Groovy Posted 16 juni 2015 Author Report Share Posted 16 juni 2015 Zo zie je maar,iedereen vult voorzichzelf in welke speaker geschikt is voor de muziek waar men naar luisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 (edited) On 16-6-2015 at 14:02, vintagemod said: Spido, je kon wel een familie lid zijn van Jurg Jeklin, die hadden op de show in Gering ook een groot geluid, bv een cello van 3.5 meter hoog , dat is geweldig, Hi beweerde dat surround het beste geluid opleverdeMag wol Jörg Jecklin heeft meestal gelijk. Het formaat van de geluidsbron is niet essentieel: het gaat er om hoe het geluid op je trommelvliesjes komt. En inderdaad is het jammer dat surround geluid zo problematisch is - alleen al door de kritische looptijden van de diverse bronnen tot het oor - want àls surround goed is, is het ook héél goed. Edited 16 juni 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 On 16-6-2015 at 06:00, vintagemod said: Henry, je zult eerst Limbabwaans moeten leren voor je het begrijpt, dat is het zelfde met de H-tegel die stof heb Je ook nog niet onder de knie, dus het heeft geen zin om het uit te leggen. Mvg wol , welkom in het in zuiden van limbabwanenland met die mooie hoge bergen, vele Oleanders komen hier fietsen. Fietsende bloemetjes... Heel bijzonder... Maar wellicht is het een idee dat ik niet Limbabwaans ga leren, maar dat jij gewoon ietsje beter je best gaat doen om een klein beetje fatsoenlijk Nederlands te typen. Een keer je bericht nalezen voordat je op 'Post' ramt, doet vast al wonderen. Dan zijn je berichten ook leesbaar voor de niet-Limbabwanen. We zitten hier immers op een Nederlands forum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 16 juni 2015 Report Share Posted 16 juni 2015 Echte dynamiek, echte orkestrale klank, echte volbloedige laagweergave? Nee, echt niet. (Behalve dan bij de Beveridge... maar dat is een hybride.) Beveridge heb ik zelf nooit gehoord, maar mijn electrostaten zijn ook hybrides. Overigens heb ik het niet over electrostaten in het algemeen en was het in mijn geval nog best lastig om ze echt mooi aan het zingen te krijgen, maar dan heb je ook wat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 juni 2015 Report Share Posted 20 juni 2015 On 16-6-2015 at 21:01, Plaatjesdraaier said: Echte dynamiek, echte orkestrale klank, echte volbloedige laagweergave? Nee, echt niet. (Behalve dan bij de Beveridge... maar dat is een hybride.) Beveridge heb ik zelf nooit gehoord, maar mijn electrostaten zijn ook hybrides. Overigens heb ik het niet over electrostaten in het algemeen en was het in mijn geval nog best lastig om ze echt mooi aan het zingen te krijgen, maar dan heb je ook wat! Beste Plaatjesdraaier, Welke hybrides gebruik jij dan? Martin Logan wellicht? Hoe heb je de problemen met het "achterkantgeluid" (in tegenfase, vertraagde reflecties / interferenties) opgelost? En wat is de maximale (aanvaardbare) onvervormde geluidsdruk? Wat Beveridge betreft: je moet er wel de ruimte voor hebben! (Maar dat geldt eigenlijk voor àlle hifi.) http://www.thesoundofthevalve.it/Beveridge_loudspeakers.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 20 juni 2015 Report Share Posted 20 juni 2015 (edited) On 20-6-2015 at 00:38, spido said: Beste Plaatjesdraaier, Welke hybrides gebruik jij dan? Martin Logan wellicht? Hoe heb je de problemen met het "achterkantgeluid" (in tegenfase, vertraagde reflecties / interferenties) opgelost? En wat is de maximale (aanvaardbare) onvervormde geluidsdruk? Wat Beveridge betreft: je moet er wel de ruimte voor hebben! Die Beveridge ziet er idd indrukwekkend uit, maar veel te groot voor mijn huis. Ik heb Martin Logan Summits, die zouden ook wel wat meer ruimte kunnen gebruiken, maar het gaat net. Ze staan ±80cm van de muur en daarnaast staat een kast/stuk muur met daarop een ekotherm paneel om de reflecties iets te dempen. Daarmee heeft het geluid van de achterkant genoeg vertraging en demping voor een mooi vol geluidsbeeld. Geluidsdruk is geen probleem, ik kom makkelijk over de 100dB maar dat vind ik teveel. Rond de 90 dB klinken ze geweldig, dan staat de versterker ook nog relaxed in klasse A te spelen. Uiteraard kleurt elke luidspreker, maar wat ik juist zo lekker vind is dat ik geen vervorming waarneem, ook niet als ik op vol volume draai. Boven de 100 dB gaat de versterker over in klasse AB en klinkt dan iets minder zuiver. De versterker zorgt ook voor de dynamiek, de meeste versterkers zouden het niet trekken. Wat het topic betreft: ik streef naar een zo neutraal mogelijke weergave en dat is volgens mij goed gelukt. Edited 20 juni 2015 by Plaatjesdraaier Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 juni 2015 Report Share Posted 20 juni 2015 (edited) On 20-6-2015 at 06:17, vintagemod said: Spido, die basreflex poort aan de achterkant kleurt ook. Mag wol Nee, dat doet-ie niet. Dankzij de Sub-Chebyshev afstemming. En doordat de reflexpijp krom is en van de woofer afgewend. (Ik denk dat jouw achterkant méér kleurt. ) Edited 20 juni 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts