buizenbart Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 Gisteren naar een lekker vaag concert in een kraakpand geweest (meer mag ik er niet over zeggen want Deetman leest mee ) Haagse bandjes, Eva Braun (soort riot girl), K Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Vanavond naar UB40, vrijdag naar Machine Head Een verslag van gisteravond. Tot een uur of 17:00 en toen naar Amsterdam, onderweg bij het wegrestaurant gestopt voor broodje brie en oude kaas, onderweg ook nog wat Red Bull gekocht. Om ongeveer 18:15 kwam ik aan in Amsterdam. Aldaar volgde ik de borden voor HMH parkeren. sloot achter aan de rij voor de parkeer plaats aan en wacht geduldig totdat ik het parkeerterein opmocht. Daar stond iemand euro10 van mensen te innen om te parkeren. Ik vraag creditcard of pin? Geen van bijde meneer alleen contant. Toen was ik behoorlijk pissig ben er nu nog boos om ik bedoel WTF denk je? Bij welke parkeerplaats accepteren ze alleen maar contant het is geeb 1980 meer. Ik ben piepende bande weggeraced etc. Naar P1 gereden want daar stond een vriend van mij ook geparkeerd. We liepen naar de HMH daar werden we gefouleerd moest ik GVD mijn portemee ketting inleren, andere moesten hun spiky armbanden inleveren. Werd ik weer boos, niet op de security maar op het feit dat het moest de mensen doen ook maar hun werk. Ik bedoel het is een potjandriedubbeltjesing METAL concert daar horen puntige armbanden, kettlingen aan de portemee etc bij. Ok soms vloeit er daardoor wat bloeid SO potjandriedubbeltjesING WHAT. Je mag ook al niet meer crowdsurfen veranderen we in een natie van mietjes? Die voor alles bang is? En waar eikels als G. Wilders en R.Verdonk op in spelen. Zijn we echt zulke mietejs aan het worden? Ik ben bang van wel, mensen zijn al bang voor groepje hang jongeren. 15-20 jaar geleden hing ik ook op pleintjes blowtjes roken toen was niemand bang voor os, nooit problemen met de politie maar nu ineens zijn hangjogrene eng en moeten met vuur en zwaard bestreden worden. Treug naar het concert. Eindelijk zijn we binnen, de eerste band is dan al klaar. Dan begint Arch Enemy te spelen erg raar dat deze zo vroeg op de avond moeten spelen, zijn wel 1 van de beter life metal bands. Arch Enemy klinkt erg lekker, met de . Hellaas is het alweer weer veel te snel over, ze mogen maar iets van 5 nummers doen. Dan volgt Dragon Force, wat een aanfluiting is dat. De gasten maken geen rock of metal maar laten zien hoe goed ze wel niet zijn. Alles moet erg snel gaan. Je mag best senl gaan maar het moeiy ook nog klinken, een gitaar moet krijsen, schreuren etc niet heel snel pling, pling, pling, pling doen de gitaren klonken bijna alsof er een keyboard speler bezig was. De hele band was te gelikt te clean/braaf. Ze deden heel druk op het podium maar nooit kwam er iets van energie de zaal in. Erg erg saai, heb sterk het vermoeiden dat ze door een platenmatschappij bijelkaar gezet zijn. Daarop volgt Trivium daar kan ik kort over zijn. Best vermakelijk, en erg leuk als je jog bent en Slayer/Sepultura/Metallica/Pantera niet kent. Spelen een soort trash metal die wat poppie klinkt, lekker toegangkelijk, leuk om nieuwe pupers kennis te laten maken met Metal. Dan Machine Head, de makers van 1 van de allerbeste metal albums "Burn My Eyes" daarop volgende albums vind ik persoonlijk minder maar bijna alle nu-metal bands hebben veel naar Machine Head geluisterd. Soms heeft de zanger eindeloze verhalen te vertellenonstage maar dit keer gelukkig niet. Het was gewoon een goede show, het oude Machine Head is weer terug. Machine Head heeft een nummer voor Dimebag geschreven, Dimebag was een vriend van de zanger. Het hele publiek begon toen in koor Dimebag te roepen, ik stond op dat moment helemaal vooraan in het publiek en kon zien dat de zanger daar emotioneel best van onder de indruk was. De HMH was de grootste zaal waar ze tijdens de tour speelde en was helemaal vol. Je kon zien aan de band dat ze het erg naar hun zin had. Die avond maar meteen de nieuwe CD van Machine Head kocht, "The Blackening". 's Avonds rond 24:00 was ik thuis mijn vriendin was nog niet thuis op dat moment dus ben ik achter de computer gaan zitten en WoW gaan spelen. Rond 01:30 kwam ze thuis en rond 02:00 zijn we gaan slapen. 12:15 werd ik wakker, erg wrak 13:00 weer naar bed gegaan en tegen 16:00 er weer uit gekomen. Een week lang 5 tot 6 uur per nacht slapen en daan naar een lang concert gaan trek ik niet meer blijbaar. Ook ik ben oud en mischien wel versleten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 1 december 2007 Report Share Posted 1 december 2007 oeps. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 1 december 2007 Report Share Posted 1 december 2007 we worden allemaal ouder mordante,shit shit shit,maarja is niet tegen te houden,maar ik kan ondanks mijn leeftijd nog steeds een nachtje doorhalen als het moet,zonder middeltjes, gelukkig. Vanavond ga ik naar een concert van Jon Andersen,niet helemaal mijn muziek, maar het is maar 5min fietsen van huis,dus daar moet ik ff heen vind ik,eindelijk eens wat te beleven hier dan moet je je kop ook laten zien,wel uitverkocht inmiddels(350 kaarten), ben benieuwd hoe het is,hoop dat hij veel van het oudere werk van Yes ten gehore brengt. mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 2 december 2007 Report Share Posted 2 december 2007 Ik begreep van mijn vrouw dat ik mee mag naar een concert van de chinese tegenhangers van Pink Floyd op 2e kerstdag. Ik zal kijken of je daar gewoon de camera mee kunt nemen naar binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 2 december 2007 Report Share Posted 2 december 2007 Ik begreep van mijn vrouw dat ik mee mag naar een concert van de chinese tegenhangers van Pink Floyd op 2e kerstdag. Ik zal kijken of je daar gewoon de camera mee kunt nemen naar binnen. Nee geen foto toestellen mee naar concerten. Geniet lekker van de musiek. Ik erger mij altijd dood aan mensen die vooraan staan om foto's te nemen, en contineu vragen of ik opzij wil voor hun foto. Nee ###### op, ik sta lekker van de muziek te genieten heb geen zin om opzij te gaan.of minder te bewegen zodat ik niet tegen je aan stoot als je een foto staat te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 december 2007 Report Share Posted 3 december 2007 Nee geen foto toestellen mee naar concerten. Geniet lekker van de musiek. Ik erger mij altijd dood aan mensen die vooraan staan om foto's te nemen, en contineu vragen of ik opzij wil voor hun foto. Nee ###### op, ik sta lekker van de muziek te genieten heb geen zin om opzij te gaan.of minder te bewegen zodat ik niet tegen je aan stoot als je een foto staat te nemen. Als semi-professioneel muziekfotograaf moet ik toch even een andere quote van je aanhalen: de mensen doen ook maar hun werk Omdat ik 1,97 meter lang ben heb ik niet zo vaak last, maar ik heb wel een dikke huid moeten kweken voor klagerige concertgangers "kan je niet even opzij gaan?' "Rot nou eindelijk eens op met je camera!" Ik heb respekt voor anderen hun concertbelevenis, en ik ga ook vaak opzij, maar als ik maar gedurende de eerste 10 minuten foto's mag maken dan is het jammer maar helaas. En als ze blijven zeuren kunnen ze een dikke vinger krijgen Gelukkig krijg ik ook een hoop respekt, bij Gorefest wilde ik een rij headbangers voor het podium in de foto hebben, maar die gingen juist achteruit zodat ze niet in beeld zouden komen. Ik gebaren "Nee nee! Ga door!" En dat ik af en toe een enorme duw krijg of een elleboog tussen mijn ribben zie ik als "het hoort erbij" Hahaha, een keer bij Sick of it all, Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 december 2007 Report Share Posted 4 december 2007 Nee geen foto toestellen mee naar concerten. Geniet lekker van de musiek. Ik erger mij altijd dood aan mensen die vooraan staan om foto's te nemen, en contineu vragen of ik opzij wil voor hun foto. Nee ###### op, ik sta lekker van de muziek te genieten heb geen zin om opzij te gaan.of minder te bewegen zodat ik niet tegen je aan stoot als je een foto staat te nemen. Als semi-professioneel muziekfotograaf moet ik toch even een andere quote van je aanhalen: de mensen doen ook maar hun werk Omdat ik 1,97 meter lang ben heb ik niet zo vaak last, maar ik heb wel een dikke huid moeten kweken voor klagerige concertgangers "kan je niet even opzij gaan?' "Rot nou eindelijk eens op met je camera!" Ik heb respekt voor anderen hun concertbelevenis, en ik ga ook vaak opzij, maar als ik maar gedurende de eerste 10 minuten foto's mag maken dan is het jammer maar helaas. En als ze blijven zeuren kunnen ze een dikke vinger krijgen Gelukkig krijg ik ook een hoop respekt, bij Gorefest wilde ik een rij headbangers voor het podium in de foto hebben, maar die gingen juist achteruit zodat ze niet in beeld zouden komen. Ik gebaren "Nee nee! Ga door!" En dat ik af en toe een enorme duw krijg of een elleboog tussen mijn ribben zie ik als "het hoort erbij" Hahaha, een keer bij Sick of it all, Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 december 2007 Report Share Posted 4 december 2007 Mijn relaas ging niet zo zeer over de professionele fotograaf maar meer over mensen die het hele concert staan te fotograveren met hun digitale speeltjes/telefoons. Zelf heb ik geen fototoestel digitaal of analoog. Okee, ik voelde me iets te snel aangesproken Door de digitale revolutie is fotograferen en videograferen veel te makkelijk geworden, en aan de kwaliteit wordt volledig voorbij gegaan. Ik ga niet zo vaak naar 'grote' concerten, maar ik erger me ook aan dat soort figuren. Vooral de idolate kleine meisjes die artiesten op meters afstand proberen te fotograferen met prutcameraatjes, ze kunnen toch op het schermpje zien dat die flits dat niet haalt? En de video-opnames met telefoons Dan zoek je een optreden op Youtube, en dan blijkt het met een telefoon gemaakt te zijn.. Het beeld beweegt alle kanten op, allerlei hoofden en andere lichaamsdelen komen in beeld, en het geluid is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2007 Report Share Posted 4 december 2007 Nee geen foto toestellen mee naar concerten. Geniet lekker van de musiek. Ik erger mij altijd dood aan mensen die vooraan staan om foto's te nemen, en contineu vragen of ik opzij wil voor hun foto. Nee ###### op, ik sta lekker van de muziek te genieten heb geen zin om opzij te gaan.of minder te bewegen zodat ik niet tegen je aan stoot als je een foto staat te nemen. Als semi-professioneel muziekfotograaf moet ik toch even een andere quote van je aanhalen: de mensen doen ook maar hun werk Omdat ik 1,97 meter lang ben heb ik niet zo vaak last, maar ik heb wel een dikke huid moeten kweken voor klagerige concertgangers "kan je niet even opzij gaan?' "Rot nou eindelijk eens op met je camera!" Ik heb respekt voor anderen hun concertbelevenis, en ik ga ook vaak opzij, maar als ik maar gedurende de eerste 10 minuten foto's mag maken dan is het jammer maar helaas. En als ze blijven zeuren kunnen ze een dikke vinger krijgen Gelukkig krijg ik ook een hoop respekt, bij Gorefest wilde ik een rij headbangers voor het podium in de foto hebben, maar die gingen juist achteruit zodat ze niet in beeld zouden komen. Ik gebaren "Nee nee! Ga door!" En dat ik af en toe een enorme duw krijg of een elleboog tussen mijn ribben zie ik als "het hoort erbij" Hahaha, een keer bij Sick of it all, Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 december 2007 Report Share Posted 4 december 2007 Bart, je had afgelopen zaterdag naar Agua de Annique in Hengelo moeten komen. Behalve dat het erg leuk was, had je erg veel ruimte voor het maken van foto's... Eh... nee, echt druk was het niet... Ik heb erover gedacht, Henrie, alleen Hengelo.. Veel verder kun je binnen Nederland niet reizen vanaf Den Haag Maar ik ben wel benieuwd wat Anneke tegenwoordig doet, en ik wil haar ook best wel eens fotograferen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2007 Report Share Posted 4 december 2007 Bart, je had afgelopen zaterdag naar Agua de Annique in Hengelo moeten komen. Behalve dat het erg leuk was, had je erg veel ruimte voor het maken van foto's... Eh... nee, echt druk was het niet... Ik heb erover gedacht, Henrie, alleen Hengelo.. Veel verder kun je binnen Nederland niet reizen vanaf Den Haag Jawel hoor. De Metropool ligt in het centrum, dan heb je nog pak 'm beet 3 km lang alleen maar Hengelo, dan een stuk niks met een golfbaan, dan Enschede, dan weer even niets, dan Glanerbrug en dan pas de grens Den Haag, dat ligt pas in een uithoek Maar ehh... ze heeft ook elders in het land opgetreden, dus misschien was dat een betere optie geweest voor jou... Maar ik ben wel benieuwd wat Anneke tegenwoordig doet, en ik wil haar ook best wel eens fotograferen Ze zag er niet onprettig uit En ze kwam soms ook erg leuk uit de hoek... Haar muziek lijkt veel op haar laatste werk met The Gathering. Sommige nummers hadden zo op Home of Souvernirs gekund... Maar je kan toch op mijn ftp inloggen? Ik heb 'm daar wel staan. Moet je wel wachten tot morgen, want ik ga zo slapen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Jawel hoor. De Metropool ligt in het centrum, dan heb je nog pak 'm beet 3 km lang alleen maar Hengelo, dan een stuk niks met een golfbaan, dan Enschede, dan weer even niets, dan Glanerbrug en dan pas de grens Den Haag, dat ligt pas in een uithoek Helemaal waar. Gelukkig ligt het toch 'centraal'. Maar ehh... ze heeft ook elders in het land opgetreden, dus misschien was dat een betere optie geweest voor jou... Maar ik ben wel benieuwd wat Anneke tegenwoordig doet, en ik wil haar ook best wel eens fotograferen Ze zag er niet onprettig uit En ze kwam soms ook erg leuk uit de hoek... Haar muziek lijkt veel op haar laatste werk met The Gathering. Sommige nummers hadden zo op Home of Souvernirs gekund... Maar je kan toch op mijn ftp inloggen? Ik heb 'm daar wel staan. Moet je wel wachten tot morgen, want ik ga zo slapen... Hmmm, die ftp, dat heb ik lang geleden al eens geprobeerd, ik kan me niet meer herinneren waarom dat toen niet lukte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2007 Report Share Posted 5 december 2007 Ze zag er niet onprettig uit En ze kwam soms ook erg leuk uit de hoek... Haar muziek lijkt veel op haar laatste werk met The Gathering. Sommige nummers hadden zo op Home of Souvernirs gekund... Maar je kan toch op mijn ftp inloggen? Ik heb 'm daar wel staan. Moet je wel wachten tot morgen, want ik ga zo slapen... Hmmm, die ftp, dat heb ik lang geleden al eens geprobeerd, ik kan me niet meer herinneren waarom dat toen niet lukte Dat lag toen aan mijn vuurmuur geloof ik... Als het goed is, kun je er nu wel in. Zo niet, laat het dan maar even weten. Je hebt je login en password nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 december 2007 Report Share Posted 18 december 2007 Gisteren naar Therion geweest in de melkweg met the vision bleak als voor programma. Heb mij erg goed vermaakt. Mischien dat ik er een verschlag van zal schrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Vorige week naar Doornroosje geweest een balletvoorstelling met het orkest in zo'n bak. Wel leuk al moet ik eerlijk zeggen dat dit ballet en de muziek toch een stuk minder is dan het Zwanenmeer of de notenkraker van dezelfde componist. Het balet moet het ook niet zozeer van het verhaal hebben maar van het voorstuk en de slotdansen (als het allemaal goed is afgelopen zeg maar). Ik denk dat met de interactie tussen de heks en ... het heel wat spannender had gekund. Overigens klinkt zo'n orkest in de bak heel wat minder hifi dan op het podium: tot de muziek gaat spelen want dan wordt je er wel in getrokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Vrijdag naar Soulwax, de Waele broertjes & 2 many dj's geweest, feest! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 januari 2008 Report Share Posted 8 januari 2008 Vrijdag naar Soulwax, de Waele broertjes & 2 many dj's geweest, feest! rolleyes.gif Paul wat was het nu, als DJ of als Soulwax? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 9 januari 2008 Report Share Posted 9 januari 2008 Hoi, ik ga 11 mei aanstaande naar Roger Waters in Landgraaf. Hij gaat The dark side of the moon helemaal ten gehore brengen...... Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 januari 2008 Report Share Posted 11 januari 2008 Sorry dat ik het zeg Andre maar ik vind dat een verschikkelijke plaat (en ik heb hem het weekdend nog gespeeld). Nooit al dat enthousiasme begrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2008 Report Share Posted 11 januari 2008 Sorry dat ik het zeg Andre maar ik vind dat een verschikkelijke plaat (en ik heb hem het weekdend nog gespeeld). Nooit al dat enthousiasme begrepen. Ik vind het best een mooi album, maar ik zou niet meer naar zo'n ouwe knakker gaan kijken. Ik heb DSOTM een keer integraal live meegemaakt, toen Dream Theater 'm speelde, in de HMH. Dat was echt goed, genieten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 12 januari 2008 Report Share Posted 12 januari 2008 Hoi Carl en henrie, Is niet erg hoor...... Het is ook gelukkig een kwestie van smaak. Ik vind het daarentegen een meesterwerk. Tja en ook ouwe knakkers kunnen nog goede muziek maken. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 januari 2008 Report Share Posted 12 januari 2008 Hoi Carl en henrie, Is niet erg hoor...... Het is ook gelukkig een kwestie van smaak. Ik vind het daarentegen een meesterwerk. Tja en ook ouwe knakkers kunnen nog goede muziek maken. Andre Volg je volkomen Andre Dream T en hun uitvoering moet ook geweldig zijn Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 januari 2008 Report Share Posted 12 januari 2008 Tegen oude knakkers heb ik overigens niets (ben zelf op weg er een te worden). Van mij mogen ze vaker touren. Vorig jaar nog naar de Zombies geweest en die Colin Blunstone vond ik nog knap goed. Ik denk dat je zoiets als Dark Side ... met een flinke joint moet horen. Dan blijft het maar gaan en gaan. Althans dat was mijn ervaring indertijd met Low, low , low ... etc van David Bowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 Vrijdag naar Soulwax, de Waele broertjes & 2 many dj's geweest, feest! rolleyes.gif Paul wat was het nu, als DJ of als Soulwax? Gr Stef Beide, meerdere optredens, zelfde broertjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts