carl Posted 30 augustus 2015 Report Share Posted 30 augustus 2015 (edited) Nu ik (voorlopig- je weet nooit bij me) besloten heb om de de hoofdset op zolder te zetten komt er in de huiskamer een klassieke set. De idee is mijn Quad 34 voorversterker met een 303 of 306 eindversterker en de Cabasse Galiotte monitoren daar te plaatsen. Naast een Meridian CD speler komt er ook de Thorens 160.1 met TP 16 arm. Er zit nu een Denon 160 element op, maar als ik daar sterk op wil verbeteren wat kan die arm dan aan, uitgaande van een goede prijs / kwaliteitsverhouding. Geen Benz aub want die ken ik nu wel. Ik wil een ander geluid. De Quad 34 heeft standaard een phono ingang voor een MM. Zou zo'n Grado Reference Platinum wat zijn? PS Ik blijk ook nog een Micro Seiki VF 3200 element te hebben. Volgens google is dit ook nog een leuk elementje. Edited 30 augustus 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 augustus 2015 Report Share Posted 30 augustus 2015 Helaas net de hele meuk voor 600 euro verkocht http://www.high-endforum.nl/topic/14161-td160b-rega-rb900-benz-ace-m-lehmann-black-box/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 augustus 2015 Author Report Share Posted 30 augustus 2015 Er worden wel hoge tweede hands prijzen gevraagd, maar opleveren is een andere zaak Duck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 augustus 2015 Report Share Posted 30 augustus 2015 (edited) Ik had er zelf geen toepassing meer voor (hou t wel op (sa)cds), maar de arm-element combi was een weggevertje. Een nieuwe Ace doet iets van 700-800 en deze had maar rond 20 lp's gespeeld. Opleveren was simpel. Ik heb de spullen persoonlijk en vakkundig gedemonteerd (plateau,, contra gewicht, dopje op as gat) bij de nieuwe eigenaar bezorgt.. Edited 30 augustus 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 30 augustus 2015 Report Share Posted 30 augustus 2015 http://www.needledoctor.com/Audio-Technica-Cartridge-150-MLX?sc=7&category=909 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 augustus 2015 Report Share Posted 30 augustus 2015 Ik heb zelf ooit met de Goldring Eroica gespeeld in de td160 en dat ging erg goed. http://www.goldring.co.uk/record-cartridges-and-styli/eroica-h.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 augustus 2015 Report Share Posted 30 augustus 2015 Aan een Denon160 valt niet veel te verbeteren in die arm als je niet naar het kaliber van een Benz wilt. Je zou naar den DL103 kunnen als je een ander geluid wilt. En anders een leuk AT element. Hebben we al eens een topic over gehad, zoek eens terug... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 augustus 2015 Author Report Share Posted 30 augustus 2015 (edited) Dat heb ik al gedaan Peter. Een Grado reference platinum wordt ook wel geadviseerd? Mijn dochter heeft de 34/306 te leen. Na haar vakantie maar eens terughalen en nog eens goed luisteren naar de combi. Edited 30 augustus 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 augustus 2015 Report Share Posted 30 augustus 2015 (edited) 'Tis ook welk prijskaartje je in gedachten hebt. Die AT150 is flink aan de prijs en als ik de reviews op TNT mag geloven is er voor dat bedrag wel beter. Keus voor een TP16 is er v.w.b. MM niet zo heel veel gezien zijn massa van 16 gram. Bovendien is hij niet optimaal volgens Bearwald af te stellen. Zou er dus geen al te duur element in zetten. Jouw DL160 is helemaal geen verkeerd element in die arm i.c.m. een Quad 303. Edited 30 augustus 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 augustus 2015 Author Report Share Posted 30 augustus 2015 Bedankt Peter. Ik moet eens even goed kijken wat ik wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 augustus 2015 Report Share Posted 30 augustus 2015 Ik zou niet veel verder gaan dan een Denon DL103® of Dynavector 10x5. De DL103 heeft wel een MC voortrap nodig of je moet met step-up trafo's werken. De 10x5 kan zo op de Quad. Het is een MC, maar met een hoge output. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 september 2015 Author Report Share Posted 2 september 2015 We zullen er morgen eens goed over hebben Roger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 september 2015 Report Share Posted 2 september 2015 Die Dynavector 10x5 ziet i.d.d. ook erg fraai uit en past goed bij je Quad 303. Alleen moet je hem wel goed afstellen. In een TP16 headshell komt ie dan wel scheef te zitten. Een DL103 is wat dat betreft minder kritisch. En als ik de foto's ervan bekijk vraag ik mij af hoe je hem monteert in een TP16 headshell met de schroefjes van boven naar beneden. Maar daar weet Roger vast wel wat op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 september 2015 Report Share Posted 5 september 2015 We zullen er morgen eens goed over hebben Roger. En? Hoe verging het bij Roger? Een keuze kunnen maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 september 2015 Author Report Share Posted 6 september 2015 We hebben een erg leuke dag gehad. We hebben onder meer bij Audio 21 naar phonotrappen geluisterd. Toevallig werd gespeeld met een Dynavector element. Ik heb wel besloten het voorlopig maar even bij de Denon 160 te houden. De serieuze investeringen worden dan gemaakt bij de hoofdset op zolder. Vanaf november zit ik (we) ook beter in het geld. De tweede master van mijn dochter is dan af. Collegeld en ziektenkostenpremies zijn iets van 900 euro per maand. Ook de aanbouw is dan afgerekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 Leuk, moet daar ook nog eens langs, helaas kom ik daar zelden in de buurt. Verstandig dat je nog even de tijd neemt en het nog even bij de DL160 houdt. Was wel erg nieuwsgierig naar juist die instapper van Dynavector. Heb daar ook al eens half mijn oog op laten vallen. Lijkt mij wel een behoorlijke upgrade t.o.v. de DL160. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 (edited) De 10x5 van Dynavector is een serieus goed element dat veel mooier en beter speelt dan de DL160. Maar dat mag ook wel, want de Dyno is een stuk duurder. Als je de meest gebruikte MC elementjes uit die prijsklasse naast elkaar zet (Dynavector 10x5, Benz MC Silver/Gold en Goldring Eroica LX/HX), weet ik wel wat ik zou kiezen Edited 6 september 2015 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 (edited) Dank je Roger. Ja, die Dyno komt er overall goed uit in alle testen die ik er over gelezen heb. Hoe vind jij hem verhouden tot een Benz Ace? Die speelde wel mooi in mijn TD 160 maar ergens ook wel een beetje, ja hoe moet je dat zeggen?, Steriel? Eigenlijk iets te mooi, het miste net dat stukje wat je echt de muziek in trekt. Edited 6 september 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 De Benz is iets preciezer dan de Dyno. Bovendien licht de Ace het midden iets meer uit dan de 10x5. Dynavectors klinken toch wel erg neutraal, maar ik vind ze wel muzikaler dan de meeste elementen. De enige uitzondering in de reeks Dynavector elementen vind ik de Karat 17D3. Die heeft toh wel een ander (zwaarder aangezet) klankkarakter dan de rest. Afgelopen vrijdag hebben we de XX2MkII mogen beluisteren. Ik begrijp waarom Arjan (Mordante) de Te Kaitora gekozen heeft. Ik ben nu toch wel een beetje om aan het slaan. Op dit moment komen voor mij de toppers in het lagere segment van Nagaoka en Dynavector. De "Benzen" (zijn trouwens niet meer leverbaar) en de Goldrings hebben een beetje afgedaan. Lyra heeft helaas niets meer onder de €1250 en is ook nog slecht leverbaar. Een Denon DL103 is nog altijd een prima ding, maar je merkt dat het toch een eigen sausje eraan geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 De "Benzen" (zijn trouwens niet meer leverbaar) Ik heb een paar weken geleden nog een fonkelnieuwe Glider gemonteerd. Wel enkele maanden levertijd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 Het laatste wat ik heb vernomen is dat Benz failliet is. Het is echter nog niet geverifieerd. Wat ik wel weet is dat de cantilever- en naaldproductiefirma in Japan in vlammen is opgegaan, waardoor een aantal elementenbouwers leveringsproblemen hebben gekregen. Ik zag ook dat de Ace tegenwoordig €995 kost ... Als je dat afzet tegen de €580 wat de eerste generatie Ace kostte, is er meer aan de hand dan alleen de devaluatie van de Euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 (edited) Het laatste wat ik heb vernomen is dat Benz failliet is. Het is echter nog niet geverifieerd. Wat ik wel weet is dat de cantilever- en naaldproductiefirma in Japan in vlammen is opgegaan, waardoor een aantal elementenbouwers leveringsproblemen hebben gekregen. Ik zag ook dat de Ace tegenwoordig €995 kost ... Als je dat afzet tegen de €580 wat de eerste generatie Ace kostte, is er meer aan de hand dan alleen de devaluatie van de Euro. Benz Micro wordt gemaakt in Zwitserland... Dit is geen Euroland. Door die problemen in die Japanse fabriek, zullen de prijzen nog wel verder stijgen. Ik kwam dit artikel (met filmpje) nog tegen. Dit is van vorig jaar, de man is ondertussen dus 70 jaar oud.!!! http://www.tagesanzeiger.ch/wirtschaft/unternehmen-und-konjunktur/Der-Mann-der-50-000mal-die-gleiche-Schallplatte-hoert/story/21618757 Edited 7 september 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 Ja, de ACE was beslist een mooi element voor de prijs van destijds. Wie is er niet mee ingestapt die op zoek was naar een flinke upgrade voor een redelijk bedrag? De huidige prijs is niet leuk meer. Jammer dat het niet goed lijkt te gaan met Benz. Bedankt voor je uitleg over de Dynavector 10x5 Roger, blijft bovenaan mijn lijstje staan. Als ik mijn TP16 verbouwing af heb met koolstof buis en (betere) headshell, gaat het die waarschijnlijk wel worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 september 2015 Report Share Posted 6 september 2015 Ik kwam dit artikel (met filmpje) nog tegen. Dit is van vorig jaar, de man is ondertussen dus 70 jaar oud.!!! Er zit geen link in je tekst, Hans. En ik ben benieuwd naar je artikel verwijzing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 september 2015 Report Share Posted 7 september 2015 Er zit geen link in je tekst, Hans. En ik ben benieuwd naar je artikel verwijzing. http://www.tagesanzeiger.ch/wirtschaft/unternehmen-und-konjunktur/Der-Mann-der-50-000mal-die-gleiche-Schallplatte-hoert/story/21618757 Hierbij alsnog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts