Distortion Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik heb hem nooit gehoord, maar dit is wel een droom speaker. Er zullen natuurijk veel beter klinkende luidsprekers op de markt zijn, maar deze ziet er gewoon mooi uit. Hij ziet er zo gelikt uit met leer en het mooie grey tiger eye fineer, echt vakwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik heb hem nooit gehoord, maar dit is wel een droom speaker. Er zullen natuurijk veel beter klinkende luidsprekers op de markt zijn, maar deze ziet er gewoon mooi uit. Hij ziet er zo gelikt uit met leer en het mooie grey tiger eye fineer, echt vakwerk. Ik heb hem gehoord, maar vond er niet echt veel aan! Natuurlijk erg mooi mid en laag, maar het hoog schreeuwde de oren van mijn kop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Voor m`n slaapkamer graag de linker en voor de huiskamer de rechter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik heb hem nooit gehoord, maar dit is wel een droom speaker. Er zullen natuurijk veel beter klinkende luidsprekers op de markt zijn, maar deze ziet er gewoon mooi uit. Hij ziet er zo gelikt uit met leer en het mooie grey tiger eye fineer, echt vakwerk. Ik heb hem gehoord, maar vond er niet echt veel aan! Natuurlijk erg mooi mid en laag, maar het hoog schreeuwde de oren van mijn kop! Zal me niks verbazen. Ik heb namelijk de 805 gehoord tijdens mijn zoektocht naar nieuwe monitors, en vond de 805 ook naar schel neigen. Daarom dat ik ook voor mijn contour heb gekozen die gewoon veel relaxter en zachter klinken. Velen zeggen ook dat het de metal dome tweeter is die gewoon te schel is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik heb hem gehoord, maar vond er niet echt veel aan! Natuurlijk erg mooi mid en laag, maar het hoog schreeuwde de oren van mijn kop! Ik heb de N800 ook weleens gehoord, maar heb 'm nog nooit schel/schreeuwerig horen klinken. (de N805 ook niet trouwens) Het ligt er aan welke versterker + bron en kabels er aan gehangen worden. Heb de N800's met een Classe voor/eind combi en Classe SACD-speler gehoord. (en als iemand dat nog schel vind, is ie volgens mij allergisch voor hoge tonen ) Maar... metaldome's kunnen inderdaad erg schel/metalig klinken. Monitor Audio speakers hebben dat soms ook. Die hebben vaak en een metalen woofer en metalen tweeter. Op een buizenversterker klinkt dat prachtig, maar met een beetje helder klinkende transistor amp...auch. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Op dit moment is dit mijn droomspeaker omdat ik er iedere keer weer van geniet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Mijn droomspeaker staat waar k hem altijd had willen hebben, nml in mijn woonkamer. Ik ben de trotse eigenaar van een paar Apogee Scintilla's, voor mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Op dit moment is dit mijn droomspeaker omdat ik er iedere keer weer van geniet. Dan moet je ,m ons wel laten zien ipv user posted image. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 ...een paar Apogee Scintilla's... En welke kerncentrale heb je daaraan hangen Krell ksa 100 was geloof ik toen de enigste die hem in ['85] kon aansturen las ik ergens. Beetje het kappa verhaal ohmdipje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik weet nog niet wat mijn droomluidsprekers zijn! Degene die ik op dit moment heb, de Signature 805 is echt geweldig en gaat ongetwijfeld nog een aantal jaren vor een hoop luidsterplezier bezorgen. Ik verlang nu nog niets anders. Ik heb wel al een quicklist, voor het geval dat ik ineens geld, ruimte en aansturing heb voor wat anders. De Naim SL2. Mooi en schijnt ook erg goed te zijn. Kun je ook upgraden met een actieve Crossover en nog een 2e poweamp. Naim NBL (2e-hands). Zou ontworpen zijn om actief te spelen. Dat vraagt dus nogal om wat extra rompslomp eromheen. 2 extra versterkers, de crossover en de voeding. Dure grap dus. Totem Wind. Zien er mooi uit (smaken verschillen ). Schijnt wel een slet te zijn om aan te sturen. De Nautilus 802. Zelfs met een nederige Nait5 klonk ie goed. Ik weet echter niet of er luidsprekers zijn die beter klinken voor dat geld. Ik vermoed namelijk van wel. De audio Physic Virgo III. De keren dat ik hem heb gehoord waren gewoon heerlijk. Hij lijkt alles wel goed te doen. Schijnt ook goed te matchen met Naim (en daar kom ik waarschijnlijk nooit meer vanaf). De Neat MF-serie (model zou ik nog niet weten, misschien de MFS, misschien de MF5). Schijnt verschrikkelijk goed te combineren met Naim. Ik baal er ook wel eens van dat het zo lastig te krijgen is in Nederland en het daarom niet heb gehoord. Wilson Benesch Discovery. Ziet er verschikkelijk mooi uit. Schijnt alleen iet zo best te Matchen met Naim. Ik heb er in ieder geval nooit iemand mee gezien en de verhalen van tests met Naim zijn ook niet altijd even positief. Thiel 3.6 . Ook een bitch om aan te sturen, maar Thiel schijnt goed te matchen ook. Als ik de verhalen mag geloven een van de betere luidsprekers. Niet verschikkelijk duur ook. Tot zover mijn rijtje. Ik zou echt niet weten wat ik daarvan als droomspeaker moet bestempelen. Maargoed, ik heb wat te dromen en wat te testen als ik er een keer wat mee kan . Groeten! Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Hoi Kevin, dan zou ik als ik jou was nu maar alvast beginnen. Tegen die tijd dat je keus vast staat ben je 20 jaar verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 ja en dan zijn de modellen die je nu opnoemt een heel end verjaard..zo blijven we bezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 MAGNAT ALL RIBBON 3A maar ja hek ook al zo lang sounds still good pee es de beste speakers worden bepaald door onze eigen oren dus............ who will complain!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 ja en dan zijn de modellen die je nu opnoemt een heel end verjaard..zo blijven we bezig Zegt diegene die helemaal weg is van Infinity Classics . Ik heb ze ook niet snel nodig, maar deze zouden voor mij op dit moment het dichts bij droomspeakers zitten . Groeten! Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik weet er is nog een groter type, maar deze is zat. Vier 12" woofers per speaker is genoeg imo. Deze voldoet ook wel QED Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Naast de 800 sig. mag deze er ook zijn kwa looks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Naast de 800 sig. mag deze er ook zijn kwa looks. De Signature 800 is ronduit lomp. Ik vind de 802 een heel stuk mooier qua looks. Afwerking van de Signature is wel veel mooier, maar om daar nu 3000 euro de luidspreker voor te betalen, nee. Kon je de Revel trouwens niet met Alu zijpanelen vinden? Dat is nog veel straker . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Naast de 800 sig. mag deze er ook zijn kwa looks. De Signature 800 is ronduit lomp. Ik vind de 802 een heel stuk mooier qua looks. Afwerking van de Signature is wel veel mooier, maar om daar nu 3000 euro de luidspreker voor te betalen, nee. Kon je de Revel trouwens niet met Alu zijpanelen vinden? Dat is nog veel straker . Die kon ik wel vinden, maar ondanks dat ik jonger ben dan jij. Prefereer ik toch klassieke en donkere kleuren of afwerkingen. Verder is de 802 ook niet verkeerd, maar blijft gewoon het kleine broertje van het 800 model. De 802 heb ik trouwens beluisterd met mijn pm-17 en cd-17 omdat de verkoper van mijn versterker en cd speler die als luidsprekers had. Dat klonk overigens al goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Naast de 800 sig. mag deze er ook zijn kwa looks. Ik vind persoonlijk dit soort speakers zo kitscherig lijken, net zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Je zal zeker niet klagen denk ik als deze in je huiskamer staat, of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Zegt diegene die helemaal weg is van Infinity Classics Ja das tenminste een degelijk merk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Naast de 800 sig. mag deze er ook zijn kwa looks. Apart dingetje yes indeed..niet mij smaak tho. Ik denk als je het front eraf laat je een mooie speaker hebt staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Naast de 800 sig. mag deze er ook zijn kwa looks. Ik vind persoonlijk dit soort speakers zo kitscherig lijken, net zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik vind ze persoonlijk, veel te druk qua uiterlijk. Ik ga liever voor een klassiek model, zoal de Megalines van Dali of zo. Misschien in een moderne inrichting maar niet bij mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik vind ze persoonlijk, veel te druk qua uiterlijk.Ik ga liever voor een klassiek model, zoal de Megalines van Dali of zo. Misschien in een moderne inrichting maar niet bij mij De megaline van dali...is meer een basic design wat idd mij ook meer in de smaak valt kwa design. Maarja beetje hoog heh tegen de 2mtr is nogal een end de lucht in Dan zou ik eerder voor dit gaan voor de avalon sentinel..maarja dies weer loeizwaar maar het design is om te watertanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts