was. Wordt helaas heel weinig 2e hands aangeboden en vindt nieuw (NLG 4000) wat te gortig. Op dit moment staat bij Hobo Hifi (zaken door het hele land) de Duson CD 150 in de aanbieding voor F1499,- (kost normaal F3000,-) Moet je zeker gaan beluisteren! Weet zeker dat je er weg van bent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 september 2001 Author Report Share Posted 30 september 2001 Thanx. Zal ik binnenkort eens gaan doen. Helaas geen Hobo in de directe omgeving, zal dus even moeten gaan kiken wat het handigste uit komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
secondhans Posted 14 november 2001 Report Share Posted 14 november 2001 Hallo Enno en Audiopaul, Het kan verkeren mijn Accuphase bij een tevreden Enno en ik zelf tevreden met een Sphinx Project Ten. Audiopaul nog bedankt voor je test! Ikzelf vindt de Sphinx minder "klinisch" klinken als de Accuphase. Maar het huwelijk met de speakers is natuurlijk ook ontzettend belangrijk Bij mij werdt het hoog in combinatie met JBL te fel en sommige stemmen ssserig. De Sphinx is ook analitisch en super gedetailleerd maar totaal niet klinisch. Qua bouw (ik kijk in alle versterkers) zijn het allebei prachtige producten Groeten van "Secondhans" Link to comment Share on other sites More sharing options...
secondhans Posted 14 november 2001 Report Share Posted 14 november 2001 Hallo Audiopaul, Nog niet zo gek geredeneert, scheiding is vaak een reden! Zelf ben ik al 27 jaar met dezelfde vroue getrouwd, de laatste 11 jaar heeft mijn huwelijk zelfs een audio hobby weerstaan en heeft mijn vrouw 12 versterkers en 8 paar speakers voorbij zien komen! Groetn van 'Secondhans" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 november 2001 Report Share Posted 14 november 2001 Geplaatst door secondhans:Hallo Audiopaul, Nog niet zo gek geredeneert, scheiding is vaak een reden! Zelf ben ik al 27 jaar met dezelfde vroue getrouwd, de laatste 11 jaar heeft mijn huwelijk zelfs een audio hobby weerstaan en heeft mijn vrouw 12 versterkers en 8 paar speakers voorbij zien komen! Groetn van 'Secondhans" Hoi Hans! Dan heb je behoorlijk gewisseld!! (maar gelukkig wel altijd trouw gebleven aan dezelfde vrouw! ) Hopelijk brengt de Sphinx nu wat rust in tent! Welke luidsprekers gebruik je nu, of heb je de JBL's nog steeds? Link to comment Share on other sites More sharing options...
secondhans Posted 15 november 2001 Report Share Posted 15 november 2001 Hallo Enno en Audiopaul, Het kan verkeren! Enno gelukkig met mijn Accuphase en ik met een Sphinx Project ten. De accuphase vondt ik te klinisch, de Sphinx is ook zeer gedetailleerd en analytisch maar niet klinisch. Dit komt ook door het huwelijk met mijn speakers die zijn van zichzelf fel in het hoog. Qua bouw en componenten (ik maak alle versterkers open) zijn het allebei schitterende apparaten! Groeten van "secondhans" Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 16 november 2001 Author Report Share Posted 16 november 2001 Beste Hans, Volgens mij zag ik vandaag nog een advertentie staan voor je JBL's. Heb je het probleem van het nadrukkelijk hoog dan toch niet op kunnen lossen, jammer want je was voor de rest nogal enthousiast over je nieuwe speakers. Groeten, Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
secondhans Posted 26 november 2001 Report Share Posted 26 november 2001 Hallo Enno, Ik zag nu je rectie pas! De Sphinx heeft de JBL Century's in een stevige wurggreep. Het laag is nu v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts