Jump to content

Wat is jullie droomspeaker?

fenton
 Share

Recommended Posts

Ik vind ze persoonlijk, veel te druk qua uiterlijk.

Ik ga liever voor een klassiek model, zoal de Megalines van Dali of zo.

Misschien in een moderne inrichting maar niet bij mij ;)

De megaline van dali...is meer een basic design wat idd mij ook meer in de smaak valt kwa design. Maarja beetje hoog heh tegen de 2mtr is nogal een end de lucht in ;)

Vandaar ook High-end en high fidelity ;)

salon_hgr_lo1Custom.jpg

Naast de 800 sig. mag deze er ook zijn kwa looks.

De Signature 800 is ronduit lomp. Ik vind de 802 een heel stuk mooier qua looks. Afwerking van de Signature is wel veel mooier, maar om daar nu 3000 euro de luidspreker voor te betalen, nee.

Kon je de Revel trouwens niet met Alu zijpanelen vinden? Dat is nog veel straker :) .

Die kon ik wel vinden, maar ondanks dat ik jonger ben dan jij. Prefereer ik toch klassieke en donkere kleuren of afwerkingen. :lol::P

Verder is de 802 ook niet verkeerd, maar blijft gewoon het kleine broertje van het 800 model. De 802 heb ik trouwens beluisterd met mijn pm-17 en cd-17 omdat de verkoper van mijn versterker en cd speler die als luidsprekers had. Dat klonk overigens al goed.

Kon je dat niet zeggen zonder nog eens het hele bericht te herhalen?

Is zo irri, dat herhalen van pics ;)

Geldt trouwens niet allen voor jou, gebeurt veel te vaak imo. Gewoon even de pics uit het gequote bericht deleten is toch niet zoveel moeite? wel zo overzichtelijk.

Ik vind ze persoonlijk, veel te druk qua uiterlijk.

Ik ga liever voor een klassiek model, zoal de Megalines van Dali of zo.

Misschien in een moderne inrichting maar niet bij mij ;)

De megaline van dali...is meer een basic design wat idd mij ook meer in de smaak valt kwa design. Maarja beetje hoog heh tegen de 2mtr is nogal een end de lucht in ;)

Dan zou ik eerder voor dit gaan voor de avalon sentinel..maarja dies weer loeizwaar maar het design is om te watertanden.

sent-ad.jpg

Sentinels lijken wel gemaakt te zijn om met de Gamut-mono's te spelen. Zijn beide van die zwaargewichten :D .

Sentinels vind ik overigens wel verschrikkelijk mooi om te zien ook, maar om ze thuis te hebben, nee dank je :D . Zijn ze ook te lomp voor.

De Megaline vind ik zeker niet onaardig.

(Ow, ik was van plan te gaan slapen!)

Groeten!

Kevin

[.IMG]foto[/img]

De Signature 800 is ronduit lomp. Ik vind de 802 een heel stuk mooier qua looks. Afwerking van de Signature is wel veel mooier, maar om daar nu 3000 euro de luidspreker voor te betalen, nee.

Kon je de Revel trouwens niet met Alu zijpanelen vinden? Dat is nog veel straker :) .

Die kon ik wel vinden, maar ondanks dat ik jonger ben dan jij. Prefereer ik toch klassieke en donkere kleuren of afwerkingen. :lol::P

Verder is de 802 ook niet verkeerd, maar blijft gewoon het kleine broertje van het 800 model. De 802 heb ik trouwens beluisterd met mijn pm-17 en cd-17 omdat de verkoper van mijn versterker en cd speler die als luidsprekers had. Dat klonk overigens al goed.

Vindt je zeker ook lachwekkend ;)

@Boekster,

Ik heb de 802 ook nog gehoord in combinatie met een Pass labs X250 versterker en een Wadia 861 cd-speler;

x250.jpg

861_grey_dk.jpg

Dit was dus de vaste set van die meneer die zijn spullen aan mij verkocht, en daar klonk mij black metal echt zo lekker op.

Zegt diegene die helemaal weg is van Infinity Classics

Ja das tenminste een degelijk merk :lol:;)

Hm, zijn prachtige luidsprekers, alleen de problemen met het verkrijgen van onderdelen zijn hatelijk.

PS:probeer geen IRS2.5 aan te sturen met een 25watt pioneer. Is niet gezond <_<:unsure:

Geldt trouwens niet allen voor jou, gebeurt veel te vaak imo. Gewoon even de pics uit het gequote bericht deleten is toch niet zoveel moeite? wel zo overzichtelijk.

Maar top dat je nu wel de pic gedelete had :)

Graag gedaan Duck ;)

Duck haalt hier overigens wel iets aan, waar ik me af en toe ook over verbaas, al die herhalingen van pics in de Quote

Dit zijn mijn droomspeakers

De B&W Matrix 802 series 3, en ik heb ze reeds :D

In het echt zien ze er een stuk minder lomp uit als op de pics, mooi afgewerkt ook.

Nou nog de ultieme amp drbij om er alles uit te halen :)

p.jpeg

Toch bijna dezelfde droom :D Alleen ik droom van de S2 :D

......De kast kleiner (hij is nu 200L, dat wil ik maximaal 150 hebben, eventueel met een ander chassis, heb nog wat liggen) en dan actief corrigeren met een parametrische eq. Het gaat nu laag, maar het kan lager.

Groeten Mark

Fout, fout, fout!!!...NIET doen die kast kleiner maken, want daarmee ga je juist de onderste grond frequentie verhogen ipv verlagen. :o:huh:

Jij wilt toch een zo laag mogelijke resonantie frequentie, of niets soms? :blink::unsure:

Zolang ik geen grote kamer heb voor een zekere Visaton sub, blijft het een beetje behelpen.

Groeten Mark

Zorg eerst maar eens voor een grotere kamer, en niet op de minste plaats heeeel lieve buren. :P:lol:

Mijn buren zijn heeeeel lief (en net zo erg, vooral de buurman). Maar door de kast kleiner te maken en de hele boel opnieuw te bereken, wil ik met een actieve correctie kijken of er meer uit te halen valt dan nu. Bevalt het niet, dan gaat die speaker weer terug in zijn oude kist en blijft het zoals het is.

Groeten Mark

Ondergrondse subhorn . Laat dat Erik niet zien , begint ie zelf ook te storten .

Allemaal prachtige speakers hier ten toon gesteld , en wie weet als we allemaal erg rijk zouden zijn wat er dan bij ons in de woonkamer zou staan.

Maar momenteel houd ik het heel simpel ;) Mijn droomspeaker is momenteel mijn Impulse 26 . WAAROM ? wel na enkele speakers is dit momenteel de beste speaker die ik heb gehad , althans in combinatie met mijn versterker en cd speler .

Sinds ik deze speaker in mijn bezit heb is de drang verdwenen om perse weer een nieuwe te willen hebben , ook lees ik nu heel anders de postings over speakers of recencies , vaak gebeurde dit met de achterliggende gedachte ik mis iets ik wil dat waar die anderen over schrijven .

Dus in feite kun je stellen dat de Impulse 26 mijn droomspeaker is ,want ik luister elke dag weer met enorm plezier naar wat ze voortbrengen .

Ben wel evt van plan om loodbitumen er in te gaan plaatsen is nog een ?????.

Iemand hier evt een advies over ????????. evt info (bv units gebruik) of doorsnede (foto zou ook welkom zijn ) via HIHAT kreeg ik hierop geen echt antwoord.

Maar ja . Ik zeg maar zeg nooit, nooit. Er is niks zo veranderlijk als de mens en Hifi ;)

MVG Luxman .

ps Niet alle dromen worden waar ;).

Bijna vergeten een speaker die mij wel kon bekoren heb geen foto , was er eentje van de speakerfabriekant Vroemen uit Aken . Een marmer monitor speaker ,een geweldig mid hoog en het laag wat ie produceerde was ongeloofelijk .

Dus wie weet toch een droomspeaker . ;)

ps Niet alle dromen worden waar ;)

Je moet altijd kunnen blijven dromen. Waar moet je anders naar streven. HEt zou maar saai zijn zonder dromen (all

Droomspeakers moeilijk hoor. In mijn huidige kamer ben ik behoorlijk tevreden met mijn Monitor Audio's 20 SE. Passen ook goed bij mijn CJ buizen (70 watt).

Als ik het huis van mijn dromen koop (moet nog behoorlijk van de prijs af) zou ik mijn huidige luidsprekers vergelijken met verschillende luidsprekers: ESL 63, Reference 3 A Integral, Sonus Faber Cremona. Maar goed tegen die tijd kom ik nog wel voor suggesties.

Carl

@Boekster,

Ik heb de 802 ook nog gehoord in combinatie met een Pass labs X250 versterker en een Wadia 861 cd-speler;

x250.jpg

861_grey_dk.jpg

Dit was dus de vaste set van die meneer die zijn spullen aan mij verkocht, en daar klonk mij black metal echt zo lekker op.

Mooie amp! Nooit gehoord doch. Ik mocht de NAP500 niet horen. Zelfbescherming werd er als excuus gebruikt. Ik geloof ze graag :D .

Guest muziekfreak

De wadia ken ik wel...de amp niet overigens nice stuff!

Neeuh ik ga toch voor de Infinity besta..zodra ik die in mij bezit heb ben ik klaar wat speakers betreft. Dan heb ik de kappa 9 en beta staan....heb ik dacht ik wel een referentie systeempje staan waar je u tegen zegt ;)