Jump to content

Concerten, muziekuitvoeringen, optredens

Arden
 Share

Recommended Posts

Om maar weer eens op het Rammstein concert terug te komen, gisteren in mijn mailbox...

L.S.

Onlangs heeft u veldkaarten besteld voor Rammstein 6 December 2009.

Door toedoen van MOJO, kunnen wij de door u bestelde tickets helaas niet leveren.

Ik ben het helemaal eens met je opmerking dat de verkoop via Mojo wel wat gelijkmatiger zou mogen. Maar om nu de opkoper die over de ruggen van de fans veel geld verdient door de kaarten heel duur door te (voor-)verkopen en de fan die daar met open ogen intrapt niet als schuldigen hierin te zien lijkt me niet te kloppen.

Hoe triest het ook is om achteraf te horen dat je misbruikt bent door degene die jou de kaartjes heeft verkocht, het is dan nog niet de schuld van de originele organisator.

Er is echt wel wat mis door de (vrijwel totale) monopoliepositie van Mojo maar dat staat los van het feit dat wel iedereen de mogelijkheid heeft om kaartjes te kopen, aan een kassa, via internet of telefoon.

Als er kaartjes in de verkoop gaan voordat de offici

Tja, ik hekel het volumeniveau bij 90% van de liveconcerten, dat daar geen normen aan gesteld worden.

(neem een voorbeeld aan Paradiso, en toon de decibels aan de bezoeker)

:D Waarom denk je dat die meter daar hangt? :rolleyes:

Er worden dus wel degelijk normen aan gesteld, dat is duidelijk te merken t.o.v. froeg

-Ik heb het altijd zo gedaan :huh: Afgetrapte drumstellen, rottige versterkers, om over de ballengeur in zo'n oefenruimte nog maar te zwijgen :D

En die putlucht, ja........zweet, urine en verschaald bier. Als je mazzel had dan waren er een paar flink aan het blowen geweest, dat ruikt tenminste nog een beetje lekker.

In mijn tijd (opa vertelt) kon je gewoon een hokkie huren op een industrie-terrein ofzo, eigen sleutel en spelen wanneer je maar wilde.

Ook was er een jongerencentrum, waar vanalles werd georganiseerd en men ook een oefenruimte had. Werden ook jamsessies georganiseerd.

Ook een zgn. "theetuin" waar men lekker zijn jointje kon roken.

Op zeker moment moest dat dicht en is het een JIP (Jongeren Inloop Punt) geworden.

Allemaal gesubsidieerde -gogen achter mooie bureaus die probleemjongeren moesten helpen......jaja.

Die waren hun honk kwijt en gingen dus op straat rotzooi trappen. Raar h

Tja, ik hekel het volumeniveau bij 90% van de liveconcerten, dat daar geen normen aan gesteld worden.

(neem een voorbeeld aan Paradiso, en toon de decibels aan de bezoeker)

:D Waarom denk je dat die meter daar hangt? :rolleyes:

Er worden dus wel degelijk normen aan gesteld, dat is duidelijk te merken t.o.v. froeg

• Members
Ik ben het helemaal eens met je opmerking dat de verkoop via Mojo wel wat gelijkmatiger zou mogen. Maar om nu de opkoper die over de ruggen van de fans veel geld verdient door de kaarten heel duur door te (voor-)verkopen en de fan die daar met open ogen intrapt niet als schuldigen hierin te zien lijkt me niet te kloppen.

Hoe triest het ook is om achteraf te horen dat je misbruikt bent door degene die jou de kaartjes heeft verkocht, het is dan nog niet de schuld van de originele organisator.

Er is echt wel wat mis door de (vrijwel totale) monopoliepositie van Mojo maar dat staat los van het feit dat wel iedereen de mogelijkheid heeft om kaartjes te kopen, aan een kassa, via internet of telefoon.

Als er kaartjes in de verkoop gaan voordat de offici

Tig-duizend kaarten in een kwartier!!! Probeer je het een keer netjes te doen.

Hoe kunnen al die kaarten nu zo snel op zijn als alleen particulieren deze kaartjes zouden kunnen kopen?

Als 30.000 mensen tegelijk gaan bellen of internetten voor de kaartverkoop (of zeg de helft, als die twee kaartjes wil) bij de start van die "voor"verkoop, treedt er vaak wel enig bereikbaarheidsprobleem op. Het hoeft niet door afname van

435-14.jpg

Eergisteren naar Marcus Miller en zijn kornuiten geweest, in de Kleine Zaal van De Oosterpoort (Groningen).

We waren niet de enigen, nee.

"Tutu Revisited", heette het programma.

Het was een saluut aan Miles Davis, met wie Marcus in de tachtiger jaren optrad.

Geweldige musici en een fijn publiek! Enthousiasme van alle kanten!

Maar nogmaals - net als destijds bij de New Cool Collective - wat een beroerde akoestiek heerst er toch in die zaal.

Wat de kick-drum en de synthesizer aan lage frequenties produceerden, resulteerde in de vrijwel cilindervormige ruimte in een paar heel overdreven en lang na-ijlende dreunende resonanties (staande golven).

Dat maakte het vrijwel steeds moeilijk om de speelse, melodieuze baspartijen van Marcus te (onder)scheiden van het aanhoudende gedreun en gedaver.

Nee, dan klinkt Marcus bij mij thuis een stuk beter!

En net zo hard ook nog.

(Wanneer Marcus en ik alleen thuis zijn, tenminste... :rolleyes: )

29uy2ax.jpg

onvergetelijk en onwijs*

ruim 2,5 uur gespeeld

:rolleyes:

* alleen de galm was jammer

Setlist

Magical Mystery Tour

Drive My Car

Jet

Only Mama Knows

Flaming Pie

Got To Get You Into My Life

Let Me Roll It / Foxy Lady

Highway

The Long and Winding Road

(I Want to) Come Home

My Love

Blackbird

Here Today

Dance Tonight

And I Love Her

Mrs Vandebilt

Eleanor Rigby

Band on the Run

Ob-La-Di, Ob-La-Da

Sing the Changes

Back in the U.S.S.R.

Something

I've Got a Feeling

Paperback Writer

A Day in the Life / Give Peace A Chance

Let It Be

Live and Let Die

Hey Jude

Day Tripper

Lady Madonna

Get Back

Yesterday

Helter Skelter

Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Reprise)

The End

>>> leuk verslag<<<

Da 's inderdaad een treffend verslag, Luxman. :)

Geweldige belevenis was het. Als muziek amusement is dan was dit wel het meest treffende voorbeeld. Z'n energie, drive, focus en grappen en grollen kolderie en prima stem bleven onverminderd aanstekelijk. Heeft zich nooit een imago aangemeten (of hoeven meten), is vanzelf de oudste boy next door, en dat is vanaf begin tot eind z'n absolute kracht. De publieksreactie op z'n opkomst was meteen al een hoogtepunt. Hij hoeft niks meer te bewijzen, en is vanzelf het prototype en voorbeeld van het ultieme muziekdier. Blijkbaar ongeacht z'n leeftijd. En verdiende en kreeg daarvoor gelukkig het volle respect. Ik heb in ieder geval nooit een beter publiek meegemaakt.

De band was inderdaad uitstekend. Het was voor hen ook een feest om met hem al die fabelachtige klassiekers te mogen spelen, en lekker los te gaan als het moment het toeliet. McCartney vond het allemaal best, leek nauwelijks te hoeven sturen, en deed net zo makkelijk mee met z'n band en het publiek als andersom.

Op mijn plek in de arena (op het veld voorbij het midden wat links van de geluidsregeling) was er geen galm. Het geluid was prima solide en krachtig, open en fris. Zelden beter of net zo goed gehoord. Wat voor het hele spektakel geldt. Hoogtepunt van het jaar!

Da 's inderdaad een treffend verslag, Luxman.

ja indeed ,maar het is niet mijn verslag :lol:

Op mijn plek in de arena (op het veld voorbij het midden wat links van de geluidsregeling) was er geen galm.

wij zaten boven opgang 308 op lkkr leren klapstoelen

denk dat de staal constructie hoog achterin de oorzaak is / was

met name het becken geluid hoorde je daarvandaan weerkaatsen

Ze kunnen beter een soort doek ( ofzoiets) hangen aan de overzijde van het podium

ja indeed ,maar het is niet mijn verslag :lol:

Daar had ik ook geen geld op gezet. ;)Nog 1.

wij zaten boven opgang 308 op lkkr leren klapstoelen

denk dat de staal constructie hoog achterin de oorzaak is / was

met name het becken geluid hoorde je daarvandaan weerkaatsen

Ze kunnen beter een soort doek ( ofzoiets) hangen aan de overzijde van het podium

Daarom kies ik met m'n 1.74m toch altijd voor het veld, dit keer lekker zonder lange mensen in het zicht. Zitplaasen/stadionringen blijven een kritisch verschijnsel.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Gisteravond naar Europe in Paradiso. Niet helemaal goed op de kaartjes gekeken denk ik. In mijn hoofd zat aanvang 20:00 en ik dacht deur open 20:00. wij kwamen dus rond 20:30. Hebben dus de eerste 5 nummers gemist. Daar baal ik en zeker mijn vriendin behoorlijk van. Paradiso was helemaal vol. De zaal beneden was geen doorkomen meer aan. We zijn toen maar naar het balkon gegaan, bijde balkons waren ook behoorlijk vol. Maar met wat subtiel schouderwerk toch een redelijke plek kunnen krijgen. Helaas geen konden we John Norum niet echt zien. Hij stond lonks op het podium en wij links op het balkon. We konden alleen de rechter driekwart van het podium zien. Mijn vriendin is nogal John Norum fan, misschien overdrijf ik nu wat maar ze vond hem altijd de leukste van Europe. Ze heeft ook al zijn solo CD's.

Ik vind de muzike van Europe niet super maar live zijn ze echt wel goed.

Solo van John Norum