mumsoft Posted 15 november 2017 Report Share Posted 15 november 2017 Beetje volle agenda deze week met concerten. Vanavond thuiswedstrijd met Peter Wispelwey (cello) en Paolo Giacometti (piano) die Debussy Cellosonate, Poulenc Cellosonate, Fauré Élegie op. 24, Romance op. 64, Papillon op. 77 en Franck Cellosonate (bewerking van Vioolsonate) spelen. Voorbeeldje: Morgen niks (pff), vrijdag De Doelen, zaterdag weer hier met de gebroeders Jussen. Het seizoen is losgebarsten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 november 2017 Report Share Posted 15 november 2017 2 hours ago, mumsoft said: Beetje volle agenda deze week met concerten. Morgen niks (pff), vrijdag De Doelen, zaterdag weer hier met de gebroeders Jussen. Het seizoen is losgebarsten. Wat een ellende Marc, ik zou bijna medelijden met je krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 november 2017 Report Share Posted 15 november 2017 Nou, hoeft niet. Was best fraai met meneer Wispelwey, toegiftjes erbij. Morgen weer een thuisconcert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 november 2017 Report Share Posted 15 november 2017 8 minutes ago, mumsoft said: Nou, hoeft niet. Was best fraai met meneer Wispelwey, toegiftjes erbij. Morgen weer een thuisconcert. Hij kan wel een aardig stukje strijken hè. Ik heb deze box , 2 cd + dvd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 november 2017 Report Share Posted 16 november 2017 Kijk eens of je de cellosonates door René Berman op de kop kunt tikken, die opnamen zijn door Berret gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 november 2017 Report Share Posted 16 november 2017 Op google niet te vinden. Is dat in eigen beheer uitgebracht ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 november 2017 Report Share Posted 16 november 2017 Hm. Zeker minder bekend dan iemand als Wispelwey. Ik denk uitgebracht door het Gelders orkest, en ik vond die ook bij Amazon: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B0044RT05G/ref=dm_ws_sp_ps_dp Kan ze hier thuis moeilijk vinden, ik heb nog niks van na 2008 op volgorde gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 november 2017 Report Share Posted 16 november 2017 Of hier beter: https://hetgeldersorkest.nl/contact/winkel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 november 2017 Report Share Posted 16 november 2017 Amazon biedt alleen een MP3 bestand aan, bij het Gelders Orkest is een echte cd te koop. Bedankt voor de tip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 november 2017 Report Share Posted 16 november 2017 Ok, lastig te vinden idd. Ook hier thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johankraus Posted 16 november 2017 Report Share Posted 16 november 2017 Berman niet op de Gelderse site kunnen vinden, dan maar Pandolfo of Wispelwey uit 19898 of zijn eerste opname, of Suzuki, Rostropovitch, Fournier, Casals.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
johankraus Posted 16 november 2017 Report Share Posted 16 november 2017 Voor de liefhebbers van Toots Tielemans, zijn leerling Hermine Deurloo speelt 3 dec in de Golden Tulip Jazzclub Zoetermeer met Toots zijn vaste begeleider, tip reserveren, voor de prijs hoef je het niet te laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 november 2017 Report Share Posted 22 november 2017 Gisteren naar Fink geweest, in Doornroosje in Nijmegen. Ik ben er jaren geleden eens geweest, bij Chris Whitley, maar kon me de zaal niet meer herinneren. Volgens mij was het toen een langwerpige zaal. Is er in de afgelopen jaren een nieuwbouw geweest? Maar wat een sfeervolle zaal trouwens, beetje in de breedte gebouwd en daarboven een balkon met mooie rondingen. Fink dus. De 2e keer dat ik hem gezien heb, eerder al een keertje in Maastricht. Toen ook alleen maar licht van achter het podium, dus weinig zicht op de gezichten en vanuit de zaal was het ook wat irritant.... Nu ook weer, alleen was het een veel mooiere lichtshow. Ook stond ik nu op het balkon, helemaal vooraan, met een prachtig zicht op het podium. Hoewel ik vond dat het geluid in Tivoli nóg beter van kwaliteit was vond ik het hier ook erg goed. Het concert was goed. Redelijk wat nieuw werk, dat zich bij de bezoekers en mij nog niet in het hoofd genesteld had. En het was ook eletronischer dan voorheen, dat speelt ook mee. Twee drummers, die aan de rechterkant drumde erg mat en had voor mij geen toegevoegde waarde, behalve dan dat hij ook electronische drums bediende, die dan weer heel veel laag gaven. Maar toch gaf ik de voerkeur aan de wat powerachtige drummer ter linker zijde, die lekker "knalde" en ook wat verrassender was in het drummen. Fink zelf heeft een prachtige stem, maar beweegt zich wel in een beperkt register. Ik vind het geweldig maar kan me voorstellen dat mensen dat eentonig vinden of zo. En ik heb hem wel eens beter gitaar horen spelen, vooral in de afsluiter liet hij nog wel wat noten liggen of voegde er wat (verkeerde) aan toe... . Maar verder was het een heerlijk concert. Omdat ik op het balkon stond kon ik direct op het mengpaneel kijken. Maar wat verrassender was, ook op een laptop waarop een geluidsmeting constant stond te draaien, met 2 op statieven bevestigde microfoons. Gemiddeld geluidsnivo lag rond de 96dB, maar op pieken die in de climaxfase van de nummers soms wel een minuut duurden lag die wel tegen de 105dB aan. Wat was ik blij met mijn oordoppen..... Nog iemand anders geweest trouwens, die ik over het hoofd heb gezien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 november 2017 Report Share Posted 22 november 2017 Mij niet. Kom er net vandaan, Nijmegen. Daar alleen een kopspiegellamp gekocht, zo'n ouderwetse. Maar daar heb je ook led-varianten van, blijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 26 november 2017 Report Share Posted 26 november 2017 On 22-11-2017 at 1:06 PM, mumsoft said: Mij niet. Kom er net vandaan, Nijmegen. Daar alleen een kopspiegellamp gekocht, zo'n ouderwetse. Maar daar heb je ook led-varianten van, blijkt. Kopspiegellampen maak ik zelf, met alu-folie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 november 2017 Report Share Posted 27 november 2017 Kan ook, maar je hebt nog altijd een lamp erbij nodig. En heel mooi wordt het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 november 2017 Report Share Posted 27 november 2017 9 hours ago, mumsoft said: Kan ook, maar je hebt nog altijd een lamp erbij nodig. En heel mooi wordt het niet. Pssssst, niet alles geloven wat ik schrijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 november 2017 Report Share Posted 27 november 2017 En ik schrijf weer niet alles wat ik geloof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 november 2017 Report Share Posted 27 november 2017 2 minutes ago, mumsoft said: En ik schrijf weer niet alles wat ik geloof. Zonder twijfel: ik ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 november 2017 Report Share Posted 28 november 2017 Heb 2 vrijkaartjes voor hun concert op 6 januari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 december 2017 Report Share Posted 4 december 2017 Weer eens naar R'dam voor een betoverend concert met vleugel en 40 speakers, plus dans van Codarts, in de grote zaal van de Doelen. Vicky Chow met Surface Image van Tristan Perich Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 december 2017 Report Share Posted 5 december 2017 Hypnotiserend. Mooi! En dat zelfs zónder baffles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 december 2017 Report Share Posted 5 december 2017 20 hours ago, mumsoft said: Weer eens naar R'dam voor een betoverend concert met vleugel en 40 speakers, plus dans van Codarts, in de grote zaal van de Doelen. Vicky Chow met Surface Image van Tristan Perich Ik heb het eerder langs zien komen HEAR, heb het op Youtube beluisterd en vond het wel bijzonder. Live zal het wel indruk gemaakt hebben... Geen audiofiele luidsprekersnoertjes trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 december 2017 Report Share Posted 5 december 2017 Ja klopt, bedacht me later dat ik het al eerder moet hebben vermeld in het andere topic. Zat op de 4e rij in het midden bij de live-uitvoering. De dans was ook bijzonder, en heel goed ingestudeerd. Aan audiofiele luidsprekersnoertjes zie je niet zoveel, overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 Afgelopen weken enkele concerten mogen meemaken. Twee weken geleden dat van Doug McLeod in het Grand Cafe "Mijnheer Frits" in Eindhoven. Je merkt dat Doug wel wat ouder wordt, de stem wordt wel wat minder. Maar de sfeer was er niet minder om, een echte entertainer die weet het publiek haarfijn te bespelen. Natuurlijk zijn nieuwste CD gekocht, die op Reference Recordings ook weer prima klinkt. Qua geluid zijn de "Ad van Meurssessies" ook altijd prima voor elkaar. Jammer dat Ad zelf kort geleden is overleden en dit dus niet meer mee kan maken. Hopelijk wordt zijn initiatief nog lang doorgezet. Gisteren naar het "Jazz Orchestra Of The Concertgebouw" met Madeleine Peyroux geweest. Dit was de eerste uit de serie die ook nog in Amsterdam, Rotterdam en Arnhem zullen plaatsvinden. Dit viel eerlijk gezegd wat tegen. Om te beginnen startte het orkest zonder Madeleine Peyroux. het eerste nummer werd ronduit slecht gespeeld. Ik vroeg me af of ze allemaal wel hetzelfde stuk speelde. Misschien kwam dit, omdat ze door het slechte weer, wat vertraagd waren en er koud in gegooid werden. De volgende nummers gingen gelukkig een stuk beter. De bigband was grotendeels onversterkt, wij zaten op de vijfde rij en hoorden de instrumenten in, zoals wij dat noemen, een prachtig 3d beeld. Logisch eigenlijk, maar in een concertgebouw vaak niet waarneembaar. Met de akoestiek van het Eindhovense Muziekgebouw is dan ook niks meer mis. Jammer is dan weer wél, dat de piano en gitaar op het podium staan maar door de Line Array's aan het dak werden weergegeven. Na een nummer of 3 komt Madeleine Peyroux op het podium en gaat helemaal links op een stoel zitten. Dat presenteert dus helemaal niet. Madeleine maakt er weinig woorden aan vuil en start vrijwel gelijk haar eerste nummer. Een of ander kerstliedje. Dit gaat volgens mij geheel de mist in. De bigband overstemt Madeleine volledig en bovendien is ze niet echt goed bij stem. Na nog twee nummer met Madeleine is het al weer pauze. Bij deze twee nummers ook hetzelfde, de bigband en Madeleine passen volgens mij helemaal niet bij elkaar. Haar bescheiden stem past volgens mij beter bij een klein combo. Tijdens de pauze hoor ik terwijl ik in de rij sta voor een drankje, nog meer mensen ontevreden zijn. Dat ze niet zo lang kan staan, zou kunnen, maar waarom dan niet op een kruk hoorde ik b.v.. Na de pauze was de geluidsset beter ingesteld en kwamen de gitaar, drums en piano duidelijk beter uit de verf. Het werd zowaar een genot om naar de big band te luisteren. Ook toen Madeleine weer op kwam, stond er duidelijk meer artiest. Er werd meer ingeleid en er werd ook (één nummer) door haar op gitaar begeleidt. Het best voor mij, was toch het nummer waarin ze begeleid werd door een combo i.p.v. de bigband. Na de pauze liep het concert een stuk langer door dan voor de pauze en na een toegift was het bijna 23:00 uur. Al met al wel een leuke avond gehad, maar geen aanrader qua concert. De massieve bigband is echt geen combinatie met het frêle van Madeleine. Hopelijk doen ze hier voor de volgende concerten iets aan. Ik had n.l. het gevoel dat er veel mensen voor Madeleine Peyroux kwamen. Maar die hing er nu maar een beetje aan de zijkant bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts