Jump to content

Van de Hul draaitafel

carl
 Share

Recommended Posts

Spido, je moet eens alle uitgaven van het wetenschappelijk blad Le audiophile Door lezen dat heb je de kans om een klein beetje wijzer te worden.

Mvg wol

Beste Wol,

Ik heb 't even opgezocht, maar er bestaat geen wetenschappelijk blad "Le audiophile Door".

De kern is dat dit sterk afhankelijk is van de combinatie. Vorige week bij Roger geweest en die Fat Bob met van de Hul DDT of Benz Wood klonk echt niet te analitisch alleen maar muzikaal. Dat neemt niet weg dat ik indertijd bewust gekozen heb voor een verend chassis om airborne geluiden te voorkomen.

Edited by carl

Spido, je moet eens alle uitgaven van het wetenschappelijk blad Le audiophile Door lezen dat heb je de kans om een klein beetje wijzer te worden.

Mvg wol

Beste Wol,

Het blad "L'Audiophile" is geen wetenschappelijk blad.

Zoals de naam al aangeeft, is het een tijdschrift voor mensen met een bepaalde geestelijke afwijking (t.w. audiofilie).

(Als het een wetenschappelijk blad was geweest, zou het mogelijk "L'Audiologue" hebben geheten.)

Het lijkt mij goed dit onderscheid te maken.

Audiofielen keren zich immers steeds meer tegen wetenschappelijke argumentatie en nemen hun toevlucht tot magie: tegeltjes, ringen, geleiders waar bijzondere eigenschappen aan worden toegeschreven maar waarvan de werking niet kan worden aangetoond.

Je dwaalt af Spido. Wetenschappelijke pretenties had L'audiophile niet. Het was een hobbyblad voor audio liefhebbers, wat overigens wetenschappelijke onderbouwing niet schuwde. Kijk eens hier: http://www.asrr.org/biblioteca/Revue%20Audiophile/index2.html

Werden er vandaag de dag nog maar van die degelijke audio tijdschriften uitgebracht........

Edited by Pjotr

Spido,

Je generaliseert, wat mij betreft, een beetje veel in je opvatting over audiofielen. Wat jij schetst zal waarscijnlijk wel eens voorkomen, maar lang niet iedereen is zo. Ik vind mijzelf ook audiofiel, maar waardeer de wetenschap zeker wel. Wat ik echter niet waardeer zijn wetenschappers die op basis van gebrek aan kennis -en dat heeft iedereen per definitie- conclusies trekken zonder gedegen onderzoek naar een fenomeen. Noem jij mij maar eens één onderzoek dat aantoont dat bijvoorbeeld de tegels niet werken. Ik geef toe dat er ook geen onderzoeken zijn die aantonen dat ze wel werken, maar de veelheid aan positieve ervaringen moet op zijn minst te denken geven.

En die veelheid is op zich al te interpreteren als een soort statistisch bewijs.

Groet,

Leobus

Spido,

Je generaliseert, wat mij betreft, een beetje veel in je opvatting over audiofielen. Wat jij schetst zal waarscijnlijk wel eens voorkomen, maar lang niet iedereen is zo. Ik vind mijzelf ook audiofiel, maar waardeer de wetenschap zeker wel. Wat ik echter niet waardeer zijn wetenschappers die op basis van gebrek aan kennis -en dat heeft iedereen per definitie- conclusies trekken zonder gedegen onderzoek naar een fenomeen. Noem jij mij maar eens één onderzoek dat aantoont dat bijvoorbeeld de tegels niet werken. Ik geef toe dat er ook geen onderzoeken zijn die aantonen dat ze wel werken, maar de veelheid aan positieve ervaringen moet op zijn minst te denken geven.

En die veelheid is op zich al te interpreteren als een soort statistisch bewijs.

Groet,

Leobus

Een dergelijke redenering is typisch voor de pseudo wetenschap. Een "soort statistisch bewijs" (en dan ook nog gebaseerd op geselecteerde, puur subjectieve waarnemingen) slaat nergens op en is je reinste volksverlakkerij. Je waardeert de wetenschap wel, maar alleen als het in je straatje past; zo werkt het dus niet... 

Overigens ben ik het wel met je eens dat je niet alle audiofielen over een kam kunt scheren  ;)

Wanneer meerdere forumleden positieve ervaringen hebben met de tegels, dan is er toch iets bijzonders aan de hand.

Om dit af te doen als je reinste volksverlakkerij lijkt mij wel heel kort door de bocht. 

Wanneer meerdere forumleden positieve ervaringen hebben met de tegels, dan is er toch iets bijzonders aan de hand.

Om dit af te doen als je reinste volksverlakkerij lijkt mij wel heel kort door de bocht. 

Dat er iets aan de hand is, ontken ik ook niet. Maar met wetenschap heeft het niets te maken.

(...) de veelheid aan positieve ervaringen moet op zijn minst te denken geven. (...)

Beste Leobus,

Die "veelheid aan positieve ervaringen" geven mij zeker te denken.

Maar ik denk kennelijk ànders dan jij.

Dat er iets aan de hand is, ontken ik ook niet. Maar met wetenschap heeft het niets te maken.

Beste Plaatjesdraaier,

Mij dunkt dat het wèl met wetenschap heeft te maken: namelijk met geesteswetenschap.

Je dwaalt af Spido. Wetenschappelijke pretenties had L'audiophile niet. Het was een hobbyblad voor audio liefhebbers, wat overigens wetenschappelijke onderbouwing niet schuwde. Kijk eens hier: http://www.asrr.org/biblioteca/Revue%20Audiophile/index2.html

Werden er vandaag de dag nog maar van die degelijke audio tijdschriften uitgebracht........

Wat mooi.  Je zou haast Frans gaan studeren 

4 jaar Frans gehad op school. Ik heb er niks aan gehad. Grammaticaal ging het prima en ik kan het nagenoeg foutloos (voor)lezen, maar ik weet bij god niet wat er staat :wacko:  <_<

Anders gezegd:"Ik versta het wel, maar begrijp er niks van!"

Ook ik maak wel eens een type foutje Spido  :) maar zie je ook,  hoe vooruitstrevend dat blad was. FIG10!  :o

Let op de 2 spoelen per kanaal onderop de foto en zie je ook dat de 1e spoel duidelijk meer windingen heeft = meer zelfinductie 

Grail%20SB%20pcb2.jpg

Ik denk dat Wol gewoon gelijk heeft 

Edited by Tubejack

Ook ik maak wel eens een type foutje Spido  :)

Ach, kijk eens naar de topic titel :D Kleine spijkertjes zijn kennelijk bij laag water makkelijker te vinden dan een heel schip ;)

Edited by Pjotr