Henk Linde Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Hallo, Ik ben van plan een av-receiver en bijpassende luidsprekers(5.1) te kopen. Het systeem moet niet alleen voor surround filmgeluid maar ook voor muziek (stereo) geschikt zijn. De versterker wordt waarschijnlijk een NAD-752 of 742. Het overgebleven budget voor de luidsprekers is 1000-1500 euro. Situatieschets: Mijn kamer is ongeveer 8.5m x 8.5m x 3.5m (lxbxh) maar met 3 schuine wanden tot aan de vloer.Ik zit namelijk helemaal achter in de nok van een boerderij. De kubieke inhoud van de kamer is daardoor een stuk lager. Alle apparatuur is opgesteld aan de ene rechte wand terwijl daar ook nog een deur en een keukentje zitten. Een zuilmodel speaker wordt moeilijk omdat op die plek de deur+keuken zitten. Kompakt boxen (aan de wand op beugel o.i.d.) of sattelietjes kan wel. Ik heb in de winkel een paar mogelijkheden gezien: b&w de kompaktmodellen van de 600 serie (600s3,601s3), // Dure keus; misschien 4x600s3 ? b&w vm-1 set+subwoofer // zeer gemakkelijk op-te-stellen; mission m72 en kleiner (m70 serie) // wat minder duur dan b&w 600 serie ; minder goed ? mordaunt short 900 serie set // klein, mooi , niet duur. Is de vm-1 echt veel minder goed bij muziek ? De vm1 mist natuurlijk kastvolume. Qua bouw zit de kast tussen kompaktbox en satteliet. En ik vind hem mooi om te zien. Hoe zijn de ervaringen met deze speaker? Wat vinden jullie hiervan ? Hebben jullie nog andere suggesties (binnen het budget) ? Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 juni 2003 Report Share Posted 13 juni 2003 Er zijn best wel meer aardige sat/sub setjes te vinden. - De Kef 2005 (meen ik) - Elac heeft wel iets redelijks - Ook Sony SS-LA500 sats zijn best goed (kan je later een sub bij kopen, niet noodzakelijk van sony). - Blueroom minipods zijn nog iets beter - De Mirage omnisats (zijn wel iets duurder, 2300 euro of zo) - Echt goed, maar way over budget zijn de Cabasse iO bollen. Anyway, de bladen staan bol van dit soort setjes, want dat is tegenwoordig in. Zelf beb ik een jaar terug een Canton movie 50 setje gekocht in DL voor ronde de 1100 euro. Best aardig, maar ik gebruik het alleen voor DVD en achtergrond MP3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts