Jump to content

Wat is jullie droomspeaker?

fenton
 Share

Recommended Posts

Voor het geld van een aantal genoemde droomspeakers kun je natuurlijk ook een stel Oost-Europese muzikanten een paar jaar in huis nemen om ze in je woonkamer te laten spelen. Dan ben je ook van het gezeur van werkelijkheidsweergave af.. ;)

Beste Superboer,

De Magnat was een heel erg late spin-off van oorspronkelijke Britse ionisatoren.

Via Google vind je er een hoop over. Zoek maar via "ionofane", bijvoorbeeld.

Twee aardige zijn: http://www.plasmatweeter.de/eng_plasma.htm (die laat het magnat bolletje zien) en http://www.roger-russell.com/ionovac/ionovac.htm (meer over de ontwikkelingen en toepassingen van tientallen jaren geleden).

Toen werd er nog ge

Beste Superboer,

De Magnat was een heel erg late spin-off van oorspronkelijke Britse ionisatoren.

Via Google vind je er een hoop over. Zoek maar via "ionofane", bijvoorbeeld.

Twee aardige zijn: http://www.plasmatweeter.de/eng_plasma.htm (die laat het magnat bolletje zien) en http://www.roger-russell.com/ionovac/ionovac.htm (meer over de ontwikkelingen en toepassingen van tientallen jaren geleden).

Toen werd er nog ge

Om aan te geven wat ik droom luidsprekers vind, moet ik zeggen dat ik nog niet echt een beslissing heb kunnen nemen.

Van elke type luidspreker bestaat wel een erg goede, dus dat wordt lastig kiezen.

Al lijkt mij wel een goede hoornluidspreker al wel een erg mooie, zoiets zoals die door Bert Doppenberg ontworpen wordt. :rolleyes:

Al heb ik nog nooit zoiets beluistert. :(

Leuke afleiding,  maar ik zit nog steeds op het eerste voorbeeld te wachten van een hautaine posting van en bezitter van ESL's. Nogmaals: ik kan ze niet vinden.

Wel van een ander: je zou eens een zoekopdracht moeten doen op gebruikersnaam Spido. Dan vind je ze zonder moeite.

Een jaar of 10-15 geleden droomde ik echt van de Apogee elektrostaten. Op zich kan ik ze nu makkelijk aanschaffen als we dat willen, alleen nu weet ik veel meer van de nadelen van dit soort speakers: folie dat stuk gaat, relatief weinig bas, kans op storingen bij te hoge volumes etc., terwijl het best wel heel mooi zal klinken.

Al vond ik dat best wel meevallen toen ik een keertje twee Quad-kamerschermen hoorde op een Rotel RB-1090. Natuurlijk was het ook weer een demonstratie met plik-plak-priegelmuziek en waarschijnlijk mis je flink wat dynamiek wanneer je er een CD van bijv. Rammstein ingooit. Dan heb je toch echt flinke conussen nodig.

BTW: wat ik echt hele mooie speakers vind die ik graag zou willen hebben maar toch te duur vind:

Revel Salon (of Studio)

B&W Nautilus (het slakke(n)huis)

Gevolgd door:

B&W Nautilus 800

Kef 207

Cabasse Adriatis

TAG McLaren F1 (o.i.d.)

De verschillende Avalons zullen best wel mooi klinken maar mijn vrouw vindt ze lijken op doodskisten :lol:

vg Dennis.

Voor het geld van een aantal genoemde droomspeakers kun je natuurlijk ook een stel Oost-Europese muzikanten een paar jaar in huis nemen om ze in je woonkamer te laten spelen. Dan ben je ook van het gezeur van werkelijkheidsweergave af.. ;)

Hij is leuk :D

Hoe kom je in contact met die gasten?

Hij is leuk :D

Hoe kom je in contact met die gasten?

Kijk eens voor AH, of op de markt of zo.. ;)

ik vroeg alleen of ze HEAR geen spamfilter kunnen integreren tegen de schizofrenie die hier nog wel eens wil heersen.. :o

Internet IS schizofrenie <_<

Sorry Henk, ik wist niet dat jij er verstand van had.. ;):P:D

Dat maak jij ervan :rolleyes:

Neem als voorbeeld ene PD :huh: Die heeft iedere nacht een natte droom van weer een andere spieker :o Dan kun je m.i. wel stellen dat hij schizofreen is tot de macht-tig ;)

Dat jij dat weet, joh... Zit jij elke nacht bij PD in de broek te voelen of zo? ;):D:rolleyes:

ik vroeg alleen of ze HEAR geen spamfilter kunnen integreren tegen de schizofrenie die hier nog wel eens wil heersen.. :o

Internet IS schizofrenie <_<

Sorry Henk, ik wist niet dat jij er verstand van had.. ;):P:D

Dat maak jij ervan :rolleyes:

Neem als voorbeeld ene PD :huh: Die heeft iedere nacht een natte droom van weer een andere spieker :o Dan kun je m.i. wel stellen dat hij schizofreen is tot de macht-tig ;)

Het is geen droom, de enige echte droomspeakers staan al thuis (wel op mijn slaapkamer).. <_<

Dat jij dat weet, joh... Zit jij elke nacht bij PD in de broek te voelen of zo? ;):D:rolleyes:

Wat een opmerking Henrie :rolleyes: Is dit er zo 1 van "De wens is de vader van de gedachte" :confused:;)

Nee, niet echt... Ik vroeg me alleen af hoe jij weet dat PD elke nacht een natte droom heeft... ;):D

Wat een opmerking Henrie :rolleyes: Is dit er zo 1 van "De wens is de vader van de gedachte" :confused:;)

Nee, niet echt... Ik vroeg me alleen af hoe jij weet dat PD elke nacht een natte droom heeft... ;):D

Gokje Henrie ;)

Tuurlijk Henk... ;)

• 2 weeks later...

Beetje laat, maar beter laat dan....

Had vroeger een droom, B&W Matrix 801. Die heb ik was gelukkig tot november 2003. Toen werd mijn droom een nachtmerrie, aaaaahhh!

Ging toen naar Nautilus 800 en 801 luisteren. Heb nu een nieuwe droom, juist, Nautilus 800. Sjonge dat klinkt, stond daar wel te spelen op een Classe 401 dus dat mocht dan ook wel. Maarrr.....

Ben nog altijd gelukkig met mijn oude droom.

Andre.

We wijken een beetje af van het originele onderwerp, vind ik jammer.

Ben je dan niet meer tevreden van de matrixen hoe zit dat nu (komisch genoeg moet ik vanavond over matrices leren, ik had liever over de luidspreker geleerd dan ;) ). Kun je trouwens ook eens een fotootje posten?

Vriendelijke greoten

sacmfr4.jpg

IMF SACM (Special Application Control Monitors)

Dit was mijn droomspeaker, ooit aangekocht in 1985 en enkele jaren daarna verkocht (i.v.m. verhuizing :( ), een paar jaar geleden weer op zoek gegaan en na diverse " kleinere" IMF's zoals de TLS50, TLS 80 en de RSPM ben ik gestuit op de opvolger van deze jongen n.l. de TDL Reference en deze, zoals eerder gezegd, heeft de noodzaak ontnomen om de IMF SACM nog verder te zoeken.

Nu dus te koop bij Audiogon.com voor slechts 2000 us dollars, een spotprijsje voor zo'n topspeaker :)