carl Posted 29 mei 2015 Report Share Posted 29 mei 2015 (edited) Vandaag met Peter bij Jerry geweest. Ik had inmiddels al zoveel over zijn luisterruimte gehoord dat ik erg nieuwsgierig was mede omdat mijn komende luisterruimte op zolder echt vordert en ik wat wilde leren. Op het eerste gezicht zag zijn luisterkamer er erg rommelig uit totdat je doorhebt dat het merendeel van de "rommel" zijn functie heeft. De ruimte is namelijk sterk gevuld met allerlei soorten absorberend materiaal en als je klapt of praat hoor je duidelijk een zeer korte nagalmtijd. Daarnaast is de luisterstoel een soort van troon waar je omhuld wordt door absorberend materiaal. Het geluid straalt daar als het ware in en omhult zo je hoofd. Hoe klinkt dat nu? - zeer live alsof je vlak voor het podium zit. Daarbij had het geluid de natuurlijke stevigheid zonder een teveel aan laag te leveren. Bij Walking on the Moon is het wel grappig om de drums te volgen. Je ziet als het ware dat het hele drumstel wordt gebruikt. Zeer goed en indrukwekkend allemaal. Wat ik ervan geleerd heb is dat ik op mijn luisterzolder met aan alle kanten schuine wanden de nodige demping ga inbrengen op strategische plaatsen. Ik heb verder bewust geen apparatuur genoemd omdat Peter me verteld had, dat Jerry net nieuwe LS had (problemen met de oude). Volgens Peter deden die LS niet zo verschrikkelijk veel af aan het geluid. De LS waren overigens Elipson 1404 en het waren de grotere broers van de nieuwe Ls van Peter. Ik had ze wel eens in een andere ruimte willen horen. Erg leuke ervaring met leuke mensen. Edited 29 mei 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 mei 2015 Report Share Posted 29 mei 2015 Ja het was een leuke middag. Ik heb diverse luidsprekers in de setting bij Jerry gehoord en het klinkt altijd geweldig mooi en strak,de plaatsing is ook erg goed. De speciale brede luisterstoel zorgt ervoor dat de luisteraar geen info mist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 juni 2015 Report Share Posted 1 juni 2015 Ik heb bij Jerry veel geleerd. O.a. dat veel demping helemaal niet slecht hoeft uit te pakken. Sterker nog. Ik vind dat mooier dan dat pseudo gegalm. In de muziek kruipen. Net alsof je een grote koptelefoon op hebt. De tegenpartij dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts