mumsoft Posted 8 mei 2009 Report Share Posted 8 mei 2009 Vanavond naar de King's Singers in de Hooglandse kerk (in Leiden). Mmmm M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Ik blijf maar posten in dit topic.. Gisteren hoorde ik dat My Bloody Valentine 25 mei in de Effenaar speelt. Dat was erg onwerkelijk, maar ik heb zonet dus een kaartje daarvoor weten te scoren My Bloody Valentine!!! Echt bizar, het idee dat ik ze ooit nog eens live zou zien had ik tien jaar geleden al opgegeven, en nu is het ineens zover! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Nog een geweldig concert meegemaakt. Een tijdje terug had ik het over Io monade stanca, die zouden gisteren hier spelen. Dus allen daarheen. Eerst nog een andere band, Osis Krull uit Duitsland. Bleek dus ongelooflijk fantastisch te zijn! Denk aan een mengeling van Krautrock, progressieve en jazzrock. En dan gespeeld door ongelooflijk begaafde muzikanten, ik moet me wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 [En dan gespeeld door ongelooflijk begaafde muzikanten, ik moet me wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Hah ja, zo best kunnen, tis dat er op youtube filpmjes staan van de gitarist zijn afstuderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Vooral de drummer, zo heb ik nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Vooral de drummer, zo heb ik nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 mei 2009 Report Share Posted 15 mei 2009 Gisteren naar Shellac geweest: het viel tegen Belangrijkste reden: het was de tweede keer dat ik ze zag, waar we al bang voor waren kwam uit: het was echt precies dezelfde show, wel wat nieuwe nummers, maar ik hou toch meer van de oude nummers van Shellac. Shellac is een heel sobere band, g Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 En gisteren dus naar My Bloody Valentine. In 1991 hebben ze hun laatste album uitgebracht, sindsdien heb ik gewacht op nieuw materiaal en optredens, maar na een paar jaar heb ik de hoop opgegeven. Wie schetst mijn verbazing toen ik hoorde dat ze in de Effenaar zouden spelen!?! Ging het er na 18 (!!) jaar eindelijk van komen? Ik was nog bang dat het gecanceld zou worden Het voorprogramma was Solex, tsja, daar was ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 mei 2009 Report Share Posted 29 mei 2009 vanavond naar een heel erg mooi Jazz concert geweest. Was op '' mijn'' muziekschool in een prachtig gedempte zaal. De gitaar en de contrabas en de toetsen waren versterkert. Alleen met kleine gitaar/bas versterkertjes Formaat verhuisdoos. Hoogstens 50Watt. Voor belangstellende : Jan Schroder Quartet One line Drawing One Line Drawing Heb natuurlijk hun eerste CD gekocht. En deze laten signeren door de '' band''. Omdat het een band is met een laag budget is het opgenomen in zo'n kleine studio in Utrecht. Met een Jonge geluidstechnicus wier zijn oren nog niet verkloot zijn. Toen is het naar Duitsland gegaan en is het daar gemasterd. Ik heb zelden zo'n goede opname gehoord. Niet helemaal dood gemasterd wand het staat niet knetter hard op de CD. Thuis gekomen natuurlijk meteen de CD in de CD speler gestopt. En alle nummers nog eens over gehoord. Samen met mijn ma kon ik maar tot een conclusie komen : Die CD komt akelijk dicht bij de werkelijkheid. Ik denk dat met nog wat betere apparatuur een exacte na bootching niet ondenkbaar is. Kan iedereen aanraden om die CD te kopen. (als je van jazz houd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 29 mei 2009 Report Share Posted 29 mei 2009 Misschien mis ik iets, maar ik vind het een aardig zooitje op de myspace. Mag ik u John Scofield aanraden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 mei 2009 Report Share Posted 29 mei 2009 Zal daar ook eens naar kijken. En Ja myspace zegt toch niets over de kwaliteit van de muziek. Ik ben hem nu aan het rippen op .wav in de hoogste kwaliteit. (6000Kb/s) Zal kijken of ik morgen mijn surver weer de lucht in kan helpen. Dan kan je een stukje aflaaien. Afgezaagte kwalteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 29 mei 2009 Report Share Posted 29 mei 2009 Ik bedoel niet de kwaliteit van de opname, ik luister door m'n laptopspeakers, dus daar ging het niet om . Ik vind de gitarist zelf gewoon klungelen. Klinkt in mijn oren als 'ik wil jazz spelen maar kan er eigenlijk nog niet genoeg voor'. Note: Ik kan geen toon (nou goed, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 29 mei 2009 Report Share Posted 29 mei 2009 Het is natuurlijk maar een beginnend bandje. Alleen de Drum en de contrabas was echt erg goed. Moet zelf sowieso niet zo veel van normale gitaar hebben (geef mij maar een bas). Bedankt voor je tip, Ga hem zeker kijken of ik die ergens van daan kan krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 29 mei 2009 Report Share Posted 29 mei 2009 Scofield is zegmaar zoals 't wel moet ;D. Weet niet of je into downleuden bent en of ik het hier mag posten (?) Maar: http://www.mininova.org/tor/1271019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Ben heel erg into downlaoden. Alleen ik denk eigenlijk niet dat je dat torrent links hier zo mag oppleuren. Maar zal heb ffekes downloaden Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 NIN 8 juni hmh. wellicht allerlaatste tour voorprogramma jane's addiction ga ik jullie nog tegenkomen daar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Ik ga 6 juni al naar Whitesnake in de Waerdse Tempel. Das voor die hele week alweer genoeg herrie geweest vind ik. 8 juni dus niet naar NIN. Concerten moeten wel leuk blijven vind ik, dus zo 1x per maand vind ik wel weer genoeg. Het voorprogramma bij NIN vind ik overigens beter dan de hoofdact zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Ik ga 6 juni al naar Whitesnake in de Waerdse Tempel. Das voor die hele week alweer genoeg herrie geweest vind ik.8 juni dus niet naar NIN. Concerten moeten wel leuk blijven vind ik, dus zo 1x per maand vind ik wel weer genoeg. Het voorprogramma bij NIN vind ik overigens beter dan de hoofdact zelf. beide erg interessant. afhankelijk van welke periode ze voornamelijk spelen. liefst de begin periode van beide Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Ik heb me nog niet verdiept in wat Whitesnake gaat spelen. Ik hoop ook werk uit de beginperiode. Voorlopig ook al gereserveerd: Dream Theater op 7 Oktober 2009 in Ahoy Rotterdam Rammstein op 6 December 2009 in het Gelredome Arnhem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 mei 2009 Author Members Report Share Posted 30 mei 2009 Rammstein op 6 December 2009 in het Gelredome Arnhem. Ha, Rammstein! Daar ga ik ook heen. Alleen niet in het Gelredome, maar in het Sportpaleis in Antwerpen. Buiten de ambiance, een bar direct achter je (balkonplaatsen) en een redelijk goed geluid kosten de kaarten daar ongeveer de helft van die hier in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Rammstein op 6 December 2009 in het Gelredome Arnhem. Ha, Rammstein! Daar ga ik ook heen. Alleen niet in het Gelredome, maar in het Sportpaleis in Antwerpen. Buiten de ambiance, een bar direct achter je (balkonplaatsen) en een redelijk goed geluid kosten de kaarten daar ongeveer de helft van die hier in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 mei 2009 Author Members Report Share Posted 30 mei 2009 Sorry Marco maar het sportpaleis vind ik 1 van onze slechtste zalen in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Rammstein op 6 December 2009 in het Gelredome Arnhem. Ha, Rammstein! Daar ga ik ook heen. Alleen niet in het Gelredome, maar in het Sportpaleis in Antwerpen. Buiten de ambiance, een bar direct achter je (balkonplaatsen) en een redelijk goed geluid kosten de kaarten daar ongeveer de helft van die hier in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Dream Theater op 7 Oktober 2009 in Ahoy Rotterdam Niet alleen Dream Theater, maar ook Opeth! (en nog wat andere bands geloof ik). Misschien dat ik ook wel ga, al is Rotterdam altijd wel een tifuseind reizen voor een avondje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts