Sodejuu Posted 10 oktober 2015 Report Share Posted 10 oktober 2015 Ja, er is een boel kleurende apparatuur. Jammer, dat jij de minst kleurende kennelijk niet kent. Je moest eens wéten, Wol... Als je durft te beweren dat die NIET gekleurd is, wordt het hoogtijd dat je eens naar de KNO-arts gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 oktober 2015 Report Share Posted 10 oktober 2015 Als je durft te beweren dat die NIET gekleurd is, wordt het hoogtijd dat je eens naar de KNO-arts gaat Heb toch zo het idee dat die er ook niets meer aan kan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 oktober 2015 Report Share Posted 10 oktober 2015 (edited) Je moest eens wéten, Wol... Zeg Spido doe mij een lol, wil je de mensen niet wijzer maken, dan ze al zijn... 1) Het is toch tegen: "doveman oren" 2) Het drijft de 2e hands prijs, alleen maar op Niet doen he Edited 10 oktober 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2015 Report Share Posted 10 oktober 2015 Pjotr, on 10 Oct 2015 - 1:18 PM, said:Heb toch zo het idee dat die er ook niets meer aan kan doen. Da's ook weer waar ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 oktober 2015 Report Share Posted 10 oktober 2015 Wat een rechte curve, hè? Kom daar eens om bij moderne high-end MC elementen... (Afgezien van die van Ortofon, natuurlijk.) Overigens vind ik de bassen van de AS 212 wel krachtiger, fermer en beter doortekend dan die van deze en andere éénpunts-gelagerde armen. Gut een rechte curve tussen de 40 en de 15000hz is nu niet echt een kunst ben benieuwd wat deze arm buiten dat gebied laat zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 10 oktober 2015 Report Share Posted 10 oktober 2015 (edited) Gut een rechte curve .................................................................................................................................................................... ben benieuwd wat deze arm buiten dat gebied laat zien. Nou, daar zit ik nu niet over in mijn piepzak. Leak "Dynamic Pickup and Arm" (early 1950's) A moving coil unit, with resistance of 6 Ohms and frequency response: +/- 1dB 40 Hz to 20kHz. Various options for LP and 78rpm styli. On LP, 2-3 grams tracking weight is recommended, with the diamond stylus. 8mV output after the transformer. Counterweighted straight arm, with plug-in heads (in contrast to the first Leak Dynamic pickup above). Bron: http://www.44bx.com/leak/Leak/products.html Heb meer of eigenlijk verwacht meer problemen met dat 1 puntertje, maar waar staat geschreven dat ik die ook moet gaan gebruiken? Edited 11 oktober 2015 by tomatamot Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 oktober 2015 Report Share Posted 11 oktober 2015 Tjonge... Hij is wel een beetje blauw geworden, hè? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 oktober 2015 Report Share Posted 11 oktober 2015 Alleen in de voeding, dat was origineel voor een groot gedeelte ook blauw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 oktober 2015 Report Share Posted 11 oktober 2015 (edited) Zeg Spido doe mij een lol, wil je de mensen niet wijzer maken, dan ze al zijn... 1) Het is toch tegen: "doveman oren" (...) Beste Tubejack, Ach, ik wil zelfs dovemannen graag de oren openen... puur uit liefde tot de mensheid.* Maar een kleurrijke figuur als Wol kàn niet luisteren, doordat hij niet wíl luisteren. En zo zijn er nog wel een paar forummers hear hier die oordelen zonder hun oren te gebruiken. Dat Pjotr niets afwist van de - voor hun dagen - revolutionaire p.u.-elementen en toonarmen van Leak, verbaast me nogal. Als je zijn stukjes op dit forum zo leest, zou je haast denken dat hij van alles héél goed op de hoogte is. Maar kennelijk beperken zijn kennis en interesse zich tot ontwikkelingen uit de tijdspanne van zijn eigen, vermoedelijk nog korte, bestaan: ontwikkelingen die helaas geen van alle een substantiële bijdrage hebben geleverd tot verbetering van de weergavekwaliteit. (Zou hij bijvoorbeeld wel weten dat Leak en Goodmans de eerste elektrostatische luidsprekers hebben geïntroduceerd op de London Audio Fair 1955, geruime tijd voordat Quad daarmee kwam? Harold Joseph Leak besefte dat de ESL nooit in staat kòn zijn tot goede / diepe basweergave: Peter Walker (Quad) besefte dat eveneens, maar zag er tòch wel een markt in... Ach, Pjotr zal zulke dingen wel niet zo belangrijk vinden, denk ik. Hij vindt alle ontwikkelingen die er ècht toe doen - of deden - niet zo belangrijk, geloof ik.) * Ik háát mensen in het algemeen: ik minacht en veracht ze diep, ja zéér diep - uitzonderingen daargelaten, natuurlijk. Maar ik heb een oneindig grote liefde voor de mensheid! Edited 11 oktober 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 (edited) Wiel, bedankt voor de felicitatie. Toch denk ik dat de armbuis niet te kort is, zodat het balansgewicht niet past, maar deze constructie een bewuste keuze is. Ik moet wel ook toegeven dat de materiaalkeuze niet geheel gelukkig was. Dat blijkt ook wel uit het gegeven dat Ortofon bij andere modellen die op dezelfde manier opgebouwd zijn, andere metrialen uitgeprobeerd hebben. Aangezien ik geen ervaring heb met die modellen, kan ik daar verder niet op in gaan. Beste Sodeju, Bij drie AS 212 exemplaren bij mij thuis is het rubber verbindings- / dempingsstukje prima in orde: strak en vlak. Diverse EMT/Thorens en Lenco/Goldring/Leak counterweights hingen na verloop van lange tijd als laffe hondenstaarten omlaag. De AS 212 bracht ècht een structurele verbetering. En bij mij thuis nog steeds tot grote vrede / vreugde. Edited 18 oktober 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 Beste Tubejack, Ach, ik wil zelfs dovemannen graag de oren openen... puur uit liefde tot de mensheid.* Maar een kleurrijke figuur als Wol kàn niet luisteren, doordat hij niet wíl luisteren. En zo zijn er nog wel een paar forummers hear hier die oordelen zonder hun oren te gebruiken. Dat Pjotr niets afwist van de - voor hun dagen - revolutionaire p.u.-elementen en toonarmen van Leak, verbaast me nogal. Als je zijn stukjes op dit forum zo leest, zou je haast denken dat hij van alles héél goed op de hoogte is. Maar kennelijk beperken zijn kennis en interesse zich tot ontwikkelingen uit de tijdspanne van zijn eigen, vermoedelijk nog korte, bestaan: ontwikkelingen die helaas geen van alle een substantiële bijdrage hebben geleverd tot verbetering van de weergavekwaliteit. (Zou hij bijvoorbeeld wel weten dat Leak en Goodmans de eerste elektrostatische luidsprekers hebben geïntroduceerd op de London Audio Fair 1955, geruime tijd voordat Quad daarmee kwam? Harold Joseph Leak besefte dat de ESL nooit in staat kòn zijn tot goede / diepe basweergave: Peter Walker (Quad) besefte dat eveneens, maar zag er tòch wel een markt in... Ach, Pjotr zal zulke dingen wel niet zo belangrijk vinden, denk ik. Hij vindt alle ontwikkelingen die er ècht toe doen - of deden - niet zo belangrijk, geloof ik.) * Ik háát mensen in het algemeen: ik minacht en veracht ze diep, ja zéér diep - uitzonderingen daargelaten, natuurlijk. Maar ik heb een oneindig grote liefde voor de mensheid! Zeg opa Sipdo, niet zo sneaky proberen over de rug van een ander jezelf omhoog proberen te lullen hè.. Als ik van de Leak arm/elementen niet geweten had dan had ik er ook niets over opgemerkt. Nu geef ik je voer om er oeverloos over door te zwijmelen, begin je hooghartig denigrerend te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 Goed zo, Pjotr: 't kan nòg rotter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 Mwah, als Leak toonarmen had gemaakt waren die ongetwijfeld nog idealer geweest. Nee Pjotr, je wist het ècht niet. Maar nu weet je wellicht niet meer dat je het toen niet wist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 Dan hebben de AS212 armen van jou wijselijk geen zon gezien. UV-licht zorgt ervoor dat rubber uitdroogt en korrelig wordt. Als je dat kunt vermijden is het rubber stuk minder aan veroudering onderhevig. Dus liefst de kelder in met die arm en alle TL licht verbannen Maar wat zeuren we eigenlijk. Als iets meer dan 40 jaar meegaat, is het toch eigenlijk wel heel erg goed in elkaar gezet. Hetzelfde geldt voor bijv een Stax UA-7. Die gaat niet kapot en er breekt ook niets af. Alleen de extreem dunne koper draadjes die armbuis met het kabeldeel verbinden vergaan na 30-35 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 (edited) Goed zo, Pjotr: 't kan nòg rotter! Nee Pjotr, je wist het ècht niet. Maar nu weet je wellicht niet meer dat je het toen niet wist? Gaan jullie nu schelden Spido? Edited 12 oktober 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 Gaan jullie nu schelden Spido? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 (edited) Spido en Jack, jullie hebben toch die thorens die kleurt Hoe wil je nou oordelen dat wij dove oren hebben,jullie twee hebben niet in de gaten dat jullie thorens kleurt, en dan zeggen dat het toppie klinkt, dat is gewoon verkoopgeklets Mvg wol Ze verkopen niets, Wol! Spido niet en Jack niet! Het is hier ook net Obelix en Asterix, alleen daar ontaardt het na een opmerking over vis. Wij hoeven het alleen maar over Leak of Ortofon te hebben: Edited 12 oktober 2015 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 oktober 2015 Report Share Posted 12 oktober 2015 Spido en Jack, jullie hebben toch die thorens die kleurt Hoe wil je nou oordelen dat wij dove oren hebben,jullie twee hebben niet in de gaten dat jullie thorens kleurt, en dan zeggen dat het toppie klinkt, dat is gewoon verkoopgeklets Mvg wol "doveman oren" heeft niet zoveel met geluid te maken Wol, ga ik niet uitleggen ... Mijn TD-2001 klinkt inderdaad wat warm en romantisch volgens Henk van Audio Selectief maar wat zou dat? Zaak is dan een pittig element te installeren. Mijn Sony PS-6750 vind ik beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2015 Report Share Posted 13 oktober 2015 Moeten jullie daar om lachen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2015 Report Share Posted 13 oktober 2015 Als je durft te beweren dat die NIET gekleurd is, wordt het hoogtijd dat je eens naar de KNO-arts gaat Beste Sodeju... je zou er eens naar moeten luisteren. En dat zou je met je oren moeten doen: niet met je ogen! Die coaxiale luidsprekers in houten kasten leveren natuurlijk wel wat kleuring: kasttrilling, break-up van de bas unit. Een heel mooi ontworpen, faserein meerwegsysteem in een spekstenen behuizing zou natuurlijk nòg minder kleuren. (Nee, ik noem geen namen!) Maar die coaxiale systemen in dit filmpje, met een scheidingsfrequentie van ca. 1 à 1,5 kHz, hebben toch ook hun sterke punten: er treden bijvoorbeeld geen fasetegenstelling op tussen woofer en tweeter in het vocale bereik. Hun "verstaanbaarheid" kan daardoor juist verrassend goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2015 Report Share Posted 13 oktober 2015 Spido en Jack, jullie hebben toch die thorens die kleurt Hoe wil je nou oordelen dat wij dove oren hebben,jullie twee hebben niet in de gaten dat jullie thorens kleurt, en dan zeggen dat het toppie klinkt, dat is gewoon verkoopgeklets Mvg wol Hou toch eens op met die onzin! Wie heeft jou ooit onwijs gemaakt dat Thorens draaitafels kleuren, c.q. méér of èrger kleuren dan andere draaitafels? Ik kan je wel vertellen dat ik al die vreselijk dure, grote, zware boorplatform / petrochemische industrie lookalike draaitafels heb beluisterd, en ze waren geen van alle beter dan het element dat er in zat. En dat was nooit beter dan mijn elementjes thuis. Bovendien hadden sommige van die monsters erg veel last van statische elektriciteit. (Knàl! Tìk!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2015 Report Share Posted 13 oktober 2015 Spido heeft nog nooit een speaker verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 oktober 2015 Report Share Posted 13 oktober 2015 Ivan, natuurlijk de ene repareert en ver koopt en de andere verkoopt speaker, s. Mvg wol Jack repareert geen draaitafels. Ik ben overigens blij met enige kleuring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 oktober 2015 Report Share Posted 13 oktober 2015 Jack repareert geen draaitafels. Ik ben overigens blij met enige kleuring... Soms kom ik daar niet onderuit. Maar meestal stuur ik ze naar Ronald van Eijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 oktober 2015 Report Share Posted 13 oktober 2015 Zeg kerels, ik lees niks over de uitdaging van wollie van die gekleurde draaitafel, s van jullie . Mvg wol Wat denk je nou echt Wol ik ga echt niet met mijn door http://www.music2.nl/ zorgvuldig bij mij thuis afgestelde draaitafels slepen omdat jij zo nodig wat moet bewijzen. Als je dat zo graag wilt demonstreren, doe dat dan zelf. Je hebt toch voor elke muziek soort, een andere installatie? Spullen zat zou ik zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts