spido Posted 22 juni 2015 Report Share Posted 22 juni 2015 (edited) Doordat ik op zoek was (ben) naar CD-(her)uitgaven van middeleeuwse & renaissancemuziek door de groep Musica Reservata of London, kwam ik de naam van Jantina Noorman weer eens tegen. Mezzo-sopraan van die destijds wereldberoemde groep en nou... ze kòn d'r ook echt wat van! Op de LP "Muziek voor Kerk en Kroeg", bijvoorbeeld, laat ze zich flink horen. Om te beginnen in het openingslied, het Spaanse "Pase el agoa", waarin ze over het wijde water haar beminde toeroept om zich bij haar te voegen. (Als ik die beminde was geweest, had ik niet dúrven weigeren...) Naast het volkse werk heeft Jantina Noorman ook veel klassieke werken opgenomen, ondermeer met Emma Kirkby en met Max van Egmond. En het bleek me dat Jantina Noorman al in 1955 een 20 cm LP heeft opgenomen met Nederlandse volksliedjes. Onder het roemruchte label van Folkways. Daar is nu natuurlijk niet meer aan te komen. Maar ik vind het toch leuk om te vermelden. http://www.folkworld.de/31/e/dutch.html Edited 22 juni 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 juni 2015 Report Share Posted 22 juni 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 juni 2015 Report Share Posted 27 juni 2015 Als je wil luisteren. Mooie hoge stem. Mien mo(u)der dij wol mi geven (Jantina Noorman, 1955) De CD zou nog te krijgen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 juni 2015 Report Share Posted 28 juni 2015 Hehe... ze zijn Flevoland vergeten te tekenen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 juni 2015 Report Share Posted 28 juni 2015 Alsof je niet door hebt dat die in 1955 nog in aanbouw was (en pas in 1986 officieel een provincie geworden is). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 juni 2015 Report Share Posted 28 juni 2015 Alsof je niet door hebt dat die in 1955 nog in aanbouw was (en pas in 1986 officieel een provincie geworden is). Joh... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 juni 2015 Report Share Posted 28 juni 2015 Boefje Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 29 juni 2015 Report Share Posted 29 juni 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts