henkes Posted 2 januari 2009 Report Share Posted 2 januari 2009 ik ben ook pas z,n 5 jaar bezig met het luisteren naar klassiek en merk wel dat het steeds meer wordt.hoewel ik nog steeds naar jazz [ben webster] of pop [david sylian]maar ook radiohead graag luister. maar door een bezoek aan een live klassiek concert is zeker een geweldig ervaring.zoveel verschillende instrumenten en dan daar een mooi geheel uit te krijgen is wel bijzonder. voor mij in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 januari 2009 Report Share Posted 2 januari 2009 ik ben ook pas z,n 5 jaar bezig met het luisteren naar klassiek en merk wel dat het steeds meer wordt.hoewel ik nog steeds naar jazz [ben webster] of pop [david sylian]maar ookradiohead graag luister. maar door een bezoek aan een live klassiek concert is zeker een geweldig ervaring.zoveel verschillende instrumenten en dan daar een mooi geheel uit te krijgen is wel bijzonder. voor mij in ieder geval. Ben laatst naar Jethro Tull geweest in de IJsselhallen, voor zo'n 53 euries of zo. Baalde wel van die prijs, vooral als je dan idd met z'n twe Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 januari 2009 Report Share Posted 2 januari 2009 Mijn ouders luisterden voornamelijk naar klassiek, dus in mijn jonge jaren heb ik aardig wat meegekregen. Alleen was het niet 'mijn muziek' Toen ik me zelf met muziek ging bezighouden was het natuurlijk pop / rock. Het moest pakkend zijn, je meteen grijpen couplet refrein couplet refrein tsjakkaa! Maar dan merk je uiteindelijk toch (aan verschillende dingen) dat je wat ouder wordt, en de simpele popmuziek boeit me niet meer zo als vroeger, ik vind het juist prettig als er een bepaalde uitdaging in zit om het te beluisteren, en vooral dat het niet de hele tijd hetzelfde is. En da's nou het mooie van (o.a.) klassiek: er gebeurt enorm veel. Vroeger vond ik vaak het thema van het intro wel te pruimen, maar dan zat ik dat hele stuk te wachten tot het weer terug kwam, en dat schoot niet op En wat ik ook ontdekt heb: klassiek kan net zo hard rocken als 'echte' rockmuziek. Het is wel een andere vorm met allemaal van die tingeltangelinstrumentjes en nuffige muzikanten, maar ik kan er af en toe net zo hard van uit mijn dak gaan als b.v. Nirvana. Alleen is het me nog niet gelukt om dat bij mijn vrienden over te brengen.. Ik denk dat die uitvoering van de Sacre het laatste klassieke concert was wat ik gezien heb. Er zitten stukken in waar al die contrabassen dat repeterende patroon spelen, ik geloof dat het er een stuk of 5 waren, dat was wel heftig hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 januari 2009 Report Share Posted 2 januari 2009 En wat ik ook ontdekt heb: klassiek kan net zo hard rocken als 'echte' rockmuziek. Het is wel een andere vorm met allemaal van die tingeltangelinstrumentjes en nuffige muzikanten, maar ik kan er af en toe net zo hard van uit mijn dak gaan als b.v. Nirvana.Alleen is het me nog niet gelukt om dat bij mijn vrienden over te brengen.. Beste Bart, ook ik zal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 3 januari 2009 Report Share Posted 3 januari 2009 mijn vrienden,kennisen,kijken er heeeel vreemd tegen aan dat ik naar klassiek luister.zij luisteren de hele dag naar sky radio of zoiets,;;niks mis mee alleen een beetje eentonig ;; die moet je ook niet proberen te overtuigen ik ben internationaal chauffeur en bij mijn colega,s hoef ik ook niet aan te komen met stravinsky. maar gelukig mijn dochter van 20 jaar vind het wel mooi om samen met mij naar een concert te gaan en niet alleen om mij een plezier te doen zij studeerd oudekunst geschiedenis en kon mij gelijk wat vertelen over stravinsky,s le sacre du printemps. nu staat er heel wat anders te draaien pink floyd secrets anders wordt het eentonig Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 (...) (Jacqueline Du Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 .... stiekem liefhebster van the Beatles ook ..... Het niet toelaten van een openlijke waardering voor de meest invloedrijke pop band is voor de klassieke omgeving geen overtuigende manier om de eigen relevantie te benadrukken. Pah. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 @Spido: nee, ik heb die film niet gezien. Lijkt me ook niet echt mijn genre. Misschien als ie eens op tv komt. Ik ben pas voor het eerst wat over du Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 gisterenmiddag naar een klassiek concert van stravinsky in de doelen geweest .zubin mehta dirigeerde het koninklijk concertgebouworkest & grootomroepkoor. heel gevarieerde muziek stukken met o.a. le sacre .veel blazers en slagwerk geweldig geluid vooral de pauken .we zaten achterin de zaal mijn dochter en ik en we vonden het geluid beter klinken als wanneer je voorin zit ,nu heb je een kompleet acoustisch overzicht is mijn beleving . mijn dochter vind wel dat wanneer je dichter bij de muziekkanten zit, je hun gezicht expressie en hun beleving zie. zeker een muziekkale ervaring rijker Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Gisteren naar cabaret geweest van Milou Frenken. Ik weet niet wie haar kent maar het is echt de moeite waard. Ze verwerkt het rouwproces over haar gestorven echtgenoot door daar grapen over te maken. Vaak ook leuke muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2009 Report Share Posted 24 januari 2009 Ik lees net dat Io Monade Stanca in mei naar NL komt, en daar ben ik best wel hyper van geworden! Voor mij best uitzonderlijk, dat dat zo lang van tevoren gebeurt, maar ik heb ooit vrij toevallig het laatste stuk van een optreden van hen gezien, en ik m Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 januari 2009 Report Share Posted 24 januari 2009 Volgende week gat ik nog eens naar The Stranglers Toen ik las dat Pj Harvey en John Parish naar de AB komen, bleek het al lang uitverkocht! Damn! :( Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 net vandaag geweest onwijs leuk.................... en dan ook nog ff dit................................try out onwijs g Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 ...............try out onwijs g Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 februari 2009 Report Share Posted 1 februari 2009 Hi, Geen tijd eigenlijk, maar toch vanmiddag naar de prachtige docu over Youssou N'dour geweest. WoW! Weet niet wat het was, maar af en toe schoten de tranen in mijn ogen. Het was in het filmhuis in den haag, daar is dat de laatste week. En ik heb hem verdorie gemist in Paradiso. De cd Egypt wordt het volgende verjaardagscadeau voor mijn man. http://www.groene.nl/2009/3/FILM_I_Bring_What_I_Love Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 Ben gisteren nr The Stranglers geweest ... Heb geen stem meer Ze hebben enkel hitjes gespeeld, wel heel fijn om van hun carriere enkel singles (op 2 songs na) op de setlist te zetten Zo kregen we ook songs te horen die enkel op single zijn uitgebracht en die anders ook niet gemakkelijk in een set kruipen als er een nieuwe lp dient gepromoot te worden Is er eigenlijk iemand in NL gaan kijken? JJ Burnel, is mijn geliefde bassound ... wil ik die in de woonkamer dan heb ik toch wel andere speakers nodig en koop ik best het huis van de buren Ik heb er heeeeel sterk van genoten Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 zie net op upc on demand bij concerten Alanis Morissette live in london 2008 concert wie kan me daar een dvd copie voor regelen !!!! i woud be happy Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 februari 2009 Report Share Posted 8 februari 2009 Gisteravond in Eindhoven naar Room Eleven geweest. Geweldig... alleen jammer dat we voor de pause vrijwel niks van de stem hoorde. We zaten rechts op het balkon. Ergelijk is dan, dat je de zaal wel hoort reageren op teksten, terwijl wij er niks van konden verstaan. Na diverse klachten bij de mengtafel kon het kennelijk wel beter. Na de pause werd dus gelukkig veel goedgemaakt de stemming zet er erg goed in, zodat er uiteindeljk drie toegiften vanaf konden. Mijn vrouw is een klassiek liefhebster en heeft niet veel met Jazz. Dit vond ze echter een prachtig concert. En voor mij was het dat ook. Vooral het stuntelige overkomen van de zangers en de ernome wisseling van opstelling en intrumentarium maakt het bovendien tot een aardig kijkspel. Gelukkig waren er nog enkele "grijzen" meer, anders hadden we ons opgelaten gevoeld tussen het hoofdzakeljk jong publiek (25-35j). We hebben dus een prachtige avond gehad. Aanrader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Room Eleven is toch geen Jazz? Tenminste, ik vind het geen Jazz ;D. Als ik kijk wat ik zie op North Sea Jazz denk ik ook 'da's geen Jazz'. Misschien ben ik te behoudend. Heb net Lowlandskaartjes besteld, wahoe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Room Eleven is toch geen Jazz?Tenminste, ik vind het geen Jazz ;D. Als ik kijk wat ik zie op North Sea Jazz denk ik ook 'da's geen Jazz'. Misschien ben ik te behoudend. Heb net Lowlandskaartjes besteld, wahoe Room Eleven is inderdaad geen jazz. Meer rustig voortkabbelende pop. Best leuk soms, maar je valt er wel makkelijk bij in slaap... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 18 februari 2009 Report Share Posted 18 februari 2009 We komen net terug van Patricia Kaas, wat een concert was dat. Geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 The Jesus Lizard is weer bij elkaar en gaan weer op tour! Er zijn pas 3 data bekend, dus ik hou het gespannen in de gaten.. Als zoethoudertje stuurden ze deze live-opname uit '94, het jaar dat ik ze in de Melkweg gezien heb: Pitchfork TV - Jesus Lizard in Cambridge Dat brengt goede herinneringen naar boven De meesten hear zullen het wel vinden, misschien leuk voor Stef en m44 PS @ Stef: Deze David Wm. Simms is ook wel een van mijn favoriete bassisten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 februari 2009 Report Share Posted 25 februari 2009 The Jesus Lizard is weer bij elkaar en gaan weer op tour! Er zijn pas 3 data bekend, dus ik hou het gespannen in de gaten.. Als zoethoudertje stuurden ze deze live-opname uit '94, het jaar dat ik ze in de Melkweg gezien heb: Pitchfork TV - Jesus Lizard in Cambridge Dat brengt goede herinneringen naar boven De meesten hear zullen het wel vinden, misschien leuk voor Stef en m44 PS @ Stef: Deze David Wm. Simms is ook wel een van mijn favoriete bassisten. Vind ik inderdaad goed nieuws Bart !! Zal er nog eentje tegenaan gooien, good news dan ... Las vandaag dat Faith No More terug op de festivals gaat spelen ... hummmm nice als ze maar geen ruzie maken Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 februari 2009 Report Share Posted 25 februari 2009 Vind ik inderdaad goed nieuws Bart !! Ah, je kent ze ook! Het vuur werd wat aangewakkerd door een vriendin, maar ik ben meer dan ooit fan! Die video* is echt geweldig, hij is gewoon te koop trouwens, ik ga hem maar eens aanschaffen. *Normaal kan ik dat soort dingen maar een paar minuten bekijken op mijn monitor, maar bij deze opname heb ik het tot het eind (het volledige concert!) volgehouden, dat wil wel wat zeggen. (Het deed me nog denken aan een optreden van JL op Pukkelpop op MTV, David Yow was al crowdsurfend weer eens in het publiek verdwenen, maar hij riep in zijn microfoon "Hey Dwayne, fix me up a Belgian waffle!" Zal er nog eentje tegenaan gooien, good news dan ... Las vandaag dat Faith No More terug op de festivals gaat spelen ... hummmm nice als ze maar geen ruzie maken Gr Stef Ja, ik zag een 'R.I.P. Fant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts