Jump to content

Wat is jullie droomspeaker?

fenton
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door fenton:

dat zijn mooie speakers zeg, nu nog klinken zoals ze eruit zien   :P

En dat doen ze. Leuk is de discussies tussend e B&W 802/803 bezitters welke beter is cool.gif

Ik heb geen idee, maar het zijn verhitte discussies

p.s. Ik denk dat de 802 beter is ;)

moooie speakers allemaal alleen jammer dat ik geen bankdirecteur ben(want dan had ik het wel geweten(avalon osiris)

maare wat denk je van zelfbouw

als je het goed doet laat je veel fabrikanten

van droom speakers mooi in de kou staan

ik ben net klaar met mn eigen speaker en ik moet zeggen het was een hoop geld wat ik voor de onderdelen kwijt was maar nu heb ik ook wat dit betreft een drieweg systeem in de trant van de dynaudio contour3.0 maar dan

opgebouwd met morel units

men begint met een goede dikke kast in mijn geval een transmissielijn van audiolabor

type lql155 met 22cm morel woofer deze word afgefilterd met een enkele spoel van tritec

(6db tot 300 hz) daarna een 11 cm mid van morel dit is de neodym versie ook deze word met 6 db afgefilterd 1tritec met 1 cap van 68 uf mkp

en dan de tweeter dit is de natte droom onder de tweeters nl de 110 supreme ook van morel ook weer 6db vanaf 1650 hz ingezet

met mkp plus cap en totaal bekabeld met siltech bouwkosten 2200 euro

vergleken met de contour 3.3 en speelde de dynaudio op alle fronten totaal weg

audio physics tempo2 kon er ook niet aan tippen

en dan praat ik over speakers van dik 6500 euro per stel en dat allemaal op een camtech

8000a en een scd 940 qs van sony

pmc weet heel goed hoe je een speaker moet bouwen zonder dat het gelijk een tweede hypotheek kost zij gebruiken heel veel dynaudio en focal en wordt afgeregeld met bryston apperatuur

ook niet de minste

wie weet er iets over de audio note an-kd luidsprekers

daar ik nog de kasten en de units op de plank heb liggen ik mis alleen het filter gedeeltelijk(mn kennis had wat onderdelen nodig)

dit zijn mischien wel de lelijkste speakerkasten die ik ooit gezien heb (qua uiterlijk dan) afmetingen zijn 37 hoog 7 diep

26 breed

met een 22 cm woofer en 19mm tweeter

het is wel een zeer stevige kast moet ik zeggen (gesloten systeem)

Geplaatst door morel:

moooie speakers allemaal alleen jammer dat ik geen bankdirecteur ben(want dan had ik het wel geweten(avalon osiris)

maare wat denk je van zelfbouw

als je het goed doet laat je veel fabrikanten

van droom speakers mooi in de kou staan

ik ben net klaar met mn eigen speaker en ik moet zeggen het was een hoop geld wat ik voor de onderdelen kwijt was maar nu heb ik ook wat  dit betreft een drieweg systeem in de trant van de dynaudio contour3.0 maar dan

opgebouwd met morel units

men begint met een goede dikke kast in mijn geval een transmissielijn van audiolabor

type lql155 met 22cm morel woofer deze word afgefilterd met een enkele spoel van tritec

(6db tot 300 hz) daarna een 11 cm mid van morel dit is de neodym versie ook deze word met 6 db afgefilterd 1tritec met 1 cap van 68 uf mkp

en dan de tweeter dit is de natte droom onder de tweeters nl de 110 supreme ook van morel ook weer 6db vanaf 1650 hz ingezet

met mkp plus cap en totaal bekabeld met siltech bouwkosten 2200 euro

vergleken met de contour 3.3 en speelde de dynaudio op alle fronten totaal weg

audio physics tempo2 kon er ook niet aan tippen

en dan praat ik over speakers van dik 6500 euro per stel en dat allemaal op een camtech

8000a en een scd 940 qs van sony

Speakerland heeft een hele mooie zelfbouw, ik heb het ook gehoord in een demo, de overige speakers die daar stonden vielen driemaal weg, wat een geluid! De prijs was toen 1200 euro per stuk. Ik geloof dat de naam Ultimo is (geen zin om op te zoeken).

ja, dat vroeg ik me nu af, iedereen geef twel een paar luidsprekers staan, maar is het wel jullie droom luidspreker?  

Mijn droomspeaker is voorzien van binnenveren, latex en heel veel ganzendons. Anders komt er van slapen niets, laat staan van dromen... ;)

Groet,

Michel

Het hoog van de Apogee,

Het midden van een Magnepan,

Het midlaag van Avalon,

Het laag van Wilson Audio Wow.

Het rendement van een Klipschhorn.

Enz.

Ik denk dat die speaker nog niet bestaat. Dus nog even behelpen met m'n Kappa 9.

:)cool.gif:)

Geplaatst door Hans van Liempd:

Het hoog van de Apogee,

Het midden van een Magnepan,

Het midlaag van Avalon,

Het laag van Wilson Audio Wow.

Het rendement van een Klipschhorn.

(...)

:)     cool.gif     :)

De elf beste voetballers van de wereld vormen samen waarschijnlijk niet het beste team...

Een samenstelsel van sublieme componenten k

Voor mij de Zingali HM serie. (welke precies weet ik nog niet, maar op de foto is de 112. De "goedkoopste".)

Ik heb 'm al vaak genoeg gehoord en het blijft erg goed klinken. :)

Dus mocht ik ooit het geld en ruimte hebben, dan mogen ze wel komen. cool.gif

Geplaatst door KeesW:

Andre, volgens mij heb jij aandelen bij Northstar    :D

MvG Kees

Bedankt, vetter kon die quote niet :D:P

En raad eens waarmee ik de dynamiek van diverse sacdspelers 1 op 1 mee heb vergeleken.... :)

Andr