Pjotr Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 (edited) Maar ik denk dat W10 een flinke verbetering zal zijn. Wat ik zo her en der lees aan gebruikerservaring is dat je met W10 je CD/DVD rom drive ook gelijk kwijt bent. Dat kan ik als muziekliefhebber toch geen flinke verbetering vinden Edited 1 augustus 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 Wat ik zo her en der lees aan gebruikerservaring is dat je met W10 je CD/DVD rom drive ook gelijk kwijt bent. Dat kan ik als muziekliefhebber toch geen flinke verbetering vinden daar zit de platenindustrie achter (lijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 (edited) Schijnt een veel voorkomend installatie probleem te zijn. Zal wel gefixed worden. Reden om nog maar even te wachten. Edited 1 augustus 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 Ik ben altijd heel blij dat er mensen zijn die meteen als mogelijk is het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Dan kunnen die mensen er voor mij mooi even de kinderziektes en onhebbelijkheden uit (laten) halen en dan kan ik later met een fatsoenlijk werkend(e) apparaat/software/enz. aan het werk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 Ik ben altijd heel blij dat er mensen zijn die meteen als mogelijk is het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Dan kunnen die mensen er voor mij mooi even de kinderziektes en onhebbelijkheden uit (laten) halen en dan kan ik later met een fatsoenlijk werkend(e) apparaat/software/enz. aan het werk... Helemaal mee eens. Denk dat ik na de platenspeler nu langzaamaan maar eens een cd-speler ga aanschaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 (edited) Bij analoog kun je precisie werk verrichten, bij digital bij je afhankelijk van de chip die je krijgt aangeleverd en daar kun je mechanisch weinig aan doen, aleen software matig kun je bij bepaalde chip nog instellen. Mvg wol alleen voor een monteur kan het jammer zijn dat hedendaagse automobielen bomvol zitten met electronica Edited 1 augustus 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 Wat ik zo her en der lees aan gebruikerservaring is dat je met W10 je CD/DVD rom drive ook gelijk kwijt bent. Dat kan ik als muziekliefhebber toch geen flinke verbetering vinden Doet het gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 Tja. Tis nog niet allemaal halleluja met W10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 augustus 2015 Author Report Share Posted 1 augustus 2015 Wat ik zo her en der lees aan gebruikerservaring is dat je met W10 je CD/DVD rom drive ook gelijk kwijt bent. Dat kan ik als muziekliefhebber toch geen flinke verbetering vinden De serial Ata drive in de pc van mijn vader werkt niet maar de ide drive in mijn pc doet het gelukkig wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 Ik ben nooit fan van upgraden. Doe mij maar clean install. Wie heeft de volledige versie al? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 augustus 2015 Author Report Share Posted 1 augustus 2015 Jah die krijg je er gelijk bij. Voor zover ik begrepen heb wordt je hardware na de upgrade geregistreerd bij ms en je kunt gelijk de iso downloaden. Als je wil kan je na de upgrade een Clean install doen. De hw staat geregistreerd en je hoeft na de upgrade niet nog een keer te activeren ook een key heb je niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 Ok dat scheelt. Maar waarom dan niet gelijk een ISO downloaden na registratie? Voor zover ik begrijp hebben diegenen die voor een gratis upgrade in aanmerking komen, daar recht op tot 1 aug. volgend jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 augustus 2015 Author Report Share Posted 2 augustus 2015 Ok dat scheelt. Maar waarom dan niet gelijk een ISO downloaden na registratie? Voor zover ik begrijp hebben diegenen die voor een gratis upgrade in aanmerking komen, daar recht op tot 1 aug. volgend jaar. Klopt en kan je hier gelijk vinden. https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Echter moet je eerst de upgrade uit gevoerd hebben om de ISO te kunnen gebruiken bij een schone installatie. daarvoor heb je tot 29-7-2016 de tijd. Ik zal zo eens een schone installatie maken. Op de D drive staat mijn muziek weer in de indeling die ik prettig vind. Ik ben benieuwd of bij een schone installatie deze ook worden om gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 augustus 2015 Report Share Posted 2 augustus 2015 Interessante info Kan iemand vertellen wat een ISO downloaden betekent? Clean Install moet ik dit zien als een maagdelijke versie, zoals de eerste dag als je je laptop koopt en en hem opstart? Wat zijn de voordelen om na de upgrade toch voor een clean install te kiezen? Ik leer graag bij dus nu al thanks voor de feedback Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 augustus 2015 Report Share Posted 2 augustus 2015 (edited) Een ISO file is een 1:1 kopie van een CD of DVD. Daarmee kun je dan zelf een fysieke CD of DVD branden. Een clean install is i.d.d. wat je noemt; De staat waarin je de computer nieuw koopt met Windows er op. Voordeel is dat je dan geen last hebt van fouten en gebruikssporen die kunnen zijn ontstaan na langere tijd gebruik. Je moet dan dus ook alle gebruikssoftware die niet direct met Windows meegeleverd wordt weer opnieuw installeren. Die is dan op zich ook weer maagdelijk schoon. Een update ruimt die gebruikers sporen niet op en kunnen fouten die in de loop der tijd zijn ontstaan in de weg gaan zitten. Als ik overga naar een nieuw OS doe ik altijd een clean install. Kost je in eerste instantie wel veel meer tijd dan simpelweg upgraden maar bespaart je een hoop ellende en tijd als het niet wil vlotten. Wat meestal zo is, de makers kunnen nou eenmaal niet alles bijhouden wat jij met je masjien gedaan hebt door de tijd. Wat ik dan meestal ook doe is na een nieuwe install en het opnieuw optuigen van de gebruikssoftware, daar een image back-up van maken. Mocht ik later een nieuwe install nodig hebben, dan kan ik die back-up snel terug zetten en heb ik weer een schoon systeem. Heb ik trouwens in mijn hele PC leven maar 1x nodig gehad na een rootkit infectie waar geen reparatie mogelijk was. Edited 2 augustus 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 augustus 2015 Report Share Posted 2 augustus 2015 Super antwoord Peter !! Kwestie van mij te organiseren en dan er een vriend bijhalen zodat we het samen kunnen uitvoeren en aanpakken ... Wat doe je met software die je online hebt aangekocht, geinstalleerd maar waar je verder niets van hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 augustus 2015 Report Share Posted 2 augustus 2015 Wat doe je met software die je online hebt aangekocht, geinstalleerd maar waar je verder niets van hebt? Hoezo verder niets van hebt? Neem toch aan dat je daarvan het aankoopbewijs, licentiesleutel (via e-mail) en installer bewaard hebt? Al dan niet in een back up. Die installer staat meestal nog wel in je download folder maar meestal download ik dan de laatste versie, is die ook weer up to date. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 augustus 2015 Report Share Posted 2 augustus 2015 De Win10 Enterpise 32b en 64b ISO's zijn ook gewoon te vinden op het web. Ik heb ze iig (releases van 29-7-2015) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 augustus 2015 Report Share Posted 2 augustus 2015 (edited) Super antwoord Peter !! Kwestie van mij te organiseren en dan er een vriend bijhalen zodat we het samen kunnen uitvoeren en aanpakken ... Wat doe je met software die je online hebt aangekocht, geinstalleerd maar waar je verder niets van hebt? Stef. Ik wil nog wel verder gaan dan Pjotr. Clean install leg ik uit als ' format C'. Een laptop nieuw uit de doos is voorzien van allerlei rotzooi waarvan de fabrikant het nodig vond het te installeren. De meegeleverde recovery DVD bevat ook een image maar dat is incl die rotzooi. Zo zetten ze er bijv een 30 dagen versie van Norton AV op en allerlei software voor de grafische kaart. Zo onzinnig want Windows vangt dat zelf wel af die heeft alleen een driver nodig (.inf) en niet de extra tools om je grafische kaart te bedienen. Dat is ballast. Een schone installatie is dus op een leeggemaakte harddisk. En voor de hardware die niet herkend wordt heb je drivers nodig. Die leveren ze erbij of beter nog die kun je downloaden. Ik gebruik voor stuurprogramma's nooit setup.exe (want dan krijg ik weer die genoemde ballast) maar laat Windows de driver zoeken in het mapje W7 64 dat op de DVD staat. Edited 2 augustus 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 augustus 2015 Report Share Posted 4 augustus 2015 Van de week Win 10 geinstaleerd. Ben er niet blij mij. Ondanks dat ik de nieuwste grafische drivers heb crashen games regelmatig. Ook wilde Win 10 eerst helemaal niet goed werken. Nadat ik Windows Defender heb uitgezet ging het een stuk beter. Ik gebruik NOD32 als virus scanner en heb het idee dat Defender en NOD32 niet goed samen gaan. Windows 10 habe ik vanaf een usb moeten installeren. Heb nooit het windows 10 pre order icoontje gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 augustus 2015 Report Share Posted 25 augustus 2015 Hier draait nu de update op een minder van belang zijn de laptop. Daar staat echter wél een enorme hoeveelheid aan app's op (programma's mag kennelijk niet meer). Ik ben benieuwd wat er straks nog werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 25 augustus 2015 Report Share Posted 25 augustus 2015 Tjee, ik dacht dat dat Apple was Wol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 augustus 2015 Report Share Posted 25 augustus 2015 Windows 10 op m'n laptop geïnstalleerd. Geen enkel probleem. Alles lijkt te werken. Aan het bestandssysteem lijkt ook niks veranderd. Nou de andere drie PC's nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 augustus 2015 Report Share Posted 26 augustus 2015 Nu dus nog twee PC's. De werk PC heb ik vandaag ook maar naar 10 geüpgraded. En wonder boven wonder werkt alles weer. Zelfs de USB / seriële kabel die voor het werk van m'n vrouw nodig is. Deze is nodig voor een testapparaat waarbij erg primitieve (lijkt wel MS DOS) software zit. De printers en scanner moesten wel opnieuw geïnstalleerd worden. Bovendien is het vreemd dat apparaten die eerst wél op USB 3 aansluitingen werkten dit nu niet meer doen en naar een USB2 aansluiting moesten. Maar het startprobleem van dit topic, dat alles door de war wordt gegooid heb ik nog niet ervaren. Nou staan alle bestanden hier op een server, misschien dat Windows 10 daar niet aan durft te komen. Ik heb de upgrade wel uit moeten voeren via Windows upgrade. De app werkte in mijn geval (Windows 10 prof 64 bit) niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 augustus 2015 Author Report Share Posted 26 augustus 2015 De bestanden hier op de Daphile server blijft win 10 inderdaad vanaf maar een lokale HD niet zijnde de C: dirve weet win10 vakkundig om zeep te helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts