carl Posted 30 juli 2015 Report Share Posted 30 juli 2015 Ik heb gisteren het blad Stereo gekocht waarin ik een DVD vond over de High End in Muenchen. Zowel de computer als TV zitten verbonden met de router. Kan ik nu op de computer een DVD afspelen en die op TV afspelen? Nooit eerder nodig gehad en nooit eerder geprobeerd dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 Weet ik niet, maar het makkelijkst is om de laptop rechtstreeks op de TV aan te sluiten via HDMI (mits die aansluiting op je laptop zit). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 (edited) Ik heb gisteren het blad Stereo gekocht waarin ik een DVD vond over de High End in Muenchen. Zowel de computer als TV zitten verbonden met de router. Kan ik nu op de computer een DVD afspelen en die op TV afspelen? Nooit eerder nodig gehad en nooit eerder geprobeerd dus. Ik verwacht het niet Carl. Of je pc moet ook een af andere server zijn, waarvan de bestanden te benaderen zijn via een programma op je TV. B.v. VLC ( B.v. via DNLA staat vast in de handleiding van je smart TV en lees hier verder http://computertotaal.nl/overige-elektronica/dlna-wat-is-het-en-waar-gebruik-je-het-voor-64459 Maar heb je geen blue ray of DVD speler aangesloten op je TV? Edited 31 juli 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2015 Author Report Share Posted 31 juli 2015 Ik heb een DVD die niet aangesloten is Jack. De Idee van Hans is misschien wel het meest praktisch. Maar de DVD moet ik ook maar weer eens aansluiten. Maar als dat niet kan hoe breng ik dan straks CD' 's over op een steamer/NAS. In principe is dat toch hetzelfde als TV of niet? Zeilen dit weekend mooi weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 CD' s kun je rippen op je PC Carl en die bestanden kopieer je dan weer van PC naar je NAS. Dat is allemaal niet zo' n probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 (edited) Ik heb een DVD die niet aangesloten is Jack. De Idee van Hans is misschien wel het meest praktisch. Maar de DVD moet ik ook maar weer eens aansluiten. Maar als dat niet kan hoe breng ik dan straks CD' 's over op een steamer/NAS. In principe is dat toch hetzelfde als TV of niet? Zeilen dit weekend mooi weer. Nee, een NAS is geen TV Een NAS is eigenlijk een extra schijf voor je PC/Laptop. Maar dan niet IN je PC/Laptop maar in je thuisnetwerk. En omdat hij in je netwerk aanwezig is kunnen andere apparaten die in je netwerk hangen ook bij de files op de NAS. Dus als je TV netwerk geschikt is zou je met je TV ook bij die files kunnen komen. Je kunt dus in principe je DVD's rippen naar de NAS met je PC/Laptop en dan de geripte DVD files weer afspelen op je TV indien je TV daar geschikt voor is en ook op je netwerk aangesloten is. Zeil / surf ze door je thuisnetwerk... Het weer is daar net zo mooi als je het zelf maakt Edited 31 juli 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 Idd Peter Daarom dat ik niet zo goed snap waarom iedereen een thuisnetwerk opzet maar toch elvendertig apparaten blijft gebruiken terwijl men met 1 degelijke NAS (kleine investering) alles ter beschikking heeft en nog eens een backup ook De NAS maakt geen lawaai, kan desnoods in een berghok als de bekabeling het toelaat en de laptop blijft vrij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 Idd Peter Daarom dat ik niet zo goed snap waarom iedereen een thuisnetwerk opzet maar toch elvendertig apparaten blijft gebruiken terwijl men met 1 degelijke NAS (kleine investering) alles ter beschikking heeft en nog eens een backup ook De NAS maakt geen lawaai, kan desnoods in een berghok als de bekabeling het toelaat en de laptop blijft vrij Ik las onlangs een raak stukje op het groene forum. Bron: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=16110.msg1749167#msg1749167 Een NAS is een availability oplossing: met méér schijven (niet in RAID 0 of JBOD) is de kans groter dat data snel weer online beschikbaar wordt na een foutje (dit is dus "beschikbaarheid / availability"). Zoals ik hierboven schets, loop je veel kans op verlies van data met alléén een NAS, zonder backups te maken. Backups maken (= "dataduplicatie / continuïty") is altijd nodig voor data die je niet kwijt wil. - data die je maar op één plek hebt staan is per definitie geen belangrijke data, want die is weg bij een fout. - data die je op twee plaatsen hebt staan is ook geen belangrijke data, want de pechduivel slaat ongenadig toe. - data die je op drie plaatsen hebt staan die fysiek voldoende van elkaar gescheiden zijn en op betrouwbare media (dus géén USB-stick of memorykaartjes!) is redelijk beveiligd tegen dataverlies. Een veel voorkomende gedachtenfout is: "ik ben goed bezig want de data staat op de backupschijf". Als die backupschijf (een harddisk met de naam "Backup") de enige datadrager is waar die data op voorkomt, ben je alles kwijt als die harddisk kapot gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 Ja, en als je huis af fikt ben je ook alles kwijt. Ik schreef toch al: "Het weer in je thuisnetwerk is net zo mooi als je het zelf maakt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 Ja, en als je huis af fikt ben je ook alles kwijt. Ik schreef toch al: "Het weer in je thuisnetwerk is net zo mooi als je het zelf maakt" Zeker, we hebben de meest belangrijke data op 3 of 4 plekken staan. Dat blijft een bron van aandacht, want het is nog lang niet ideaal. Maar nog niemand zo gek gekregen om bij hem of haar thuis ook een kleine NAS neer te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 Maar nog niemand zo gek gekregen om bij hem of haar thuis ook een kleine NAS neer te zetten. En Carl gaat liever buiten zeilen en vieze boekjes lezen die hem op wilde gedachten brengen, zoals de "Stereo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2015 Author Report Share Posted 31 juli 2015 Stond een leuk verhaal in over verschillende LS typen (hoorn, magnetostaat, rondstralers) Peter. Van het merk Odeon had ik nog nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2015 Report Share Posted 31 juli 2015 En nou wil je laptop die DVD niet afspelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts