Alco Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Ik heb de indruk dat de meesten hun "droomspeakers" van plaatjes/specificaties af kiezen Dat idee krijg ik ook Ruud Vandaar dat ik zelf alleen een speaker heb gekozen die ik daadwerkelijk heb mogen beluisteren en die ook in mijn woonkamer zou passen. Van de mooist klinkende speakers die ik in m'n leven heb gehoord zat er zelden eentje tussen die er echt imposant uit zag. Sommigen waren ronduit lelijk. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Beste vrienden, mijn droomspeakers staan bij mij thuis. http://www.qsandd.com/quad/arcici.htm groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 12 juni 2003 Author Report Share Posted 12 juni 2003 nice , met wat stuur je ze aan als ik vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Geplaatst door patachou:Beste vrienden, mijn droomspeakers staan bij mij thuis. groeten Ondanks de voorliefde voor die koloniale kasten heb ik ook erg genoten van een stel Quad 63 aangestuurd door een Audio Research D110B, en Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Beste Fenton, met http://www.bluebirdmusic.ca/Croft.htm groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Geplaatst door Ruud:Ik heb de indruk dat de meesten hun "droomspeakers" van plaatjes/specificaties af kiezen Ben je nou teleurgesteld als ik je vertel dat ik de Revels vaak en uitgebreid heb beluisterd, ook in de luisterruimte bij importeur Audiac, en de Thiels slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Geplaatst door Audiopaul: Teveel om op te noemen, Ruud, maar die speakers die jij toont heb ik, zover ik me kan herinneren nooit gehoord! Ben ik dan al z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Geplaatst door Ruud: Ben ik dan al z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Geplaatst door Audiopaul: Ben je nou teleurgesteld als ik je vertel dat ik de Revels vaak en uitgebreid heb beluisterd, ook in de luisterruimte bij importeur Audiac, en de Thiels slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Och, wat maakt het uit als je droomt. En specs, ze zeggen eigenlijk niet zoveel maar helpen wel met keuzes maken (bewust of onbewust). Ik heb mijn droomspeaker wel eens beluisterd. Hoewel ie niet alles even perfect weergeeft, blijft ie echter ten alle tijden super muzikaal. Het diepste laag en het hoogste hoog geeft ie ook niet weer, maar zolang de muzikaliteit klopt, vind ik dat ondergeschikt. Mijn droomspeaker is dan ook deze kli op het plaatje om het fabricageproces te bewonderen GROOT nadeel: hij is takke duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Geplaatst door Ruud: Nee, en ook niet verbaasd, ik weet hoe gastvrij B.B. is, ben meerdere malen bij hem geweest Inderdaad! Heb jij de Revels ook gehoord en zo ja, wat vind je er van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Als ik ooit het geld ervoor heb en de ruimte, worden dit mijn droomspeakers. Jaaaaaaahhhhhh! Toen Avalon net bekend werd in Nederland had ik het genoegen ernaar te luisteren bij een show van Rhapsody in Hilversum. Dat was "slechts" het 2-weg systeem, dat werd aangestuurd door electronica van Krell. Lieve help! Dit heeft een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Wat een natuurlijke weergave! Wat een stage! En niet te vergeten:wat een prijs. Kostten toen +/- fl 20.000,-/stuk! Ook mijn vrouw vond ze mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 + Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Geplaatst door Ruud:Ik heb de indruk dat de meesten hun "droomspeakers" van plaatjes/specificaties af kiezen Klopt bij mij idd... Maar dat komt ook doordat ik nog nooit echt dure speakers heb gehoord. De duurste die ik heb gehoord staan bij m'n pa. En dat zijn 'slechts' Quadral Aurum 7's: zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephane Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Het valt mij op dat er nog niemand de perfect performer king van eene klaas v. in zijn dromen is tegen gekomen Of heb ik het mis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Van wie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Geplaatst door Stephane:Het valt mij op dat er nog niemand de perfect performer king van eene klaas v. in zijn dromen is tegen gekomen Of heb ik het mis? Volgens mij heb je het mis idd... Geplaatst door Puur: Mijn droomspeakers staan vanaf deze zaterdag bij mij thuis!! En volgens mij heeft Puur PP's gekocht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 Een droom kan ook ontaarden in een nachtmerrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 12 juni 2003 Report Share Posted 12 juni 2003 mijn droom is realiteit , B&W Matrix 800...Besser gibt es nicht ...dat doet al het andere verbleken tot mizerige weergevertjes die alleen maar instaat zijn een bepaalde repetoire weer te geven...de 800 doet alles Groet Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Ik heb de 'kleine' Wisdom Adrenaline Rush beluisterd in Amerika, als je dat hebt gehoord, dan weet je dat Infinity en Genesis eigenlijk maar een beetje aan het knutselen zijn.... Wisdom heeft de mid/hoog units geoptimaliseerd en tevens op een slimme wijze afgerekend met het dipool-effekt, waardoor je een 'in your face' afstraling krijgt en dat met een enorme dynamiek, zo groot en realistisch, dat vergeet ik nooit meer Het laag met hun speciale ontwikkelde units heeft bizar veel dynamiek, druk en detaillering, kom maar op met dat orgel zou ik zeggen :) De grootste exemplaren heb ik nog niet gehoord, maar dat duurt ook niet zo lang meer Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Hai allemaal, Ik zoek natuurlijk in de eerste plaats naar een droomgeluid en het is maar de vraag welke speakers dat beter leveren in mijn luisterruimte dan de MA 20 SE. Als ik meer ruimte had zou ik in iedere geval de nieuwe (kleine) ESL proberen. Voor de rest weet ik niet wat goed bij mijn 70 watt aan buizen zou werken. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 De, tot op dit moment, mooiste speakers die ik beluisterd heb. En tevens de speakers waar ik voor zou gaan als ik een stel mocht uitkiezen. Diapason Adamantes III Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Geplaatst door RP:mijn droom is realiteit , B&W Matrix 800...Besser gibt es nicht ...dat doet al het andere verbleken tot mizerige weergevertjes die alleen maar instaat zijn een bepaalde repetoire weer te geven...de 800 doet alles Groet Rene Volgens mij droom je nog steeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Beste Maurice, The greatest obstacle while discovering the quality of loudspeakers is not ignorence but the illusion of knowledge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Laat ik nu toevallig ook De Diapason Adamantes 3 mijn droomspeakers vinden. Nou ja droom, ze staan live bij me in de woonkamer. Ik zie iedereen wel over gigantisch grote speakers dromen maar die Adamantes klinkt grootser als hij is. Het is in elk geval tot nu toe de meest indrukwekkende speaker die ik ken. Het enige nadeel is wel dat je een hele goede cd-speler en (buizen)versterker moet hebben wil je hem volledig tot zijn recht laten komen, maar dat is met alle goede luidsprekers zo. Ze hebben in elk geval maar weinig vermogen nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts