Jump to content

Concerten, muziekuitvoeringen, optredens

Arden
 Share

Recommended Posts

Tegen oude knakkers heb ik overigens niets (ben zelf op weg er een te worden). Van mij mogen ze vaker touren. Vorig jaar nog naar de Zombies geweest en die Colin Blunstone vond ik nog knap goed.

Ik denk dat je zoiets als Dark Side ... met een flinke joint moet horen. Dan blijft het maar gaan en gaan. Althans dat was mijn ervaring indertijd met Low, low , low ... etc van David Bowie.

He Carl, was jij ook bij de Zombies in Uden? Ik ook met partner en vrienden.

Op 26 april gaan we naar Tannhauser van Richard Wagner in Berlijn, Unter den Linden.

Ik wist niet dat ze ook in mijn eigen Nijmegen waren. Het optreden in een zaaltje in Uden was erg knus en goed. Mijn viendin had nog een hele oude foto van Colin Blunstone en haarzelf bij zich, toen zij hem ooit interviewde voor de schoolkrant (Spinoza lyceum in Amsterdam; +/- 34 jaar geleden). Colin herinnerde het zich nog en heeft nog een handtekening op de foto gezet, "with love and kisses".

Colin herinnerde het zich nog en heeft nog een handtekening op de foto gezet, "with love and kisses".

Mmmmm Mmmm ;) Als hij zich dat nog herrinnerde, zal het toen wel niet bij "with love and kisses" zijn gebleven :D:D:D;)

• 4 weeks later...
The Carolina Chocolate Drops are a group of young African-American stringband musicians that have come to together to play the rich tradition of fiddle and banjo music in Carolinas piedmont. Rhiannon Giddens and Justin Robinson both hail from the green hills of the North Carolina Piedmont while Dom Flemons is native to sunny Arizona. Although we have diverse musical backgrounds, we draw our musical heritage from the foothills of the North and South Carolina. We have been under the tutelage of Joe Thompson, said to be the last black traditional string band player, of Mebane, NC and we strive to carry on the long standing traditional music of the black and white communities. Joes musical heritage runs as deeply and fluidly as the many rivers and streams that traverse our landscape. We are proud to carry on the tradition of black musicians like Odell and Nate Thompson, Dink Roberts, John Snipes, Libba Cotten, Emp White, and countless others who have passed beyond memory and recognition.

http://www.myspace.com/carolinachocolatedrops

Z

3 dagen PINKPOP YEEEHAA!

Wie gaat ook?

Er komen wel grote namen, heb ik gehoord. Metallica, Foo Fighters, Rage Against The Machine, Queens Of The Stone Age, Chris Cornell... Maar ik ga niet. Was het niet ook al uitverkocht? Misschien dat ik nog naar Lowlands ga, dit jaar. Was afgelopen jaar ook erg leuk. Al moet ik dit jaar ook nog verhuizen, dus ik weet niet of ik nog geld en/of tijd heb voor zoiets... Ik zie wel...

Beste Forumgenoten :D

Gisteren, de opdracht bevestiging binnen gekregen dat we weer Lowlands gaan doen :)

Verder staat nog op het programma :

The Cult

The Cure

Mark knopfler

Pinkpop (3 dagen)

T/W Classic

Bospop

Glastonburry

Gr. Henk

Beste Forumgenoten :D

Gisteren, de opdracht bevestiging binnen gekregen dat we weer Lowlands gaan doen :)

Verder staat nog op het programma :

The Cult

The Cure

Mark knopfler

Pinkpop (3 dagen)

T/W Classic

Bospop

Glastonburry

Gr. Henk

Met recht een 'festivalbeast' ;):D

Goedemorgen Henrie.

Ja het blijft me nog steeds erg aantrekken de festivals.

Ik ben in 1986 gemiddeld 3 festivals per jaar gaan bezoeken, het is een soort virus zeg maar :D

En niet te vergeten de sfeer, nieuwe bandjes ontdekken, en de fun natuurlijk.

Engelse festivals, met name Glastonburry zijn helemaal geweldig echt nog een soort Woodstock qua opzet.

En sinds 2 jaar werk ik als freelance geluidstechnicus op diverse festivals, en het is gewoon mooi dat je van je hobby beroep kunt maken!!!

Dit jaar 'schuif' ik 10 bands in de Alpha Tent op Lowlands.

En waarschijnlijk volgend jaar ook Pinkpop.

Gr. Henk

De kaarten voor Nick Cave and teh Badseeds zijn binnen :)

Ik denk dat ik hem dit jaar maar eens oversla.

Wel binnen: tickets voor Tindersticks op 1 mei in Utrecht.

Groeten...

Heb Nick Cave nooit live gezien, dus vandaar, weet niet helemaal of ik het ook wel wat zal vinden.

Groeten...

Heb Nick Cave nooit live gezien, dus vandaar, weet niet helemaal of ik het ook wel wat zal vinden.

Ik heb hem nu 3 keer gezien en ze zijn live erg goed. Het probleem is een beetje dat Cave een beetje over zijn hoogtepunt heen lijkt. Tenminste als ik zijn studio albums zo beluister.

Weet je of er misschien een nieuwe van hem aan staat te komen?

Groeten...

Groeten...

Ik heb hem nu 3 keer gezien en ze zijn live erg goed. Het probleem is een beetje dat Cave een beetje over zijn hoogtepunt heen lijkt. Tenminste als ik zijn studio albums zo beluister.

Weet je of er misschien een nieuwe van hem aan staat te komen?

Groeten...

Hey hey,

kaartjes voor Cave zijn ook besteld

Het laatste dubbelalbum was weer zeer zeer goed + de concerten ook volgens insiders (ik kon niet gaan)

Op 3 maart komt de nieuwe uit

Gr

stef

Wanneer en waar komt Nick Cave? Ik vind hem namelijk ook erg goed en heb 'm nog nooit gezien. Ik heb wel een live-dvd van 'm, en die vind ik ook erg leuk...

Cave over z'n hoogtepunt heen? Dat ligt eraan wie je het vraagt, denk ik. Fans van het eerste uur, zullen Grinderman (z'n andere project) misschien meer waarderen dan z'n nieuwere werk met The Bad Seeds, maar persoonlijk vind ik juist 2 van z'n laatste 3 albums beter dan z'n oudere (die ik overigens minder goed ken). Ik heb zelf de laatste 6 albums (Let Love In, Murder Ballads, The Boatman's Call, No More Shall We Part, Nocturama en Abbatoir Blues/The Lyre Of Orpheus). Nocturama is wat minder sterk, maar The Boatman's Call, No More Shall We Part en (vooral) Abbatoir Blues/The Lyre Of Orpheus vind ik toch heel erg goed. Murder Ballads is af en toe wel eens leuk, als je in een agressieve bui bent of zo...

Ik wist trouwens niet dat er een nieuw album aan zat te komen. Maar eens opzoeken dan, als ik weer eens thuis ben. Ben wel benieuwd...

@Festivalbeast:

Als op Lowlands achter de schuiven staat, wil je er dan voor zorgen dat het niet zo knetterhard staat als afgelopen jaar, met name in die Alpha-tent? Tering, wat was dat hard. Met oordoppen in had je nog oorsuizen na afloop, zeker als je wat vooraan stond...

Wanneer en waar komt Nick Cave? Ik vind hem namelijk ook erg goed en heb 'm nog nooit gezien. Ik heb wel een live-dvd van 'm, en die vind ik ook erg leuk...

Cave over z'n hoogtepunt heen? Dat ligt eraan wie je het vraagt, denk ik. Fans van het eerste uur, zullen Grinderman (z'n andere project) misschien meer waarderen dan z'n nieuwere werk met The Bad Seeds, maar persoonlijk vind ik juist 2 van z'n laatste 3 albums beter dan z'n oudere (die ik overigens minder goed ken). Ik heb zelf de laatste 6 albums (Let Love In, Murder Ballads, The Boatman's Call, No More Shall We Part, Nocturama en Abbatoir Blues/The Lyre Of Orpheus). Nocturama is wat minder sterk, maar The Boatman's Call, No More Shall We Part en (vooral) Abbatoir Blues/The Lyre Of Orpheus vind ik toch heel erg goed. Murder Ballads is af en toe wel eens leuk, als je in een agressieve bui bent of zo...

Ik wist trouwens niet dat er een nieuw album aan zat te komen. Maar eens opzoeken dan, als ik weer eens thuis ben. Ben wel benieuwd...

@Festivalbeast:

Als op Lowlands achter de schuiven staat, wil je er dan voor zorgen dat het niet zo knetterhard staat als afgelopen jaar, met name in die Alpha-tent? Tering, wat was dat hard. Met oordoppen in had je nog oorsuizen na afloop, zeker als je wat vooraan stond...

Henrie hoi

Vroeger had ik ook mooite met Murder ballads maar nu vind ik het een zeer sterk album

ter info, ik heb Nick cave vanaf The Boys next door - Birthday Party - tot nu

Iedere periode heeft zijn charme en feeling bij Cave vind ik! Draai dan ook alles doorheen naargelang de mood :) Nocturama an No More SWP vind ik de minste

Cave speelt in BelgI

Let love in is denk ik mijn favorite Nick Cave and the badseeds album. Maar ik heb niet alles van hem.

net als afgelopen 2 jaar ben ik heoplijk dit jaar weer vrijwilliger op Lowlands, een dag werken op lowlands voor een gratis kaartje vind ik best.

Let love in is denk ik mijn favorite Nick Cave and the badseeds album. Maar ik heb niet alles van hem.

net als afgelopen 2 jaar ben ik heoplijk dit jaar weer vrijwilliger op Lowlands, een dag werken op lowlands voor een gratis kaartje vind ik best.

Welke heb je wel? Of welke periode?

Heb je The Good Son want hier worden meestal ook nrs uit gespeeld

Hij grasduint bijna altijd in zijn gehele Bad Seeds Oeuvre + soms verrassende covers.

Als hij een nieuwe plaat te promoten heeft, uiteraard staat die een beetje centraal.

Gr

stef

Welke heb je wel? Of welke periode?

Heb je The Good Son want hier worden meestal ook nrs uit gespeeld

Hij grasduint bijna altijd in zijn gehele Bad Seeds Oeuvre + soms verrassende covers.

Als hij een nieuwe plaat te promoten heeft, uiteraard staat die een beetje centraal.

Gr

stef

From Her to Eternity

Your Funeral... My Trial

Henry's Dream

Let Love In

The Boatman's Call

Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus

The Best of Nick Cave and the Bad Seeds

Mischien heb ik tender prey ook, weet het niet uit mijn hoofd ik dacht van wel.

Ook heb ik Die Haut met Burnin' The Ice.

Het meeste heb ik alleen als LP.

@Festivalbeast:

Henrie hoi

Vroeger had ik ook mooite met Murder ballads maar nu vind ik het een zeer sterk album

ter info, ik heb Nick cave vanaf The Boys next door - Birthday Party - tot nu

Iedere periode heeft zijn charme en feeling bij Cave vind ik! Draai dan ook alles doorheen naargelang de mood :) Nocturama an No More SWP vind ik de minste

Cave speelt in BelgI