Hans van Liempd Posted 27 augustus 2015 Report Share Posted 27 augustus 2015 Ik vind Windows 10 eigenlijk wel lekker werken. Werkt snel, start snel op en sluit snel af. Bovendien is Outlook.com mooi geïntegreerd. Ik vind alleen het scherm iets minder duidelijk. Het lijkt wel korreliger. Dit heb ik op beide PC's, waarop nu W10 is geïnstalleerd. Op beide heb ik de laatste videodrivers geladen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 augustus 2015 Report Share Posted 27 augustus 2015 Hans installeer je een kraaknieuwe win 7 versie, dan gaat deze ook vlotter opstarten dan diegene die al 5j draait op een PC? Kan het beeld te maken hebben met instellingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 augustus 2015 Report Share Posted 28 augustus 2015 (edited) Hans installeer je een kraaknieuwe win 7 versie, dan gaat deze ook vlotter opstarten dan diegene die al 5j draait op een PC? Kan het beeld te maken hebben met instellingen? De ene PC (een I5 met SSD disk) is pas een half jaar oud. Logisch dat deze sneller opstart dan de andere, maar het gaat nu ondanks alle ballast die gewoon is blijven staan aanzienlijk sneller dan eerst. Ik heb dus geen schone installatie uitgevoerd. De andere is een I7 laptop van 5 jaar oud. Mét een aanzienlijke hoeveelheid "zooi" er op. Deze starten, mee werken en afsluiten gaat na de upgrade ook aanzienlijk sneller. Gisteravond hadden we audioclub, daar waren ook verschillende mensen die de overstap gemaakt hadden. Deze waren unaniem lovend. Een lid vond, dat de muziek met JRiver 20 op Win10 beter klinkt dan op Win 7. Na de beeldinstelling heb ik al eens gekeken, maar dat kan niet beter dan zoals het nu staat ingesteld. Met nieuwe drivers en Cleartype optimaal ingesteld. Edited 28 augustus 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 september 2015 Report Share Posted 4 september 2015 Alle onze PC's (4) zijn nu voorzien van Windows 10. En drie er van met de Windows10 versie van Jriver. Wanneer Windows 10 was geïnstalleerd werkt Jriver dus niet meer en moest ik de laatste Windows 10 versie opnieuw installeren. Alle instellingen bleven wel behouden. Het werkt nu allemaal prima. Ik had kennelijk drie verschillende Windows versies. Home 32 bit, Home 64 bit en Pro 64 bit. Voor de muziek PC heb ik Windows 7 vanaf de recoverschijf moeten herstellen. Op die PC was zo veel uitgeschakeld dat de update niet werkte. Ook niet van een USB stick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 september 2015 Report Share Posted 5 september 2015 Net aan een "vastgelopen" Win10 laptop zitten klooien. Het gaat steeds meer richting crApple. Je kunt niks meer via de achterkant. Alle local backdoors zijn nu ook al dichtgemetseld. Straks kun je zelf niks meer aan je eigen PC. Ik vind dit een zééééér negatieve ontwikkeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 september 2015 Report Share Posted 5 september 2015 Tijd voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 september 2015 Report Share Posted 15 september 2015 Ik vind Windows 10 eigenlijk wel lekker werken. Werkt snel, start snel op en sluit snel af. Bovendien is Outlook.com mooi geïntegreerd. Ik vind alleen het scherm iets minder duidelijk. Het lijkt wel korreliger. Dit heb ik op beide PC's, waarop nu W10 is geïnstalleerd. Op beide heb ik de laatste videodrivers geladen.Speel maar eens met dat rotte ClearType fonts. Uitzetten denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 september 2015 Report Share Posted 15 september 2015 Speel maar eens met dat rotte ClearType fonts. Uitzetten denk ik Dat had in gedaan, daarmee werd het wel beter, maar niet goed. Maar ik denk toch dat er ondertussen een update gedraaid is. Het ziet er nu namelijk weer prima uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 september 2015 Report Share Posted 16 september 2015 Mooi. De "auto" stand van het scherm helpt ook wel eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 (edited) Zoals in een ander topic aangegeven, een SSD kaartje in plaats van de HD in m'n Muziek PC gezet. Windows 10 installeren ging niet helemaal zonder slag of stoot. Het ding wou maar niet begrijpen dat hij van de USB stick moest starten. Bleek die instelling op 2 plaatsen in de Cmos noodzakelijk. Een tip voor de "cleaninstallers": De vorige Windows 10 versie moet geactiveerd zijn. Daarna hoef je geen code meer in te vullen (knopje overslaan ozi). Windows regelt dat zelf. Overigens ziet het scherm er weer belabberd uit. Ik hoop dat dit ook weer automatisch hersteld, nu is de tekst amper te lezen. Edited 25 september 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 september 2015 Author Report Share Posted 25 september 2015 Waarschijnlijk niet de juiste driver geïnstalleerd. En wat ook wil helpen Is het knopje auto op je scherm. Hiermee worden de beeld punten uitgelijnd en maakt behoorlijk verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 31 oktober 2015 Report Share Posted 31 oktober 2015 (edited) Nou, het is dus niet alleen gedonder met Microsoft. Met Apple nu ook. Van de week hier El Capitan op mijn laptop gezet. Om te beginnen, duurde dat al ruim 2,5 uur voordat het er op stond. Daarna dus lekker gaan luisteren. Niet dus! De computer kende de DAC niet meer. Van alles geprobeerd, maar niks hielp. Ook niet het resetten van de USB poorten. De volgende dag toch maar even een goedkoop USB kabeltje kopen. De man in de computerzaak uitgelegd en zonder kabel weer vertrokken. Dat kan onmogelijk aan de kabel liggen. Uitzoeken wat het wel was, zou 25 euro kosten. Toen Apple support gebeld. Die hebben op afstand van alles geprobeerd, tot aan het installeren van nieuwe drivers voor de DAC aan toe. Hielp ook niet. Terug naar de winkel en alles meegenomen en daar gedemonstreerd. Geen contact te krijgen tot de man het USB kabeltje even uit de DAC trok en weer in deed. Bingo! Gauw naar huis en weer aansluiten de boel. Shit! Weer niks. Een aantal keren kabel er uit en er in en ja hoor daar was weer verbinding. De hele middag geluisterd en de boel uit gezet. De volgende dag weer aanzetten en..... Weer niks! Dus intussen niet aan de kabels gezeten hè. Toch maar een goedkoop kabeltje gekocht, maar die doet ook niks. Nu staat de boel toch maar bij de computerzaak, waar ze gaan proberen de boel weer aan de gang te krijgen. Ik verdenk ook de USB bus in mijn DAC, maar vind het dan wel weer verdacht dat die het -zonder hem aan te raken- nou net begeeft bij een update van software. Zijn er hier nog mensen met gelijke ervaringen en misschien oplossingen? Groet, Leobus Edited 31 oktober 2015 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kefas Posted 26 januari 2016 Report Share Posted 26 januari 2016 Afgelopen donderdag Win 10 op de PC gezet. Werkt wel maar heeft voor muziek wat punten waar je op moet letten. Zo wordt nu ook FLAC door de audio player ondersteund. Echter bij de upgrade wordt ook de structuur van je muziekbestanden aangepast!. Normaal stond de muziek op de D schijf zo dat de ruimte op de SSD voor het OS blijft. Tijdens de migratie duurde het instellen van win 10 nog al langer dan normaal. Dat verscheen ook op het scherm. Later bleek dat alles in een andere structuur op de C schijf stond en de D schijf enkel nog de hoes afbeeldingen bevatte. ook de bestandsnamen waren aangepast, zo begin ik altijd met de artiestest-album naam en dan in de map artiest-album-volgnummer-songnaam. dat was dus ook aangepast. Ga je dus je PC ombouwen naar win 10 pas dan goed op je audio. verwijder deze voor de upgrade en plaats deze na de upgrade weer terug op de plek waar je zelf wil. Ik heb het net gedaan, windows 10, geen problemen, alles op zijn plek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 januari 2016 Author Report Share Posted 26 januari 2016 Welkom en dat is goed nieuws. Mogelijk hebben ze wat geleerd bij MS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 januari 2016 Members Report Share Posted 26 januari 2016 Ik hoorde gisteren ergens op de radio of zo het verhaal dat er in de kleine lettertjes (die nooit iemand leest en altijd klakkeloos accepteert) bij Windhoos 10 staat vermeld dat Microsoft toestemming van je krijgt om je software regelmatig te mogen controleren op illegaliteit. Zit je dan met al je illegaal gedownloade software! Het zou verboden moeten worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 januari 2016 Report Share Posted 26 januari 2016 Ik hoorde gisteren ergens op de radio of zo het verhaal dat er in de kleine lettertjes (die nooit iemand leest en altijd klakkeloos accepteert) bij Windhoos 10 staat vermeld dat Microsoft toestemming van je krijgt om je software regelmatig te mogen controleren op illegaliteit. Zit je dan met al je illegaal gedownloade software! Het zou verboden moeten worden... Illegale software valt toch al niet mee. Daar rammelt altijd iets aan. Dus mijn software mogen ze controleren. Moet je eens weten wat Google allemaal van je weet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 januari 2016 Author Report Share Posted 26 januari 2016 Wat me wel is opgevallen bij win 10 is dat standaard alle privileges aan staan die ms wil. Deze kun je overigens wel uit zetten maar moet je even induiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 januari 2016 Report Share Posted 27 januari 2016 Zit je dan met al je illegaal gedownloade software! Het zou verboden moeten worden... Correctie je bedoelt gedownloade illegale software Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 januari 2016 Report Share Posted 27 januari 2016 Win10 is gratis. Maar gratis betekent ook dat je reclame krijgt of er een andere adder onder het gras zit. BIj Win10 is het zo dat ALLE users die met Win10 draaien in feite Beta-testers zijn. Alles staat dus open, zodat MS mee kan kijken waar iets fout gaat, als er iets fout gaatEr zitten nog meer haken en ogen aan. Zo kun je bijvoorbeeld ook geen updates weigeren. Als je nu dus Win10 draait, ben je proefkonijn voor MS. Wil je dat niet, gewoon met Win7 of Win8 blijven spelen. Daarbij is Win10 eingelijk ook alleen maar handig als je alles in je netwerk verwerkt hebt (telefoon, PC, TV, etc), omdat je dan de kracht van Win10 optimaal benut. Is je PC gewoon nog PC, blijf dan gewoon met Win7 draaien. Werkt minstens zo stabiel en MS krijgt geen info van je Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 januari 2016 Report Share Posted 27 januari 2016 Het is toch wat Roger: aan de ene kant IS en aan de andere kant Windows and Apple. Mijn kinderen krijgen het nog moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Win10 is gratis. Maar gratis betekent ook dat je reclame krijgt of er een andere adder onder het gras zit. BIj Win10 is het zo dat ALLE users die met Win10 draaien in feite Beta-testers zijn. Alles staat dus open, zodat MS mee kan kijken waar iets fout gaat, als er iets fout gaatEr zitten nog meer haken en ogen aan. Zo kun je bijvoorbeeld ook geen updates weigeren. Als je nu dus Win10 draait, ben je proefkonijn voor MS. Wil je dat niet, gewoon met Win7 of Win8 blijven spelen. Daarbij is Win10 eingelijk ook alleen maar handig als je alles in je netwerk verwerkt hebt (telefoon, PC, TV, etc), omdat je dan de kracht van Win10 optimaal benut. Is je PC gewoon nog PC, blijf dan gewoon met Win7 draaien. Werkt minstens zo stabiel en MS krijgt geen info van je Dit is informatie waar ik wat mee kan. Ik vraag mij namelijk al heel lang af wat het voordeel was van Win10 t.o.v. Win7. Wat ik al vermoedde wordt hier bevestigd voor mij. Dus hier komt er geen Win10 op de laptop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Maar je kunt, eenmaal aan Windows verknocht/overgeleverd, niet eeuwig met Win7 blijven werken. Win11, Win12, ooit komt de noodzaak er op over te stappen. Hier tijdelijk een Win10 laptop, en gisteren via USB wat muziek gedraaid over de Brooklyn. Klonk uitstekend. Maar die laptop zit mooi niet aan internet, aan mijn lijf geen polonaise. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 (edited) Het ligt eraan wat je met de PC doet, Marc. Als je de PC gebruikt als medium om te streamen en die verder niet aan het web hangt, kun je zelfs nog gewoon met Win98 werken als je dat wil. Dat noemen ze een intranet (ipv internet). Intranet is een intern netwerk. Met Win98 is het wel wat omslachtig en veel van de software van tegenwoordig werkt niet op Win98, maar als je toen een werkend systeem had om te streamen, werkt dat nu ook nog (mits de PC blijft werken) Edited 30 januari 2016 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Hier eigenlijk geen tot zeer weinig troubles met Windows 10. Het draait op 4 pc's. Updates worden uitgevoerd zonder dat je er echt last van hebt. Bij Windows 7 is dat wel anders. Daar moest ik eens een half uur wachten voordat ik met m'n laptop kon vertrekken. Het start ook razendsnel op en sluit snel af. Enig "probleempje" is dat de startknop soms niet werkt. Gelukkig de rechtermuisknop dan wel en kan toch doen wat ik wil. Met de nieuwe Asus audiokaart en SPDIF klinkt het toch ook wel heel erg goed. De draaitafel gaat nu niet meer "winnen". Microsoft zal z'n boterham wel verdienen met besturingssystemen op nieuwe pc's. De goedkoopste manier om legaal aan een complete Windows 10 versie (wanneer je bv Vista gebruikt) te komen kost €19,50. Bij Softwarebilliger in Duitsland een Windows 7 versie (code en downloadlink) kopen en installeren en dan gratis updaten naar 10. Werkt prima. Ik moest wel de activeringscode via de telefoon doen. Via internet werkte het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Het ligt eraan wat je met de PC doet, Marc. Als je de PC gebruikt als medium om te streamen en die verder niet aan het web hangt, kun je zelfs nog gewoon met Win98 werken als je dat wil. Dat noemen ze een intranet (ipv internet). Intranet is een intern netwerk. Met Win98 is het wel wat omslachtig en veel van de software van tegenwoordig werkt niet op Win98, maar als je toen een werkend systeem had om te streamen, werkt dat nu ook nog (mits de PC blijft werken) De laptop met Win10 heb ik even te leen, om er de firmware-updates van Mytek mee te kunnen verwerken. Binnenkort gaat-ie weer naar het baasje. Hier in huis is alles al Linux vanaf 2001, wel zo voordelig omdat alles om me heen daar ook mee werkt (behalve dus die nieuwe DAC hier). Al sinds de komst van Netware Lite heb ik hier een intranet(je), op mijn werk als lokaal netwerkbeheerder hadden ze een heel groot intranet. De O-live hangt wel aan het intranet, maar niet aan het internet. De werk-Olive weer wel, want die moet af en toe informatie van freedb ophalen, en plaatjes van CD's. Ik weet er wel iets van, maar ben geen netwerkdeskundige. De O-live geeft heel soms een hikje als hij aan internet hangt, de oorzaak daarvan is mij onbekend, maar dat is de reden dat-ie niet naar buiten mag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts