Jump to content

Concerten, muziekuitvoeringen, optredens

Arden
 Share

Recommended Posts

Donderdag 3 maart naar Beth Hart in Carre geweest. Ze is een echt podiumbeest, hoewel ze het nu wel wat rustiger aan deed unsure.gif. Maar toch weer een prachtig concert, en wat een stem heeft ze toch wub.gif......

Nu net terug van Requiem & Kronungsmesse Mozart in Leiden.

http://www.pieterjan...sse-mozart20101

Dan heb jij het beter voor elkaar dan wij vrijdagavond in de Botermarktzaal, waar No Blues speelde. Een mix van westerse en oosterse muziek, zeiden ze. Ach ja, er speelde een Oed mee. Was dat nu de muzikale verbintenis tussen folkblues en traditionele Arabische muziek?

Voor de pauze vond ik het maar tam, na de pauze kwam er wel meer schwung in, en begon het soms een beetje te swingen. Maar dat was het dan.

Merkwaardig ook dat de zangeres af en toe bij de techniek achterin de zaal meezong en zich maar een paar keer op het podium vertoonde

Ik had er mee van verwacht. Geef mij Mozart maar...

Meer weten.... http://www.theagenda.nl/e70333_no-blues.html

M :ph34r: rc

Dan heb jij het beter voor elkaar dan wij vrijdagavond in de Botermarktzaal, waar No Blues speelde. Een mix van westerse en oosterse muziek, zeiden ze. Ach ja, er speelde een Oed mee. Was dat nu de muzikale verbintenis tussen folkblues en traditionele Arabische muziek?

Voor de pauze vond ik het maar tam, na de pauze kwam er wel meer schwung in, en begon het soms een beetje te swingen. Maar dat was het dan.

Merkwaardig ook dat de zangeres af en toe bij de techniek achterin de zaal meezong en zich maar een paar keer op het podium vertoonde

Meer weten....http://www.theagenda.nl/e70333_no-blues.html

Het concert was mooi. Het was alleen koud in de kerk. We zaten een beetje op de tocht. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een concert in een kerk mee heb gemaakt. waarschijnlijk ligt het aan de accoustic maar ik miste wel wat volume die je bij het concert gebouw in Amsterdam vaak wel hebt.

Meer weten....http://www.theagenda.nl/e70333_no-blues.html

Het concert was mooi. Het was alleen koud in de kerk. We zaten een beetje op de tocht. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een concert in een kerk mee heb gemaakt. waarschijnlijk ligt het aan de accoustic maar ik miste wel wat volume die je bij het concert gebouw in Amsterdam vaak wel hebt.

Je zou eens naar zo'n scratch-uitvoering kunnen gaan. Is minder professioneel wel, maar veel massaler en ook in de Pieterskerk. En met zoveel lijven is het dan ook vast wel warmer.

• 3 weeks later...

Maandag 11 april, Roger Waters in het Gelredome. De man gaat the Wall doen....

Pinkpop alle drie de dagen. gewooon lekker eruit en muziekjes luisteren met een pintje er bij....

Misschien nog de zondag naar parkcity live in hartje Heerlen.... google het, is erg leuk

Groet,

@ buizenbart, heb Triggerfinger vorig jaar op Pinkpop gezien. WAANZIN! Kwam er 25 maart achter dat ze de 26ste in de schouwburg (popzaal) van Heerlen zouden komen.... Had ik een verjaardag van mijn pa..... :mad2:

Andre

Afgelopen vrijdag naar The Genesis Project geweest"

GPIII01.jpg

Ze speelden integraal "The Lamb lies down on Broadway". Wist niet wat ik ervan kon verwachten, maar ik vond het eigenlijk wel gaaf. Klonk behoorlijk overtuigend, en heb me dus goed vermaakt.....cool.gif

Kaartje gekocht voor YES, 21 november in de Vereeniging in Nijmegen. Helaas zonder John Anderson, maar "de rest" is erbij. Ben benieuwd naar Cris Squire en Steve Howe. Ik hoop dat ze ook nog wat "ouds" spelen, want ik vind dat de mooiste periode.....

Weer terug van een Zondagochtendconcert in het Concertgebouworkest. Een uurtje geconcentreerd klassiek luisteren.

Vandaag de 13e symfonie van Dmitri Sjostakovitsj, bijgenaamd Babi Jar. Met het Radio Filharmonisch Orkest en het Groot Omroep Mannenkoor, met Sergej Aleksashkin, bas.

Ik ken deze symfonie eigenlijk nog niet, en gisteravond heb ik hem voor het eerst compleet beluisterd op de set. Een stukje eruit had ik al eerder gehoord bij iemand anders, flink hard, zodat de bas met het mannenkoor een diepe indruk hadden gemaakt. Nu, thuis, was het ook genieten, al moet ik zeggen dat ik vooral bij bas-stemmen me altijd wat erger aan de reflecties van de opnameruimte annex concertzaal, die je goed hoort als er voluit wordt gezongen. Het zijn dat juist de hoge tonen die terugkomen van de zijwanden.

Het is er ook in de werkelijkheid, vandaag in Amsterdam, maar omdat het live is, ergert het me nauwelijks. Heee..

Integendeel, het is weer een top-beleving daar, met zo'n prachtig orkest met een uitgebreide blazerssectie en slagwerk. Reken maar dat het kan knallen. En zoemen.

Babi Jar is een ravijn bij St. Petersburg, waar in de oorlog duizenden joden door de Nazi's zijn omgebracht. Het antisemitisme van de Russen heeft er daarnaast voor gezorgd, dat er bij Babi Jar geen monument mocht worden opgericht.

De dichter Jevgeni Jevtoesjenko heeft daarop een gedicht gemaakt, waarop het eerste deel van de symfonie is geschreven. De andere 4 delen hebben ook een gedicht van hem als basis, en die zijn wat minder beladen van aard, gelet op de titels: "Humor", "In de winkel", "Angsten" en "Een carri

roger waters - the wall

gister in gelredome geweest. leuke plekken, behoorlijk vooraan. ik kan het kort samenvatten. visueel...geweldig spektakel. opbouwen en neergaan van de muur, de video beelden...allemaal top

muzikaal...tja

ik vind the wall bij vlagen briljant maar 80% van het hele stuk vind ik maar middelmatig qua muziek.

niets wat roger waters of pink floyd doet vind ik slecht maar ik kan nu ook niet zeggen dat het me echt raakt...ja bij vlagen dus.

maar rogers leek er wel zin in te hebben, gepassioneerd.

de boodschap van the wall heb ik achteraf met wat fans besproken en ik kan me niet ontrekken aan het feit dat ze volgens mij vaak geen enkel idee hebben wat er nu exact mee bedoeld word.( the wall)

gaat van de berlijnse muur tot aan protest tegen de oorlog.

het zal wel

ik had het concert niet willen missen...dat wel

in het 2e deel ( jaja er zat een pauze tussen) stond het geluid veeeeel te hard....schandalig hard. af en toe echt mijn vingers in de oren gestoken.

geluid vervormde toen ook duidelijk.

maar ja...daar zitten allemaal mensen met gemiddelde leeftijd spido dus die zullen daar weinig van gemerkt hebben.

die oortjes slijten nu eenmaal in de loop der jaren.

"Leuk" Robin, vette shizzle B)

Zou ik op zich wel eens mee willen maken, maar dan eigenlijk met Pink Floyd. Roger Waters alleen vind ik een beetje eng intens.

de boodschap van the wall heb ik achteraf met wat fans besproken en ik kan me niet ontrekken aan het feit dat ze volgens mij vaak geen enkel idee hebben wat er nu exact mee bedoeld word.( the wall)

gaat van de berlijnse muur tot aan protest tegen de oorlog.

:blink: Nou ben ik geen enorme tekstenluisteraar, maar voor mij is het toch overduidelijk waar het over gaat.. En als je naar zo'n concert gaat heb je de film toch ook wel eens gezien?

nee bart

ik ging mee met mijn vader en broer die meer fan zijn van the wall

en ook hun hadden beide weer een andere interpretatie van de boodschap.

voor mij was het de muur van onverschillgheid. we bouwen ene muur om ons heen een bestaan van leegheid, met merk kleding, logo's ,,,consumerend verdoofd de wereld in . levens in je klene eigen wereldje waarin de waarheid , de echtheid van het bestaan niet meer doordringt.zittend voor de tv terwijl de media en overheid je voorliegt.

maar je kunt je verstoppen maar de realiteit zal op een dag binnen knallen, door de muur heen ( de hamers) en dan is het te laat

you cant hide forever...wake up

in een notendop....

Hij snapt het wel maar wil er niet voor uitkomen.

:confused:

wot doe joe mien?

voordat de post weer eens verwijderd word........

die van spido mogen altijd blijven staan natuurlijk he.....commercieel belang zeker?

overal word ie afgeschopt en alleen hier niet....makes you wonder...doesnt it.....