Jump to content

Omnitronic DD-5250 draaitafel

spido
 Share

Recommended Posts

Zo te zien zelfde arm als op de Reloop en dergelijke. Best kans dat AT uit dezelfde Chinese fabriek komt. Wat nog niet wil zeggen dat het slecht is. Alles uit het lagere segment van Agilent (de measurement divisie van HP) komt ook uit China.

Heb hier u al een tijdje een Technics 1200 te logeer.

Heb daar nu een Goldring Eroica H in gemonteerd en dat maakt heel behoorlijk muziek.

Is natuurlijk niet helemaal het zelfde als de tafels die hier worden aangehaald maar heeft wel aan de wieg gestaan van die ontwerpen.

Zou best nog eens voor die tafels ook kunnen gelden.

Spido, prima ding die DD-5250 en equivalenten(Synq XTRM1, Stanton T.120/T.120C, Stanton STR8-150/ST 150 , Reloop RP6000 , Akiyama Acura, Citronic PD45, American Audio HTD4.5, Pioneer PLX1000, Onkyo CP-1050). Heeft niets met een 1200 te maken anders dan dat het ook een DD is. Arm is ook niet slecht, wel de lagers perfect (laten) afstellen. Het is een OEM speler die in Taiwan door Hanpin gebouwd wordt. Heel wat hedendaagse (Japanse) "high-end" DD spelers zijn op dit loopwerk gebaseerd.

Edit: Element? Shure M35X. Zou je ook eens in een top tafel/arm moeten hangen!

Edited by Seed7

Heb hier u al een tijdje een Technics 1200 te logeer.

Heb daar nu een Goldring Eroica H in gemonteerd en dat maakt heel behoorlijk muziek.

Is natuurlijk niet helemaal het zelfde als de tafels die hier worden aangehaald maar heeft wel aan de wieg gestaan van die ontwerpen.

Zou best nog eens voor die tafels ook kunnen gelden.

Beste Kappa7,

Japanse draaitafels hebben in ons land, in hifi-kringen althans, nooit de waardering gekregen die ze verdienden.

Onze hifi-pers was gefocust op een paar europese merken, wat ongetwijfeld verband hield met de wensen van adverteerders (importeurs, grote dealers).

Zo herinner ik me dat in de jaren tachtig een tijdlang een SL-12.... "Gold" in de testruimte van HVT stond. Een protserig ding, maar op de kwaliteit was weinig aan te merken.

Hij was uitgerust met een Technics  EPC-100CMK4 MD-element met een bewegende massa van slechts 0,055mg. (Ter vergelijking: een Denon DL-301 MC-element heeft een bewegende massa van 0,270 mg.)

Een prachtige combinatie. Maar je moest wel oog (en oor) voor hebben!

Ik herinner me niet, dat er ooit een stukje over werd geplaatst.

Edited by spido