Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Wow! Ik ga 26 oktober naar Janine Jansen in het Concertgebouw. Ook zij doet dan een dansje! (ben wel benieuwd ) maar ik ga er vanuit dat het er anders aan toe zal gaan dan bij de Jesus Lizard. (ik zit op rij 20 in het midden van de zaal en alleen daardoor al is - helaas- de kans uitgesloten dat ik -al is het maar een deel van de avond- met Janine Jansen op schoot zal zitten. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Wow! Ik ga 26 oktober naar Janine Jansen in het Concertgebouw. Ook zij doet dan een dansje! (ben wel benieuwd ) maar ik ga er vanuit dat het er anders aan toe zal gaan dan bij de Jesus Lizard. (ik zit op rij 20 in het midden van de zaal en alleen daardoor al is - helaas- de kans uitgesloten dat ik -al is het maar een deel van de avond- met Janine Jansen op schoot zal zitten. ) Ik zou op een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 september 2009 Report Share Posted 20 september 2009 Vanavond naar Anathema in de Boerderij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 september 2009 Report Share Posted 21 september 2009 Gisteravond naar Anathema. Ik heb Anathema nu een paar keer life gezien en ik vind ze erg goed life. De passie en drive spat er vanaf, soms letterlijk. Toen de zanger het popdium droop het zweet al van zijn gezicht. Hij was het duidelijk ergens niet mee eens of iets zat hem dwars, want tijdens de eerste nummers was hij behoorlijk bezig. Met als gevolg dat hij heel expresief zong, heel emotineel. na een nummer of 4-5 kwam Anneke van Giersbergen op het podium toen werd de zanger wat rustiger en dat bleef hij ook voor de rest van het concert. Anneke heeft 2 Anathema nummers gezongen en een nummer wat ze samen met de gitarist van Anathema (Danny Cavanagh) geschreven heeft. Weet het niet zeker meer maar ik dacht dat ze ook een eigen nummer heeft gezongen. Anneke kan nog steeds erg goed zingen, dat kan je niet van elke zangers zeggen. Ik had ook het idee dat ze het leuk vond om samen met Anathema op het podium te staan. Zag er ook wel leuk uit, 3 heel verschillende mensen, Anneke, Danny en Vincent. Dit album heb ik gekocht. Life opname van Danny en Anneke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Gisteren naar Sunn O))) geweest met de Eagle Twins in het voorprogramma. Dat was op zicht een hele belevenis. Het is ook maar goed dat ik oordoppen in had. Sunn O)) bestaat tegenwoordig uit 2 gitaristen een toetsenist en een zanger. Er was bijna geen PA nodig, de backline stond heel hard. Ik voelde mijn broekspijpen en de haartjes op mijn armen trillen. Het schijnt dat de gitaristen hun gitaren in A stemmen. De gitaris die links op het podium stond had 3 Orange versterkers, 2 Ampeg versterkers en 2 Sunn O))) versterkers achter zich staan. Alles stond vol open, mischien dat een paar van deze voor zijn basgitaar bedoeld waren want deze gebruikte hij ook. De andere gitaris had 4 Sunn O))) versterkers en nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 A.s. vrijdag. Harry Sacksioni in Drunen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Zaterdag a.s. naar de Zuid-Afrikaanse Zauberfl Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Gisteren naar Sunn O))) geweest Alles in de zaal trilde, ik kon ook de vloer voelen trillen. Waah cool Daar had ik wel bij willen zijn, vooral om het eens mee te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Gisteren naar Sunn O))) geweest Alles in de zaal trilde, ik kon ook de vloer voelen trillen. Waah cool Daar had ik wel bij willen zijn, vooral om het eens mee te maken. Dat was voor mij ook de reden om te gaan. Gewoon een keer meemaken. Er werden daar ook Sunn O))) LP's en CD's verkocht maar thuis komt het niet zo over als life. Heb 1 LP van ze, maar dit soort "muziek" moet heeeeeel hard gedraaid worden om leuk te zijn, vind ik. De belevenis van zoveel laag moet je niet horen je moet het echt voelen. Je broekspijpen moeten wapperen e.d.. Thuis gaat dat nooit goed lukken denk ik en zal de muziek nooit goed overkomen. Bij het voorprogramma stond ik redelijk vooraan, ik kon daar nauwelijks de zang horen want de backline stond zo hard dat de zang over de PA een beetje wegviel. Verder naar achter was het beter. Uiteraard droeg ik oordoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Dat was voor mij ook de reden om te gaan. Gewoon een keer meemaken. Er werden daar ook Sunn O))) LP's en CD's verkocht maar thuis komt het niet zo over als life. Heb 1 LP van ze, maar dit soort "muziek" moet heeeeeel hard gedraaid worden om leuk te zijn, vind ik. De belevenis van zoveel laag moet je niet horen je moet het echt voelen. Je broekspijpen moeten wapperen e.d.. Thuis gaat dat nooit goed lukken denk ik en zal de muziek nooit goed overkomen. Daar heb je wel gelijk in vrees ik.. Doet me denken aan het intro bij het optreden van Gorefest in de grote zaal van het Paard. Dat begon met een sweep vanaf 1 Hz ongeveer, en dan k Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 oktober 2009 Report Share Posted 24 oktober 2009 Volledig programma State-X New Forms 2009 Peter Greenaway (UK) / Battles (USA) / Peaches (CAN) / Merzbow (JPN) / Rolo Tomassi (UK) / The Melvins (USA) / Gary Numan & Ade Fenton DJ Set (UK) / Zeitkratzer Orchestra (DE) / Jon Hopkins feat. Davide Rossi (UK) / Dorian Concept (AU) / Kurt Vile & The Violators (USA) / The Invisible (UK) / Sandy Dillon (UK) / New Earth Group (NL) / Cakebuilder (CAN) / Loops Haunt (UK) / Three Trapped Tigers (UK) / Falty DL (USA) / Slaraffenland (DK) / Architect (DE) / Action Beat (UK) / Gamila Collective (IJSL/NL) / Helado Negro (USA) / QFWFQ (I) / Knalpot (NL) / Stellar OM Source (USA/NL) / Daily Bread (NL) / Machinist (NL) / Boom Boom du terre (NL) / Lucid (NL) / Tr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 vanavond, gewapend met kruk & mitella, zit ik middenin de zaal bij Janine Jansen. Daar kijk ik al weken naar uit. Heel chique werden de bezoekers zaterdag per brief op de hoogte gebracht van Mw. Jansen's besluit dat zij om artistieke redenen vanavond voor de pauze opent met Beethoven's Kreutzersonate en niet met Bach. Ik denk dat ik vanavond voor het eerst in mijn leven, live, in een mooie zaal op een goeie plek, een Stradivarius in waardige & vaardige handen aan het werk ga horen. Misschien wel eens eerder gehoord, maar nooit bewust in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 vanavond, gewapend met kruk & mitella, zit ik middenin de zaal bij Janine Jansen. Daar kijk ik al weken naar uit. Heel chique werden de bezoekers zaterdag per brief op de hoogte gebracht van Mw. Jansen's besluit dat zij om artistieke redenen vanavond voor de pauze opent met Beethoven's Kreutzersonate en niet met Bach.Ik denk dat ik vanavond voor het eerst in mijn leven, live, in een mooie zaal op een goeie plek, een Stradivarius in waardige & vaardige handen aan het werk ga horen. Misschien wel eens eerder gehoord, maar nooit bewust in ieder geval. Kraus, geniet ervan. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Genoten, ja absoluut. Uitverkochte zaal & de drankjes inclusief zodat in de pauze alles lekker vlot verliep. Het was een leuk programma dat Janine haar fans voorschotelde. Klassiek voor de pauze (o.a Beethoven -sonate voor viool en piano) en wat meer modern er na, Strawinsky (histoire) en nog 2 modernere zaken die ik niet kon thuis brengen want ik had geen programma. (vind ik vaak leuker). De dansers op het podium waren natuurlijk een zeer ongebruikelijk gezicht - hoewel wij vroeger op de lagere school in het Concertgebouw werden gezet voor voorstellingen van het Scapinoballet -; de danspasjes van Janine kwamen er zeer acceptabel uit en dat is een groot compliment want 999 van de 1000 mensen komen buitengewoon lomp en houterig over als zij naast een professionele balletdanser staan. Maar dat ging allemaal lekker. Ik vond het overigens niet veel toevoegen en af en toe wel een beetje geforceerd maar het was toch best leuk. Ook een beetje opvoedend, het hele programma, want zowel de muziek als het ballet waren niet zo heel erg toegankelijk en niet de gemakkelijkste keuzes maar als artieste met een streepje voor kun je zoiets mooi brengen voor een volle zaal ipv de gebruikelijke lege theaters. Wat de sound betreft: zeer fraai in het concertgebouw is natuurlijk het effect dat een zacht geluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Fraai verslag Kraus. Leuk om te lezen. (In de laatste Luister stond trouwens een vergelijk met een echte Stradivarius en een nieuwe, kunstmatig oud gemaakte viool (die uiteraard v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 ja dat is waar ook; ik ben er nog niet aan toe gekomen maar ga dat gelijk eens lezen -ook al jaren abonnee; wil eigenlijk over op de electronische versie maar ben ook wel een beetje benauwd dat er van lezen dan niks meer komt; ik vind het wel jammer dat de audio-sectie zo beperkt is geworden. het waren altijd best aardige reviews; dat mag van mij wel weer terug naar 4 pagina's ipv 2- Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 ja dat is waar ook; ik ben er nog niet aan toe gekomen maar ga dat gelijk eens lezen -ook al jaren abonnee; wil eigenlijk over op de electronische versie maar ben ook wel een beetje benauwd dat er van lezen dan niks meer komt; ik vind het wel jammer dat de audio-sectie zo beperkt is geworden. het waren altijd best aardige reviews; dat mag van mij wel weer terug naar 4 pagina's ipv 2- Ik houd het voorlopig nog op de milieuverpestende glossy versie. Het blad is vreselijk mooi geworden, nu lees ik er elke keer weer aardig wat in. De audio recensies mogen ze van mij nu wel weglaten ook. Dit is zo beperkt en oppervlakkig, bovendien kun je niets meer terugvinden (ik heb dat niet via het web geprobeerd). Voor dat soort zaken heb ik Stereophile, en af en toe een los blad. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 De bespreking vandaag in de Volkskrant. Ook hier de vermelding dat Janine het als danseres nog niet zo gek deed en de pianist die een schopje verdiende voor de pauze. In heel andere bewoordingen weliwaar, maar toch. De recensent schrijft dat Janine zich niet van de wijs liet brengen. Dat is waar maar tegen volume/lawaai kon ze natuurlijk niet echt op. Violiste danst nu vrijuit Bela Luttmer Gepubliceerd op 28 oktober 2009 08:36, bijgewerkt op 08:40 AMSTERDAM - Janine Jansen heeft jaren haar best gedaan het zwaaien en kronkelen van haar lichaam tijdens het spelen in te tomen. Nu de violiste een seizoen carte blanche heeft gekregen bij het Concertgebouw om haar eigen serie samen te stellen, kan ze erom lachen. Met haar eerste programma in de reeks trekt ze een lange neus naar haar criticasters. Ze heeft een choreografie laten maken waarin ze haar vioolspel combineert met dans. Haar partner is de Zweed Martin Fr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruis Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Fraai verslag Kraus. Leuk om te lezen. (In de laatste Luister stond trouwens een vergelijk met een echte Stradivarius en een nieuwe, kunstmatig oud gemaakte viool (die uiteraard v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Wat is overigens een 'meerkoppige jury'? Zoiets als een meerkoppig monster? Ruis Vermoedelijk 2 hakken per kop strak in het zand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 oktober 2009 Report Share Posted 29 oktober 2009 Het kortetermijnleesgeheugen blijkt ook niet al te best. Het kortetermijngeheugen lijkt een veelkoppig monster. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 Gisteren naar Paradise Lost geweest. Korte samenvatting: Paradise Lost, was gewoon goed. Engel, Helemaal ruk, heb 1 keer eerder een band gezien die zo slecht was en dat was Pain of Salvation aanstellerige klote muziek. Ghost Brigade, erg lekker die ga ik op you tube opzoeken kijken of het de moeite van een CD waard is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 Vanavond naar Amon Amarth Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 sun0))) nooit van gehoord. zal eens kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 sun0))) nooit van gehoord. zal eens kijken Ga je daar heen? Zaterdagavond/nacht naar het Langweiligkeitfestival. Wat vriendjes bekijken, maar ook eindelijk weer Io Monade Stanca. Voor de rest geen idee wat er komt en wat de moeite waard is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts